Het grote wie gaat er naar de Nordschleife in 2011 topic!
- Knot
Re: Het grote wie gaat er naar de Nordschleife in 2011 topic
Heb er vorig jaar maart gereden met de BMW Drivers Club en moet zeggen dat ik de GP strecke ook erg gaaf vond. Wij hadden, droog, regen en hagel afwisselend, prachtig om in die omstandigheden het circuit aan te mogen vallen!
- KW
Uhh is nu eerste keer dat ik weet dat het uberhaupt mogelijk wordt, dus nee nooit geweten dat het in 2005 ook al 1x kon.Paskal Morriën schreef:Leuke aanname dat dat vaker voor zal gaan komen, maar ik neem aan dat je ook weet dat de laatste keer 28 mrt 2005 was? Ik zou er dus maar niet vanuit gaan dat het dit jaar nog vaker gaat gebeuren....
Het rijden op de GP-track is zowiezo nieuw in het aanbod Touristenfahrten opgenomen sinds vorig jaar, of 2009 toch? Dus zou niet weten waarom de NS+GP niet vaker voor kan komen.
Idd, 1x op natte baan gereden en dat was ondanks erg rustigaan doen toch aardig glibberen. No thanx, kga niet wachten tot ik in de vangrail lig.Je gaat pas als het mooi weer is en het wegdek droog?
Mede dankzij de late aankondiging kan ik dit weekend dus zowiezo nietZaterdag is het de hele dag droog en zondag komt daar de zon nog bij. De combimogelijkheid is pas laat aangekondigd en het is nog vroeg in het seizoen, dus als je van die combi gebruik wil maken is zondag je kans.

Ik ga wel weer als het boven de 18 graden is

Dat zie ik dan wel weer27 mrt wordt een ramp volgens mij.... op allerlei autofora zie je mensen (die normaal niet eens am Ring komen) afspreken om op 27 mrt te gaan omdat ze dan op het F1-circuit kunnen rijden...

GP kan op andere tijden ook, los van de NS.
- Paskal
- Auto: meerdere
- Zoals JP ook al aangeeft..... de GP-strecke is overdag in de weekenden nagenoeg altijd bezet (waarom denk je dat die GP-sessies altijd aan het einde van de dag zijn??)
- zie wetter.de --> za. 13% kans op regen en zo. 12% met 0 liter per m2 dus geen flauw idee waar je die 50% vandaan tovert. MIjn beperkte ervaring van de laatste 10 jr heeft geleer dat wetter.de de nauwkeurigste voorspelling geeft (hoe moeilijk dat ook is in de Eifel...)
Maar goed, gelukkig heb jij veel meer Ring-ervaring als alle andere mensen hier bij elkaar
- zie wetter.de --> za. 13% kans op regen en zo. 12% met 0 liter per m2 dus geen flauw idee waar je die 50% vandaan tovert. MIjn beperkte ervaring van de laatste 10 jr heeft geleer dat wetter.de de nauwkeurigste voorspelling geeft (hoe moeilijk dat ook is in de Eifel...)
Maar goed, gelukkig heb jij veel meer Ring-ervaring als alle andere mensen hier bij elkaar

Laatst gewijzigd door Paskal op 14 jan 2011, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- KW
Waar slaat dat laatste nou weer op? 
Aan het einde van de dag boeit niet, GP = GP.
http://www.weeronline.nl geeft 50% aan voor zaterdag en 20% voor zondag. Dat wil niet zeggen dat het ook gaat regenen maar dat is toch een aanzienlijke kans.

Aan het einde van de dag boeit niet, GP = GP.
http://www.weeronline.nl geeft 50% aan voor zaterdag en 20% voor zondag. Dat wil niet zeggen dat het ook gaat regenen maar dat is toch een aanzienlijke kans.
-
Kan niet kiezen uit EPIC FAIL of DOUBLE FACEPALM.
@ Paskal ja joh waar slaat dat nou op joh wat denk je wel niet joh ?
@ Paskal ja joh waar slaat dat nou op joh wat denk je wel niet joh ?

-
Kak. Je hebt natuurlijk wel winterbandjes nodig in DLD... Dat word em dus niet komend weekend... zondag was wel leuk geweest. Gelijk shakedown voor mijn nieuwe veertjes.
In maart durf ik niet. Zal énorm druk zijn en das gewoon nutteloos.
In maart durf ik niet. Zal énorm druk zijn en das gewoon nutteloos.
- JP
Het weer in de Eifel is sowieso erg onvoorspelbaar, maar de vooruitzichten in het verleden vielen vaker beter uit dan voorspeld, dan dat het slechter werd.
...maar als je je blijkbaar in de regen niet kan beheersen, zou ik je ook liever aanraden op een droge, doch overdrukke, zondag te gaan tussen meer van die maximum attack piloten...
Dan vraag mij alleen af wat uiteindelijk gevaarlijker is?
...maar als je je blijkbaar in de regen niet kan beheersen, zou ik je ook liever aanraden op een droge, doch overdrukke, zondag te gaan tussen meer van die maximum attack piloten...
Dan vraag mij alleen af wat uiteindelijk gevaarlijker is?

-
Dat geldt toch alleen als de weersomstandigheden ruk zijn (sneeuw e.d.)? Als de zon schijnt en het is 8 graden, dan krijg je daar geen problemen mee lijkt me. Ik ga ook gewoon op zomerbanden. Ik denk dat iedereen die zondag komt gewoon op zomerbandjes rijdt. Lijkt me geen goed plan om met winterbanden over de ring te gaan rijden.FrankS schreef:Kak. Je hebt natuurlijk wel winterbandjes nodig in DLD... Dat word em dus niet komend weekend... zondag was wel leuk geweest. Gelijk shakedown voor mijn nieuwe veertjes.
- Jorrit
Ik sta op winterbanen. Geen probleem mee. Duitsland en winterbanden, blijft een lastig verhaal
-
Winterbanden zijn toch inderdaad alleen verplicht bij winterse omstandigheden?
Ik ga inderdaad dit weekend ook gewoon op zomerbanden, zelfs in de nachten geen vorst, dus lijkt mij dat dit geen probleem zal geven.
Edit: Quote ANWB
Ik ga inderdaad dit weekend ook gewoon op zomerbanden, zelfs in de nachten geen vorst, dus lijkt mij dat dit geen probleem zal geven.
Edit: Quote ANWB
Het is in Duitsland verplicht de auto-uitrusting aan te passen aan de weersomstandigheden. Dat betekent dat u winterbanden voert als u rijdt in winterse omstandigheden. Van winterse omstandigheden is volgens de wet in elk geval sprake bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.
Duitsland kent geen vaste periode waarin het gebruik van winterbanden verplicht is.
-
http://www.anwb.nl/rechtshulp,/op-vakan ... sland.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joost
Ik ben er denk ik ook zondag.
Is erg gaaf Nordschleife + GP Strecke.
Is erg gaaf Nordschleife + GP Strecke.
- Paskal
Ambu met daarop de racer staat weer voor de deur dus ik ben er morgen bij.
@joost, met de clio? Zo ja dan ga ik graag een rondje mee
@joost, met de clio? Zo ja dan ga ik graag een rondje mee

- PD power
Zit nog te twijfelen, omdat het speeltje ook op winterbandjes staat, ff kijken hoe vroek ik wakker ben morgen, tis toch 350km enkele reis.
- PD power
Ga zo weg, dus misschien tot strakkies.
Zal niet hard gaan op de Winterbandjes
Zal niet hard gaan op de Winterbandjes

- Luc B
Denk dat ik 27 maart ga met een groep. Heb er zin an .
-
Volgens mij heb ik Joost vandaag zien rijden. Zag er goed uit! 

-
Een delete functie op het forum zou wel handig zijn 

- Joost
Dat kan kloppen.
Ik heb sinds lange tijd weer eens een paar rondjes gereden. Was wel weer even wennen.
Nordschleife zit nog wel aardig in het geheugen maar de GP Strecke is voor mij echt onbekend terrein, en daar zitten een paar bochten in waar je echt kunt verdwalen!
Verder een superdag gehad. Helemaal niet druk, paar leuke auto's op de parkplatz, asfalt was nog wel wat glad op sommige plekken, helemaal geen baansluitingen meegemaakt vandaag (is (helaas) uniek volgens mij!).
Ik heb sinds lange tijd weer eens een paar rondjes gereden. Was wel weer even wennen.
Nordschleife zit nog wel aardig in het geheugen maar de GP Strecke is voor mij echt onbekend terrein, en daar zitten een paar bochten in waar je echt kunt verdwalen!
Verder een superdag gehad. Helemaal niet druk, paar leuke auto's op de parkplatz, asfalt was nog wel wat glad op sommige plekken, helemaal geen baansluitingen meegemaakt vandaag (is (helaas) uniek volgens mij!).
- Knot
Was het weer zo'n combinatiedag, of apart inschrijven voor een paar sessies op de GP?
- Paskal
Rody,
Was een combinatie-dag zoals JP afgelopen donderdag op de vorige pagina al wist te melden. Het is nog vroeg in het seizoen en de combinatie werd pas laat aangekondigd dus het was heerlijk rustig rijden. Vanaf de NS de GP-strecke oprijden is vergelijkbaar met het van 2-strooks-snelweg in één keer op een 6-strooks snelweg arriveren
En dat alles voor het normale Nordschleife-tarief 
Was een combinatie-dag zoals JP afgelopen donderdag op de vorige pagina al wist te melden. Het is nog vroeg in het seizoen en de combinatie werd pas laat aangekondigd dus het was heerlijk rustig rijden. Vanaf de NS de GP-strecke oprijden is vergelijkbaar met het van 2-strooks-snelweg in één keer op een 6-strooks snelweg arriveren

- Knot
Aan elkaar dus, dat wilde ik even zeker weten.
Niet dat je naast je 2 euro hamburgervergoeding er ook nog eens 1250 meter GP strecke bij je Nordschleife ticket krijgt ofzo.
Niet dat je naast je 2 euro hamburgervergoeding er ook nog eens 1250 meter GP strecke bij je Nordschleife ticket krijgt ofzo.
- 911-lover
Maar die vangrail is wel van goud .Erik dB schreef: Het huren van de Ring-Clio beviel wat dat betreft uitstekend, maximale kosten zijn 5k + de vangrail en afsleep.
Eénmaal een touch gehad op de ring . Net ervoor was er een ongeval gebeurd . Brokken waren opgeruimd , koelvloeistof niet

Aan de vangrail was nauwelijks iets te zien en deze staat er nu 5 jaar na data nog steeds .
Voor dat stukje van een paar meter heeft mijn verzekering wel meer dan 3000€ mogen ophoesten .
- Erik dB
Dat is inderdaad een hoop geld, maar van een hele andere orde van grootte dan het scenario wat ik hierboven schetste. Vandaar911-lover schreef:Maar die vangrail is wel van goud .Erik dB schreef: Het huren van de Ring-Clio beviel wat dat betreft uitstekend, maximale kosten zijn 5k + de vangrail en afsleep.
Eénmaal een touch gehad op de ring . Net ervoor was er een ongeval gebeurd . Brokken waren opgeruimd , koelvloeistof niet
Aan de vangrail was nauwelijks iets te zien en deze staat er nu 5 jaar na data nog steeds .
Voor dat stukje van een paar meter heeft mijn verzekering wel meer dan 3000€ mogen ophoesten .

back o/t: 5-7 mei, maar waarschijnlijk voor die tijd ook nog wel een weekendje of 2. Daarnaast wil ik dit jaar graag aan de Fahrerlehrgang meedoen, maar is de datum nog steeds niet bekend

- JP
Vorstschade Am Ring;

en wat als er voor die tijd de sneeuw weg is. ?In order to repair existing frost damage the Nurburgring (Northloop&GP-Circuit) will unfortunately be completely closed from 21.02. - 17.03.11.