Kort gezegd: Mijn 60.000e kilometer binnen 2 jaar met de Ibiza is een feit

Enige auto die mij tot nu toe *klopt snel af* nog geen een keer heeft laten staan.
Ding vanmiddag ook gelijk maar even verwend met nieuwe olie en een nieuw oliefiltertje.
Laatst al het interieurfilter, luchtfilter en de ruitenwisserbladen rondom vervangen.
Oh en... ik heb 40.000 kilometer met de voorbanden gedaan, ook dat is voor mij een record

Zijn weer vervangen voor Rainsport 2 zoals er onder zat en achter zijn de banden ondertussen ruim 50.000 kilometer oud en zit er nog altijd ruim profiel op. (ja ik ben zo'n lul die de nieuwe banden voor heeft gedaan omdat er achter bij de wissel echt nog minimaal 5 mm profiel zat)
Overigens heeft de Ibiza de Ring dit jaar ook nog gezien:
Eerste ronde met 4 man in de auto nog een klein schuivertje gemaakt waardoor de rechter achtervelg bijna een maand rood/witte striping had op het randje

Behalve een stukje dwars is er verder niets gebeurd, maar heb toen gelijk maar weer even geleerd dat je soms beter gewoon op je lijn kan bleven in plaats van de "heer" uit te hangen en opzij te gaan.
Remmen hadden het die ronde wel een beetje zwaar, ronde later met 3 man en een rustigere baan gaven ze weer geen krimp

Aankomende vrijdag nog even koelvloeistof wisselen en een lekkende intercoolerslang fixen.
Voor die laatste ben ik de ontwerpers van de Ibiza zeer dankbaar... rechter voorwiel moet eraf net als de wielkuip en mogelijk een stuk bumper omdat ik er anders gewoon niet bij kan komen.
Maak dan waarschijnlijk ook gelijk van de mogelijkheid gebruik om de winterbanden er maar onder te gooien aangezien er dan toch al een wiel naast de auto ligt.
Komend voorjaar wordt het tijd dat er een setje Team Dynamics Pro Race 1.2 in antraciet en 16 inch onder de Ibiza komt (via de group buy van hier) en wil later het jaar nog een schroefset onder de auto hebben.
Ben alleen nog erg aan het twijfelen wat het gaat worden.
Oh en zodra de einddemper de geest gaat geven komt er een Miltek systeem, had verwacht dat de demper ondertussen al gaar zou zijn maar de laatste laag staal houd zich bijzonder goed

Op naar de volgende 60.000 kilometer!