Het ontbreken van service in Nederland.
- JP
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Had bij mijn vorige GTi een sideskirt die na 3 weken na montage (geplakt) langzaam losliet. Ze stonden erop dat ze kosteloos de auto zouden komen ophalen en ze hebben hem 2dagen later weer terug op mijn werk gezet. Andere kant werd de skirt preventief ook opnieuw geplakt en heeft toen 24u met klemmen onder lampen gestaan.
Oh ja.....mijn dealer zit 150km verderop.
Oh ja.....mijn dealer zit 150km verderop.
-
Dacht het niet! Vreselijk dat.. Ik werk bij een Esso in een woonwijk. Heel veel vrijheid en veel vaste klanten. Erg gezellig.JP schreef:Toch niet de Shell, met dat gebedel aan de kassa....Mark N schreef:(...)Ik werk als bijbaantje bij een tankstation, en je wordt vaak echt als een stuk stront behandeld, maar dan verwachten ze dat ik wel netjes blijf...."wilt U gebruik maken van onze aanbieding...." en ze wijst naar de candybars op de toonbank...

Veel verhalen over autodealers.. Als mijn ouders een nieuwe auto willen kopen doe ik al het uitzoek werk voor ze en regel ik de proefritten en dergelijke. Omdat ze zelf weinig tijd hebben en ik het leuk vind om ze op die manier te helpen. Liep vorig jaar bij een VW dealer naar binnen om te informeren naar de nieuwe GTI voor mijn ouders. Er kwam vrij snel een jonge verkoper op me af aan wie ik wat vragen stelde. Vrijwel meteen begon hij dat 'wij' de GTI maar niet moesten nemen maar voor een 1.4 moesten kijken. Ik stelde hem specifieke vragen over de GTI maar hij nam me absoluut niet serieus en liet me alleen naar een 1.4 kijken. Daarna naar een andere dealer gereden waar ook een erg jonge verkoper stond die heel enthousiast was op mijn vragen en zelf ook echt een liefhebber was. Het weekend daarna een GTI besteld bij deze jongen. Vertelde hem het verhaal dat ik niet serieus genomen werd bij hun concurrent. Hij vertelde me toen een verhaal dat er een jonge man hun zaak in kwam lopen die niemand van zijn collega's wilde helpen omdat ze verwachten dat diegene toch niet serieus was. Hij hielp als enige deze jongen en wat bleek, die kwam wat auto's bestellen voor het bedrijf van zijn vader. Heeft die dag aan heb 4 of 5 auto's verkocht. :banaan: .
-
Newb.Robin Hartog schreef:@Maurice: Waar werk je als ik vragen mag? Omdat je het ook over dat soort klanten had?

-
Maus335i schreef:
Haha, voor dat antwoord hoef je alleen bij maar bij de werkplaats van De Beier binnen te lopenHet Performance bumperpakket op de 3serie? KAN NIET! (terwijl mijn collega notabene met exáct dezelfde auto het wel heeft). Gelukkig zei De Maassche in Venlo: PRIMA, HIER EVEN PINNEN
![]()
En dit komt meer voor trouwens. Afgelopen maand nog een kennis die ook een 3serie coupe heeft gekocht en graag hetzelfde bumperpakket als Erik en mij wilde. Bij De Beier binnengelopen en wederom zelfde verhaal: "nee meneer, dat kan niet op een 3serie zonder M-pakket" (wtf heeft dat er nou weer mee te maken). Het staat godvergeten gewoon in de brochure!!
Haha bizar! Had ik met een setje velgen bij de Volkswagen dealer. Wilde een origineel setje velgen voor het betreffende model kopen. Nieuw. Dealer 1: Daar kan ik niet aankomen die zijn NIET te bestellen! Dealer 2: Natuurlijk meneer, krijg ze morgen binnen als ik ze nu bestel.
Lijkt wel of ze soms geen geld WILLEN verdienen.

- Robin Hartog
:jenna:Xave30 schreef:Newb.Robin Hartog schreef:@Maurice: Waar werk je als ik vragen mag? Omdat je het ook over dat soort klanten had?
-
- dvh
Ik geef regelmatig korting buiten het boekje.
Op een positieve manier bedoel ik dan. Sommige mensen houden van ronden getallen. Ik doe er meestal niet moeilijk om. Als de vrouw daarna ook wat koopt en over 2 jaar weer samen terugkomen dan heb je er weer een gouden klant aan.
Op een positieve manier bedoel ik dan. Sommige mensen houden van ronden getallen. Ik doe er meestal niet moeilijk om. Als de vrouw daarna ook wat koopt en over 2 jaar weer samen terugkomen dan heb je er weer een gouden klant aan.
- Elise
Vorige week ga ik naar die zaak van Tom Corronel (Plasma-discounter in Naarden) voor een muurbeugel voor de TV.
Kijk even bij die demo beugels, kies er eentje uit, bestel die bij de balie en neem dat ding mee.
Kom ik thuis blijkt hij niet te passen omdat mijn TV een vesa 300mm aansluiting heeft.
Ik 2 dagen later terug om die muurbeugel om te ruilen voor een andere en had toevallig dezelfde verkoper.
Zegt die knaap: "geef ik u 25 euro korting voor het ongemak"
Ik zeg "Is niet jullie fout, maar mijn fout. Ik had zelf beter moeten opletten".
Nee zegt hij, "ik had ook beter moeten opletten"
Ik zeg, "ik geef alleen het typenummer op wat ik wil hebben, kun jij toch niks aan doen als het de verkeerde is....."
En zo zie je maar weer, je kunt ook meer service krijgen dan je ooit had kunnen denken.
Kijk even bij die demo beugels, kies er eentje uit, bestel die bij de balie en neem dat ding mee.
Kom ik thuis blijkt hij niet te passen omdat mijn TV een vesa 300mm aansluiting heeft.
Ik 2 dagen later terug om die muurbeugel om te ruilen voor een andere en had toevallig dezelfde verkoper.
Ik zeg "Is niet jullie fout, maar mijn fout. Ik had zelf beter moeten opletten".
Ik zeg, "ik geef alleen het typenummer op wat ik wil hebben, kun jij toch niks aan doen als het de verkeerde is....."
En zo zie je maar weer, je kunt ook meer service krijgen dan je ooit had kunnen denken.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Soms zijn het de hele kleine details. Was vorige week bij Boddeüs in Franeker, de lokale opticien. Was er voor een oogmeting. Medewerker had mijn jas aangenomen en ergens opgehangen. Meting was klaar, medewerker haalt m'n jas weer op van achter de balie. Wil de jas over de balie aanpakken van hem. Nee nee, zegt hij, laat mij maar. Loopt om de balie en houdt m'n jas klaar, zodat ik 'em gelijk kon aantrekken.
Vinden sommigen misschien onzin
maar het zijn precies de puntjes op de i. Topservice, tot in de details.
Mede hierdoor met een zeer positief gevoel vertrokken. Zulke bedrijven hebben het gewoon top voorelkaar.
Vinden sommigen misschien onzin

- Mathieu
Zo was een kameraad van me eens naar het Schpperskwartier in Antwerpen geweest.
Ach, laat ook maar.........................
Ach, laat ook maar.........................
-
OnlineMartijn_bmw
dat is idd een top zaak! maar zo zie je... zelfs een discounter kan goede service hebben als ze maar willenElise schreef:Vorige week ga ik naar die zaak van Tom Corronel (Plasma-discounter in Naarden) voor een muurbeugel voor de TV.

-
Dat van plasmadiscounter is service, bovenstaande zou je ook als hoffelijkheid kunnen zien en dat strekt verder dan een willekeurige winkelWouter81 schreef:Soms zijn het de hele kleine details. Was vorige week bij Boddeüs in Franeker, de lokale opticien. Was er voor een oogmeting. Medewerker had mijn jas aangenomen en ergens opgehangen. Meting was klaar, medewerker haalt m'n jas weer op van achter de balie. Wil de jas over de balie aanpakken van hem. Nee nee, zegt hij, laat mij maar. Loopt om de balie en houdt m'n jas klaar, zodat ik 'em gelijk kon aantrekken.
Vinden sommigen misschien onzinmaar het zijn precies de puntjes op de i. Topservice, tot in de details.
Mede hierdoor met een zeer positief gevoel vertrokken. Zulke bedrijven hebben het gewoon top voorelkaar.

- dvh
Mja, het zal mijn ding niet zijn ...
Dat je een oud omatje helpt aankleden ok. Maar ik trek mijn eigen jas wel aan.

Dat je een oud omatje helpt aankleden ok. Maar ik trek mijn eigen jas wel aan.
Laatst gewijzigd door dvh op 24 jan 2011, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik ben een oud omaatje.... die van die Golf reclame. 

- Ravin ///M
LOL
Maar dat wat dvh zegt... ik wordt niet graag door n kerel in m'n jas gehesen
. In restaurants vind ik dat ook niks.
Maar dat wat dvh zegt... ik wordt niet graag door n kerel in m'n jas gehesen

- dvh
Lol...
Maar met alle respect, ik walg van dat soort dingen.
Afgelopen week was ik aan het shoppen in Waalwijk. Daar zit " Van Dijk" een exclusieve kledingzaak.
Naja, qua prijs net zo exclusief als de Open23 bijv. Maar goed.
Dan heb je daar zo'n aparte vip ruimte waar Iemand vol in pak champagne uit staat te delen..
Waan in me in Monaco tussen mensen van adel ? Of wil ik een jas kopen op een druilerige dinsdagmiddag..
Zelfde met opticiens waar je oliebollen krijgt vooraf de meting. En daarna met een hoop theater 200 euro extra proberen te krijgen voor een product wat elders ook ( voor 200 minder ) te krijgen is.
Absoluut niet mijn ding.
Maar met alle respect, ik walg van dat soort dingen.
Afgelopen week was ik aan het shoppen in Waalwijk. Daar zit " Van Dijk" een exclusieve kledingzaak.
Naja, qua prijs net zo exclusief als de Open23 bijv. Maar goed.
Dan heb je daar zo'n aparte vip ruimte waar Iemand vol in pak champagne uit staat te delen..
Waan in me in Monaco tussen mensen van adel ? Of wil ik een jas kopen op een druilerige dinsdagmiddag..
Zelfde met opticiens waar je oliebollen krijgt vooraf de meting. En daarna met een hoop theater 200 euro extra proberen te krijgen voor een product wat elders ook ( voor 200 minder ) te krijgen is.
Absoluut niet mijn ding.
- Dutch
Dat 'inschatten' gebeurt niet alleen als je schouders van 2 meter breed hebt, maar ook als je een kleurtje hebt of andere 'dubieuze kenmerken' die blijkbaar in hoofdstuk 1 van het handboek voor verkopers staan. Hetzelfde verschijnsel zie je uiteraard als het gaat om de 'service' van de lange arm der wet. Ach, ben 't gewend en je waardeert de betere zaken (en wetsvertegenwoordigers) er des te meer om.
-
@ Wouter81-
. Verlaat je de zaak met een leuke muziekje in je hoofd. Mmmm, wat een service.
Niet alleen in NL voor alle duidelijkheid. Mijn dubieuze kenmerken ken ik (nog) niet.

Can testify to that.Dutch schreef:Dat 'inschatten' gebeurt niet alleen als je schouders van 2 meter breed hebt, maar ook als je een kleurtje hebt of andere 'dubieuze kenmerken' die blijkbaar in hoofdstuk 1 van het handboek voor verkopers staan. Ach, ben 't gewend en je waardeert de betere zaken (en wetsvertegenwoordigers) er des te meer om.
Niet alleen in NL voor alle duidelijkheid. Mijn dubieuze kenmerken ken ik (nog) niet.
-
dat kleurtje maakt toch niet uit? Al ben je paars, als je netjes met mij omgaat ben ik dat ook terug. Maar ik houdt er niet zo van als er meerdere van dat soort figuren tegelijk binnen stappen die zo in opsporing verzocht zouden kunnen zitten. Als je je er lekker bij voelt om je zo te kleden prima, maar dan is het toch ook niet vreemd dat je als winkelier een klein beetje argwanig tegen dat soort mensen aan kijkt. Dat is hetzelfde als allochtonen die zegt dat ze gediscrimineert worden tijdens het zoeken van werk. Mij maak je niet wijs dat als je je best doet en er netjes verzorgt uitziet bij je sollicitatie je anders behandeld wordt.
- Maus335i
En toch gebeurd dat wel (zeker als je een buitenlandse naam draagt uit bepaalde regio's). Zo kan ik mij best voorstellen (en ik weet dat dat gebeurd in onze branche) dat een werkgever problemen heeft wanneer er onder emailcontact met een klant "mohammed" of "ali iets" staat. Je kan daar lang en kort over discussiëren, maar in de praktijk trekken klanten hier conclusies uit. Werkgevers kunnen daar best huiverig over zijn.jarno trulli schreef:Mij maak je niet wijs dat als je je best doet en er netjes verzorgt uitziet bij je sollicitatie je anders behandeld wordt.
@Robin, ik heb een eigen bedrijf in de ICT-tak (webhosting en domeinregistraties). Wij werken met vrij veel kleine bedragen (denk aan 16 tot 40 euro per jaar) en zodra een klant 2 pakketten afneemt t.w.v. misschien 80 euro, vraagt men "kwantumkorting". Hoewel ik het idee van zo'n klant wel kan begrijpen, is de concurrentie in de hostingwereld dusdanig extreem, dat marges enorm onder druk staan. Ook al begrijp ik de vraag en zou ik het ook willen geven, ik kán het niet. Tenminste niet zonder een verliesgevende transactie te doen en dan heeft het zakendoen geen zin meer. Het voordeel van ons is dat we al vrij laag met de prijs in de markt zitten. Partijen die onder ons door duiken leveren vaak geen telefonische support meer of raken in het geval van een servercrash "de backups ook kwijt", waardoor een klant al zijn data kwijt is. Dit gebeurd helaas vaak en de praktijk wijst uit dat, omdat er domweg geen geld voor was, er ook geen backups zijn gemaakt.
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Dit viel me afgelopen zaterdag al enorm op. Het verschil tussen BMW dealers onderling (notabene beide onderdeel van dezelfde group)..
- Elise
Ik ben van mening dat je pas weet wat voor service als een bedrijf geeft als je ziet hoe ze met klachten (retouren/defecten etc.) omgaan.
Dat je netjes wordt geholpen vind ik de normaalste zaak van de wereld.
Daarbij merk ik wel op dat het voor een verkoper ook niet altijd even gemakkelijk is. De een wenst op zijn wenken bediend te worden, terwijl een ander eerst even lekker rustig wil rondkijken.
Voor degene die graag alle aandacht van de verkoper wil hebben heb ik nog een goede tip.
Ga eens lekker shoppen in Egypte
Dat je netjes wordt geholpen vind ik de normaalste zaak van de wereld.
Daarbij merk ik wel op dat het voor een verkoper ook niet altijd even gemakkelijk is. De een wenst op zijn wenken bediend te worden, terwijl een ander eerst even lekker rustig wil rondkijken.
Voor degene die graag alle aandacht van de verkoper wil hebben heb ik nog een goede tip.
Ga eens lekker shoppen in Egypte

- Robin Hartog
@Maurice: Ja, duidelijk. Kwantumkorting krijg ik ook altijd veel te horen. Net als: "Ik koop hier altijd!" of "Ik neem 2 producten tegelijk, dan kan er wel wat vanaf toch?"
Misschien klinkt het nu wat zeurderig van mijn kant af, maar heel veel klanten die doen het er ook gewoon om.
@Elise: Klopt, daarom laat ik sowieso iedereen eerst even rondkijken en wel gedag zeggen iig. Mensen die meteen wat willen weten zullen meteen wel een vraag stellen. Bij andere mensen vraag ik na een "tijdje" of ze geholpen willen worden.
Misschien klinkt het nu wat zeurderig van mijn kant af, maar heel veel klanten die doen het er ook gewoon om.
@Elise: Klopt, daarom laat ik sowieso iedereen eerst even rondkijken en wel gedag zeggen iig. Mensen die meteen wat willen weten zullen meteen wel een vraag stellen. Bij andere mensen vraag ik na een "tijdje" of ze geholpen willen worden.
-
Binnenkort activiteitendag op m'n werk.
Eerst naar McDonald's met ze en dan met z'n 27en naar Oger jassen en pakken passen. Heb er zin in

Eerst naar McDonald's met ze en dan met z'n 27en naar Oger jassen en pakken passen. Heb er zin in

-