Vrouw van 63 bevallen, schandalig of niet?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.

Schandalig of niet?

Ja
32
70%
Nee
11
24%
Ik ben er nog niet uit.
3
7%

Totaal aantal stemmen: 46

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Vrouw van 63 bevallen, schandalig of niet?

Bericht door Robin » 22 mar 2011, 09:28

wjn schreef:Wat een reacties allemaal, op basis van een kranteberichtje.

Het gaat om een eerste kind, voor hetzelfde geld is ze het al 25 jaar aan het proberen. Weten jullie veel, en maar commentaar leveren.

Hoe calvinistisch is Nederland? :hmmm:
+1000

@Ruben , ik heb in mijn zéér naaste omgeving een stel die even wat ouder(40) is en het al jaren probeert tevergeefs... 'we' kunnen niet in de ziel van 'n wannabee mama/papa kijken, maar wel zo makkelijk een negatief oordeel vellen. :bag:

Ook met Maus en Tom eens logischerwijs en Rene is op de filosofische toer. :thumbup:

TIP voor velen: Kijk de film 'My Sister's Keeper' , heeft wel wat gelinked met dit verhaal naar mijn idee, denkwijzes van moeders etc. En ja Cameron Diaz heeft 'n hoofdrol dus kijken. :D

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 22 mar 2011, 10:05

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 22 mar 2011, 10:09

Het is erger dat het kind moet opgroeien in friesland.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 mar 2011, 10:35

:mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 22 mar 2011, 10:40

:lol:
Daarom woonde m'n oom ook in Sanaa , maar ze wilden 'm daar niet dus na een jaar pakte hij z'n biezen. Hij verlangt nog steeds terug naar dat prachtland met van die lieve innnemende mensen. 8)

Luco

Bericht door Luco » 22 mar 2011, 10:51

RVV schreef:
BESPOTTELIJK!!! Hetzelfde als mensen van 63 die nog een rijbewijs hebben....
LOL wat een vergelijk zeg.. what's next alle 63 jarigen maar preventief ruimen... (nog 23 jaar en counting)
Nee jonguh, volgende stap is dat iedereen die niks bijdraagt aan de maatschappij, preventief wordt geruimd.
Sommige df-ers moeten dus uit gaan kijken :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Luco

Bericht door Luco » 22 mar 2011, 10:53

Tom schreef: Ik vind dat je kinderen moet nemen als je ze een goede toekomst kunt geven. In een ontwikkelingsland waarbij je zelf al geen schoon water hebt is dat bij voorbaat al kansloos.
Je NEEMT geen kinderen, je mag blij zijn als het lukt.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 22 mar 2011, 11:30

Tom schreef:Het is erger dat het kind moet opgroeien in friesland.
:hammer: :roflol:

Frysk bloed tsjoch op! Wol no ris brûze en siede,
en bûnzje troch ús ieren om!
Flean op! Wy sjonge it bêste lân fan d'ierde,
it Fryske lân fol eare en rom.

Klink dan en daverje fier yn it rûn
Dyn âlde eare, o Fryske grûn! (2x)

Hoe ek fan oermacht, need en see betrutsen,
oerâlde, leave Fryske grûn,
Nea waard dy fêste, taaie bân ferbrutsen,
dy't Friezen oan har lân ferbûn.

Klink dan ... (2x)

Fan bûgjen frjemd, bleau by 't âld folk yn eare,
syn namme en taal, syn frije sin;
Syn wurd wie wet; rjocht, sljocht en trou syn leare,
en twang, fan wa ek, stie it tsjin.

Klink dan ... (2x)

Trochloftich folk fan dizze âlde namme,
wês jimmer op dy âlders grut!
Bliuw ivich fan dy grize, hege stamme.
In grien, in krêftich bloeiend leat!
Klink dan en daverje fier yn it rûn
Dyn âlde eare, o Fryske grûn! (2x)

Tom

Bericht door Tom » 22 mar 2011, 11:31

Kijk dat bedoel ik nou :bag: :mrgreen:

Elise

Bericht door Elise » 22 mar 2011, 11:47

De reacties lopen weer ver uiteen en dat geeft mij het idee dat de poll veels te beperkt is.

- Als 63 acceptabel is, is 73 ook acceptabel. maw. waar ligt de grens of is er geen grens?
- Als 63 niet acceptabel is, waar ligt dan de grens?
- Zit er verschil tussen de maximale leeftijd om kinderen te mogen krijgen of kinderen te mogen adopteren?
- IVF behandelingen zijn duur, moeten we een maximum stellen aan het aantal behandelingen (op kosten van de gemeenschap)?
- Als we hier in Nederland een duidelijke leeftijdsgrens hebben, moeten we dan behandelingen uitgevoerd in het buitenland hier strafbaar stellen?

Robin

Bericht door Robin » 22 mar 2011, 12:10

@Elise, goede punten, de mensen waar ik over sprak laten dat niet doen in NL(niet meer) Nederland is in de subgroep in EU/wereld qua medische kennis, actie, development , beleving en kunde. Kijk naar een gemiddeld huisarts vandaagdedag in NL vaak 'n aanfluiting, een fietsenmaker weet vaak meer. :D

Dus waar hebben we 't over?

Wil je iets goeds? VS, D, Cuba, Japan( :bag: ) etc.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 mar 2011, 12:13

Robin schreef:
wjn schreef:Wat een reacties allemaal, op basis van een kranteberichtje.

Het gaat om een eerste kind, voor hetzelfde geld is ze het al 25 jaar aan het proberen. Weten jullie veel, en maar commentaar leveren.

Hoe calvinistisch is Nederland? :hmmm:
+1000

@Ruben , ik heb in mijn zéér naaste omgeving een stel die even wat ouder(40) is en het al jaren probeert tevergeefs... 'we' kunnen niet in de ziel van 'n wannabee mama/papa kijken, maar wel zo makkelijk een negatief oordeel vellen. :bag:

Ook met Maus en Tom eens logischerwijs en Rene is op de filosofische toer. :thumbup:

TIP voor velen: Kijk de film 'My Sister's Keeper' , heeft wel wat gelinked met dit verhaal naar mijn idee, denkwijzes van moeders etc. En ja Cameron Diaz heeft 'n hoofdrol dus kijken. :D
Negatief oordeel Robin? Hoe kom je erbij? Ik vind het gewoon niet kunnen. Ook in jouw geval niet. Het houdt gewoon ergens op, pech voor jouw vrienden/kennissen. Wat is er mis met adopteren? Waarom moet iedereen zijn eigen genen op de aarde pleuren?

Robin

Bericht door Robin » 22 mar 2011, 12:19

Ik sprak in 't algemeen Ruben, jij vindt 't niet kunnen. Nou mooi dat je je zegje hebt gezegd. :D

RVV

Bericht door RVV » 22 mar 2011, 12:51

Ruben schreef:http://www.nu.nl/binnenland/2473557/ned ... -kind.html

Schandalig of niet?

Ik vind van wel. Ik vind dat we als mensen teveel de natuur willen sturen en dit is een duidelijk voorbeeld van dit fenomeen. Het houdt ergens op. Of willen we allemaal 180 worden?

Aangezien de bevalling en de geboorte van het kind onlosmakeleijk aan elkaar verbonden zijn zeg je feitelijk dat het kind schandalig is.

Hoe kun je nou de geboorte van een kind schandalig noemen? Je zou kunnen zeggen; onverantwoord, Onethetisch, ongezond, egoistisch. Maar schandalig :hmmm:

Beetje bekrompen jaren 50 gedachte toen alles omtrend de geboorte niet volgens het boekje van de kerk een schande (=schandalig) was.

Afgezien van de leeftijd van de moeder, denk ik dat het kindje veel moederliefde zal krijgen. En onder de streep zal het kindje niks minder houden van haar moeder. Lijkt me niets schandaligs aan.

Michel P

Bericht door Michel P » 22 mar 2011, 13:01

Niemand heeft recht op een kind, dat is je gegeven of niet, als die IVF circussen zijn gewoon van de zotte, je kunt wel of geen kinderen krijgen.

Kun je ze niet krijgen heeft dat wellicht een genetische reden, waardoor voorplanting simpelweg niet de bedoeling is.

Adoptie is een alternatief, uiteraard ook niet voor iedereen, ook hier kunnen nadelen aanzitten.

Dat zo'n vrouw van 63 zo'n kind wel of geen liefde of toekomst kan geven is de verantwoording van de vrouw, ze zal echt fors knaken hebben afgetikt is Italie, maar de vervolg kosten komen uiteraard voor kosten van de maatschappij. Beginnende met de keizersnee, maar het risico op zeer hoge leeftijd dat er voor de moeder ook aan vast zit, zou in enkele situaties ook kunnen leiden tot een moederloos kind....... hoe ver wil je gaan in je wens.

Zo'n kind weet niet beter en zal van zijn moeder houden of die nu 25 of 63 is, maar bij school constant horen, komt je oma je halen is niet leuk. Laat staan als moeders door haar leeftijd gezondheidsproblemen krijgt als het kind pas 5 of 6 is, fijn voor dat kind.

Zelfde overigens gaat op van 55+ kerels die aan de 2e leg beginnen bij een jongere vrouw......... die hebben een gelijke verantwoording, en daar is het net zo bezopen.

Michel

Robin

Bericht door Robin » 22 mar 2011, 13:08

Met Rico eens.

@Michel, dat de maatschappij betaalt, ok, maar dat doen we ook met die kansarme allochtonen tot en met het koninklijk huis he. En de 'pesterij', er worden TEVEEL kinderen gepest om totaal andere redenen dan 'n moeder van 63....

Michel P

Bericht door Michel P » 22 mar 2011, 13:15

Elise schreef:De reacties lopen weer ver uiteen en dat geeft mij het idee dat de poll veels te beperkt is.

- Als 63 acceptabel is, is 73 ook acceptabel. maw. waar ligt de grens of is er geen grens?
- Als 63 niet acceptabel is, waar ligt dan de grens?
- Zit er verschil tussen de maximale leeftijd om kinderen te mogen krijgen of kinderen te mogen adopteren?
- IVF behandelingen zijn duur, moeten we een maximum stellen aan het aantal behandelingen (op kosten van de gemeenschap)?
- Als we hier in Nederland een duidelijke leeftijdsgrens hebben, moeten we dan behandelingen uitgevoerd in het buitenland hier strafbaar stellen?
Je post even gemist. Idd IVF gewoon op eigen kosten, in NL tot ik meen 45 toegestaan, kies voor de route Italië dan ook alle vervolg kosten zelf betalen en niet op de maatschappij afwimpelen. Dus alles voor eigen risico en rekening.

@Ruben, je begint het te snappen, exit koningshuis en stoppen met import van kansarmen.

Michel

Robin

Bericht door Robin » 22 mar 2011, 13:17

Michel, ik ben Ruben niet, maar Robin. :D

Tom

Bericht door Tom » 22 mar 2011, 13:23

Benieuwd naar de mening van Robin, had em al lang verwacht in dit topic :bag:

RVV

Bericht door RVV » 22 mar 2011, 13:23

Shit, Michel gaat nu al de maatschappij geld kosten :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 22 mar 2011, 13:24

Robin schreef:Michel, ik ben Ruben niet, maar Robin. :D
LOL jij snapt het wel, nu Ruben nog ;-)

Robertdj

Bericht door Robertdj » 22 mar 2011, 13:27

Wat ik me net bedacht, is het syndroom van down niet te voorkomen bij een IVF behandeling?
Aangezien je het eitje kan controleren voor de bevruchting.

RVV

Bericht door RVV » 22 mar 2011, 13:32

Overigens ben ik zeker geen voorstander van moeders van 60+ die een kind willen, tegen beter weten in. Maar het kostenverhaal vind ik dan weer een drogreden. Want hoe kun je nou die moeder op laten draaien voor medische gevolgen die het kind op zou kunnen lopen? En zo ja hoe denk je dan ooit dat geld terug te vorderen? Die vrouw krijgt over 2/4 jaar aow. Helemaal kaalplukken dan maar?

Feit is dat het kindje is geboren, er valt niks terug te draaien. Maar het kind heeft recht op alle denkbare medische zorg die er in Nederland is. Dat mag nooit afhangen van de financiele positie van de moeder.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2011, 13:41

wie weet wordt het wel dat kind wat de wereld red of wat anders voor de mensheid kan betekenen :angel:

je weet het niet :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 22 mar 2011, 13:52

Michel P schreef:Niemand heeft recht op een kind, dat is je gegeven of niet, als die IVF circussen zijn gewoon van de zotte, je kunt wel of geen kinderen krijgen.

Kun je ze niet krijgen heeft dat wellicht een genetische reden, waardoor voorplanting simpelweg niet de bedoeling is.

Michel
Dit is ook heel kort door de bocht, er zijn ook mensen die gewoon zwanger kunnen worden maar een ziekte hebben waarbij ze zelf en/of het kind de zwangerschap niet overleeft.

Dan sta ik soms bekend als bot, Maar sommige uitspraken in dit draadje gaan wel erg ver en kunnen heel erg kwetsend zijn.

Plaats reactie