[02-11-2012] DF @ Nürburgring Nordschleife III
- Robin Hartog
Re: [02-11-2012] DF @ Nürburgring Nordschleife III
Overigens vind ik het wel een beetje jammer/triest dat er meteen geopperd wordt om er mee te stoppen als er iets negatiefs te melden valt of gemeld wordt. Maar misschien zie ik dat helemaal verkeerd.. 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Denk dat Rico's reactie meer gericht is op het financiele aspect. 70 Aanmeldingen waarvan uiteindelijk 30 betalende bezoekers, daar wordt je niet blij van lijkt me. DF is ook een bedrijf, dan zou ik me nog wel eens achter de oren krabben om dit een vervolg te geven.
- Robin Hartog
Snap ik ook, maar geef dan aan om het anders aan te pakken. Dit is wel heel rigoureus en de snelste oplossing.Wouter81 schreef:Denk dat Rico's reactie meer gericht is op het financiele aspect. 70 Aanmeldingen waarvan uiteindelijk 30 betalende bezoekers, daar wordt je niet blij van lijkt me. DF is ook een bedrijf, dan zou ik me nog wel eens achter de oren krabben om dit een vervolg te geven.
Wil wel zeggen dat ik veel respect heb voor Rico en Peter (dus DF) om die trackdays te organiseren en alles regelen en dat als zoiets gebeurt, dat het gewoon zwaar k.u.t. is. Maar er moet een andere oplossing zijn dan meteen er mee stoppen.

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik heb ook het idee dat het wat minder leeft dan pakweg een jaar geleden. Dat geld voor alle trackdays naar mijn idee.
De eerste keer op de ring was ik erbij en was het super. Vorig jaar had ik me niet ingeschreven en "gelukkig" maar, want het weer gooide roet in het eten. Zuur voor de inschrijvers, maar daar kan DF ook niks aan doen. Ook dit jaar was er kans op sneeuw en ijs als ik de foto's her en der zo zag, dat schrikt ook af natuurlijk. Maar als je je inschrijft moet je ook gewoon gaan en niet iemand anders met problemen opzadelen.
Ook is het jammer dat dit topic nu alweer een paar pagina's met commentaar heeft na afloop (waar ik helaas ook aan mee doe, excuses) maar in de weken voor die tijd is er amper gepost. Naast het feit dat DF het wat actiever bij kan houden met verschillende updates, zouden wij als bezoekers van DF ook wat meer ons best vooraf kunnen doen ipv nu achteraf.
Anyway, ik hoop dat de schade voor Rico en Peter binnen de perken blijft en dat ze vol enthousiasme door gaan. Hopelijk ben ik dan volgend jaar weer van de partij
De eerste keer op de ring was ik erbij en was het super. Vorig jaar had ik me niet ingeschreven en "gelukkig" maar, want het weer gooide roet in het eten. Zuur voor de inschrijvers, maar daar kan DF ook niks aan doen. Ook dit jaar was er kans op sneeuw en ijs als ik de foto's her en der zo zag, dat schrikt ook af natuurlijk. Maar als je je inschrijft moet je ook gewoon gaan en niet iemand anders met problemen opzadelen.
Ook is het jammer dat dit topic nu alweer een paar pagina's met commentaar heeft na afloop (waar ik helaas ook aan mee doe, excuses) maar in de weken voor die tijd is er amper gepost. Naast het feit dat DF het wat actiever bij kan houden met verschillende updates, zouden wij als bezoekers van DF ook wat meer ons best vooraf kunnen doen ipv nu achteraf.
Anyway, ik hoop dat de schade voor Rico en Peter binnen de perken blijft en dat ze vol enthousiasme door gaan. Hopelijk ben ik dan volgend jaar weer van de partij

-
Volgens mij is de enige terechte kritiek de kritiek die je kunt geven op de mensen die zonder iets te zeggen afhaken. Rico en Peter steken behoorlijk hun nek uit en dan kun je dit imo niet maken.
Dat ze het wellicht anders zouden moeten doen omdat je mensen die je hier dagelijks ziet toch niet kunt vertrouwen vind ik gewoon triest.
Dat ze het wellicht anders zouden moeten doen omdat je mensen die je hier dagelijks ziet toch niet kunt vertrouwen vind ik gewoon triest.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Ik denk dat ik hier heel goed over mee kan praten. De eerste 5 jaren hebben de driftdagen mij ook veel geld gekost. Geld dat op een andere manier binnen moet komen want de verhuurder van de faciliteit heeft geen medelijden met organisatoren die er financiëel niet uitkomen. DF zal moeten kijken of het nog wel loont om zoveel evenementen op de rit te zetten. Soms is less more.
- GTRene
achter in het jaar zal ook wat meer risico meenemen, wellicht dat je bv achter in het jaar dan op de ouderwetse manier met een stel DF'rs mee kan doen, maar dan op een "rustige" Ring dag gewoon tijdens TF afspreken met een aantal wie er komt, dan kan niemand er bij in schieten, althans niet van DF
voor de rest wat dagen prikken in de meer gangbare, lees meer zeker van redelijke temperaturen?
dagen oid.
wellicht dat het ook nog mogelijk is om bv tijdens normale vrij rijden dagen op Assen mee te doen met korting als je bv minimaal met 10 DF leden aankomt?
dan wel bv vooraf betalen (vanwege die korting en risico) en dan toch een leuke dag met wat DF'rs er bij? zonder dat DF echt risico loopt.
afijn, garantie krijg je niet bij iets wat nog komt, hooguit wat minder onzekerheden.

voor de rest wat dagen prikken in de meer gangbare, lees meer zeker van redelijke temperaturen?
dagen oid.
wellicht dat het ook nog mogelijk is om bv tijdens normale vrij rijden dagen op Assen mee te doen met korting als je bv minimaal met 10 DF leden aankomt?
dan wel bv vooraf betalen (vanwege die korting en risico) en dan toch een leuke dag met wat DF'rs er bij? zonder dat DF echt risico loopt.
afijn, garantie krijg je niet bij iets wat nog komt, hooguit wat minder onzekerheden.
- Hielke
Het niet vooraf hoeven inschrijven en betalen zal op dagen met mooi weer er juist ook voor zorgen dat veel rijders alsnog besluiten om mee te doen.
De wintermaanden zijn nu eenmaal niet de geschikte maanden voor trackdays. Guur, koud en nattig. Vroeg donker, wisselende baanomstandigheden. In de pits en langs de baan omhangen doe je dan ook niet. Competitierijders die in het voorjaar en de zomer graag kwamen om zichzelf te trainen en de auto af te stellen komen logischerwijze nu ook niet meer. Volgens mij is het aanbod nu in deze koude tijd veel te groot. Mooi leermomentje als het financieel niet al te zeer doet.
Wel een goed moment om bijv. een Race of Champions te organiseren en op die manier mensen te lokken
De wintermaanden zijn nu eenmaal niet de geschikte maanden voor trackdays. Guur, koud en nattig. Vroeg donker, wisselende baanomstandigheden. In de pits en langs de baan omhangen doe je dan ook niet. Competitierijders die in het voorjaar en de zomer graag kwamen om zichzelf te trainen en de auto af te stellen komen logischerwijze nu ook niet meer. Volgens mij is het aanbod nu in deze koude tijd veel te groot. Mooi leermomentje als het financieel niet al te zeer doet.
Wel een goed moment om bijv. een Race of Champions te organiseren en op die manier mensen te lokken

- Luco
+1frankv schreef:Ik vind het super van Peter, Rico c.s. dat ze trackdays organiseren. Dat er van de 70 aanmelders 40 niet op komen dagen is schandalig. Ik besluit zelf meestal pas last minute, maar geef altijd van tevoren aan bij Peter en Rico dat ik "wel zin heb, maar het nog niet weet". Mochten er dan dingen worden afgeblazen vanwege een tekort aan deelnemers dan is dat pech voor mij. Maar aangemeld is aangemeld vind ik. Zonder bericht niet op komen dagen kan niet.
Bij congressen en trainingen is er een restitutiebeleid van bv 100% retour tot een maand van tevoren, 50% retour tot 2 weken van tevoren en 0% daarna. Als je dan de "last minute" tarieven 25% verhoogt tov de vroegboekers kan iedereen bepalen wat hij doet.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook gewoon een bedrijf, nu er mensen niet komen en er "waarschijnlijk" geen winst gemaakt wordt op deze dag vind ik het wel weer overtrokken om dan maar te roepen om te stoppen, er zijn ook genoeg dagen geweest waar wel winst is gemaakt, dat is nu eenmaal ook een risico van een bedrijf runnen.
- Downforce Hans
Ik vind je redenatie een beetje kort door de bocht Luco, daar jij niet weet hoe winstgevend de andere track-day`s waren.
Misschien zijn ze al aardig de min in gegaan en dan kan ik de redenatie van Rico wel begrijpen.
De ene keer verdien je wat en de andere keer niet maar als je na al die dagen net wel, net niet uit de kosten komt moet je misschien wel minderen of zelfs stoppen met de track-day`s.
Misschien zijn ze al aardig de min in gegaan en dan kan ik de redenatie van Rico wel begrijpen.
De ene keer verdien je wat en de andere keer niet maar als je na al die dagen net wel, net niet uit de kosten komt moet je misschien wel minderen of zelfs stoppen met de track-day`s.
- Petrolhead Tom
Het lijkt mij gewoon heel simpel op te lossen: je hebt je pas opgegeven wanneer je betaald hebt. Dan heb je een eerlijk beeld van de mensen die komen en de mensen die zeggen te willen komen. Komt er iemand niet opdagen is dat niet belangrijk hij heeft immers toch al betaald. Of ga met een aanbetaling werken die sowieso niet geretourneerd wordt dan heb je nog een stukje inkomsten wanneer iemand niet op komt dagen.
Ik meen ook dat bovenstaande al eens is aangegeven bij de start van het seizoen. Opgave is pas opgave wanneer er betaald is.
Ik meen ook dat bovenstaande al eens is aangegeven bij de start van het seizoen. Opgave is pas opgave wanneer er betaald is.
-
En we lullen dus allemaal in de ruimte aangezien wij geen inzage hebben danwel krijgen in de gang van zaken. Rico en Peter moeten gewoon lekker verder gaan en zelf vallen en opstaan. Uiteraard kunnen ze op een stukje meeleven rekenen en stukje meedenken, maar daar moet dan ook om gevraagd worden en dan zal er misschien ook meer openheid van zaken gegeven worden.Downforce Hans schreef:Ik vind je redenatie een beetje kort door de bocht Luco, daar jij niet weet hoe winstgevend de andere track-day`s waren.
Vergeet overigens niet dat deze dag ook of voornamelijk (?) door Skylimit is georganiseerd. Dus het zit allemaal wat anders in elkaar denk ik dan de meeste mensen denken. Veel geroep van de zijlijn weer en ook van veel mensen die je nooit op een trackday ziet.
Put your money where your mouth is

En ik stap weer op mijn fiets Aiko.
- Luco
Het is inderdaad een aanname dat er winst gemaakt wordt op de meeste dagen, maar die aanname doe ik omdat er steeds meer dagen kwamen/komen, en ik neem aan dat als het niet winstgevend is je minder dagen gaat organiseren ipv meer.Downforce Hans schreef:Ik vind je redenatie een beetje kort door de bocht Luco, daar jij niet weet hoe winstgevend de andere track-day`s waren.
Verder weet ik ook wat een circuit afhuren ongeveer kost en is het dus een rekensommetje maken.
Blijft natuurlijk zeer vervelend als mensen inschrijven en niet op komen dagen.
- Downforce Hans
Wat je gaat krijgen, is dat niemand meer een paar weken van te voren zich in gaat schrijven.
Dadelijk gaat iedereen de dag voor of op de dag inschrijven, als organisatie weet je dan helemaal niet meer waar je aan toe bent als organisatie, ook niet prettig lijkt me......
Dadelijk gaat iedereen de dag voor of op de dag inschrijven, als organisatie weet je dan helemaal niet meer waar je aan toe bent als organisatie, ook niet prettig lijkt me......
- Macboy
Er is vooraf ook erg weinig ruchtbaarheid aan gegeven. Ik wist pas 3 weken geleden dat de Ring werd afgehuurd. Ook niemand van de organisatie geeft een schop aan het draadje.Als een draadje niet leeft gebeurt er niks. Heb er nog zelf maar een schop aan gegeven zie pagina 1 van dit draadje ...
Verder is een Ringdag in november gewoon lastig. Vanwege het weer zullen veel mensen afhaken. En een auto huren doen maar een paar idioten zoals ik met een eigen risico van €5000.
Maar ja Ring afhuren in november zal ook veel goedkoper zijn ?
Verder is een Ringdag in november gewoon lastig. Vanwege het weer zullen veel mensen afhaken. En een auto huren doen maar een paar idioten zoals ik met een eigen risico van €5000.
Maar ja Ring afhuren in november zal ook veel goedkoper zijn ?
- Luco
Ik denk dat het meer te maken heeft met beschikbaarheid, veel circuits hebben vaste klanten in een vaste periode van het jaar, de dagen die overblijven zijn voor de nieuwkomers, valt er een klant af zal een van de nieuwkomers een betere positie krijgen in het jaar, tenminste dat is wat ik er van begrepen heb van diverse organisaties.Macboy schreef: Maar ja Ring afhuren in november zal ook veel goedkoper zijn ?
- Snipe
- dvh
Ding is zo zwaar in de neus dat het door z'n assen zakt !
6cyl zeker ?
- Gert.
Mooie plaatjes! 

-
Hans met de 130i racer. Gaaf dat ie erbij was op de ring.
Ik kon helaas niet maar als ik zo de foto s zie heb ik zeker wat gemist.
Ik kon helaas niet maar als ik zo de foto s zie heb ik zeker wat gemist.
Het heeft zoveel camber nodig om zo nog een beetje turn-in te krijgen want eigenlijk wil die alleen maar rechtdoordvh schreef:
Ding is zo zwaar in de neus dat het door z'n assen zakt !
6cyl zeker ?

-
Als jij een 1.51.er rijdt met een 130i de je zelf hebt doorontwikkeld dan hoor ik het graag DG.
-
Dg zegt niks meer!Andre schreef:Als jij een 1.51.er rijdt met een 130i de je zelf hebt doorontwikkeld dan hoor ik het graag DG.