RS4 gejat tijdens proefrit > achtervolging met Opel Astra
-
Re: RS4 gejat tijdens proefrit > achtervolging met Opel Astr
In het geval van Steve, ja? 

- Maus335i
Of: je voltallige familie zit in een boeing 747 die gekaapt wordt en je vliegt er met je F16 achteraan. Je ziet dat de 747 toeren uithaalt waarbij hij makkelijk zou kunnen stallen en crashen, dus dan hou je je maar in toch?M@rcel schreef:Autodief is de schuldige ja, maar de kans blijft heel erg groot dat als hij niet opgejaagd zou worden, hij geen mega crash met mogelijke onschuldige slachtoffers zou veroorzaken.
Andere situatie:
Je vrouw, kind zitten in je auto die zojuist ontvreemd is.
Vol er achteraan dus, maar al snel zie je dat ze al een paar keer rakelings langs bomen en tegenliggers gevlogen zijn.
Nog een tandje erbij om ze af te kunnen snijden?
Ik schaar me volledig achter Steve, als jij je zuurverdiende centen gejat ziet worden ga je er achteraan. Of het nou je laptop, je auto of je Airbus A380 is. Je zwaait de dader niet uit en dankt hem op je blote knieën dat je eindelijk verlost bent van dat stuk blik (op Ruben na dan)

Marc RS4 schreef:Oehhhh lekker dan...k meen dat dit de RS4 is waar Paul ooit eens interesse in had.
klopt!!!!!!!! nu dus niet meer , hahaha
Die Andre ken ik wel

Wel mooi verhaal trouwens

hier overigens de pursuitmobiel

Trouwens die Astra heeft geen 450 pk das een typefoutje geweest, ligt een LET in met 280pk.....
Laatst gewijzigd door Paul op 24 apr 2011, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Je mist volledig, maar dan ook helemaal volledig "the point" Maurice. Je zuurverdiende centen? Heb jij een dierbare in je omgeving? Het klinkt niet alsof je zo iemand in je omgeving hebt. Hoeveel risico is het leven van een dierbare jou waard? Vertel het maar. Graag met een concreet voorbeeld. En geen auto.Maus335i schreef:Of: je voltallige familie zit in een boeing 747 die gekaapt wordt en je vliegt er met je F16 achteraan. Je ziet dat de 747 toeren uithaalt waarbij hij makkelijk zou kunnen stallen en crashen, dus dan hou je je maar in toch?M@rcel schreef:Autodief is de schuldige ja, maar de kans blijft heel erg groot dat als hij niet opgejaagd zou worden, hij geen mega crash met mogelijke onschuldige slachtoffers zou veroorzaken.
Andere situatie:
Je vrouw, kind zitten in je auto die zojuist ontvreemd is.
Vol er achteraan dus, maar al snel zie je dat ze al een paar keer rakelings langs bomen en tegenliggers gevlogen zijn.
Nog een tandje erbij om ze af te kunnen snijden?
Ik schaar me volledig achter Steve, als jij je zuurverdiende centen gejat ziet worden ga je er achteraan. Of het nou je laptop, je auto of je Airbus A380 is. Je zwaait de dader niet uit en dankt hem op je blote knieën dat je eindelijk verlost bent van dat stuk blik (op Ruben na dan)
- Maus335i
Ik mis "the big point" niet Ruben, maar ik vind het onzin. Op het "moment supreme" zoals eerder al gezegd is reageert vrijwel iedereen hetzelfde. Dat een enkeling zo'n situatie kapot gaat analyseren alvorens tot actie over te gaan of _juist niet_ zal allemaal wel, maar daar geloof ik niet zo in.
ACHTERAF zeggen we allemaal braaf dat het niet zo verstandig was, dat meneer beter had moeten nadenken blablabla. Achteraf lullen kunnen we allemaal, verdomd makkelijk is dat ja. Je beschuldigt iemand van zomaar roekeloos gedrag (een slachtoffer notabene!) zonder het hele verhaal te kennen. Er zit nergens in je tekst enige vorm van nuance: "wat het slachtoffer gedaan heeft is absurd en onbezonnen".
Ik krijg daar gewoon de kriebels wat van, beetje hypocretie.
ACHTERAF zeggen we allemaal braaf dat het niet zo verstandig was, dat meneer beter had moeten nadenken blablabla. Achteraf lullen kunnen we allemaal, verdomd makkelijk is dat ja. Je beschuldigt iemand van zomaar roekeloos gedrag (een slachtoffer notabene!) zonder het hele verhaal te kennen. Er zit nergens in je tekst enige vorm van nuance: "wat het slachtoffer gedaan heeft is absurd en onbezonnen".
- GTRene
tis ook zo, als je niks doet gaan ze nog makkelijker hun gang...
dit soort klootzakken/criminelen maken het voor veel mensen kapot en de autoverzekeringen e.d. duurder.
wellicht harder aanpakken dat soort criminelen ook voor het gevaarlijk gedrag en bv kaal plukken wat je maar kan vinden bij die lui, straffen waar het ze raakt.
dit soort klootzakken/criminelen maken het voor veel mensen kapot en de autoverzekeringen e.d. duurder.
wellicht harder aanpakken dat soort criminelen ook voor het gevaarlijk gedrag en bv kaal plukken wat je maar kan vinden bij die lui, straffen waar het ze raakt.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik denk dat ik hem z'n gang liet gaan. In 1e instantie denk je natuurlijk wel WTF!! En in een opwelling wil je er achter aan spurten. Maar ik zou het laten voor wat het was, denk ik. Je weet het pas zeker als het je overkomt
Zo'n dollemansrit er achter aan. Politie stopt ook vaak achtervolgingen als het te wild wordt. Vaak vinden ze zo iemand toch wel, maar dan een paar km verderop om een boom...

Zo'n dollemansrit er achter aan. Politie stopt ook vaak achtervolgingen als het te wild wordt. Vaak vinden ze zo iemand toch wel, maar dan een paar km verderop om een boom...
- GTRene
er is ook en verschil in, is ie all risk verzekerd or not, en die man is/was een coureur geloof ik?
maareuh vraagje, normaal kan de verzekering zeggen dat er sporen van braak moeten zijn als er een diefstal is...
in dit geval geven ze de dief zelfs de sleutels e.d. wat zou de verzekering dan zeggen stel der zijn verder geen getuigen...
zou de verzekering betalen? immers dan hoef je ook geen alarm er op te zetten en kun je zeggen, iemand wilde men auto kopen maar ging er als een haas vandoor en heeft dus men kar gestolen?
maareuh vraagje, normaal kan de verzekering zeggen dat er sporen van braak moeten zijn als er een diefstal is...
in dit geval geven ze de dief zelfs de sleutels e.d. wat zou de verzekering dan zeggen stel der zijn verder geen getuigen...
zou de verzekering betalen? immers dan hoef je ook geen alarm er op te zetten en kun je zeggen, iemand wilde men auto kopen maar ging er als een haas vandoor en heeft dus men kar gestolen?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ook 's nachts, Rene?

- GTRene
dan slaap ik hopelijkArthur schreef:Ook 's nachts, Rene?

maar serieus, wat zegt de verzekering in dat soort geval, immers niet op slot/alarm en sleutels aan dief gevende en die rijd er mee weg...verder geen getuigen doch wel pure diefstal/verduistering.
in theorie kan de verzekeraar dan heelmoeilijk doen lijkt me.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Snap ik, die rijden in zwaar onderstuurde VW's met zware dieselblokken in de neus en brokkenpiloten achter het stuurwiel.Arthur schreef:Ik denk dat ik hem z'n gang liet gaan. In 1e instantie denk je natuurlijk wel WTF!! En in een opwelling wil je er achter aan spurten. Maar ik zou het laten voor wat het was, denk ik. Je weet het pas zeker als het je overkomt![]()
- wim breman
Als je alle tijd hebt om na te denken zo van ; wat zou ik nu in deze situatie het beste kunnen doen ?
dan zou je misschien kunnen overwegen om er niet achteraan te gaan.
Alleen is die tijd er niet, je gaat er impulsief achteraan omdat er iemand met jouw spullen vandoor gaat.
Op het forum kan je achteraf van alles verzinnen om er niet achteraan te gaan maar zo werkt het niet in de realiteit.
dan zou je misschien kunnen overwegen om er niet achteraan te gaan.
Alleen is die tijd er niet, je gaat er impulsief achteraan omdat er iemand met jouw spullen vandoor gaat.
Op het forum kan je achteraf van alles verzinnen om er niet achteraan te gaan maar zo werkt het niet in de realiteit.
- Hielke
Ik zal me eens heel ongenuanceerd uitlaten over mensen die hun eigen auto gebruiken om een crimineel in een auto op te jagen. Je bent dan GESTOORD!
Ik heb in mijn jonge jaren twee keer een situatie meegemaakt dat ik een "raceje" met een andere jonge lafbek hield waarbij die ander het zo serieus nam dat ie voor mijn ogen op hoog tempo een totaal onoverzichtelijke kruising op hoog tempo overstak. Ik ben daar toen zo ontzettend van geschrokken dat ik niet wist hoe snel ik een andere kant op wilde rijden.
Door een crimineel moedwillig in zo'n situatie te brengen ben je medeverantwoordelijk voor alles wat dan gaat gebeuren.
Last het aub mooi aan de professionals over die over heel wat meer mogelijkheden beschikken om de situatie aan te kunnen.
Ik heb in mijn jonge jaren twee keer een situatie meegemaakt dat ik een "raceje" met een andere jonge lafbek hield waarbij die ander het zo serieus nam dat ie voor mijn ogen op hoog tempo een totaal onoverzichtelijke kruising op hoog tempo overstak. Ik ben daar toen zo ontzettend van geschrokken dat ik niet wist hoe snel ik een andere kant op wilde rijden.
Door een crimineel moedwillig in zo'n situatie te brengen ben je medeverantwoordelijk voor alles wat dan gaat gebeuren.
Last het aub mooi aan de professionals over die over heel wat meer mogelijkheden beschikken om de situatie aan te kunnen.
- Knot
Hoe professioneel de mannen in de VW touran automaat zijn trek ik afentoe in twijfel maargoed, je handelt dan iig volgens de wet.
Over dat raceje doen op de openbare weg heb ik ook zat meegemaakt, je rijdt zo'n petje dan helemaal zoek in een paar snelle bochten en vervolgens haalt hij jou over doorgetrokken strepen/vluchtstrook/berm/whateveriigonwijsgevaarlijkvoorandereweggebruikers in en denkt dan dat hij "gewonnen" heeft.... niet doen dus.
Over dat raceje doen op de openbare weg heb ik ook zat meegemaakt, je rijdt zo'n petje dan helemaal zoek in een paar snelle bochten en vervolgens haalt hij jou over doorgetrokken strepen/vluchtstrook/berm/whateveriigonwijsgevaarlijkvoorandereweggebruikers in en denkt dan dat hij "gewonnen" heeft.... niet doen dus.
- Erik
- Auto: BMW ///M
GSM immobilizer inbouwen denk' ?
Die hadden we in 96 in Zuid Afrika al.
Gewoon je auto bellen en hij staat stil !
Met de deuren op slot.

Die hadden we in 96 in Zuid Afrika al.
Gewoon je auto bellen en hij staat stil !
Met de deuren op slot.

- GTRene
je zou ook de achtervolging in kunnen zetten zonder dat de dief het wellicht door heeft en ondertussen de politie bellen, dus niet proberen de dief in te halen en of te blokkeren, anyway als je niks doet gebeurt er ook niks.
- wim breman
Een raceje is iets anders dan je eigen auto aan de horizon zien vertrekken.
Een race houden met een petje of iets wat daarop lijkt en daarmee andere weggebruikersin gevaar brengen is idd gestoord.
Lang geleden is s'nachts een Opel Ascone van mijn vertegenwoordiger gestolen wat door de buurman gezien was en de peliesie is achteraan gegaan, met 4 auto's want ze hadden toch niks te doen.
De achtervolging heeft ca. 1 uur geduurd, er is zelfs geschoten op de auto.
Eind van het verhaal was dat ik pas na 2 weken de auto terug kreeg met een hoop schade uiteraard.
De schade verhalen was volgens de peliesie geen optie omdat die knaap al wel 20 x eerder gepakt was en het beter was dat hij niet te weten kwam waar de schadeclaim vandaan kwam omdat anders de ruiten van het bedrijfspand het wel eens zouden kunnen begeven.
Een race houden met een petje of iets wat daarop lijkt en daarmee andere weggebruikersin gevaar brengen is idd gestoord.
Lang geleden is s'nachts een Opel Ascone van mijn vertegenwoordiger gestolen wat door de buurman gezien was en de peliesie is achteraan gegaan, met 4 auto's want ze hadden toch niks te doen.
De achtervolging heeft ca. 1 uur geduurd, er is zelfs geschoten op de auto.
Eind van het verhaal was dat ik pas na 2 weken de auto terug kreeg met een hoop schade uiteraard.
De schade verhalen was volgens de peliesie geen optie omdat die knaap al wel 20 x eerder gepakt was en het beter was dat hij niet te weten kwam waar de schadeclaim vandaan kwam omdat anders de ruiten van het bedrijfspand het wel eens zouden kunnen begeven.
-
Ook bij de politie zitten een hoop cowboys.
- PD power
Denk idd, dat het misschien niet verstandig is, maar zou er ook achteraan gaan, principe gaat bij mij dan voor het "verstand".
Had het verhaal alleen niet graag zo in de openbaarheid gehad, maarja die regie heb jezelf altijd niet.
Had het verhaal alleen niet graag zo in de openbaarheid gehad, maarja die regie heb jezelf altijd niet.
-
Bedankt voor het perfect verwoorden van wat ik dacht tijdens het lezen van dit topic en de reactie`s.. slachtoffer valt absoluut niets te verwijten wat mij betreft, ik geef de man groot gelijk.Maus335i schreef:Ik mis "the big point" niet Ruben, maar ik vind het onzin. Op het "moment supreme" zoals eerder al gezegd is reageert vrijwel iedereen hetzelfde. Dat een enkeling zo'n situatie kapot gaat analyseren alvorens tot actie over te gaan of _juist niet_ zal allemaal wel, maar daar geloof ik niet zo in.
Ruben vraagt zich af of Maus een dierbare in zijn omgeving heeft, ik vraag me af of Ruben weleens iets voor grote waarde op deze brutale manier onder zijn neus vandaan gestolen heeft gehad? Ik kan je uit ervaring vertellen dat de overwegingen die je noemt dan het allerlaatste zijn waar je aan denkt op zo`n moment.. dat komt misschien later, op zo`n moment denk je allemaal maar GVD erachteraan.
Lintje voor deze man.
-
Je hebt een plaat voor je kop als je niet begrijpt wat ik bedoel. Is je waarschijnlijk niet kwalijk te nemen. Maar ik spreek je wel als een familielid van jou doodgereden wordt door zo'n slachtoffer (mij niet gebeurd). Kijken of je nog steeds zo'n held bent.
Dialoog tussen slachtoffer die een familielid van jou heeft doodgereden en jou:
Jij: Nee, ik begrijp het wel hoor, ik had hetzelfde gedaan....
Dialoog tussen slachtoffer die een familielid van jou heeft doodgereden en jou:
Jij: Nee, ik begrijp het wel hoor, ik had hetzelfde gedaan....
- gijzbed-opc

Dit zou Meneer Botter dus hebben moeten doen.
Nadat de dief de auto had meegenomen zijn mobiel moeten pakken en de gemeentepolitie moeten bellen.
Dit niet via het alarmnr.112, want het is geen urgente kwestie van levens die in gevaar zijn.
Dus je belt het bureau en zegt dat onmiddelijk alle politie auto,s moeten optreden want jou auto is gestolen.
Dan gaat onmiddelijk het hele korps opzoek naar jou auto.?
Nee, Ruben dat werkt niet,heb je wel eens met een politiebureau gebeld?Je werd zeker onmiddelijk geholpen.?
Komt u maar naar bureau om aangifte te doen of anders via internet.
Als je dit allemaal kan onder deze omstandigheden draag ik je voor om minister president te worden,dergelijk kalme mensen zullen niet snel in paniek raken.Maar zijn zelden te vinden.
Door het robuuste optreden van Dhr.Botter kon de politie hem beter traceren en op wachten ook toen hij hem uit het oog verloren was .
Door dit optreden werd de politie wel min of meer gedwongen om gelijk actie te ondernemen
Ook moet je het met een korreltje zout nemen van de te hoge snelheden,want 250Km is op dergelijke wegen niet gemakkelijk te bereiken.
Bovendien was het al sávonds laat dat dit gebeurde.
Natuurlijk er zijn risico,s verbonden aan een achtervolging,maar aangezien de dhr Botter beter kan rijden als menig politieagent en een redelijk goed coureur is,kan ik mij voorstellen dat hij tot deze actie is over gegaan.
Maar natuurlijk het hele leven zit vol risico's en jij zal gerust ook wel eens iets doen waar je je later afvraagd was dit verstandig.
Mvgr.Peter
-
Ruben? Da's toch degene die een jaar of drie geleden onderweg naar m'n eerste DF dag voor me stond bij het stoplicht in Aerdenhout? Je stond daar toch in de file voor een rood licht je 130 tegen de begrenzer te jagen? En jij begint over normaal doen op straat?
ROFLMAO!!!!!!!!!

ROFLMAO!!!!!!!!!
- Hielke
Stilstaand voor een rood verkeerslicht en dan de auto in de toeren jagen, ja hoor, dat valt voor een bomenknuffelaar zeker in de categorie levensbedreigend
Of hing de BMW adept Steve op dat moment misschien uit pure adoratie aan de uitlaat te zuigen? Ja, dan zou ik er nog iets bedreigends uit kunnen halen
Gijzbed en Steve, ik zou jullie wel weer eens willen horen als je in die Punto had gezeten waar die gestoorde gek bovenop reed. ALS je dan uberhaupt nog iets zou kunnen vertellen!

Of hing de BMW adept Steve op dat moment misschien uit pure adoratie aan de uitlaat te zuigen? Ja, dan zou ik er nog iets bedreigends uit kunnen halen

Gijzbed en Steve, ik zou jullie wel weer eens willen horen als je in die Punto had gezeten waar die gestoorde gek bovenop reed. ALS je dan uberhaupt nog iets zou kunnen vertellen!
- dvh
+1 ruben
Snap de reactie wel, maar het is het simpelweg niet waard wanneer je brokken zou maken waar iemand bij verongelukt.
Snap de reactie wel, maar het is het simpelweg niet waard wanneer je brokken zou maken waar iemand bij verongelukt.