Mustafa al-Sahaf schreef:Je (straat)banden kunnen immers maar een maximale zijwaartse druk aan voor ze hun grip verliezen. Lange bochten op hoge snelheid of korte bochten op lage snelheid, op het eind van de rekening doen ze allemaal hetzelfde met je auto, (de carosserie torderen) omdat je dezelfde hoeveelheid van G-krachten genereert.
Mustafa, je moet wat minder kruitdampen snuiven, want met een (non-downforce) straatauto kun je in langzame bochten echt veel meer g-krachten opwekken dan in snelle bochten.
Daar komt in het geval van de Carrussel bij dat je vanwege de banking nog veel meer g-krachten kunt opwekken, de dwarsrichels ondertussen je veren richting bumpstops laten inveren en je met een auto met weinig bodemspeling ook nog eens het asfalt kunt raken als je je best doet.
Ik ken echt geen enkele bocht die zo slopend voor je auto is als je hem hard genoeg neemt, die rechter op Zandvoort na het Scheivlak komt misschien in de buurt als je daar vol met vier wielen over de curbs rost, maar die mist dan nog de banking van de Carrussel.
Neemt niet weg dat ik wel altijd vol erdoorheen gaan, vind dat wel bij een rondje Ring horen, maar wel altijd met samengeknepen billen en de hoop dat er niks van de auto afwaait, want echt lekker vindt die het nou ook weer niet volgens mij.