Timetrial #3: Caterham Seven - Top Gear track
- Michel P
Re: Timetrial #3: Caterham Seven - Top Gear track
Je zou eigenlijk bij de TG track ook de snelste ronde in video moeten uploaden, want er zijn nogal wat routes mogelijk 

- Macboy
Echt ? Maakt ie de tijd dan niet rood ?
Dan hebben we meteen onze verklaring. WJ ging gewoon 2x linksaf
Inmiddels krijg ik per sms van hem binnen:
Dan hebben we meteen onze verklaring. WJ ging gewoon 2x linksaf

Inmiddels krijg ik per sms van hem binnen:
Volgens mijn advocaat mag ik niks meer over de zaak zeggen in het openbaar. Tijdens de DF pokeravond op vrijdag 4 februari 2011 zal openheid van zaken gegeven worden. De pers is hiervoor ook uitgenodigd. Einde berichtgeving.
-
OnlineWJ

Maar offline Time trial krijg je ook gewoon een rode tijd als je wil afsnijden.
Tja, je kan rijden of je kan het niet.

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Dit is de eerste challenge die ik meedoe, maar ik vind het verschil op zo'n kort rondje ook best groot.
Mijn ronde kan zeker nog wel een stuk sneller, 1.08.xxx is ook wel haalbaar. Maar 1.06.xxx is verdomd snel, ik ben erg nieuwsgierig waar dat verschil in zit. Zoveel kan een afstelling ook nog niet uitmaken lijkt mij.
Het is niet dat ik WJ niet geloof, cheaten kan volgens mij niet. Maar ik ben wel reuzebenieuwd, kun je de volgende keer je ronde niet filmen ofzo?
Mijn ronde kan zeker nog wel een stuk sneller, 1.08.xxx is ook wel haalbaar. Maar 1.06.xxx is verdomd snel, ik ben erg nieuwsgierig waar dat verschil in zit. Zoveel kan een afstelling ook nog niet uitmaken lijkt mij.
Het is niet dat ik WJ niet geloof, cheaten kan volgens mij niet. Maar ik ben wel reuzebenieuwd, kun je de volgende keer je ronde niet filmen ofzo?

-
Het klopt dat je op sommige plekken de baan af kunt zonder gestraft te worden, maar bij mijn weten ben je daardoor eigenlijk niet sneller.
Is me oa. opgevallen in de Hammerhead corner, maar ik had er geen voordeel van eerlijk gezegd.
Is me oa. opgevallen in de Hammerhead corner, maar ik had er geen voordeel van eerlijk gezegd.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Iemand een caterham voor me te leen of te geef?
Staat bij mij niet in de lijst en kan deze nergens kopen. Wil uiteraard wel even meedoen met de time trial.
Wanneer mogelijk even doorzetten aan nutkees :banaan:
Staat bij mij niet in de lijst en kan deze nergens kopen. Wil uiteraard wel even meedoen met de time trial.
Wanneer mogelijk even doorzetten aan nutkees :banaan:
-
OnlineWJ
Net nog een rondje gereden en even een filmpje gemaakt van een 1:06.414
Sorry voor de kut kwaliteit maar m'n Iphone is nog niet binnen.
(alleen het laden van de track is ietsje versnelt)

Sorry voor de kut kwaliteit maar m'n Iphone is nog niet binnen.

(alleen het laden van de track is ietsje versnelt)
- Mr. Blue Eyes
knap hoor WJ 

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Heb gisteren een hoge 1.07 gereden daarna gestopt. Op 1 of andere manier vind ik aan deze timetrail niet echt geweldig, circuit vind ik persoonlijk wat minder.
Ik rij overigens met een supercharger en geen turbo.
Ik rij overigens met een supercharger en geen turbo.
- ADV
Hmm WJ.. wat heb jij een onderstuurt hok
ik ga hem eens ff wat zachter zetten..

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Strak neutraal en netjes WJ.
In real life is de kar wat beweeglijker en >11 seconden trager.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bytlxnCcRFo&NR=1[/youtube]
In real life is de kar wat beweeglijker en >11 seconden trager.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bytlxnCcRFo&NR=1[/youtube]
- Macboy
Top WJ
Ik heb zelf offline nog niet geprobeerd. Ga vanavond en van het weekend wel even experimenteren.
@ Kees je moet weten dat de TopGear track pas na heel veel rondjes voldoening begint te geven en vooral online een verademing is met een leuke club.
@ Robin: wel eens gedacht aan het verschil tussen een staande en rollende start ?

Ik heb zelf offline nog niet geprobeerd. Ga vanavond en van het weekend wel even experimenteren.
@ Kees je moet weten dat de TopGear track pas na heel veel rondjes voldoening begint te geven en vooral online een verademing is met een leuke club.
@ Robin: wel eens gedacht aan het verschil tussen een staande en rollende start ?
-
OnlineWJ
Met Sport hard bandjes en idd de staande start komt het rijgedrag en de tijd aardig overeen.
Om eerlijk te zijn vind ik de Top Gear track het leuks om gewoon op te kloten (driften enzo), maar race/tijd rijden doe ik ook liever op een echte baan.
Om eerlijk te zijn vind ik de Top Gear track het leuks om gewoon op te kloten (driften enzo), maar race/tijd rijden doe ik ook liever op een echte baan.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ilja, dát is me even ontgaan.Inderdaad. Maar zou dat 11 seconden schelen?Macboy schreef:@ Robin: wel eens gedacht aan het verschil tussen een staande en rollende start ?
En het werken tegen/met de auto door de Stig is iig wat anders. Probeer maar eens een LX6(sort of Caterham met 190pk op 550(?)kg) strak te houden in de sim Live for Speed, dat lijkt meer op irl dan wat WJ lat zien imo. Desalniettemin een prima tijd WJ.
-
Erg goed WJ
Ik begin wel te zien dat je op dit circuit op veel secties een andere apex kan gebruiken als je op eerste idee zou zeggen. Begon op 1,09,8 ofzo en nu 1,08,4 , ik denk dat een hoge 107 er wel in zit nog.
Wat betreft de auto
Ik heb zojuist een 2e caterham gekocht, blok revisie, SC, alles verder erop en eraan, scheelde 25pk met mijn oude turbo zonder revisie.

Ik begin wel te zien dat je op dit circuit op veel secties een andere apex kan gebruiken als je op eerste idee zou zeggen. Begon op 1,09,8 ofzo en nu 1,08,4 , ik denk dat een hoge 107 er wel in zit nog.
Code: Selecteer alles
# Naam: Tijd:
1. WJ 1:06.823 (S)
2 Emiel 1:08:467 (s)
2. Richardt. 1.09.599 (C)
3. Linc (Bas) 1.09.849 (S)
4. Macboy 1.10.551 (S)
Wat betreft de auto
Ik heb zojuist een 2e caterham gekocht, blok revisie, SC, alles verder erop en eraan, scheelde 25pk met mijn oude turbo zonder revisie.
-
Dit is voor mij ook de eerste poging om mee te doen met de time trail, maar het is vooral met de olympische gedachte
Was de afgelopen weken al wel duidelijk met online dat ik echt niet mee komen met de snelste van hier maar goed ik heb net wel een dappere poging gedaan
ik kwam tot een 1.10.460 alles in het wit, (dat is al heel wat met mijn rijstijl)
Ik denk dat ik hem nog wel onder de 1.10 kan krijgen dus dat wordt mijn doel
MVG Dennis

Was de afgelopen weken al wel duidelijk met online dat ik echt niet mee komen met de snelste van hier maar goed ik heb net wel een dappere poging gedaan
ik kwam tot een 1.10.460 alles in het wit, (dat is al heel wat met mijn rijstijl)
Ik denk dat ik hem nog wel onder de 1.10 kan krijgen dus dat wordt mijn doel
MVG Dennis
- ADV
Heb een 1.07.5 gereden gisteren, maar heb geen idee hoe je sneller kan.. ik heb ook meer het idee dat het niet zo zeer in de afstelling te zoeken is maar meer in de lijnen...
-
Ha! Nog steeds top 3 zie ik 
Ik hoop vanmiddag nog even tijd te hebben de tijd wat bij te schaven

Ik hoop vanmiddag nog even tijd te hebben de tijd wat bij te schaven

- Macboy
@ Arjen: jouw post is voor mij precies een reden om geen tuning toe te passen op de auto's. Jij praat over afstelling, maar ik (en vele anderen) hebben daar geen flauw benul van.
Ik ben nog steeds voorstander van een time trial met standaard auto's, verse olie erin en banden max sport hard en gaan met die banaan. Iedereen die stiekem de auto aanpast neemt enkel zichzelf in de maling en mag leven met de zalige gedachte dat ie minder snel is als hij op DF durft toe te geven. Kortom: loser eerste klas, dus laat diegene daar van genieten. Bovendien: hoe vaak kom jij in het wild bijvoorbeeld een Mazda MX5 tegen met 350pk en slicks?
Aan de andere kant is het mijn eigen schuld. Ik heb de regels voor TimeTrial #3 bedacht dus ik had het zelf ook kunnen voorstellen ... stom stom stom
Natuurlijk ben jij ook dan nog steeds de snelste Arjan
Ik ben nog steeds voorstander van een time trial met standaard auto's, verse olie erin en banden max sport hard en gaan met die banaan. Iedereen die stiekem de auto aanpast neemt enkel zichzelf in de maling en mag leven met de zalige gedachte dat ie minder snel is als hij op DF durft toe te geven. Kortom: loser eerste klas, dus laat diegene daar van genieten. Bovendien: hoe vaak kom jij in het wild bijvoorbeeld een Mazda MX5 tegen met 350pk en slicks?
Aan de andere kant is het mijn eigen schuld. Ik heb de regels voor TimeTrial #3 bedacht dus ik had het zelf ook kunnen voorstellen ... stom stom stom
Natuurlijk ben jij ook dan nog steeds de snelste Arjan

-
@ Macboy,
waar ik van stond te kijken was dat ik de toe op de achteras van negatief naar positief zetten en dat de wagen hier veel neutraler van werd,
Is misschien wel de moeite waard om te proberen, maarja dat is ook weer zo persoonlijk
MVG Dennis
waar ik van stond te kijken was dat ik de toe op de achteras van negatief naar positief zetten en dat de wagen hier veel neutraler van werd,
Is misschien wel de moeite waard om te proberen, maarja dat is ook weer zo persoonlijk
MVG Dennis
- Gijs Evo
Zoekt iemand nog een Caterham 7?
Ik heb er nog 1, te ruil tegen wat anders leuks?
Heeft een paar goodies 172pk.
Ik heb er nog 1, te ruil tegen wat anders leuks?
Heeft een paar goodies 172pk.
-
Ik lees net op GTHQ.nl dat de door ons zo geliefde caterham nu in de online autohandel
dus iedereen kan hem nu kopen
MVG dennis
dus iedereen kan hem nu kopen
MVG dennis
- Gijs Evo
Kost 53.000ofzo.
Die van mij kun je ruilen tegen een ander leuk wagentje uit je eigen garage.
of doe een bod 8)
Die van mij kun je ruilen tegen een ander leuk wagentje uit je eigen garage.
of doe een bod 8)
-
59.905
MVG Dennis
MVG Dennis
- Gijs Evo
Mijne is dan 40.000 credits of een leuke wagen retour