[29-08-2012] DF @ CPZ-streetcars only-deel XVIII Avondsessie
-
Re: [29-08-2012] DF @ CPZ-streetcars only-deel XVIII Avondse
Wou effe zeggen was goed druk .... en heb me prima vermaakt ...
Ik ben volgende keer weer van de partij
Heeft er iemand wellicht foto's van me m5 e60 gemaakt ... ??
Ik ben volgende keer weer van de partij
Heeft er iemand wellicht foto's van me m5 e60 gemaakt ... ??
- Olivier
Paar platen van vanavond:

-
Vanavond weer lekker gereden met de P1! Mijn zoons hebben zich ook opperbest vermaakt met al het moois wat er zo op het paddock bijstond. Als er mensen zijn die nog een paar mooie actiefoto's van mijn 2 deurs coupe(P1) hebben gemaakt, ik hou me aanbevolen!
DF, tot de volgende ronde!
Renzo
DF, tot de volgende ronde!
Renzo
- GarreTT
Het was zeker weer geslaagd. Lekker gereden, niet te gek. Regelmatig een gedwongen pauze omdat de auto uitviel als hij veel te warm werd onder de kap. En weer veel oude kenden gesproken en gezien. En als afsluiter nog even lekker wezen eten bij van der Valk. En daarna met een aangenaam hoge gemiddelde snelheid weer naar het Noorden gereden.
Organisatie, bedankt weer voor deze prettige dag
Organisatie, bedankt weer voor deze prettige dag

-
En de foto's staan online!
Je staat er weer mooi op hoor Alex

De rest is hier te vinden: http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... iving_fun/
Leon

Je staat er weer mooi op hoor Alex

De rest is hier te vinden: http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... iving_fun/
Leon
- Misha
Zoooo, tijdje voor een laatste verslag vanuit Nederland t/m 16 september Time Attack.
Afgelopen weken is er erg hard aan de auto gewerkt, zowel door JT als door EMS, waar de één dagelijks zwetend onder de auto vandaan kwam, deed de ander whizzkid uithangen met de getallen op zijn laptop voor de mapping en het analyze.
Gisteren en vandaag zijn bergen met werk verzet, onder andere:
(uit)gewogen met 30l brandstof:
Door andere subframes en carbon cardanas, verwacht ong. daling van 40 kg

Andere tapeindes

Strutbar gemaakt

Wat nieuwe stickers...

Bevestiging voor zijruiten gemaakt zodat ze niet meer openwaaien bij 140+ (geen fotos van)
Vervolgens nog een hoop andere kleine of niet op fotos vastgelegde dingen zoals calibratie van display en inzetten van nieuwe mappigs.
En dan was het vandaag zo ver, het gaan testrijden op Zandvoort. Vooraf nog laatste werkdag gehad en langs The Autosport Company gereden voor kooibescherming, sleepogen en wielbouten en toen konden wij vertrekken.

Eenmaal aangekomen, meteen begonnen met klaarmaken om asap aan de start te gaan. Marco ging met mij meerijden om te voelen wat er met de auto gebeurde terwijl ik mezelf min of meer focusste op het rijden.

In de eerste ronde ging het al "fout", na enthousiasme, wat volle hoofd dat niet bij het rijden was, te hard aan komen rijden in de tarzan en nog koude banden ging ik na 247 km/u het grindbak in. En nu? Want de sleepogen zaten er nog niet op. Ach, we proberen het wel gewoon zelf, met 275 banden, 4x4 en zo relatief hoog op zijn poten ging het inderdaad best wel gemakkelijk.
Vervolgens zijn wij de pits in gereden om eea na te checken. We moesten de voorkant iets omhoogschroeven omdat ie in de bochten behoorlijk aanliep, zo erg dat de cabine vol met rook bezaaid werd. Vervolgens tweede sessie... Voordat we de baan op reden werden we aangehouden door de Marshall:
- hebben jullie iets aan de uitlaat gedaan?
_ huh? wat? (niemand heeft ons aangesproken ofzo..) Euh, ja, screamer dichtgedraaid.
- oh, ok, want jullie hadden 103 dB. Rij maar door.
Het werd dus rustig aan doen bij de meting...
Ook dit waren leer rondes, waar ik voornamelijk probeerde om te leren wat de auto deed bij een bepaalde handeling, en na 4 rondjes zijn we weer naar binnen gereden om het slechte nieuws te vinden...
Blijkbaar is de baffle plate niet goed genoeg voor mijn specificaties, hij surged zelfs bij het accelereren, en in 4 rondes zijn we 1,5 liter aan olie kwijtgeraakt! Helaas was het voor ons dus na nog geen 10 rondjes op die avond het feest voorbij.
Probleem wordt wel opgelost, maar het is wel zuur dat ik niet de auto heb kunnen leren en mee harder kon gaan rijden.
Enkele hoogtepunten voor mij:
- 2:10 gereden
- 2:06 predicted time (beste sectoren bij elkaar) en dat alles met best drukke baan, niet serieus knallen en 5-10 sec van het gas af bij db meting. EN niet te vergeten 0 ervaring op de baan met dit apparaat voorheen.

Ik ga mijn koffers pakken en over een uurtje richting het vliegveld. 7e ben ik weer terug voor DUMPd, dus dan kan ik eea doornemen betreft de auto (Mark gaat overmorgen al naar Jeroen om samen te denken over nieuwe baffle plate) en een week later mag ik weer terugvliegen voor dat ene moment waar ik al een jaar op wacht...
Bij deze wil ik Jeroen, Mark, Marco en Twan bedanken voor hun steun, hulp en inzet van vandaag en afgelopen dagen. Ik hoop dat ik niemand teleurstel over twee weken
En tenslotte, wat bewegend beeld door GoPro van Bas:
Close call 6:40, ontwijken en snel weer op het gas dat ie niet tegen mij achteruitrolde...
Filmpje van binnenuit en grindbak komt ook nog!
Afgelopen weken is er erg hard aan de auto gewerkt, zowel door JT als door EMS, waar de één dagelijks zwetend onder de auto vandaan kwam, deed de ander whizzkid uithangen met de getallen op zijn laptop voor de mapping en het analyze.
Gisteren en vandaag zijn bergen met werk verzet, onder andere:
(uit)gewogen met 30l brandstof:
Door andere subframes en carbon cardanas, verwacht ong. daling van 40 kg
Andere tapeindes
Strutbar gemaakt
Wat nieuwe stickers...
Bevestiging voor zijruiten gemaakt zodat ze niet meer openwaaien bij 140+ (geen fotos van)
Vervolgens nog een hoop andere kleine of niet op fotos vastgelegde dingen zoals calibratie van display en inzetten van nieuwe mappigs.
En dan was het vandaag zo ver, het gaan testrijden op Zandvoort. Vooraf nog laatste werkdag gehad en langs The Autosport Company gereden voor kooibescherming, sleepogen en wielbouten en toen konden wij vertrekken.
Eenmaal aangekomen, meteen begonnen met klaarmaken om asap aan de start te gaan. Marco ging met mij meerijden om te voelen wat er met de auto gebeurde terwijl ik mezelf min of meer focusste op het rijden.
In de eerste ronde ging het al "fout", na enthousiasme, wat volle hoofd dat niet bij het rijden was, te hard aan komen rijden in de tarzan en nog koude banden ging ik na 247 km/u het grindbak in. En nu? Want de sleepogen zaten er nog niet op. Ach, we proberen het wel gewoon zelf, met 275 banden, 4x4 en zo relatief hoog op zijn poten ging het inderdaad best wel gemakkelijk.
Vervolgens zijn wij de pits in gereden om eea na te checken. We moesten de voorkant iets omhoogschroeven omdat ie in de bochten behoorlijk aanliep, zo erg dat de cabine vol met rook bezaaid werd. Vervolgens tweede sessie... Voordat we de baan op reden werden we aangehouden door de Marshall:
_ huh? wat? (niemand heeft ons aangesproken ofzo..) Euh, ja, screamer dichtgedraaid.
Ook dit waren leer rondes, waar ik voornamelijk probeerde om te leren wat de auto deed bij een bepaalde handeling, en na 4 rondjes zijn we weer naar binnen gereden om het slechte nieuws te vinden...
Blijkbaar is de baffle plate niet goed genoeg voor mijn specificaties, hij surged zelfs bij het accelereren, en in 4 rondes zijn we 1,5 liter aan olie kwijtgeraakt! Helaas was het voor ons dus na nog geen 10 rondjes op die avond het feest voorbij.
Probleem wordt wel opgelost, maar het is wel zuur dat ik niet de auto heb kunnen leren en mee harder kon gaan rijden.
Enkele hoogtepunten voor mij:
- 2:10 gereden
- 2:06 predicted time (beste sectoren bij elkaar) en dat alles met best drukke baan, niet serieus knallen en 5-10 sec van het gas af bij db meting. EN niet te vergeten 0 ervaring op de baan met dit apparaat voorheen.
Ik ga mijn koffers pakken en over een uurtje richting het vliegveld. 7e ben ik weer terug voor DUMPd, dus dan kan ik eea doornemen betreft de auto (Mark gaat overmorgen al naar Jeroen om samen te denken over nieuwe baffle plate) en een week later mag ik weer terugvliegen voor dat ene moment waar ik al een jaar op wacht...
Bij deze wil ik Jeroen, Mark, Marco en Twan bedanken voor hun steun, hulp en inzet van vandaag en afgelopen dagen. Ik hoop dat ik niemand teleurstel over twee weken

En tenslotte, wat bewegend beeld door GoPro van Bas:
Close call 6:40, ontwijken en snel weer op het gas dat ie niet tegen mij achteruitrolde...
Filmpje van binnenuit en grindbak komt ook nog!
- Petrolhead Tom
Door familie omstandigheden moest ik helaas verstek laten gaan. Erg jammer. Gaan er volgend jaar ook dit soort dagen plaatsvinden op Assen?
- Snipe
Ik zal het niet vermelden in het fotografie-topic, maar ik heb gisteren ook even een camera meegesleept. Voor fatsoenlijke foto's op de frontpage moet je nog iets meer geduld hebben: Dexter was er ook en heeft later vandaag wat foto's.
http://www.driving-fun.com/3147/the-kno ... avond.aspx

http://www.driving-fun.com/3147/the-kno ... avond.aspx
- Yven
41 min beeldmateriaal, voor als je even de tijd hebt haha:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9mgBrZmzVyU&hd=1[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9mgBrZmzVyU&hd=1[/youtube]
- Raymond Zonneveld
Gister mijn eerste keer het circuit op met mijn clio rs, wow wat is dat gaaf!!
Mooie auto's, goede sfeer en alles goed geregeld, top!
Auto stond op straatbandjes, dus af en toe wel even tricky in bepaalde bochten
, maar ik heb echt genoten!!
Driving-fun bedankt voor deze mooie trackday, was zeker niet de laatste voor mij!!
Mooie auto's, goede sfeer en alles goed geregeld, top!
Auto stond op straatbandjes, dus af en toe wel even tricky in bepaalde bochten

Driving-fun bedankt voor deze mooie trackday, was zeker niet de laatste voor mij!!
- RVV
-
Tering @ 17.16.........
Die alfa komt ineens naar binnen, maar die compact gaat ook wel érg hard...
Schade?
Leuk fimpje!
Schade?
Leuk fimpje!
-
Lijkt op sommige filmpjes wel file rijden op de A10 

-
OnlinePeter-Paul
Overdrijven is ook een vak, was ondanks de behoorlijke opkomst niet druk op de baan.Emiel schreef:Lijkt op sommige filmpjes wel file rijden op de A10
Zwarte vlag gemist? Heb hem wel zien hangen met startnr 9.Misha schreef:Vervolgens zijn wij de pits in gereden om eea na te checken. We moesten de voorkant iets omhoogschroeven omdat ie in de bochten behoorlijk aanliep, zo erg dat de cabine vol met rook bezaaid werd. Vervolgens tweede sessie... Voordat we de baan op reden werden we aangehouden door de Marshall:
-
OnlinePeter-Paul
Heerlijk gereden gisteren!! Met een tankstop en een pauze van 15 minuten continu kunnen rijden. In het begin heel veel last van onderstuur, doordat ik wielen van voor naar achter had gewisseld. Na 7 a 8 rondjes rijden had ik weer grip als vanouds.
Mijn complimenten voor alle deelnemers, iedereen keek goed in de spiegels waardoor ik geen enkel momentje heb meegemaakt!!
Zelf nog wel momentje meegemaakt, op een moment dat er niemand voor of achter mij reed wilde ik ook een mooie drift met een flinke drifthoek neerleggen ala Knot/Andre in de Vodofonebocht/Bocht 9. Bij het uitkomen op de curb, auto hapte naar grip en met meer geluk dan wijsheid bleef de auto in het goede spoor. De eerste en de laatste keer voor mij, driften in het nat dat lukt nog wel, maar op droog…..
Al met al een heerlijke dag aan het strand, met als toetje 2 uurtjes heerlijk sturen.
Laat alle foto’s & filmpjes maar komen!!
Mijn complimenten voor alle deelnemers, iedereen keek goed in de spiegels waardoor ik geen enkel momentje heb meegemaakt!!
Zelf nog wel momentje meegemaakt, op een moment dat er niemand voor of achter mij reed wilde ik ook een mooie drift met een flinke drifthoek neerleggen ala Knot/Andre in de Vodofonebocht/Bocht 9. Bij het uitkomen op de curb, auto hapte naar grip en met meer geluk dan wijsheid bleef de auto in het goede spoor. De eerste en de laatste keer voor mij, driften in het nat dat lukt nog wel, maar op droog…..
Al met al een heerlijke dag aan het strand, met als toetje 2 uurtjes heerlijk sturen.
Laat alle foto’s & filmpjes maar komen!!
-
Ja, dat was mijn Alfa en de Compact van Martin. We hebben het uitgepraat, dus wat mij betreft prima. Een vriend van mij zat achter het stuur en zat in zijn outlap, vandaar het snelheidsverschil. De Alfa had de ideale lijn en het is daar niet bepaald een inhaalpunt. Aan de andere kant, kan ik me voorstellen dat Martin dacht dat hij er bewust voorbij gelaten werd. Racing incident dus.ErikS schreef:Tering @ 17.16.........
Schade?
Leuk fimpje!
Schade bij mij: Twee deuren aan de rechterkant, dus dat valt gelukkig mee. Deuren van een Alfa 75 zijn goed verkrijgbaar in alle kleuren. De dorpel kan ik wel bijwerken.
Ik hoop voor Martin dat zijn schade meevalt. Hij moest in ieder geval wel de sessie staken omdat hij koelvloeistof verloor.
Al met al vond ik het een zeer geslaagde avond. Ik heb lekker wat rondjes kunnen draaien en het wagenpark binnen Driving-fun zag er zeer goed uit.
Ik vond het wel wat te druk, en ik heb toch wel wat momenten gezien met drie wagens dik de Tarzan in en diverse uitremacties. Wat volgens mij niet helemaal de bedoeling was.
Ook enkele zeer krachtige wagens die op rollatorsnelheid door bochten gingen om vervolgens op het rechte stuk weer volle pijp weg te blazen zodat je er niet voorbij kwam (met een treintje van een stuk of vier auto's). Wat ik van de rijdersbriefing had begrepen, was het de bedoeling om elkaar er dan even langs te laten. Wellicht een aandachtspuntje voor de volgende keer.
-
Ja overdrijven is inderdaad een vak. Weet enkel niet welke school. Succes met zoeken.Peter-Paul Haars schreef:Overdrijven is ook een vak, was ondanks de behoorlijke opkomst niet druk op de baan.Emiel schreef:Lijkt op sommige filmpjes wel file rijden op de A10
Mooi dat de drukte op de baan dan toch mee viel.
- Steef-bmw
Ook ik heb weer een top avond gehad!
Na wat twijfelen toch maar gedaan.. Voor mij erg wennen om het met de bmw te moeten doen! Moest me draai even vinden..
Heb lekker rustig aan gedaan.. De auto hielt het top.. Voor een orgineel onderstel en remmen Mag ik zeker niet klagen.. Auto bleef heel neutraal totaal geen rare dingen gemerkt..
Het heb me een set banden gekost
Mja dat mag de pret niet drukken.
Ik zeg volgende keer weer!
Na wat twijfelen toch maar gedaan.. Voor mij erg wennen om het met de bmw te moeten doen! Moest me draai even vinden..
Heb lekker rustig aan gedaan.. De auto hielt het top.. Voor een orgineel onderstel en remmen Mag ik zeker niet klagen.. Auto bleef heel neutraal totaal geen rare dingen gemerkt..
Het heb me een set banden gekost

Ik zeg volgende keer weer!
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Was een mooie dag gisteren! Niet heel veel gereden, want de motor had ik net weer klaar van de Viper en hielt nog wat in op de hogere toeren.
Door zwarte vlag situatie naar binnen gehaald, maar later weer kunnen rijden maar dan halfgas en dus shortshiften. Dat is wel jammer, maar ook daar haal ik wel voldoening uit.
Volgende keer me eindstukken maar even vervangen door een exemplaar dat naar beneden wijst. Kijken of dat wat scheelt.
Geen gekke dingen meegemaakt gelukkig en het afsluitende etentje blijft een keeper voor mij. Altijd gezellig!!!!
Door zwarte vlag situatie naar binnen gehaald, maar later weer kunnen rijden maar dan halfgas en dus shortshiften. Dat is wel jammer, maar ook daar haal ik wel voldoening uit.
Volgende keer me eindstukken maar even vervangen door een exemplaar dat naar beneden wijst. Kijken of dat wat scheelt.
Geen gekke dingen meegemaakt gelukkig en het afsluitende etentje blijft een keeper voor mij. Altijd gezellig!!!!
- RVV
We hadden uit mijn hoofd tussen de 60 en 65 rijders. In absolute zin was het ondanks een goede bezetting niet eens heel erg druk.
Wat opviel was dat er veel in "kluitjes" werd gereden. 6 a 8 auto's die 2 a 3 ronden dicht bij elkaar zaten, en daarna gewoon een hele tijd niets. Kwam er weer een auto voorbij,, 10 seconden later weer een, en dan weer een kluitje van 5 auto's ofzo. Vooral na het rechte stuk op de tarzan af. Voor de tribunes op her rechte stuk gas minderen en een kluitje trekt vanzelf uit elkaar. Resultaat, veel meer vrije ruimte op de baan, niet dicht op elkaar, en een stuk relaxer rijden. :strong:
Wat opviel was dat er veel in "kluitjes" werd gereden. 6 a 8 auto's die 2 a 3 ronden dicht bij elkaar zaten, en daarna gewoon een hele tijd niets. Kwam er weer een auto voorbij,, 10 seconden later weer een, en dan weer een kluitje van 5 auto's ofzo. Vooral na het rechte stuk op de tarzan af. Voor de tribunes op her rechte stuk gas minderen en een kluitje trekt vanzelf uit elkaar. Resultaat, veel meer vrije ruimte op de baan, niet dicht op elkaar, en een stuk relaxer rijden. :strong:
- Snipe
Vanavond méér foto's: de foto's van Dexter komen eraan. Hij zou met 10 of 20 foto's komen, maar het zijn er aanzienlijk meer geworden, dus grote kans dat je erop staat.
En heb je genoeg van de wallpaper op je computer? Je kunt straks ook even een zwarte Viper of een witte 1 M als achtergrond instellen.
En heb je genoeg van de wallpaper op je computer? Je kunt straks ook even een zwarte Viper of een witte 1 M als achtergrond instellen.
-
Mooi klote.Ja, dat was mijn Alfa en de Compact van Martin. We hebben het uitgepraat, dus wat mij betreft prima. Een vriend van mij zat achter het stuur en zat in zijn outlap, vandaar het snelheidsverschil. De Alfa had de ideale lijn en het is daar niet bepaald een inhaalpunt. Aan de andere kant, kan ik me voorstellen dat Martin dacht dat hij er bewust voorbij gelaten werd. Racing incident dus.
Als hij aan de outlap bezig was heb je in principe niks op de ideale lijn te vinden natuurlijk.............
Maar daar hoort achteropkomend verkeer dan weer rekening mee te houden...
Lastig incident inderdaad, maar mooi dat jullie er samen uit zijn gekomen.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
En ik kijken bij La Place of ik jullie kon vinden. Maar nee hoor.Nutkees schreef:Volgende keer me eindstukken maar even vervangen door een exemplaar dat naar beneden wijst. Kijken of dat wat scheelt.

- Hielke
Correct, in een outlap hoor je continue in je spiegels te kijken en ruimte te maken zodra dit kan. Liefst met melding via richtingaanwijzer. In het geschetste geval had de Alfa netjes links moeten blijven rijden met de richtingaanwijzer naar links.ErikS schreef:Mooi klote.Ja, dat was mijn Alfa en de Compact van Martin. We hebben het uitgepraat, dus wat mij betreft prima. Een vriend van mij zat achter het stuur en zat in zijn outlap, vandaar het snelheidsverschil. De Alfa had de ideale lijn en het is daar niet bepaald een inhaalpunt. Aan de andere kant, kan ik me voorstellen dat Martin dacht dat hij er bewust voorbij gelaten werd. Racing incident dus.
Als hij aan de outlap bezig was heb je in principe niks op de ideale lijn te vinden natuurlijk.............
Maar daar hoort achteropkomend verkeer dan weer rekening mee te houden...
Lastig incident inderdaad, maar mooi dat jullie er samen uit zijn gekomen.
Ondanks de grote dukte erg weinig onheil. Heel goed.
-
Was een zeer leuke Avond sessie. Je moet rondetijden even naast je neerleggen gewoon even genieten van je straat auto op circuit en dan even heerlijk genieten van sterke verhalen bij het restaurant.
Zeer gave foto s ook.
Zeer gave foto s ook.