Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 - Mondeo [13-7 Touristenfahrten]
- MartijnGizmo
-
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Ik zie dat je met 15% rekent, maar het zal meer 10% zijn.
Laatst heeft iemand dit echt de bank laten meten zij hadden zelfs een sper in bak.
Dus een 115 pk lijkt e wat reeeler, maar alsnog hele nette waarden hoor voor een rallye
Laatst heeft iemand dit echt de bank laten meten zij hadden zelfs een sper in bak.
Dus een 115 pk lijkt e wat reeeler, maar alsnog hele nette waarden hoor voor een rallye
-
Dubbelpost
- Martijn M
Ook op een Rallye? Want zoiets verschilt per auto neem ik aan. Maakt mij verder niks uit. Het is meer dan standaard, en dat vind ik primaDennis Orgers schreef:Ik zie dat je met 15% rekent, maar het zal meer 10% zijn.

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Dat geld ook voor een Rallye, geloof alleen dat je met RWD - FWD andere waardes rekent.
Blijven sowieso leuke cijfertjes in een lichtgewicht 106
Blijven sowieso leuke cijfertjes in een lichtgewicht 106

-
Leuk autootje. Zag er gisteren eentje staan en dan weet je gewoon dat het iets bijzonders is.
- Martijn M
Vanmiddag even veerpootbrug gemonteerd:

Straks even rondje rijden om het verschil te voelen, ben benieuwd of je er uberhaupt iets van voelt. Het staat in ieder wel leuk
Straks even rondje rijden om het verschil te voelen, ben benieuwd of je er uberhaupt iets van voelt. Het staat in ieder wel leuk

- Jurriuit
Heb je al een draagarmbrug?
- Martijn M
Nope. Daar schijn je wel veel van te merken dus misschien komt die er nog wel. 

- Jurriuit
Dat merk je heel goed bij een 106, beter dan een veerpootbrug eigenlijk....
En ze kosten je ook de kop niet, voor 7 tientjes heb je er al een. Enige nadeel is dat drempels (zeker die rodne bulten) ineens echte obstakels worden.
En ze kosten je ook de kop niet, voor 7 tientjes heb je er al een. Enige nadeel is dat drempels (zeker die rodne bulten) ineens echte obstakels worden.
- Martijn M
Jep, en daarom twijfel ik er dus over... Auto moet wel een beetje praktisch blijven. Ik schuurde laatst al over wat drempels hier in de omgeving. 

- Martijn M
Kwam net een leuk pakje met de post:

Huidige originele stuur is een beetje gaar, dus maar een QSP aangeschaft met 90mm dish.

Huidige originele stuur is een beetje gaar, dus maar een QSP aangeschaft met 90mm dish.

- ///Joost
Nice!, echt een lekker rechtoerechtaan rally stuurtje.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Heb zelf een OMP draagarmbrug onder de 205 zitten en die zit "hoog" weggestopt.Martijn M schreef:Jep, en daarom twijfel ik er dus over... Auto moet wel een beetje praktisch blijven. Ik schuurde laatst al over wat drempels hier in de omgeving.
Die van mij loopt in een soort U-vorm net onder het subframe langs, wie weet dat je zoiets ook wel voor de 106 hebt.
Heb alleen nog nooit recht over zo'n bolle drempel gereden, hangt nog meer onder de auto dat wel wat lager hangt en wil het risico niet nemen dat dat alsnog de drempel raakt
-
Kan niet ivm uitlaat Ferdi.
Je kan trouwens gerust een draagarmbrug nemen.
Alleen schildpadruggetjes moet je mee uitkijken, bij gewone drempels veranderd er niks. Zit immers precies tussen je wielen.......
Je kan trouwens gerust een draagarmbrug nemen.
Alleen schildpadruggetjes moet je mee uitkijken, bij gewone drempels veranderd er niks. Zit immers precies tussen je wielen.......
- Martijn M
Eerst maar eens kijken voor kuipstoeltjes later in het jaar denk ik. Iets meer steun in de stoel zou wel fijn zijn.
Ondertussen:

Ondertussen:

- Martijn M

Ondertussen zitten we een weekje in Italië. Vermogen zat om vlot omhoog te komen en het is echt heerlijk sturen.

- Petrolhead Tom
Held! Is nog best te doen hè? Zonder airco? (denkt terug aan micra road trip)
- Martijn M
Prima te doen inderdaad! Hier in de omgeving gebruik ik de arko en op de snelweg gooi ik de klapraampjes achter open.
- Macboy
Geweldig stuurtje 

- remi
Echt een leuk bakkie, moet volgens mij ook heerlijk zijn om daar mee te sturen op de bergweggetjes.
- Niels
- Auto: Prius+
Have fun op die prachtige stuur wegen 

- Martijn M
Dat is het ook zeker! Eergister alleen een kleine tegenslag tijdens een toerrondje.

Sta je dus ergens in de middle of nowhere, net na 12-en, dus alle winkels ook nog eens dicht...
Onder de ECU was iets los komen te zitten door een gebroken klem, dat heeft waarschijnlijk kortsluiting gemaakt. Dat was redelijk snel opgelost door het met wat tie-wraps vast te zetten.
Maar toen kwam het leuke deel. Alles weer vastzetten, breekt de bout van de ECU houder af... Ecu zou dan dus losliggen, maar mijn catchcan hing ook aan die bout. Na veel prutsen met wat extra steuntjes, ijzerdraad en tiewraps alles weer vast kunnen maken. Maar als ik weer terug ben in NL eens een wat professionelere oplossing zoeken.

Sta je dus ergens in de middle of nowhere, net na 12-en, dus alle winkels ook nog eens dicht...
Onder de ECU was iets los komen te zitten door een gebroken klem, dat heeft waarschijnlijk kortsluiting gemaakt. Dat was redelijk snel opgelost door het met wat tie-wraps vast te zetten.
Maar toen kwam het leuke deel. Alles weer vastzetten, breekt de bout van de ECU houder af... Ecu zou dan dus losliggen, maar mijn catchcan hing ook aan die bout. Na veel prutsen met wat extra steuntjes, ijzerdraad en tiewraps alles weer vast kunnen maken. Maar als ik weer terug ben in NL eens een wat professionelere oplossing zoeken.

- Martijn M
En het verhaal krijgt nog een staartje...
In Monaco besloot de bobine ermee op te houden. Ik denk dat dat de vorige keer ook het probleem is geweest, maar dat die toen meer stervende was.

Hopelijk is het snel afgehandeld en kan ik hem weer ophalen ergens bij Nice.
In Monaco besloot de bobine ermee op te houden. Ik denk dat dat de vorige keer ook het probleem is geweest, maar dat die toen meer stervende was.

Hopelijk is het snel afgehandeld en kan ik hem weer ophalen ergens bij Nice.
-
OnlineMartijn_bmw
Das altijd balen als tijdens je vakantie je auto stuk gaat... 
Hopelijk doet hij het snel weer en kan je verder!

Hopelijk doet hij het snel weer en kan je verder!