GT86 Daily - p7

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: MR2 ZZW30 Daily

Bericht door Youp » 25 dec 2011, 14:24

duifjes.com schreef:Gaaf ding!!!

Zelf een zilveren, donkergrijs en een zwarte gereden...uber lekker stuurmachientje! die erg ondergewaardeerd is!
Wegligging is buiten gewoon goed....mening mens zal zich er in vergissen.....op de limiet rijden is lastig....driften....probeer het maar :)

Veel fun ermee! en 140pk lijkt weinig maar is gewoon ruim voldoende! zuinig, mrb laag, onderhoud goedkoop!
Reeds geprobeerd... Ik kan toch geen 3 weken met dit weer in een achterwielaandrijver rondrijden zonder dwars te gaan... ;)

Vlot genoeg inzetten om geen onderstuur op te roepen en dan drift het werkelijk voortreffelijk! Door de AW11 (met bagger banden) ben ik zo vlot geworden met het opvangen van overstuur dat ik laterna in de BMW's moeite had met dwars gaan... 9 van de 10 keer corrigeerde ik zo'n ding dood in het begin. Met de 1-serie heb ik het uiteindelijk weer goed onder de knie gekregen, maar ik moest dan tegen m'n gevoel in lang wachten met corrigeren. Nu vang ik het gewoon weer met m'n normale tempo op en dan gaat hij heerlijk dwars. :hosanna:

Peric

Bericht door Peric » 25 dec 2011, 14:52

Leuk ding Youp! Gefeliciteerd..
Heheh, denk dat heel veel mensen die fout maken met de BPM-aangifte. Ik had precies hetzelfde probleem, is ook niet erg duidelijk aangegeven op de site.
Heeft deze ook zo'n lang stuurhuis? M'n neef heeft namelijk gecrost met een SW20 en daar zat best een lang stuurhuis op. Niet zo lekker met driften.. Je hoepelt je helemaal zuur..

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 25 dec 2011, 16:24

Peric schreef:Leuk ding Youp! Gefeliciteerd..
Heheh, denk dat heel veel mensen die fout maken met de BPM-aangifte. Ik had precies hetzelfde probleem, is ook niet erg duidelijk aangegeven op de site.
Heeft deze ook zo'n lang stuurhuis? M'n neef heeft namelijk gecrost met een SW20 en daar zat best een lang stuurhuis op. Niet zo lekker met driften.. Je hoepelt je helemaal zuur..
2,7 omwentelingen lock to lock, waar een SW20 3,2 omwentelingen nodig heeft. :)

2,7 klinkt als veel, maar de maximale stuuruitslag is gigantisch. De wielen staan er bij full lock bijna haaks onder, wat er op neer komt dat je in de praktijk nooit hoeft over te pakken. Alleen bij gigantische drifthoeken natuurlijk :mrgreen: of inparkeren...

Youp

Bericht door Youp » 03 jan 2012, 20:41

Kerstman deel 1... :cool:

Afbeelding

Afbeelding

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 04 jan 2012, 22:09

Dat is leuk spul zeg!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 04 jan 2012, 22:22

Brullen met die spullen! :banging:

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 05 jan 2012, 00:56

Mooie glimmende spulletjes. :hangloose:

Youp

Bericht door Youp » 07 jan 2012, 21:58

Nog even een paar weekjes wachten op m'n einddemper en dan kan ik inderdaad brullen met die spullen... Maar dat de einddemper er nog niet is heeft me er niet van weerhouden de airbox alvast te monteren en even uit te testen....

:hosanna:
Laatst gewijzigd door Youp op 04 dec 2012, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 24 jan 2012, 11:37

OT:
Op de Engelse Ebay zag ik RHD ZZW30 te koop staan met 3.0 V6. Voor het geld wel leuk. Ik heb hem "gewonnen", maar de de verkoper wil blijkbaar toch niet verkopen door erna meteen met nieuwe voorwaarden te komen. Ik zou het bedrag van te voren in zijn geheel moeten overschrijven en voor ik geantwoord had, heeft de verkoper bij ebay een verzoek tot annulering ingediend. De reden is nu dat hij alleen binnen de UK wil verkopen. Er stond niks in de advertentie en ik kon met mijn Nederlandse account bieden.
Jammer, het was wel leuk geweest om +/-200pk op deze massa te hebben. Beter dan een een GT86. :)

Ik vraag me af wat deze upgrade kost bij Woodsport.

ErikS

Bericht door ErikS » 24 jan 2012, 11:53

Ar schreef:OT:
Op de Engelse Ebay zag ik RHD ZZW30 te koop staan met 3.0 V6. Voor het geld wel leuk. Ik heb hem "gewonnen", maar de de verkoper wil blijkbaar toch niet verkopen door erna meteen met nieuwe voorwaarden te komen. Ik zou het bedrag van te voren in zijn geheel moeten overschrijven en voor ik geantwoord had, heeft de verkoper bij ebay een verzoek tot annulering ingediend. De reden is nu dat hij alleen binnen de UK wil verkopen. Er stond niks in de advertentie en ik kon met mijn Nederlandse account bieden.
Jammer, het was wel leuk geweest om +/-200pk op deze massa te hebben. Beter dan een een GT86. :)

Klacht indienen en gewoon lekker halen?
Je wint niet voor niks.

Youp

Bericht door Youp » 24 jan 2012, 12:53

Een 2GR-FE ombouw (3.5l v6 uit Camry/Lotus Evora) zit op 5-6k. Die is met een behoorlijk uitlaatsysteem en motormanagement goed voor een kleine 300pk. Op <1000kg...... :hosanna:

-edit-

Turbo ombouw voor het zelfde vermogen kost ook ongeveer hetzelfde...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 24 jan 2012, 13:17

Dat klinkt goed! Gaaf ding hoor.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 jan 2012, 19:52

mooi speeltje :)

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 27 jan 2012, 01:04

ErikS schreef:

Klacht indienen en gewoon lekker halen?
Je wint niet voor niks.
Just read this...!

I apologise for the misunderstanding: I assumed that by removing the international postage options (and beby the fact the car would appear on Ebay UK only because of this), that overseas bidders would not be allowed..? My mistake! Apparently, I need to go DEEP ino my account and select this option separately..!? Anyway..lesson learned!

I think we are too far in to go ahead now: the Ebay case is closed, feedback has been left, etc, so thats it....

The main reason i only wanted it on UK ebay is that prospective buyers can come over and look at the car BEFORE placing a bid: I would feel VERY uncomfortable about you travelling all this way only to decide its not for you after all..?!
I certainly wouldn't buy a car from Holland "blind".....!

In fact its a common scam process over here, people showing interest from Italy, Germany, Belgium, etc, in performance cars......
par for the course, with Ebay, I'm afraid.

I realise you are NOT one of these people, though....!

I have learned from this, so at least, even though I have some neg feedback, and am £40 down on the deal, I feel positive about the experience and will be more careful next time I list a car on Ebay...!
De prijs was blijkbaar te laag. Het bovenstaande is zijn laatste bericht. Ik heb geen zin in om er verder energie in te steken.

Youp

Bericht door Youp » 25 feb 2012, 20:43

Redelijk weer buiten dus sleuteljeuk.... Maar waar blijft m'n einddemper? Nou, die laat minstens nog tot eind maart op zich wachten... :(

Om toch maar iets te doen te hebben ben ik op onderzoek uit gegaan en kwam al gauw tot de conclusie dat het spruitstuk en de katalysator wel al vervangen konden worden, het leek tevens op een redelijk eenvoudig klusje.... :D

Even later... :mrgreen:

Afbeelding

Alles ging goed los, veel te goed zelfs. Totdat ik de verbinding tussen einddemper en katpijp wilde losmaken. Gloeiende gloeiende, dát zat vastgeroest... :bag: Het nadeel was dat dit net met de bevestigingsmaterialen vast zat, die ik natuurlijk niet nieuw had liggen... Dus het moest heel blijven...
Al gauw besloten dat een gasbrander de oplossing zou kunnen bieden, zo gezegd zo gedaan...? Nou... Niet helemaal... :roll: Er is helemaal geen ruimte om op een veilige en verantwoorde manier de uitlaat warm te stoken, als je er al bij kan, zonder alles in de omgeving in de hens te zetten... Dus achterlichten er uit, bumper er af, alle hitteschilden weg en toen kon ik aan de gang. Vanaf dat moment verliep alles wel redelijk vlotjes moet ik zeggen. :D

Wat is 't toch allemaal nog lekker fris daar onder de kap. :)
Afbeelding

Oud ijzer...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een paar dingen om te doen:

1. Voor de oplettende kijker, de duct-tape moet vervangen worden door krimpkous. De lambda-sensor kabels moesten verlengd worden en ik had geen krimpkous meer... :mrgreen: Ik wil ze nog een keer opnieuw solderen en netjes afwerken, ze zijn nu ook nog te lang.

2. De achterste bodemplaat past NET niet meer om de katalysator... Ik wacht tot de einddemper binnen is en er onder zit, dan kan het zooitje net wat anders komen te hangen, past hij dan nog niet, dan moet ik hem modificeren...

:hungry:

mark123

Bericht door mark123 » 25 feb 2012, 20:57

Leuk! Maar heb je nou je assteun onder stabi staan oid?

Youp

Bericht door Youp » 25 feb 2012, 21:02

mark123 schreef:Leuk! Maar heb je nou je assteun onder stabi staan oid?
Nop, auto rust op de krik met daarnaast een assteun. Voor de zekerheid had ik onder het fuseestuk nog een assteun gezet, omdat ik af en toe nogal moest wrikken... Stabi zit een stukje hoger, kan je ook zien zitten. :)

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 25 feb 2012, 23:43

Leuk hé, sleutelen aan een MR2. Je hebt nog geluk dat 'ie redelijk 'nieuw' is hehe..
Ik vraag me af hoe zwaar dat OEM uitlaatspul is.. OEM downpipe + kat van mijn MR2 Turbo was ook zo'n joekel.

Emiel

Bericht door Emiel » 26 feb 2012, 10:16

Mooi hoor Youp.

Jammer dat de afdekplaat niet meer past met de nieuwe kat en die er nu zo onderuit steekt.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 26 feb 2012, 11:35

Mooi werk, maar hoe rijdt/klinkt dat? :mrgreen:

Youp

Bericht door Youp » 26 feb 2012, 12:23

Michel Huisman schreef:Leuk hé, sleutelen aan een MR2. Je hebt nog geluk dat 'ie redelijk 'nieuw' is hehe..
Ik vraag me af hoe zwaar dat OEM uitlaatspul is.. OEM downpipe + kat van mijn MR2 Turbo was ook zo'n joekel.
Ik vind dat ik overal zeer goed bij kan eigenlijk! Beter als bij de meeste voorwielaandrijvers en al helemaal veel beter als bij een AW11. :D Er zit geen kofferbak meer achter, dat scheelt toch wel een boel.

Wat betreft 't gewicht van dat spul... Er zitten 3 katalysatoren in, 2 in het spruitstuk en 1 in de tussenpijp. Denk dat dat pakketje ijzer daar 20kg weegt... :bag:
Emiel schreef:Mooi hoor Youp.

Jammer dat de afdekplaat niet meer past met de nieuwe kat en die er nu zo onderuit steekt.
Daar verzin ik nog wel wat op, als de uitlaat compleet is. :)
MartijnGizmo schreef:Mooi werk, maar hoe rijdt/klinkt dat? :mrgreen:
Stationair hoor je dat hij iets meer geluid maakt, maar dat is verwaarloosbaar. Rijdend zou ik het niet weten, omdat ik alleen maar airbox hoor. :mrgreen: Maar hij loopt duidelijk een stuk vlotter door bovenin de toeren. Ik denk alleen dat qua flow er nog veel verbetering valt te behalen. De einddemper knijpt hem nu best wel gok ik. Die is niet heel geweldig qua opzet en het zijn maar 2" pijpen.. De tussenpijp is nu al 2,25" en de einddemper die er aan komt is 2,5", dat gaat nog best wat opleveren denk ik zo. :)

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 26 feb 2012, 19:38

Ziet er lekker glimmend uit haha, maar goed bezig! :strong:

Emiel

Bericht door Emiel » 27 feb 2012, 09:51

Youp schreef: Ik vind dat ik overal zeer goed bij kan eigenlijk! Beter als bij de meeste voorwielaandrijvers en al helemaal veel beter als bij een AW11. :D Er zit geen kofferbak meer achter, dat scheelt toch wel een boel.
That rings a bell :lol:

1 AW11 gedemonteerd en 1 AW11 dermate veel aan gesleuteld dat ik nog steeds littekens heb.

Youp

Bericht door Youp » 14 mar 2012, 23:16

Het lijkt er op dat ik een lambdasonde stuk heb gemaakt bij de installatie van de uitlaat. :bag:

De auto begon niet lang na de montage brak te lopen, maar alleen tijdens "closed loop" (deellast dus) ik dacht in eerste instantie dat het met de bekabeling te maken had (kabels verlengd met de bijgeleverde connectoren als tijdelijke oplossing wegens gebrek aan krimpkous). Het eerste wat ik gedaan heb is de kabels behoorlijk gesoldeerd en netjes met krimpkous afgewerkt. Dat loste het probleem niet op.

Toen dacht ik aan het feit dat de lambdasensoren nu beide in de luchtstroom van 4 cilinders hangen in tegenstelling tot één sonde voor cilinder 1-4 en één sonde voor cilinder 2-3. Wat met de viergastester gespeeld bij de BMW dealer waar ik altijd gewerkt heb en die gaf ook wat aparte waarden aan. Op de basismap was alles prima (vlak na ECU reset), maar zodra de ECU begint met fijnafstelling (hij schijnt "intelligent" te zijn ;) ) gaat het vrij vlot de mist in en lijkt het steeds erger te worden (over een traject van zo'n 250km). Vandaag tijd gehad om met m'n ELM327 OBD tool te spelen en tot de conclusie gekomen dat de onderlinge verschillen in de correctie van de inspuitduur wel aan de grote kant zijn. De inspuitduur van cilinder 2 en 3 wordt met 20% naar beneden bijgesteld, terwijl de lambda sensor in de zelfde gasstroom hangt als de ander, die op zijn beurt aangeeft dat cilinder 1 en 4 wel een procentje of 5-10 er bij mogen hebben... :bag:

Morgen voor de fun eens stekkertjes wisselen, live data uitlezen en kijken of de waarden dan ook meewisselen....

Lekker knoeien, heerlijk.... ;)

Tim N

Bericht door Tim N » 15 mar 2012, 07:44

Zou wel beter zijn als het enkel een foutieve lambda is. Anders kom je aan het zoeken.

Plaats reactie