Nieuwe kleur voor de E60 M5
- Martijn_bmw
Re: Nieuwe kleur voor de E60 M5
wat kost een wrap tegenwoordig eigenlijk op een auto (bijv. een 3-serie)
- JWD
Ik mag zelf geen prijzen noemen aangezien ik binnenkort nog even een bedrag naar RVV moet overmakenMartijn_bmw schreef:wat kost een wrap tegenwoordig eigenlijk op een auto (bijv. een 3-serie)

Wij zijn het zelf gaan doen omdat er net als in de prijs ook een enorm verschil zit in de kwaliteit die geleverd wordt.
- Luco

seat in carbonwrap zou wel mooi zijn haha.
- Remmie
Zal wel lastig worden om de carbon look te overtreffen denk ik.
Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat 8)
Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat 8)
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Jammer dat je hem gaat wrappen, en niet spuiten. Je blijft toch altijd zien dat er een sticker op zit. Daarnaast is de glans nooit zo mooi als bij gespoten. Dan vind ik hem origineel het mooist!
-
Huh? Hoe kan je dat nou zeggen? Heb je enig idee hoe lelijk een omgespoten auto is?maarten22 schreef:Jammer dat je hem gaat wrappen, en niet spuiten. Je blijft toch altijd zien dat er een sticker op zit. Daarnaast is de glans nooit zo mooi als bij gespoten. Dan vind ik hem origineel het mooist!
- Daniël
Geen 5 serie, maar wel een mooie kleur!

- maarten22
Dus een omgespoten auto is lelijker dan een gewrapte auto?!steve smith schreef:Huh? Hoe kan je dat nou zeggen? Heb je enig idee hoe lelijk een omgespoten auto is?maarten22 schreef:Jammer dat je hem gaat wrappen, en niet spuiten. Je blijft toch altijd zien dat er een sticker op zit. Daarnaast is de glans nooit zo mooi als bij gespoten. Dan vind ik hem origineel het mooist!
- Luco
Chrome red je niet voor 2450 

- JWD
Carbon ook niet.
Normale wraps trek je als het ware om de auto heen, verwarmen en het materiaal oprekken is dan niet zo'n probleem.
Als je aan carbon gaat trekken dan verspringt het patroon en heb je dus als het ware een deuk in je print.
Chroom kan je ook niet rekken omdat je dan matte plekken krijgt.
Beide zijn dus behoorlijk arbeid intensief en het materiaal is ook vaak duurder, er ligt voor meer dan 1k aan carbon in de vuilcontainer nu
.
Verschil in prijs zit hem ook in hoe men hem wrapt, veel partijen wrappen bijvoorbeeld in 1x de gehele zijkant met alles gemonteerd en snijden op de auto
.
Wij demonteren vrijwel alles en wrappen per deel (deuren, schermen, etc.).
En een BMW Individual kleur over spuiten in iets anders is voor mij hetzelfde als vloeken in de kerk, not done.
De grap is juist om een gespoten resultaat te bereiken met een wrap, je kan bijvoorbeeld op wraps met een glanzende afwerking gewoon een zooi waslagen aanbrengen waardoor je een bijna net zo diepe glans krijgt als op een gespoten auto.
Normale wraps trek je als het ware om de auto heen, verwarmen en het materiaal oprekken is dan niet zo'n probleem.
Als je aan carbon gaat trekken dan verspringt het patroon en heb je dus als het ware een deuk in je print.
Chroom kan je ook niet rekken omdat je dan matte plekken krijgt.
Beide zijn dus behoorlijk arbeid intensief en het materiaal is ook vaak duurder, er ligt voor meer dan 1k aan carbon in de vuilcontainer nu

Verschil in prijs zit hem ook in hoe men hem wrapt, veel partijen wrappen bijvoorbeeld in 1x de gehele zijkant met alles gemonteerd en snijden op de auto

Wij demonteren vrijwel alles en wrappen per deel (deuren, schermen, etc.).
En een BMW Individual kleur over spuiten in iets anders is voor mij hetzelfde als vloeken in de kerk, not done.
De grap is juist om een gespoten resultaat te bereiken met een wrap, je kan bijvoorbeeld op wraps met een glanzende afwerking gewoon een zooi waslagen aanbrengen waardoor je een bijna net zo diepe glans krijgt als op een gespoten auto.
- Chris van S.
Dat is precies wat ik bedoelde met mijn post in dit draadje!Daniël schreef:

@JWD: Wel interessant om je info te lezen.

- WJ
Sorry, even OT tussendoor.

Zit namelijk te dubben of ik dit ook wil laten doen, en als ik besluit om het te laten doen zoek ik namelijk een adres waar ze dit kunnen. Het is niet veel, maar zelf ben ik niet zo goed in plakken.
Is dat ook omg Rotterdam? En zouden jullie bv ook onderstaande witte strook kunnen stickeren zoals het bij de grijze is gedaan.JWD schreef: Wij demonteren vrijwel alles en wrappen per deel (deuren, schermen, etc.).
Zit namelijk te dubben of ik dit ook wil laten doen, en als ik besluit om het te laten doen zoek ik namelijk een adres waar ze dit kunnen. Het is niet veel, maar zelf ben ik niet zo goed in plakken.

- JWD
Een streepje matzwart is zo gezet
.
We zitten in Bergschenhoek, 200m van de Rotterdamse grens.

We zitten in Bergschenhoek, 200m van de Rotterdamse grens.
- Luco
maakt met een raceauto toch niet uit, lekker je tegenstanders intimideren

-
De kleur van Paul zijn Ex M3 SC lijkt mij ook wel erg mooi op een M5.
Wat was dat ook weer? Ferrari kleur grijs oid?
Wat was dat ook weer? Ferrari kleur grijs oid?
- Gijs.
Zou wel erg mooi zijn, maar die is meer voor als ze weer kampioen worden *hoop hoop*Sjoerd schreef:FC Twente rood met Twents Ros!

Die 'Polizei' uitvoering is wel stoer, zoals op die oude Beemer een paar pagina's terug.
- Riceaux
Je kunt ook gewoon een kleur laten maken, die je helemaal bevalt, bij je past en waar je niet snel op uitgekeken raakt. Je hebt vast wel eens als je een auto in een bepaalde kleur ziet, wooo wat een mooie kleur. Als jouw auto je straks datzelfde gevoel geeft heb jij je doel bereikt. Dus ik zou zeggen kies wat kleuren die je mooi vind, en laat iemand ze fotoshoppen op jouw auto.
- SanderZ
- Auto: Leon FR
-
Zeker.maarten22 schreef:Dus een omgespoten auto is lelijker dan een gewrapte auto?!steve smith schreef:Huh? Hoe kan je dat nou zeggen? Heb je enig idee hoe lelijk een omgespoten auto is?maarten22 schreef:Jammer dat je hem gaat wrappen, en niet spuiten. Je blijft toch altijd zien dat er een sticker op zit. Daarnaast is de glans nooit zo mooi als bij gespoten. Dan vind ik hem origineel het mooist!
Wrap is verwijderbaar, daaronder zit een onverziekt koetswerk. De glans van een laklaag is wel mooier maar alle sponningen en motorruimte blijven uit de kleur. Als je dat netjes wilt hebben kun je letterlijk de 70% van de auto demonteren, en scharnieren e.d. krijg je bijna nooit goed.
Nou heeft JWD Blau Onyx als basis dus dan is de motorruimte Fueller Schwarz maar alle sponningen zijn toch echt Individual Blau Onyx. Beetje zonde om te wapperen!
- maarten22
Het gaat mij er puur om dat ik een auto die gewrapped is in een glimmende kleur niet mooi vind. Je blijft het altijd zien. Aan de andere kant is het inderdaad zonde om een auto om die reden te gaan spuiten. Helemaal als hij al in een zeer mooie kleur gespoten is. Dus lekker zo laten!
- Luc B
Wrap hem mat wit , zal super staan in verhouding met je zwarte velgen.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Niets meer aan doen:

- JWD
Update van het front, het dak en de motorkap waren nog het meeste werk om te verwijderen, Di-Noc heeft een veel sterkere lijmlaag dan normale wraps, ondanks de blaren op mijn handen ben ik toch wel weer erg blij met mijn Onyx M5je 
Next, montage van de voorbumper en koplampen en even goed wassen 8) .

Next, montage van de voorbumper en koplampen en even goed wassen 8) .
- Will F.
Wat een beauty ! Houden zo, zou ik zeggen. Dat unwrappen doe je dat met een Föhn/hetelucht pistool, of gewoon los trekken?
- Gert-jan
Er staat ook wel erg mooi speelgoed naast zeg