ErikS schreef:PD power schreef:Vind altijd wel grappig om verbruikscijfers hier te lezen op DF.
Snap d'r geen drol van.
Want ik haal heel andere verbruikscijfers, voor wat Df.
6cyl benzine tussen de 1 op 5 en 1 op 9
4cyl benzine tussen de 1 op 7 en 1 op 11
6cyl diesel tussen de 1 op 8 en 1 op 16
4cyl diesel tussen de 1 op 10 en 1 op 20
Ik heb het niet over wat je wel kunt halen, en wat je soms op je boordcomputer ziet bij 120 of 140, maar gewoon gereden km's gedeeld door getankte km's.
En 1 op 10 met een 4 cyl diesel is tijdens een trackday, op de openbare weg, krijg ik er niet meer dan 1 op 13 door ( wel BRD)

Jij rijd geen BMW's toch?
daar zuipen de 4 cilinders, en zijn de 6 cilinders relatief zuinig....
Bij VAG ligt dat wel wat anders... Daar zijn de 4 cilinders een stuk zuiniger dan de 6 cilinders..
Ik rij vaak zat in andere auto's ook BMW, snap ook wel dat dat met m'n rechtervoet te maken heeft, maar zoals Athur ook aangeeft praat je bij die lage verbruikscijfers niet meer over DF,
Waar ik op doel, dat mensen hier een keuze maken, om een 4 cyl te rijden, maar min of meer voor gek worden verklaard, en dan met als excuus dat een 6 cyl weinig meer verbruikt, kijk als je dan aangeeft dat het voor jou meer fun is, maar idd harder zuipt, dan zie ik dat als een "oprecht" argument, want als je die 6 cyl df voordelen, wil gebruiken, gaat er gewoon flink peut door.
Ben overdag het meeste onderweg met een VAG 2.0 tdi met redelijk wat gang erin, rij dan tussen de 1 op 15 a 16. ben vorig jaar ook een week met Boxster 3,2 op pad geweest, reed ik 1 op 7, kijk ik daar vreemd van op?, Nee, want zo'n ding zuipt gewoon als je wat doorrijd. Op het porsche forum zijn mensen die 1 op 12 met zo'n ding halen, niet dat ik ze niet geloof, maar dan rijden ze als een oud wijf, daar heb ik dan weer geen lol in
M.a.w. ik kan me goed voorstellen, dat iemand voor dagelijks gebruik en redelijk wat km's toch kiest voor een zuiniger 4 cyl.
Kijk het is voor iedereen verschillend waar iemand z'n geld voor uit wil geven, zelf zal ik zowiezo niet snel 40k voor een auto uitgeven, maar zoals gezegd dat is en blijft persoonlijk.