Er is al een Difflow diffuser onderweg, verwacht hem deze week. Maar bedankt voor het meedenken

.
Exige vs Clio:
Exige is een stuk sneller (250 supercharged pk's tegen 197 NA pk's).
Gasrespons is veel beter in de Exige. Exige stuurt directer (korter stuurhuis en onbekrachtigd).
Clio remt beter. Ik vind tot nu toe de remmen van de Exige niet overtuigen, Kan met de Clio een stuk harder en later remmen (Clio: 4 pots Brembo remklauwen, Ferodo DS3000W remblokken, Performance Friction 330mm tweedelige gegroefde remschijven, stalen remleidingen, DOT 5.1. Exige: Lotus/AP 2 pots remklauwen, Pagid RS14 remblokken, AP 295mm tweedelige gegroefde remschijven, stalen remleidingen, DOT 5.1).
Voor mijn gevoel is de bochtensnelheid redelijk gelijk. Bocht uit accelereren is natuulijk compleet anders. Clio moet je hoog in de toeren houden wil er wat gebeuren. Exige heeft eigenlijk altijd vermogen.
Schakelen gaat beter en preciezer in de Clio. Zit erg veel speling op het schakelmechanisme van de Lotus. Hoop dit nog te kunnen verbeteren met de upgrade kit die ik nog ga monteren.
Heb nu 2 keer op het circuit gereden met de Exige. Beide dagen was de temperatuur rond de 7 graden. Echt temperatuur in de banden krijgen is dan lastig in een sessie van 20 minuten.
Op zandvoort beide keren gereden met de 'grote' velgen (18'' achter, 17'' voor) met Federal RSR banden. Setje originele velgen (17'' achter, 16'' voor) met Kuhmo semislicks ligt al klaar in de garage voor het nieuwe seizoen.
Exige vergt meer concentratie met rijden door het toch best hoge vermogen op de achterwielen (in verhouding tot het gewicht van de auto).
Voorlopig eerst maar eens leren rijden met dit vemogen op de achterwielen. Van mij kan het nieuwe seizoen niet snel genoeg beginnen.