Driving-fun.com Racecursus voor slechts €995,=

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Kasteel

Re: Driving-fun.com Racecursus voor slechts €995,=

Bericht door Kasteel » 05 nov 2011, 19:06

Zo, voor het eerst weer even achter een kleine laptop om ff een verhaaltje te typen over afgelopen dagen.

In aanloop voor Assen eea aan de auto laten aanpassen/repareren. Zowel de remmen, als de rubbers en dempers kwamen hierbij aan bod. Met name de rubbers was echt een openbaring, heel vreemd, maar was hier inmiddels gewoon helemaal aan gewenst en had me rijden hier volledig op aangepast. De extra rust in de achteras heeft de auto daarbij ook echt goed gedaan. Helaas voor mij waren voor de eerste dag de verse dempers echter nog niet binnen :(.

De eerste dag 's ochtends vroeg vertrokken naar Assen, vooraf nog wel een beetje verkeken in de afstand, maar we hebben het redelijk kunnen inlopen ;). Bij aankomst was de baan goed nat en stond me goed aan. Vind dat altijd wel lekker om de baan mee te verkennen en zo nu en dan beetje toon mee te zetten ;). De eerste ochtend gingen we vrij snel in de auto, het was duidelijk dat het niet een cursus was die volgeluld zou gaan worden, lekker veel rijden dus. Maar dat viel me tegen, in me hoofd stond namelijk bij dat er veel gereden zou worden. In me hoofd was ik al lichtelijk aan het vloeken toen de baan in 4 delen was opgedeeld voor oefeningen, met daar tussen een redelijke wachttijd. Weinig rijden dus tot de middag. Daarna werd het vrij de baan op met een instructeur. Toen heb ik al mijn vloeken van binnen teruggenomen. Tot het einde van de dag een dikke 350km op de baan gedaan. In 1 woord geweldig dus. De baan was toen ook al goed opgedroogd en tempo liep ook steeds weer op. Had op het einde van de dag 2 belangrijke verbeter punten. Ten eerste moest ik iets eerder insturen, instructeur vroeg of ik vaker op de Nurburgring kwam :D, ten tweede mocht het allemaal wat minder gretig en met wat meer rust. Helemaal uitgeput gingen we de kantine weer in voor het theorie verhaal. Het werd top gegeven, maar de inspanning en het weinige slapen afgelopen dagen zorgden er voor dat concentratie niveau redelijk gedaald was. Na afloop nog even terug naar Arnhem voor frisse dempers (Bilstein B8 volgens mij). Dit ging gelukkig allemaal redelijk vlot. Na een discussie met de monteur nog even een filmpje op youtube van Assen bekeken, wellicht ook wel ff de dag ervoor kunnen doen :D.

Donderdag vroeg weer naar Assen, ditmaal zowaar op tijd ;). Dit was een dag met nog meer vrij rijden. Tussendoor afgewisseld met kleine 'orientatie-ritten', varierend van en circuitdeel met een kleine groep, tot de gehele baan met een vol veld. Einde van de dag zat het tempo er bij mij (en ook de rest) goed in. Voor mijn gevoel zat het tempo er toen het beste in. Einde van de dag besloten te blijven in Assen en een hotel in het centrum genomen. Daar 's avonds nog gezellig bijgekletst over alles wat met auto's te maken heeft, supergezellig.
's Avonds beetje betijds gaan slapen, maar de hele nacht bepaalde bochten wel 1000 keer in me hoofd overgedaan :).

Vrijdagochtend, d-day, vroeg de baan op. Ging goed van start, maar kwam later niet helemaal in me ritme vond ik. Kon dit gelukkig tijdens me eerste proefexamen weer een beetje oppakken. Eenmaal na de middag praktijk en theorie examen gedaan. Praktijk verliep eigenlijk goed, kon op redelijk tempo netjes doorboenderen en had alle ruimte goed nodig/gebruikt. Theorie daarintegen verliep soepel, normaal hadden we nog geen 10 minuten nodig voor de 20 vragen, maar nu hadden we al meer dan 10 minuten nodig voor de eerste 4 vragen. Ik ging dan ook niet met een bestemd gevoel naar buiten. Dit bleek later ongegrond, want ben voor beide geslaagd en beloond met een eu-licentie.
Laatste dag na het examen overigens relatief weinig gebruik gemaakt van het vrij rijden, was gewoon redelijk uitgeput ;). Laatste dag 'slechts' 250km op de baan gemaakt.

Kort samengevat gewoon echt 3 superdagen gehad, ook echt een hoop geleerd van Assen, zou het zo weer gedaan hebben. Heb ook totaal geen spijt van dat ik me eigen auto heb meegenomen. Ben er ondanks het pushen ook niet vanaf gegaan in de 3 dagen, heb wel een keertje stukje gras gebruikt en een keertje op de baan rond gezet, volgens mij als ik rondom me keek nog niet zo'n slechte score ;). Verbruik is in de loop van de week overigens ook opgelopen tot 1 op 2,5.
Verder vond ik het gewoon super weer enkele mensen te hebben leren kennen. Hoop gelachen met Jurrian, die toch wel heel erg veel uit z'n e30 wist te persen. Daar buiten hadden we met df een leuk groepje, maar ook daarbuiten was er redelijk wat aansluitingen binnen de gehele groep,

Mocht iemand overigens foto's hebben van deze dagen, of een link hiervan, verneem ik dat graag. Zag namelijk met regelmaat hier en daar een fotograaf staan :).

jos_br

Bericht door jos_br » 06 nov 2011, 22:37

Klein filmpje,

Jos.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 nov 2011, 22:46

Zo, wat deed die 3er compact! Leuk filmpje Jos, leuk verslag Kasteel. :)

Misschien toch geld opzij leggen om het volgend jaar te doen. :)

jos_br

Bericht door jos_br » 06 nov 2011, 22:50

Robin Hartog schreef:Zo, wat deed die 3er compact!
Denk dat die een TomTom aan had ofzo...........wel een raar gezicht.............. :df:

Jos.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 07 nov 2011, 08:30

Die zag ik ook van bovenaf het dak :D.

ErikS

Bericht door ErikS » 07 nov 2011, 08:39

En die Sierra ook al net ervoor, lag er olie ofzo?! :kikker:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 07 nov 2011, 08:40

Haha die slaat daar wel mooi netjes af.. :) Ik ging ook bijna zo te zien :df: leuk!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kTOylEAc ... ture=share[/youtube]
Dit is een orientatierit vanuit zo'n geel dingetje.. beetje lafjes :)

@erik: Ik was gewoon teveel aan het pushen denk ik.. was niet bijzonder glad ofzo daar.

Tom

Bericht door Tom » 07 nov 2011, 16:30

Kasteel schreef:Zo, voor het eerst weer even achter een kleine laptop om ff een verhaaltje te typen over afgelopen dagen.

In aanloop voor Assen eea aan de auto laten aanpassen/repareren. Zowel de remmen, als de rubbers en dempers kwamen hierbij aan bod. Met name de rubbers was echt een openbaring, heel vreemd, maar was hier inmiddels gewoon helemaal aan gewenst en had me rijden hier volledig op aangepast. De extra rust in de achteras heeft de auto daarbij ook echt goed gedaan. Helaas voor mij waren voor de eerste dag de verse dempers echter nog niet binnen :(.

De eerste dag 's ochtends vroeg vertrokken naar Assen, vooraf nog wel een beetje verkeken in de afstand, maar we hebben het redelijk kunnen inlopen ;). Bij aankomst was de baan goed nat en stond me goed aan. Vind dat altijd wel lekker om de baan mee te verkennen en zo nu en dan beetje toon mee te zetten ;). De eerste ochtend gingen we vrij snel in de auto, het was duidelijk dat het niet een cursus was die volgeluld zou gaan worden, lekker veel rijden dus. Maar dat viel me tegen, in me hoofd stond namelijk bij dat er veel gereden zou worden. In me hoofd was ik al lichtelijk aan het vloeken toen de baan in 4 delen was opgedeeld voor oefeningen, met daar tussen een redelijke wachttijd. Weinig rijden dus tot de middag. Daarna werd het vrij de baan op met een instructeur. Toen heb ik al mijn vloeken van binnen teruggenomen. Tot het einde van de dag een dikke 350km op de baan gedaan. In 1 woord geweldig dus. De baan was toen ook al goed opgedroogd en tempo liep ook steeds weer op. Had op het einde van de dag 2 belangrijke verbeter punten. Ten eerste moest ik iets eerder insturen, instructeur vroeg of ik vaker op de Nurburgring kwam :D, ten tweede mocht het allemaal wat minder gretig en met wat meer rust. Helemaal uitgeput gingen we de kantine weer in voor het theorie verhaal. Het werd top gegeven, maar de inspanning en het weinige slapen afgelopen dagen zorgden er voor dat concentratie niveau redelijk gedaald was. Na afloop nog even terug naar Arnhem voor frisse dempers (Bilstein B8 volgens mij). Dit ging gelukkig allemaal redelijk vlot. Na een discussie met de monteur nog even een filmpje op youtube van Assen bekeken, wellicht ook wel ff de dag ervoor kunnen doen :D.

Donderdag vroeg weer naar Assen, ditmaal zowaar op tijd ;). Dit was een dag met nog meer vrij rijden. Tussendoor afgewisseld met kleine 'orientatie-ritten', varierend van en circuitdeel met een kleine groep, tot de gehele baan met een vol veld. Einde van de dag zat het tempo er bij mij (en ook de rest) goed in. Voor mijn gevoel zat het tempo er toen het beste in. Einde van de dag besloten te blijven in Assen en een hotel in het centrum genomen. Daar 's avonds nog gezellig bijgekletst over alles wat met auto's te maken heeft, supergezellig.
's Avonds beetje betijds gaan slapen, maar de hele nacht bepaalde bochten wel 1000 keer in me hoofd overgedaan :).

Vrijdagochtend, d-day, vroeg de baan op. Ging goed van start, maar kwam later niet helemaal in me ritme vond ik. Kon dit gelukkig tijdens me eerste proefexamen weer een beetje oppakken. Eenmaal na de middag praktijk en theorie examen gedaan. Praktijk verliep eigenlijk goed, kon op redelijk tempo netjes doorboenderen en had alle ruimte goed nodig/gebruikt. Theorie daarintegen verliep soepel, normaal hadden we nog geen 10 minuten nodig voor de 20 vragen, maar nu hadden we al meer dan 10 minuten nodig voor de eerste 4 vragen. Ik ging dan ook niet met een bestemd gevoel naar buiten. Dit bleek later ongegrond, want ben voor beide geslaagd en beloond met een eu-licentie.
Laatste dag na het examen overigens relatief weinig gebruik gemaakt van het vrij rijden, was gewoon redelijk uitgeput ;). Laatste dag 'slechts' 250km op de baan gemaakt.

Kort samengevat gewoon echt 3 superdagen gehad, ook echt een hoop geleerd van Assen, zou het zo weer gedaan hebben. Heb ook totaal geen spijt van dat ik me eigen auto heb meegenomen. Ben er ondanks het pushen ook niet vanaf gegaan in de 3 dagen, heb wel een keertje stukje gras gebruikt en een keertje op de baan rond gezet, volgens mij als ik rondom me keek nog niet zo'n slechte score ;). Verbruik is in de loop van de week overigens ook opgelopen tot 1 op 2,5.
Verder vond ik het gewoon super weer enkele mensen te hebben leren kennen. Hoop gelachen met Jurrian, die toch wel heel erg veel uit z'n e30 wist te persen. Daar buiten hadden we met df een leuk groepje, maar ook daarbuiten was er redelijk wat aansluitingen binnen de gehele groep,

Mocht iemand overigens foto's hebben van deze dagen, of een link hiervan, verneem ik dat graag. Zag namelijk met regelmaat hier en daar een fotograaf staan :).
Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 07 nov 2011, 19:21

Mooi verhaal Bart leuk en enthousiast geschreven !!!!

(ik lig helemaal dubbel om Tom)

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 07 nov 2011, 19:29

jos_br schreef:Klein filmpje,

Jos.
Dat ziet er uit als een rasechte contra slip toch? Dus gas los bij een inzettende drift, en door de grip die terug komt (en het "tegensturen") schiet de kont de andere kant op. M.a.w., nooit abrupt gas loslaten bij een dreigende slip!

Of heb ik 't mis?

Niels v D

Bericht door Niels v D » 07 nov 2011, 19:44

Nee heb je goed, spijker.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 07 nov 2011, 19:54

Niels v D schreef:Nee heb je goed, spijker.
Als ik het goed heb stond daar links een frietkraam. En eten moet je toch he? :)

Jurrian

Bericht door Jurrian » 08 nov 2011, 12:56

Haha, zeker gelachen Bart!

Lachen ook die stickers op de impreza.

Ik zou die cursus echt iedereen aan kunnen raden trouwens, zeker met de DF korting. De man die met de M3 csl rondjes maakte had even snel uitgerekend dat we ongeveer 180 laps gemaakt hebben. een setje extra banden mee zou heel geen gek idee zijn trouwens, maar mijn contisports 2 hebben het net aan uitgehouden. Voor de cursus waren die zo goed als nieuw.

Heb je alleen aan het einde gefilmt jos?

Prodrive Raceschool

Bericht door Prodrive Raceschool » 08 nov 2011, 16:58

Heren coureurs,

namens de Prodrive Raceschool nogmaals gefeliciteerd met het behalen van jullie licentie!
Mooi om te lezen dat jullie de cursus als positief hebben ervaren. Daar doen we het allemaal voor!

Hopelijk zien we jullie nog eens terug bij een van onze andere programma's.

Groeten,

het team van de Prodrive Raceschool

RVV

Bericht door RVV » 08 nov 2011, 17:21

:thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 08 nov 2011, 18:44

We hebben niet erg veel foto's, maar hier staan er een paar: http://www.driving-fun.com/2412/the-kno ... Assen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Misha

Bericht door Misha » 09 nov 2011, 11:20

Meeste pics gemaakt met mijn MoPho, waarop ik commentaar van mijn instructeur kreeg dat ik te veel met mijn telefoon bezig was. @ ProDrive: nogmaals bedankt en vast en zeker tot de volgende keer!

jos_br

Bericht door jos_br » 27 nov 2011, 17:08

Eindelijk het #%$& racelicentie gehaald. Mijn maat Tonnie (rode golf V) deed het in een keer, ik mocht het theoriedeel vandaag over doen.

Jos.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 27 nov 2011, 19:59

Gefeliciteerd Jos! hoeveel fout had je nu?

jos_br

Bericht door jos_br » 27 nov 2011, 22:26

Niels v D schreef:Gefeliciteerd Jos! hoeveel fout had je nu?

2, leren is mijn ding in ieder geval niet(meer).

Ik dacht dat het een commercieel praatje was dat "onze" groep de snelheid er vlot in had , vergeleken met wat ik vandaag zag, was dat ook zo. Er waren er twee bij die voor de praktijk gezakt waren met ongeveer 12 deelnemers.

Jos.

Luco

Bericht door Luco » 27 nov 2011, 22:29

Gefeliciteerd Jos :crazy:

Jurrian

Bericht door Jurrian » 28 nov 2011, 11:53

jos_br schreef:
Niels v D schreef:Gefeliciteerd Jos! hoeveel fout had je nu?

2, leren is mijn ding in ieder geval niet(meer).

Ik dacht dat het een commercieel praatje was dat "onze" groep de snelheid er vlot in had , vergeleken met wat ik vandaag zag, was dat ook zo. Er waren er twee bij die voor de praktijk gezakt waren met ongeveer 12 deelnemers.

Jos.

Gefeliciteerd Jos, er is mij intussen een club licentie toegestuurd vreemd genoeg. Of sturen ze de euro verzie later na?

Niels v D

Bericht door Niels v D » 28 nov 2011, 12:04

Vanuit Prodrive, Jurrian? Dat is wel apart, op mijn certificaat staat gewoon EU.

Jurrian

Bericht door Jurrian » 28 nov 2011, 12:19

Niels v D schreef:Vanuit Prodrive, Jurrian? Dat is wel apart, op mijn certificaat staat gewoon EU.
Ok, dan ga ik ze eens een berichtje sturen.

Snipe

Bericht door Snipe » 28 nov 2011, 12:40

Hier nog even een verse lading foto's van Coen Caspers: http://www.driving-fun.com/2488/the-kno ... laagd.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Plaats reactie