Re: Driving-fun.com Racecursus voor slechts €995,=
Geplaatst: 05 nov 2011, 19:06
Zo, voor het eerst weer even achter een kleine laptop om ff een verhaaltje te typen over afgelopen dagen.
In aanloop voor Assen eea aan de auto laten aanpassen/repareren. Zowel de remmen, als de rubbers en dempers kwamen hierbij aan bod. Met name de rubbers was echt een openbaring, heel vreemd, maar was hier inmiddels gewoon helemaal aan gewenst en had me rijden hier volledig op aangepast. De extra rust in de achteras heeft de auto daarbij ook echt goed gedaan. Helaas voor mij waren voor de eerste dag de verse dempers echter nog niet binnen
.
De eerste dag 's ochtends vroeg vertrokken naar Assen, vooraf nog wel een beetje verkeken in de afstand, maar we hebben het redelijk kunnen inlopen
. Bij aankomst was de baan goed nat en stond me goed aan. Vind dat altijd wel lekker om de baan mee te verkennen en zo nu en dan beetje toon mee te zetten
. De eerste ochtend gingen we vrij snel in de auto, het was duidelijk dat het niet een cursus was die volgeluld zou gaan worden, lekker veel rijden dus. Maar dat viel me tegen, in me hoofd stond namelijk bij dat er veel gereden zou worden. In me hoofd was ik al lichtelijk aan het vloeken toen de baan in 4 delen was opgedeeld voor oefeningen, met daar tussen een redelijke wachttijd. Weinig rijden dus tot de middag. Daarna werd het vrij de baan op met een instructeur. Toen heb ik al mijn vloeken van binnen teruggenomen. Tot het einde van de dag een dikke 350km op de baan gedaan. In 1 woord geweldig dus. De baan was toen ook al goed opgedroogd en tempo liep ook steeds weer op. Had op het einde van de dag 2 belangrijke verbeter punten. Ten eerste moest ik iets eerder insturen, instructeur vroeg of ik vaker op de Nurburgring kwam
, ten tweede mocht het allemaal wat minder gretig en met wat meer rust. Helemaal uitgeput gingen we de kantine weer in voor het theorie verhaal. Het werd top gegeven, maar de inspanning en het weinige slapen afgelopen dagen zorgden er voor dat concentratie niveau redelijk gedaald was. Na afloop nog even terug naar Arnhem voor frisse dempers (Bilstein B8 volgens mij). Dit ging gelukkig allemaal redelijk vlot. Na een discussie met de monteur nog even een filmpje op youtube van Assen bekeken, wellicht ook wel ff de dag ervoor kunnen doen
.
Donderdag vroeg weer naar Assen, ditmaal zowaar op tijd
. Dit was een dag met nog meer vrij rijden. Tussendoor afgewisseld met kleine 'orientatie-ritten', varierend van en circuitdeel met een kleine groep, tot de gehele baan met een vol veld. Einde van de dag zat het tempo er bij mij (en ook de rest) goed in. Voor mijn gevoel zat het tempo er toen het beste in. Einde van de dag besloten te blijven in Assen en een hotel in het centrum genomen. Daar 's avonds nog gezellig bijgekletst over alles wat met auto's te maken heeft, supergezellig.
's Avonds beetje betijds gaan slapen, maar de hele nacht bepaalde bochten wel 1000 keer in me hoofd overgedaan
.
Vrijdagochtend, d-day, vroeg de baan op. Ging goed van start, maar kwam later niet helemaal in me ritme vond ik. Kon dit gelukkig tijdens me eerste proefexamen weer een beetje oppakken. Eenmaal na de middag praktijk en theorie examen gedaan. Praktijk verliep eigenlijk goed, kon op redelijk tempo netjes doorboenderen en had alle ruimte goed nodig/gebruikt. Theorie daarintegen verliep soepel, normaal hadden we nog geen 10 minuten nodig voor de 20 vragen, maar nu hadden we al meer dan 10 minuten nodig voor de eerste 4 vragen. Ik ging dan ook niet met een bestemd gevoel naar buiten. Dit bleek later ongegrond, want ben voor beide geslaagd en beloond met een eu-licentie.
Laatste dag na het examen overigens relatief weinig gebruik gemaakt van het vrij rijden, was gewoon redelijk uitgeput
. Laatste dag 'slechts' 250km op de baan gemaakt.
Kort samengevat gewoon echt 3 superdagen gehad, ook echt een hoop geleerd van Assen, zou het zo weer gedaan hebben. Heb ook totaal geen spijt van dat ik me eigen auto heb meegenomen. Ben er ondanks het pushen ook niet vanaf gegaan in de 3 dagen, heb wel een keertje stukje gras gebruikt en een keertje op de baan rond gezet, volgens mij als ik rondom me keek nog niet zo'n slechte score
. Verbruik is in de loop van de week overigens ook opgelopen tot 1 op 2,5.
Verder vond ik het gewoon super weer enkele mensen te hebben leren kennen. Hoop gelachen met Jurrian, die toch wel heel erg veel uit z'n e30 wist te persen. Daar buiten hadden we met df een leuk groepje, maar ook daarbuiten was er redelijk wat aansluitingen binnen de gehele groep,
Mocht iemand overigens foto's hebben van deze dagen, of een link hiervan, verneem ik dat graag. Zag namelijk met regelmaat hier en daar een fotograaf staan
.
In aanloop voor Assen eea aan de auto laten aanpassen/repareren. Zowel de remmen, als de rubbers en dempers kwamen hierbij aan bod. Met name de rubbers was echt een openbaring, heel vreemd, maar was hier inmiddels gewoon helemaal aan gewenst en had me rijden hier volledig op aangepast. De extra rust in de achteras heeft de auto daarbij ook echt goed gedaan. Helaas voor mij waren voor de eerste dag de verse dempers echter nog niet binnen

De eerste dag 's ochtends vroeg vertrokken naar Assen, vooraf nog wel een beetje verkeken in de afstand, maar we hebben het redelijk kunnen inlopen




Donderdag vroeg weer naar Assen, ditmaal zowaar op tijd

's Avonds beetje betijds gaan slapen, maar de hele nacht bepaalde bochten wel 1000 keer in me hoofd overgedaan

Vrijdagochtend, d-day, vroeg de baan op. Ging goed van start, maar kwam later niet helemaal in me ritme vond ik. Kon dit gelukkig tijdens me eerste proefexamen weer een beetje oppakken. Eenmaal na de middag praktijk en theorie examen gedaan. Praktijk verliep eigenlijk goed, kon op redelijk tempo netjes doorboenderen en had alle ruimte goed nodig/gebruikt. Theorie daarintegen verliep soepel, normaal hadden we nog geen 10 minuten nodig voor de 20 vragen, maar nu hadden we al meer dan 10 minuten nodig voor de eerste 4 vragen. Ik ging dan ook niet met een bestemd gevoel naar buiten. Dit bleek later ongegrond, want ben voor beide geslaagd en beloond met een eu-licentie.
Laatste dag na het examen overigens relatief weinig gebruik gemaakt van het vrij rijden, was gewoon redelijk uitgeput

Kort samengevat gewoon echt 3 superdagen gehad, ook echt een hoop geleerd van Assen, zou het zo weer gedaan hebben. Heb ook totaal geen spijt van dat ik me eigen auto heb meegenomen. Ben er ondanks het pushen ook niet vanaf gegaan in de 3 dagen, heb wel een keertje stukje gras gebruikt en een keertje op de baan rond gezet, volgens mij als ik rondom me keek nog niet zo'n slechte score

Verder vond ik het gewoon super weer enkele mensen te hebben leren kennen. Hoop gelachen met Jurrian, die toch wel heel erg veel uit z'n e30 wist te persen. Daar buiten hadden we met df een leuk groepje, maar ook daarbuiten was er redelijk wat aansluitingen binnen de gehele groep,
Mocht iemand overigens foto's hebben van deze dagen, of een link hiervan, verneem ik dat graag. Zag namelijk met regelmaat hier en daar een fotograaf staan
