[04-07-2012] Driving-fun@ CPZ Zandvoort deel XVII
-
Re: [04-07-2012] Driving-fun@ CPZ Zandvoort deel XVII
David, is wel leuk, dat vrienden enzo....
Maar door dat 'stoeien' raakt ie in die 10 minuten 3x bijna een andere auto... (Niet bij jullie horend...)
Jij rijd daarintegen gewoon lekker je rondjes, houd rekening met andere deelnemers... netjes!
Die Witte e46 doet leuk mee inderdaad! :strong:
1.57 is netjes.... al moet dat ding volgens mij richting de 1.50 kunnen!
Maar door dat 'stoeien' raakt ie in die 10 minuten 3x bijna een andere auto... (Niet bij jullie horend...)
Jij rijd daarintegen gewoon lekker je rondjes, houd rekening met andere deelnemers... netjes!
Die Witte e46 doet leuk mee inderdaad! :strong:
1.57 is netjes.... al moet dat ding volgens mij richting de 1.50 kunnen!
- Aad
Bedankt , auto ging die dag inderdaad een keer weer super diverse keren onder de 2 min .
Als je een stukje film heb van mij graag , ik was ook jou aan het filmen , maar niet in de gaten dat camera niet aanstond
Heb een tijd achter die oranje E92 gezeten en vond hem gewoon goed rijden en geen rare risco`s nemen , maarja hij gaat gewoon hard .
Als je een stukje film heb van mij graag , ik was ook jou aan het filmen , maar niet in de gaten dat camera niet aanstond

Heb een tijd achter die oranje E92 gezeten en vond hem gewoon goed rijden en geen rare risco`s nemen , maarja hij gaat gewoon hard .
-
Hadden er nog meer problemen met de temperatuur? Buiten het feit dat ik 10km/h te kort kwam op het rechte stuk stonden bij mij na een rondje of 7 alle temperatuur meters in het rood. Normaal gesproken heb ik daar geen last van.
Anyone?
Anyone?
- Banjo Clio RS
Had zelf totaal geen problemen met temp. behalve in de auto dan 
Maar was idd goed warm en dat icm jouw hoogtoerenblok zal de boel eerder overhitten.
Die 118D is van Turbo Johan,jouw Honda had de vaart er ook erg goed inzitten

Maar was idd goed warm en dat icm jouw hoogtoerenblok zal de boel eerder overhitten.

-
Thanks!Banjo Clio RS schreef:Had zelf totaal geen problemen met temp. behalve in de auto dan
De auto had idd meer moeite met de hitte dan ik. Toch eens kijken wat we daar aan kunnen doen. Het was de bedoeling dat er nog een turbo op deze 1.6 geknoopt werd maar als ik nu de temperatuur al niet kan wegwerken wordt dat straks nog leuk.....
btw, nog een filmpje van een mede Integra rijder: http://www.youtube.com/watch?v=mT0urQJq ... e=youtu.be
Super mooi gemaakt!
- jos_br
Ook een filmpje van mijn kant. Op gladde voorbanden in het begin, de rest van de dag heeft het &$%#& toestel blijkbaar niet aangestaan,
Jos.
Jos.
- frankv
leuk filmpje, rijd jij in een een grijze golf?
dan herinner ik me dat stukje rond 5m20 nog wel, ik zie nu dat jij ook twijfelde, maar voor mij was dat echt een momentje dat niet had gehoeven. het is niet dat punt op zich, maar wel het vervolg dat daardoor voor mij niet meer ideaal verliep
ik vind de slotemaker bocht lastig genoeg, was voor het eerst in mijn 964 en wilde eigenlijk naar binnen op de ideale lijn, maar daar kwam jij binnendoor over de kerbs langs waardoor ik verder naar buiten moest dan ik had gewild, typisch een momentje waarbij ik vind dat een snellere auto op een trackday als deze van zijn gas af had gemoeten ipv er binnendoor voorbij te steken
dan herinner ik me dat stukje rond 5m20 nog wel, ik zie nu dat jij ook twijfelde, maar voor mij was dat echt een momentje dat niet had gehoeven. het is niet dat punt op zich, maar wel het vervolg dat daardoor voor mij niet meer ideaal verliep
ik vind de slotemaker bocht lastig genoeg, was voor het eerst in mijn 964 en wilde eigenlijk naar binnen op de ideale lijn, maar daar kwam jij binnendoor over de kerbs langs waardoor ik verder naar buiten moest dan ik had gewild, typisch een momentje waarbij ik vind dat een snellere auto op een trackday als deze van zijn gas af had gemoeten ipv er binnendoor voorbij te steken
- Hielke
Frank,
Waarom zou je met het tempo dat je daar reed de ideale lijn willen claimen?
- jos_br
Hielke schreef:Frank,
Ik twijfelde inderdaad, maar ging ervan uit dat de Porsche me gezien had, sterker nog, had het idee dat het snelheidsverschil zo groot was dat deze er verder geen last van zou hebben. Feit is dat de afspraak is dat de langzamere deelnemer zijn eigen lijnen blijft rijden...
Jos.
- stefan740
Ik vind ook dat jos niets fout doet.Hij kijkt goed, snelheid eruit en erlangs. Wat ik wel altijd zo frappant vind is dat de 'racers' altijd meteen terug naar de ideale lijn terug willen, dat gelijk ervoor gooien als je er voorbij bent. Ik vind dat nooit zo nodig, het komt op de tragere rijder soms wat agressief over.
-
Idd, afspraak blijft afspraak. Als we aan zo'n simpele regel niet eens meer kunnen voldoen wordt het een mooie bende.jos_br schreef:Hielke schreef:Frank,
Ik twijfelde inderdaad, maar ging ervan uit dat de Porsche me gezien had, sterker nog, had het idee dat het snelheidsverschil zo groot was dat deze er verder geen last van zou hebben. Feit is dat de afspraak is dat de langzamere deelnemer zijn eigen lijnen blijft rijden...
Jos.
Zelf hebben we ook weer moeten meemaken hoe een snellere geen geduld kon opbrengen. We kwamen zo'n duitser (van die supercar groep) in een Porsche tegen vlak voor het Scheivlak. Martijn ging netjes van zn gas af omdat het niet duidelijk was wat die gozer ging doen. Bij het ingaan van het Scheivlak was het wel duidelijk dat hij ons gezien had en met bijna geen snelheids verschil beginnen we die Porsche buitenom in te halen. En pressies toen besloot een Saker dat hij er nog wel tussendoor kon! Iedereen weet dat het scheivlak best knijpt aan het eind en hij moest dan ook vol in zn ankers om niet klem tussen ons te komen zitten.
Handige actie, ging net goed, nergens voor nodig......
- frankv
Hoi Jos, Ik had je idd wel gezien, maar net toen ik moest besluiten om al dan niet de lijn te blijven rijden, had jij al ingezet op inhalen, en moest ik wijken. Maar goed, als dit het ergste puntje van mijn trackday was, dan was het een goede dag! Het was me alleen wel bijgebleven en ik vond het interessant om het vanuit jouw perspectief terug te zien op de video.jos_br schreef:Hielke schreef:Frank,
Jos.
En over mijn tempo. Niet heel snel, maar het zijn straatauto's op straatbanden. Met de E30 M3 reed ik 2m19, met de 964 2m25, maar het was mijn eerste keer met de 964 en ik was specifiek beducht op dat de achterkant '911 style' zou willen uitbreken, en dan is m.n. voor mijn gevoel de slotemakerbocht een potentieel lastig punt. Later op de ochtend bleek het allemaal wel mee te vallen met het uitbreken en was het redelijk gemakkelijk te corrigeren als het al gebeurde.
- Aad
Baanpost had daar gewoon duidelijk en goed blauw moeten geven , weet iedereen waar die aan toe is .jos_br schreef:Hielke schreef:Frank,
Jos.
Viel mij op dat de meeste posten zaten te slapen en niet eens naar de baan keken .
- David R.
Aad ik ben je zelf niet tegengekomen op de baan. Eind van de dag reed er iemand anders met mijn auto en die zat wel bij jou in de buurt. Ik heb daar dus geen film van.
- Aad
Jammer , maar bedanktDavid R. schreef:Aad ik ben je zelf niet tegengekomen op de baan. Eind van de dag reed er iemand anders met mijn auto en die zat wel bij jou in de buurt. Ik heb daar dus geen film van.
- jos_br
Aad schreef:.
Viel mij op dat de meeste posten zaten te slapen en niet eens naar de baan keken .
Viel mij ook op........
Jos.
- RVV
Laat Peter of mij dat op het moment even weten! Dan kunnen we daar naar racecontrol DIRECT actie op ondernemen. Voor het veligheidspaket (oa dus de baanmarshalls) betalen we een fors bedrag. En dat is niet om de stoeltjes van die mannen warm te houden. Dus volgende keer. Zit een baanmarshall gewoon te slapen, even baanpost en tijdmoment onthouden. Geef het bij binnenkomst pits gelijk door bij de marshall bij de ingang pits of bij Peter of mij.
- David R.
Nog een filmpje
- Hielke
Zo, dat hok maakt beste stappen! Klinkt ook erg lekker.
- GTRene
klinkt idd gezond en vol levensvreugde 

- David R.
Nu nog even die 7 sec zien te vinden (ben met 4 ook al tevreden). Bos uit moet gewoon harder en ook richting Scheivlak moet ik langer het gas erop houden. Het is wel handig die filmpjes want als je het vergelijk met snellere jongens zie je wel waar je het laat liggen. Als ik echter in de auto zit heb ik het idee dat ik bijna maximaal ga, maar als je dan de filmpjes bekijk zie je waar je het laat liggen. Veel oefenen dus.
-
In remmen ligt iig ook wel een seconde! (of watDavid R. schreef:Nu nog even die 7 sec zien te vinden (ben met 4 ook al tevreden). Bos uit moet gewoon harder en ook richting Scheivlak moet ik langer het gas erop houden. Het is wel handig die filmpjes want als je het vergelijk met snellere jongens zie je wel waar je het laat liggen. Als ik echter in de auto zit heb ik het idee dat ik bijna maximaal ga, maar als je dan de filmpjes bekijk zie je waar je het laat liggen. Veel oefenen dus.
- Peter Tunissen
En toen waren er foto's! 

- Robin Hartog
Van Zandvoort wel ja.Peter Tunissen schreef:En toen waren er foto's!

- Gert.
Waar zoek je foto's van Robin?
Ik heb nog het een en ander van Spa.
Ik heb nog het een en ander van Spa.