GL-fractieleider Halsema stapt op

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: GL-fractieleider Halsema stapt op

Bericht door Bram » 18 dec 2010, 13:48

Ik ga het onderzoeken :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 dec 2010, 13:52

Downforce Hans schreef:Betekend dat nu ook dat die Halsema aanspraak kan maken op die wachtgeld regeling?

Ik weet het wel zeker............................anders zou geen politicus nog spontaan willen opstappen........ :roflol:

Overigens maar niet geheel terzijde; hoe zouden 577.126 landgenoten, die een voorkeur stem op Halsema hebben uitgebracht, zich sinds gisteren voelen?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 dec 2010, 14:01

romo schreef:Overigens maar niet geheel terzijde; hoe zouden 577.126 landgenoten, die een voorkeur stem op Halsema hebben uitgebracht, zich sinds gisteren voelen?
:hmmm:
Groen en links?

Win ik nu de magnetron?

:wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 18 dec 2010, 14:08

Wachtgeld. Nou en?
Als ze was blijven zitten tot de volgende verkiezingen had ze het daarna ook gekregen, dus het wordt er niet anders van.

@Romo: die voelen zich waarschijnlijk net zo als de mensen die Wilders voor de gemeenteraad kozen of die op Klink, Balkenende of De Vries hebben gestemd. Of op James Sharpe.

wjn

Bericht door wjn » 18 dec 2010, 14:08

Robin schreef: :hmmm: MAAR: Ik herinner me een EO discussieprogramma relatief kortgeleden waar ze t gristendom afviel en de islam met het hele hoofddoekverhaal min of meer verdedigde, vandaar.
Iets met klok en klepel :mrgreen:

Zover het bij mij binnenkomt, verafschuwt ze het idee dat iemand, maakt niet uit wie of welk geloof, zegt dat (met name) vrouwen iets MOETEN doen.

Dus niet verplicht hoofddoekjes, dus niet verplicht geen hoofddoekjes, etc. En daarin zijn de (extremisten?) van kerk of islam over één kan te scheren.

Religie is naar mijn mening sowieso iets wat niet in de politiek thuishoort, omdat je er minder objectief door wordt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 dec 2010, 14:13

Robin schreef:
romo schreef:Overigens maar niet geheel terzijde; hoe zouden 577.126 landgenoten, die een voorkeur stem op Halsema hebben uitgebracht, zich sinds gisteren voelen?
:hmmm:
Groen en links?

Win ik nu de magnetron?

:wink:

Ik denk meer groen en geel van erge............. :roflol:

De millieu magnetron kan er nog niet uit............... :wink:

Eerst maar even dat nieuwe Sapje opwarmen..............

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 18 dec 2010, 14:14

Snipe schreef:Wachtgeld. Nou en?
Als ze was blijven zitten tot de volgende verkiezingen had ze het daarna ook gekregen, dus het wordt er niet anders van.

@Romo: die voelen zich waarschijnlijk net zo als de mensen die Wilders voor de gemeenteraad kozen of die op Klink, Balkenende of De Vries hebben gestemd. Of op James Sharpe.
Juist.

Oftewel, wat ik al duidelijk probeerde te maken met mijn vorige post, laten we het lekker even in perspectief blijven zien aub.

Elise

Bericht door Elise » 18 dec 2010, 14:43

Die hele wachtgeld regeling is van de zotte en zouden ze geheel moeten afschaffen en gelijk moeten trekken met de regeling zoals geldt bij het normale ontslagrecht (kantonrechtersformule).
Dus 1 of 1,5 maand per dienstjaar, dat wordt dus 12 of 18 maanden salaris ipv de 72 maanden die mevrouw nu krijgt.

Verder ben ik er ook voorstander van dat als iemand makkelijker uit een partij wordt geflikkert (met meerderheidsstemmen binnen die partij) en dat dan eventuele voorkeursstemmen terugvloeien naar de partij en een ander ervoor in de plaats kan zetten.
(Bijvoorbeeld in het geval van Lucassen).

Snipe

Bericht door Snipe » 18 dec 2010, 14:47

Elise schreef:Die hele wachtgeld regeling is van de zotte en zouden ze geheel moeten afschaffen en gelijk moeten trekken met de regeling zoals geldt bij het normale ontslagrecht (kantonrechtersformule).
Dus 1 of 1,5 maand per dienstjaar, dat wordt dus 12 of 18 maanden salaris ipv de 72 maanden die mevrouw nu krijgt.
Tja. Hoe onaantrekkelijker je het maakt, hoe groter de kneuzen die je aantrekt.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 dec 2010, 15:06

Snipe schreef:Wachtgeld. Nou en?
is het niet zo dat nu haar plek vrij komt er een ander voor terug komt? en dus nog 1 met zo'n salaris betaald moet worden?
en dus die tijd bijna dubbelop belasting geld kost?
zonder stimulans zoals wel bij iemand die in de WW komt bv?

Elise

Bericht door Elise » 18 dec 2010, 15:13

Snipe schreef:
Elise schreef:Die hele wachtgeld regeling is van de zotte en zouden ze geheel moeten afschaffen en gelijk moeten trekken met de regeling zoals geldt bij het normale ontslagrecht (kantonrechtersformule).
Het omgedraaide kun je evengoed beweren, kneuzen die niks kunnen gaan de politiek in omdat ze kunnen rekenen op een 1e klas vangnet.

Vandaar ook mijn 2e opmerking (waar je even aan voorbij gaat) om het makkelijker te maken om iemand een trap onder zijn kont te geven.
De manier om van kneuzen af te komen en een capabele volksvertegenwoordiging te krijgen.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 18 dec 2010, 15:16

partyondude schreef: terwijl ze evengoed een mening heeft over de islam is nogal vreemd, want die is zeker wel kritisch van toon.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1024 ... oeite.html

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... -islam.htm

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4793 ... eem__.html
Samenvattingkjes door derden :nah: .
Hier het intervieuw met de pers http://www.depers.nl/binnenland/335365/ ... rlies.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En hier het verhaaltje van elsevier: http://tweedekamer.groenlinks.nl/node/54467" onclick="window.open(this.href);return false;
Niks meer dan door feminisme gevoede retoriek.
Laatst gewijzigd door smiley op 18 dec 2010, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 dec 2010, 15:16

@Rene: Als ze het bij de verkiezingen doet komt er toch ook iemand anders in haar plaats?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 18 dec 2010, 15:20

Elise schreef:Het omgedraaide kun je evengoed beweren, kneuzen die niks kunnen gaan de politiek in omdat ze kunnen rekenen op een 1e klas vangnet.
Exact, en als ze daar zijn uitgespeeld, met hun partijkaart zwaaien voor een nieuw graaibaantje in de semi overheid.

JP

Bericht door JP » 18 dec 2010, 15:24

Je kan veel zeggen over haar, maar volgens mij heeft drs. Halsema toch redelijk wat opleiding genoten :wink:

Elise

Bericht door Elise » 18 dec 2010, 15:27

JP schreef:Je kan veel zeggen over haar, maar volgens mij heeft drs. Halsema toch redelijk wat opleiding genoten :wink:
En wat zegt dat? :bag:

JP

Bericht door JP » 18 dec 2010, 15:30

Je had het over kneuzen die niets kunnen....

edit; die kunnen wel bij de PVV aan het werk...

GTRene

Bericht door GTRene » 18 dec 2010, 15:34

Snipe schreef:@Rene: Als ze het bij de verkiezingen doet komt er toch ook iemand anders in haar plaats?
dat klopt ook, echter heel andere rechten dan de gewone burger waarvoor ze er zitten...
zij kunnen weg wanneer ze willen, dus zeg aju paraplu ontslag en bijwijze verder gaan op dat wachtgeld.
terwijl de gewone burger dat wel kan vergeten :wink:
in dit geval is het eerder gekomen dan verwacht, maar stel het anders...stel er stappen er meer op zomaar zonder dat ze aankondigen binnenkort te stoppen, die kunnen daar ook op rekenen...(en dus meer nwe mensen er bij die ook betaald worden)
het hele systeem klopt gewoon niet tegenover de burger die hen betaald en die rechten niet heeft maar heel veel verplichtingen.

Elise

Bericht door Elise » 18 dec 2010, 15:36

JP schreef:Je had het over kneuzen die niets kunnen....
:stom: :stom: deze kneus heeft je opmerking verkeerd geinterpreteerd :morecoffee:

sorry :beer:

Robin

Bericht door Robin » 18 dec 2010, 15:42

Elise schreef:
JP schreef:Je kan veel zeggen over haar, maar volgens mij heeft drs. Halsema toch redelijk wat opleiding genoten :wink:
En wat zegt dat? :bag:
Dat zegt niks. Drs. whatever ze zitten in mijn familie. Dr. figuren die te maken hadden toendertijd met de ziekte van m'n ma...

Overschat ze niet: omdat ze op de universiteit hebben gezeten wil nog niet zeggen dat ze geen fouten maken en de waarheid in pacht denken te hebben....

romo

Bericht door romo » 18 dec 2010, 15:44

idd

HOOGMOED KOMT VOOR DE VAL

ARROGANTIE VAN DE MACHT

Robin

Bericht door Robin » 18 dec 2010, 15:53

ja en

BOONTJE KOMT OM ZIJN LOONTJE

ZOALS DE WAARD IS VERTROUWT HIJ ZIJN GASTEN

DE SOEP WORDT NIET ZO HEET GEGETEN ALS HIJ WORDT OPGEDIEND

EEN ZWALUW MAAKT NOG GEEN ZOMER

OOST WEST THUIS BEST

DE BESTE STUURLUI STAAN AAN WAL

HOGE BOMEN VANGEN VEEL WIND

en de klassieker:
ZOALS HET KLOKJE THUIS TIKT TIKT HET NERGENS

romo

Bericht door romo » 18 dec 2010, 16:09

Woehahaha :roflol: :thumbup:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 dec 2010, 16:21

smiley schreef:
partyondude schreef: terwijl ze evengoed een mening heeft over de islam is nogal vreemd, want die is zeker wel kritisch van toon.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1024 ... oeite.html

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... -islam.htm

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4793 ... eem__.html
Samenvattingkjes door derden :nah: .
Hier het intervieuw met de pers http://www.depers.nl/binnenland/335365/ ... rlies.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En hier het verhaaltje van elsevier: http://tweedekamer.groenlinks.nl/node/54467" onclick="window.open(this.href);return false;
Niks meer dan door feminisme gevoede retoriek.
Ja Bram heb je hier ook nog een antwoord op?

En omdat er meer van die gasten ook van die wachtgeld regeling gebruik maken mogen we er bij haar ineens niets meer over zeggen.
Je stopt uit je zelf met werken dan geen uitkering klaar en wat een gelul zeg over de lange uren die ze maken.
Weet je wel hoeveel weken die gasten vrij zijn, en dan nog wat, ze kiezen toch zelf voor dit werk.
Als jij stopt bij je baas krijg jij dan ook gewoon door betaald, volgens mij niet.........

Ik kan me niet meer heugen wanneer ik zulke bullshit van je gehoord heb Bram

Michel P

Bericht door Michel P » 18 dec 2010, 16:29

Elise schreef:
Snipe schreef:
Het omgedraaide kun je evengoed beweren, kneuzen die niks kunnen gaan de politiek in omdat ze kunnen rekenen op een 1e klas vangnet.

Vandaar ook mijn 2e opmerking (waar je even aan voorbij gaat) om het makkelijker te maken om iemand een trap onder zijn kont te geven.
De manier om van kneuzen af te komen en een capabele volksvertegenwoordiging te krijgen.
+1

Plaats reactie