MARKETPLACE op DF

Dit is ons algemene autoforum.
RVV

Re: Hoe werkt de occasion hoek MARKETPLACE op DF?

Bericht door RVV » 10 feb 2011, 19:23

steve smith schreef:
Roy schreef:E-mailadres kan trouwens wel even op een andere manier zichtbaar worden gemaakt bij de advertenties... Erg spambot gevoelig nu...
+100.

Heb in vier jaar tijd nog nooit 1 spam mailtje op dat adres binnengehad. 2 dagen klikbaar op DF en bingo....

Steve en Roy, dit was een punt wat ons ook al opgevallen was :oops: Daarom zullen we er ook een formulier achter hangen (ala marktplaats) in plaats van het tonen van het mailadres. Dit is eigenlijk de enige goede oplossing. Bij één van de volgende updates komt dit voor elkaar :thumbup:

steve smith

Bericht door steve smith » 10 feb 2011, 23:31

Als ik inlog krijg ik meteen de door mij geplaatste advertentie in beeld. Als ik daar dan op klik krijg ik deze melding:
System.InvalidOperationException: Nullable object must have a value. at System.ThrowHelper.ThrowInvalidOperationException(ExceptionResource resource) at marketplace_beheer_toevoegen_advertentie.BindByID(Int32 ID) at marketplace_beheer_toevoegen_advertentie.Page_Load(Object sender, EventArgs e)
Nou weet ik wel dat het een ouwe frikandel is in de ogen van velen maar een klein beetje value heeft dat object nog wel :wink: Interieurfoto's toevoegen wil nog niet helemaal lukken :angel:

Pim

Bericht door Pim » 11 feb 2011, 00:20

Vind erg jammer gezien er nu geen enkele discussie meer te lezen is over een bepaalde auto met linkjes naar 'mijn auto' gedeelte bijvoorbeeld. Dat vind ik juist het leuke van een forum met een verkoop gedeelte. Nu kan ik net zo goed op marktplaats kijken. Wellicht dat het handig is om dit te integreren in DF marketplace? Zo behoud je het persoonlijke karakter van de aangeboden wagens en hun eigenaren.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 feb 2011, 00:31

Pim schreef:Vind erg jammer gezien er nu geen enkele discussie meer te lezen is over een bepaalde auto met linkjes naar 'mijn auto' gedeelte bijvoorbeeld. Dat vind ik juist het leuke van een forum met een verkoop gedeelte. Nu kan ik net zo goed op marktplaats kijken. Wellicht dat het handig is om dit te integreren in DF marketplace? Zo behoud je het persoonlijke karakter van de aangeboden wagens en hun eigenaren.
Er komen als het goed is meer advertenties te staan dan alleen de advertenties van vaste forummers. Voorheen was een regelmatig terugkerende klacht dat er veel werd geouwehoerd over te koop aangeboden auto's, maar dat er nooit wat verkocht werd. Daarom hebben we het nu anders aangepakt en Marketplace geïntroduceerd.
Wordt dat goed bekeken? Als je meerekent dat het een paar dagen online staat zeker wel. Advertentie nummer 19 was vandaag het best bekeken item op DF.

En discussiëren over auto's, met linkjes erbij en alles erop en eraan? Hopelijk veel en vaak in dit topic: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=21552" onclick="window.open(this.href);return false;

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 11 feb 2011, 08:29

steve smith schreef:Als ik inlog krijg ik meteen de door mij geplaatste advertentie in beeld. Als ik daar dan op klik krijg ik deze melding:
System.InvalidOperationException: Nullable object must have a value. at System.ThrowHelper.ThrowInvalidOperationException(ExceptionResource resource) at marketplace_beheer_toevoegen_advertentie.BindByID(Int32 ID) at marketplace_beheer_toevoegen_advertentie.Page_Load(Object sender, EventArgs e)
Nou weet ik wel dat het een ouwe frikandel is in de ogen van velen maar een klein beetje value heeft dat object nog wel :wink: Interieurfoto's toevoegen wil nog niet helemaal lukken :angel:
Gisteravond last minute een wijziging doorgebracht waardoor dit naar voren kwam.
In feite iets heel simpels maar wel met grote gevolgen.

Goed, het is aangepast, als het goed is kan je je wagen aanpassen.

Hielke

Bericht door Hielke » 13 feb 2011, 15:02

Zo, de Bravo is verkocht.

Zou ie dan toch nog ergens de eerste mee zijn geworden? De eerste van de op DF marketplace aangeboden auto's die verkocht is?

Was ook niet zo moeilijk natuurlijk tussen al die BMW eenheidsworst. De koper wilde iets aparts en kwam toen automatisch bij de Bravo terecht.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 feb 2011, 15:38

whaaha, in elk geval gefeliciteerd :forum:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 16 feb 2011, 14:46

wil er een auto opzetten, maar krijg volgende error.

Komt mij nog een beetje onduidelijk over waar je wat kan doen. Zo klikte ik op foto toevoegen en vervolgens gebeurd er niets en is de link verdwenen??

System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. at marketplace_beheer_toevoegen_advertentie.BindKenteken(String kenteken, String typecode) at marketplace_beheer_toevoegen_advertentie.Page_Load(Object sender, EventArgs e)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 16 feb 2011, 15:26

gebruikersnaam Mets ?
Zoniet dan gaarne even je gebrukersnaam aangeven, dan kan ik opzoeken in de error log en misschien achterhalen wat het probleem is.

Is het wel gelukt de advertentie te plaatsen? M.a.w. er is dus wel een foto toegevoegd?
Zoniet , per kenteken toegevoegd? wat is het kenteken/

mag ook via pb/mail.

ErikS

Bericht door ErikS » 16 feb 2011, 16:30

Er staat 2x BMW, en bij de ene BMW staat ook een aston martin..........

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 16 feb 2011, 16:48

Wil iemand er misschien ook eens een niet-BMW te koop zetten, gewoon om eens te kijken of dat ook werkt?
Mozes kriebel zeg, http://www.bmw-fun.com" onclick="window.open(this.href);return false; :df: :mrgreen:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 16 feb 2011, 16:57

Die staan we ook niet toe Peter, zo met Rico afgesproken 8) :mrgreen:

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 21 feb 2011, 22:05

Afbeelding
In firefox/osx

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 21 feb 2011, 22:40

Jelmer850i schreef:gebruikersnaam Mets ?
Zoniet dan gaarne even je gebrukersnaam aangeven, dan kan ik opzoeken in de error log en misschien achterhalen wat het probleem is.

Is het wel gelukt de advertentie te plaatsen? M.a.w. er is dus wel een foto toegevoegd?
Zoniet , per kenteken toegevoegd? wat is het kenteken/

mag ook via pb/mail.

Plaatsing is uiteindelijk gelukt, inclusief foto's

Joy

Bericht door Joy » 27 feb 2011, 17:46

Ik moet zeggen dat ik minder occasions bekijk dan voor de omschakeling. Voorheen kwamen de nieuwe advertenties automatisch mee in 'Toon nieuwe berichten'. Je zag iets interessants en klikte dan het topic aan. Nu ik zelf op Marketplace moet klikken en gericht moet zoeken om resultaten te krijgen kijk ik eigenlijk nog maar nauwelijks naar het aanbod. Er is nu geen link met het forum dus je krijgt ook niks mee van nieuwe toevoegingen.
Je zou eigenlijk de advertenties nog wel moeten kunnen zien op het forum met bijvoorbeeld een lijst met kleine foto's en een topictitel waarbij je dan doorgelinkt wordt naar Marketplace, eventueel met een reactietopic erbij.
Maar goed misschien zit ik nog teveel in de oude situatie te denken en is het gros wel tevreden met deze oplossing.

Fabian

Bericht door Fabian » 27 feb 2011, 18:35

Joy schreef:Ik moet zeggen dat ik minder occasions bekijk dan voor de omschakeling. Voorheen kwamen de nieuwe advertenties automatisch mee in 'Toon nieuwe berichten'. Je zag iets interessants en klikte dan het topic aan. Nu ik zelf op Marketplace moet klikken en gericht moet zoeken om resultaten te krijgen kijk ik eigenlijk nog maar nauwelijks naar het aanbod. Er is nu geen link met het forum dus je krijgt ook niks mee van nieuwe toevoegingen.
Je zou eigenlijk de advertenties nog wel moeten kunnen zien op het forum met bijvoorbeeld een lijst met kleine foto's en een topictitel waarbij je dan doorgelinkt wordt naar Marketplace, eventueel met een reactietopic erbij.
Maar goed misschien zit ik nog teveel in de oude situatie te denken en is het gros wel tevreden met deze oplossing.
+1

Heb hetzelfde inderdaad.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 27 feb 2011, 18:37

Hier nog iemand :)

GTRene

Bericht door GTRene » 27 feb 2011, 19:01

ik denk dat als je een auto zoekt en wil kopen, je wel kijkt :nerd:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 27 feb 2011, 23:10

Kijkûh kijkûh, nie koopûh!

Erik dB

Bericht door Erik dB » 27 feb 2011, 23:16

Fabian schreef:
Joy schreef:Ik moet zeggen dat ik minder occasions bekijk dan voor de omschakeling. Voorheen kwamen de nieuwe advertenties automatisch mee in 'Toon nieuwe berichten'. Je zag iets interessants en klikte dan het topic aan. Nu ik zelf op Marketplace moet klikken en gericht moet zoeken om resultaten te krijgen kijk ik eigenlijk nog maar nauwelijks naar het aanbod. Er is nu geen link met het forum dus je krijgt ook niks mee van nieuwe toevoegingen.
+1

Heb hetzelfde inderdaad.
+1

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 27 feb 2011, 23:18

Wat is marketplace :?:
:wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 feb 2011, 11:41

Ja, ook +1 eigenlijk :wink:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 28 feb 2011, 11:58

Erik dB schreef:
Fabian schreef:
+1

Heb hetzelfde inderdaad.
+1
En nog een +1

Slechte ontwikkeling in mijn ogen.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 28 feb 2011, 12:03

Slechte ontwikkeling wil ik het niet noemen.

Ziet er allemaal strak uit en de gegevens bij elke auto zijn lekker overzichtelijk.

Maar vind het zo jammer dat ik op het forum tussen de actieve topics niet meer kan zien wat er te koop staat.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 mar 2011, 09:43

Ik vind de vijf aanbiedingen op MP zo op de site niet echt een verbetering. Of zet het ernaast of haal het weg. Nu moet je aan volle pagina doorscrollen om te zien dat je op de forumpagina zit. Ik dacht in eerste dat ik het verkeerde tabblad had aangeklikt. Dit ziet er amateuristisch uit.

Plaats reactie