Als het bijna gratis is.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28857
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Martijn_bmw » 14 mar 2011, 15:07

Petrolhead Tom schreef:Offtopic modus: Coolbleu is ook echt een geweldige site! Over het algemeen iets duurder dan de concurrent maar echt TOP service. Tenminste dat is mijn ervaring. :mrgreen:
+1 exact dezelfde ervaring en wel iets duurder dan de goedkoopste internetshop maar wel super service en stukken goedkoper dan de gemiddelde winkel...

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Sjoerd MP BMW » 14 mar 2011, 15:39

Maus335i schreef:Internet als verkoopkanaal negeren = achteruit hollen. Dat geld i.m.o. overigens vooral voor de autohandel, dat nog werkt met businessmodellen die 100 jaar geleden gemaakt zijn. Zodra een fabrikant (Ford USA) het in zijn hoofd gaat halen om online auto's direct te leveren aan de consument, houdt het feestje op.
Klopt, maar wat betreft auto's zal dit minder snel gaan gebeuren. Hiervoor ging het over winkels met producten die gesleten worden tot het eind. Auto's zijn producten met een restwaarde en gebruikelijk onderhoud. Wel denk ik dat het businessmodel zich zal verschuiven maar niet zodanig veranderen zoals een iPhone.

Ben nu bezig een Mac aan te schaffen inclusief iPhone. Dit setje zal ik niet online kopen maar bij een kleine zelfstandige. Als er iets mee is wil ik ermee naar binnen kunnen lopen en opgelost zien.

Tom
Berichten: 22385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Tom » 14 mar 2011, 15:48

Klopt, maar wat betreft auto's zal dit minder snel gaan gebeuren.
Riep men ook over kleding en vakantiereizen. Toch heeft een site als wehkamp.nl (die vooral online mode doet) een omzet van 441 miljoen euro.
Sjoerd MP BMW schreef: Ben nu bezig een Mac aan te schaffen inclusief iPhone. Dit setje zal ik niet online kopen maar bij een kleine zelfstandige. Als er iets mee is wil ik ermee naar binnen kunnen lopen en opgelost zien.
En hoe wil die dat oplossen? Als ie rechtstreeks uit de doos kapot is zul je een nieuwe meekrijgen en anders sturen ze het op naar hetzelfde reparatiecentrum als een webwinkel.

Gebruikersavatar
Ralph Wolf
Berichten: 150
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:23
Locatie: Culemborg

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Ralph Wolf » 14 mar 2011, 19:55

al in de tijd van de dikke catalogus werd er aardig wat besteld bij wehkamp, komt ook door de gemakkelijke mannier van later betalen, daar maken heel veel mensen gebruik van kan ik je vertellen!

Online
Gebruikersavatar
Edwin de Haas
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 okt 2008, 12:26
Locatie: Rossum Gld

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Edwin de Haas » 14 mar 2011, 21:45

Is fijn wat ze allemaal doen, hoop dat er nog wat geld binnenkomt voor de It's curator,
dan komt er wat tijd & geld vrij om mij te helpen.

Heb 15 jan. jl. mijn Philips Blu-ray terug gebracht naar de It's winkel waar we h'm gekocht hadden omdat het beeld af en toe weg viel.
Zou worden opgestuurt, maar ja 2 weken later waren ze failliet.
Ik weet waar het apparaat is, maar is daar binnengekomen als It's eigendom, dus ik kan het niet ophalen :-(

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door GTRene » 14 mar 2011, 22:02

oew das lullig/lastig...
gaat dan sowieso meer tijd overheen.
straks is dat ding ook verkocht... :wink:

hopen maar dat je er wat van terug ziet.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door dvh » 14 mar 2011, 22:36

Wat vreemd... ik kreeg een brief van een curator en deze meld dat onze kinderopvang failliet is...
Ik mocht mijn kind wel gewoon ophalen !

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door GTRene » 14 mar 2011, 22:39

dvh schreef:Wat vreemd... ik kreeg een brief van een curator en deze meld dat onze kinderopvang failliet is...
Ik mocht mijn kind wel gewoon ophalen !
:mrgreen: wat zei je, kun je men kids niet nog ff vasthouden? :wink:

maareuh, der zijn toch regels voor? tis je eigendom en als je de rekening e.d. hebt kun je dat via zo'n oppasser curator? ophalen denk ik? of zijn die nu veels te druk...

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Maus335i » 15 mar 2011, 10:29

Sjoerd MP BMW schreef:
Maus335i schreef:Internet als verkoopkanaal negeren = achteruit hollen. Dat geld i.m.o. overigens vooral voor de autohandel, dat nog werkt met businessmodellen die 100 jaar geleden gemaakt zijn. Zodra een fabrikant (Ford USA) het in zijn hoofd gaat halen om online auto's direct te leveren aan de consument, houdt het feestje op.
Klopt, maar wat betreft auto's zal dit minder snel gaan gebeuren. Hiervoor ging het over winkels met producten die gesleten worden tot het eind. Auto's zijn producten met een restwaarde en gebruikelijk onderhoud. Wel denk ik dat het businessmodel zich zal verschuiven maar niet zodanig veranderen zoals een iPhone.

Ben nu bezig een Mac aan te schaffen inclusief iPhone. Dit setje zal ik niet online kopen maar bij een kleine zelfstandige. Als er iets mee is wil ik ermee naar binnen kunnen lopen en opgelost zien.
Ik denk dat zodra VW gewoon zelf direct vanuit de fabriek gaat leveren (doen ze dat al niet?), ze het hier autodealers heel erg moeilijk mee gaan maken. Volgens mij moeten dealers zich meer gaan spitsen op service ipv verkoop, maar laat die service nou vaak ver beneden pijl zijn... Het is natuurlijk niet zo dat als VW zelf auto's verkoopt, je nergens meer een dealer zal vinden. Zo bestaan de Mediamarkt en de BCC ook nog steeds, maar IT's niet meer. Het zal alleen wel afnemen, want een Audi van de dealer is hetzelfde als een Audi uit de fabriek, behalve dat ik 2 partijen die winst zoeken (dealer & importeur) uitschakel.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Niels v D » 15 mar 2011, 12:40

Het probleem wat zich voordoet als dealers geen auto's meer verkopen: Waar halen ze de klanten dan vandaan? Dan moet je de keuze maken tussen een "vreemde" Vw-servicevestiging of een goedkopere universeel.. Ben bang dat het uurtarief van 100€ dan moeilijk stand gaat houden.

Online
Richardt.
Berichten: 6786
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Richardt. » 15 mar 2011, 12:42

Niels v D schreef:Het probleem wat zich voordoet als dealers geen auto's meer verkopen: Waar halen ze de klanten dan vandaan? Dan moet je de keuze maken tussen een "vreemde" Vw-servicevestiging of een goedkopere universeel.. Ben bang dat het uurtarief van 100€ dan moeilijk stand gaat houden.
Meer reclame maken. Mensen gaan nu ook pas naar de dealer als hun interesse gewekt wordt door reclame.

Kan me voorstellen dat tegen die tijd er een aantal grote service stations komen. Bijv. voor alle VAG auto's en niet voor VW, Audi, Skoda, Seat etc. apart.

Gebruikersavatar
Erik335i
Berichten: 257
Lid geworden op: 10 jan 2008, 21:28

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Erik335i » 15 mar 2011, 13:03

Richardt. schreef:
Niels v D schreef:Het probleem wat zich voordoet als dealers geen auto's meer verkopen: Waar halen ze de klanten dan vandaan? Dan moet je de keuze maken tussen een "vreemde" Vw-servicevestiging of een goedkopere universeel.. Ben bang dat het uurtarief van 100€ dan moeilijk stand gaat houden.
Meer reclame maken. Mensen gaan nu ook pas naar de dealer als hun interesse gewekt wordt door reclame.

Kan me voorstellen dat tegen die tijd er een aantal grote service stations komen. Bijv. voor alle VAG auto's en niet voor VW, Audi, Skoda, Seat etc. apart.
Ik ga naar de dealer wanneer ik een auto wil kopen, niet als ik een tv reclame voorbij zie komen..

En grote service stations: bedoel je de quickfit ? :clap:
Laatst gewijzigd door Erik335i op 15 mar 2011, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Maus335i » 15 mar 2011, 13:03

Niels v D schreef:Het probleem wat zich voordoet als dealers geen auto's meer verkopen: Waar halen ze de klanten dan vandaan? Dan moet je de keuze maken tussen een "vreemde" Vw-servicevestiging of een goedkopere universeel.. Ben bang dat het uurtarief van 100€ dan moeilijk stand gaat houden.
Ik denk dat het uurtarief inderdaad snel omlaag gaat. Is het niet redelijk "common" dat de showroom etc. verlies draait en de werkplaats voor die verliezen moet opdraaien? Zo ongeveer het enige winstgevende aandeel in een bedrijf afaik.

Online
Richardt.
Berichten: 6786
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Richardt. » 15 mar 2011, 13:06

Erik335i schreef:
Richardt. schreef:
Niels v D schreef:Het probleem wat zich voordoet als dealers geen auto's meer verkopen: Waar halen ze de klanten dan vandaan? Dan moet je de keuze maken tussen een "vreemde" Vw-servicevestiging of een goedkopere universeel.. Ben bang dat het uurtarief van 100€ dan moeilijk stand gaat houden.
Meer reclame maken. Mensen gaan nu ook pas naar de dealer als hun interesse gewekt wordt door reclame.

Kan me voorstellen dat tegen die tijd er een aantal grote service stations komen. Bijv. voor alle VAG auto's en niet voor VW, Audi, Skoda, Seat etc. apart.
Ik ga naar de dealer wanneer ik een auto wil kopen, niet als ik een tv reclame voorbij zie komen..

En grote service stations: bedoel je de quickfit ? :clap:
Zal best, jij koopt relatief regelmatig een nieuwe auto en weet wat je wilt hebben.

Er zijn genoeg mensen die eens in de 10/15 jaar een nieuwe auto kopen en dan vaak hun eerste impuls krijgen van dat leuke spotje op de TV

En idd. zoiets als de Kwikfit, maar dan met een importeur erachter en hopelijk betere werkzaamheden :lol:

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Maus335i » 15 mar 2011, 14:19

Richardt. schreef:Zal best, jij koopt relatief regelmatig een nieuwe auto en weet wat je wilt hebben.

Er zijn genoeg mensen die eens in de 10/15 jaar een nieuwe auto kopen en dan vaak hun eerste impuls krijgen van dat leuke spotje op de TV
Dat zal idd wel en datzelfde blijf je ook bij electronica houden. We gaan (denk ik) weer terug naar een paar specialisten zoals vroeger. Voor dozenschuivers als de MM en BCC zal nog maar een kleine markt overblijven uiteindelijk. Zoals ik al zei, een showroom/dealer zal niet volledig uit het landschap verdwijnen. De vraag is juist hoeveel er nog overblijven....

Leeftijd en computerhandigheid spelen natuurlijk ook mee. Mijn opa kan niet met een PC overweg, maar mijn vader is er volledig in wegwijs en doet zelf ook internetaankopen. Jeugd? Ik zou geen cijfers weten, maar als ik wat om me heen kijk doen de meeste mensen/vrienden om me heen voornamelijk nog aankopen via internet.

Internetverkoop in zijn algemeen zit al een tijdje enorm in de lift, dat moet ten koste gaan van de winkelverkopen en dat blijft imo een dalende trend. Of het nu een pakje sigaretten is, een auto of een huis...

Je ziet toch ook dat steeds meer particulieren zélf hun woning te koop zet zonder hulp van een makelaar? En wie maakt er geen gebruik meer van Funda om zn nieuwe stapeltje bakstenen op te zoeken?

Online
Gebruikersavatar
Edwin de Haas
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 okt 2008, 12:26
Locatie: Rossum Gld

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Edwin de Haas » 15 mar 2011, 21:58

GTRene, heb een inname bon van de It's compleet met al mijn gegevens en een reperatienummer erop.

Maar het bedrijf (service-bedrijf van Philips) zegt dat als we h'm zelf hadden gebracht, het apparaat op mijn naam was binnengekomen, en nu heeft de It's het "aangeboden" en staat het bij hun op naam van It's.

Rechtsbijstand zegt ook dat ik daar niks aan kan doen :please: en gewoon moet afwachten.

Het zure is ook dat ik het apparaat eerst zelf weg wou brengen, naar het service-center van Philips in Eindhoven (is een ½uurtje rijden voor mij), maar bij navraag in Eindhoven bleek dat ik voor zulke apparatuur naar Duiven moet, en dat vond ik iets te ver :'(

WireWess
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 mar 2010, 22:28
Locatie: Westland

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door WireWess » 15 mar 2011, 22:34

@Edwin en toch had ik ergens gelezen dat de curator contact opneemt met alle klanten waarvan de producten nog in reparatie/bestelling staan. Wellicht even contact opnemen met de curator?

Aan de beelden te zien was het echt een chaos in Amsterdam.
Dan is een online veiling een beter en veiliger idee :)
Hier trouwens nog een overzicht van de lopende en komende veilingen van IT's:
http://www.bva-auctions.com/news/index/1091" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door GTRene » 15 mar 2011, 23:28

@Edwin, ow das dan zuur, dus op papier komt het bij Its weg omdat die dat via hen ter reparatie brachten (ook al is het van de klant) dus duurt alles nu lang omdat het allemaal uitgezocht moet worden :hmmm:
dan ist inderdaad wachten, best kloten.

of zoals hierboven vermeld rechtstreeks contact opnemen met de curator en het voorleggen?

Online
Gebruikersavatar
Edwin de Haas
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 okt 2008, 12:26
Locatie: Rossum Gld

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Edwin de Haas » 16 mar 2011, 07:09

@wirewess en GTRene, denk niet dat dat kan.

Heb al wel 2x via de site van het moederbedrijf (neem aan = nu aan de curator) aangegeven dat ik een bon heb etc. in laatste mail die ik kreeg kon je aangeven of je nog een aanbetaling had open staan of zoals in mijn geval iets ter reperatie had aangeboden.
Dus heb ik aangegeven, maar er stond al bij: dat het wel enige tijd kon duren.

Of te wel: niet zeuren als je nog een paar maanden niks hoort :hmmm:

Ga vandaag weer met m'n rechtsbijstand bellen, want die hadden op 17 feb. aangeven dat als er binnen 3 weken geen doorstart komt ze een vordering tot nakoming indienen.
En nu zijn we al weer iets verder. Maar heb via de rechtsbijstand ook weinig hoop. Als ik geen contact met ze opneem, hoor ik van hun ook weinig :stom:

Wouter81
Berichten: 9483
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Wouter81 » 16 mar 2011, 11:27

Maus335i schreef:
Sjoerd MP BMW schreef:
Maus335i schreef:Internet als verkoopkanaal negeren = achteruit hollen. Dat geld i.m.o. overigens vooral voor de autohandel, dat nog werkt met businessmodellen die 100 jaar geleden gemaakt zijn. Zodra een fabrikant (Ford USA) het in zijn hoofd gaat halen om online auto's direct te leveren aan de consument, houdt het feestje op.
Klopt, maar wat betreft auto's zal dit minder snel gaan gebeuren. Hiervoor ging het over winkels met producten die gesleten worden tot het eind. Auto's zijn producten met een restwaarde en gebruikelijk onderhoud. Wel denk ik dat het businessmodel zich zal verschuiven maar niet zodanig veranderen zoals een iPhone.

Ben nu bezig een Mac aan te schaffen inclusief iPhone. Dit setje zal ik niet online kopen maar bij een kleine zelfstandige. Als er iets mee is wil ik ermee naar binnen kunnen lopen en opgelost zien.
Ik denk dat zodra VW gewoon zelf direct vanuit de fabriek gaat leveren (doen ze dat al niet?), ze het hier autodealers heel erg moeilijk mee gaan maken. Volgens mij moeten dealers zich meer gaan spitsen op service ipv verkoop, maar laat die service nou vaak ver beneden pijl zijn... Het is natuurlijk niet zo dat als VW zelf auto's verkoopt, je nergens meer een dealer zal vinden. Zo bestaan de Mediamarkt en de BCC ook nog steeds, maar IT's niet meer. Het zal alleen wel afnemen, want een Audi van de dealer is hetzelfde als een Audi uit de fabriek, behalve dat ik 2 partijen die winst zoeken (dealer & importeur) uitschakel.
Inderdaad. Ik heb mijn GTI ook zelf opgehaald in Wolfsburg bij de VW fabriek maar moest de auto wel kopen via een lokale dealer hier. Die dealer en ook de importeur hebben er dus een paar centen aan verdiend. Die dealer en importeur hier hebben voor mij echter nagenoeg geen toegevoegde waarde (gehad). Ze hebben er feitelijk niets voor hoeven doen, zelfs het transport van de auto niet.

Biedt dan dus ook gelijk maar de optie om de auto rechtstreeks te kopen bij VW in Duitsland.

Maar het verandert snel. Een paar jaar geleden stapte ik elk voorjaar ook bij D-reizen en cs. naar binnen voor vakantie-advies en brochures van vakantiebestemmingen. Kan ik me nu al niet meer voorstellen, regel en zoek nu alles zelf wel via internet bijelkaar. Advies over leuke bestemmingen hoef ik niet meer van zo'n dametje van 20 achter de balie die er zelf waarschijnlijk nog nooit geweest is.... daarvoor hebben we sites als Zoover en TripAdvisor tegenwoordig.

Of verzekeringen... nog zoiets. Vroeger altijd via een tussenpersoon. Echter kan ik de toegevoegde waarde van de tussenpersonen die ik heb/had niet meer ontdekken. Regel het nu zelf wel via...... internet.

Een hoop tussenliggende schijven hebben in veel sectoren domweg geen méérwaarde meer voor de consument, alleen beseffen ze dat zelf vaak nog niet helemaal. Gaan ze wel achterkomen.

Online
Gebruikersavatar
Edwin de Haas
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 okt 2008, 12:26
Locatie: Rossum Gld

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Edwin de Haas » 16 mar 2011, 18:03

Nou vanmiddag de rechtsbijstand gebeld, maar :blabla:

Hij raade me aan om het apparaat via Expert terug te krijgen omdat deze keten ook de mensen "helpt" die een aanbetaling hadden gedaan bij de It's.

Curator is niet rechtstreeks te benaderen, en een vordering indienen voor 125 euri heeft weinig kans van slagen :bag:

Snap dat ik niet de enigste in Nederland ben, en ik ga er absoluut niet van uit dat de klant koning is, maar hier wordt je toch wel simpel van.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door HansD » 16 mar 2011, 22:07

Expert neemt alleen de garantie's (en aanbetalingen) over maar niet de apparaten die ingeleverd zijn bij IMpact. Hoe beroerd het ook is, volgens de wet is IMpact eigenaar van je apparaat en valt dus onder de curatoren. Een Expert winkel kan helemaal niet aan die apparaten komen.Je kunt een vordering indienen bij de curatoren maar dan sta je idd achter in de rij.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Rupie » 16 mar 2011, 22:12

En dan maken we ons druk over allochtonen.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door Robin » 16 mar 2011, 22:48

Ruben schreef:En dan maken we ons druk over allochtonen.
Misschien heb je wel gelijk.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Als het bijna gratis is.

Bericht door GTRene » 16 mar 2011, 23:28

Robin schreef:
Ruben schreef:En dan maken we ons druk over allochtonen.
Misschien heb je wel gelijk.
gaat je bloed van koken van dat soort buurt terroristen (terroriseren en eigenen zich de omgeving toe)

tja, als dat soort die zich zo gedraagt, morgen ter plekke neervalt...kan ik er geen nacht minder van slapen :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bram, Edwin de Haas, Kadett, Majestic-12 [Bot], maurizio, Opa, WJ, Wout309t en 3 gasten