Interessante manier van discussieren dat iemand met een andere mening gelijk met "kulargumenten" komt. Ik kom namelijk helemaal niet met argumenten waarom ik gelijk zou hebben (of Smiley), maar geef alleen aan hoe ik er tegenaan kijk.Luco schreef:Ik vind het een beetje een kulargument, als je kijk naar de diverse schades die zijn gereden op df dagen waren het 9 van de 10 keer eenzijdige ongevallen met STRAATAUTO'SErik dB schreef:Het "gevaarlijke" aan de mix is voor mij dat de langzamere en onervaren deelnemers misschien wat minder spiegelen en niet verwachten uitgeremd te worden, waarbij de DNRT mannen/wagens met slicks in hun beleving niet eens uitremmen maar gewoon netjes inhalen. Als daar ook nog bijkomt dat een onervaren deelnemer instuurt op een moment dat de ervaren man het niet verwacht (bijvoorbeeld: veel te vroeg), dan kan het even gezellig worden.DavidV schreef:Eens.
Ik rij liever tussen mensen die circuitervaring hebben dan tussen "dagjesmensen" (no pun intended) die voor het eerst op een circuit komen met hun auto.
Zolang je je aan je lijn houdt kan er door snellere deelnemers prima op geanticipeerd worden.
En een Radical of een Westfield hou je toch niet bij...
Maar met een tijd van 2:09 rij je niemand in de weg.
Dus ik snap niet waar die aversie tegen raceauto's vandaan komt.
Ook als je met een straatauto tussen straatauto's rijdt, is het risico op schade velen malen groter dan dat je tussen raceauto's rijdt.
even drie voorbeeldjes op zandvoort
Scheivlak was een straatauto
Bos uit was een straatauto
Tarzan, was een straatauto die dacht even een raceauto uit te remmen.
Eerst lezen, dan reageren. Maakt het een stuk overzichtelijker.
(en nu maar weer back on-topic? Het zou zonde zijn als het street-car only initiatief ondergesneeuwd raakt door welles-nietes spelletjes)