Belastingvrij rijden, welke opties?
-
Re: Belastingvrij rijden, welke opties?
E32 blijft wel gaaf hoor. Ziet hier iemand die van mening was dat een 750i niet bijzonder genoeg was. Waanzin.
-
750i is super. Maar ik hoef geen vroege. Wegenbelastingvrij worden ze zowieso niet, en betrouwbaar waren die eerste ook niet. De laatste e32 V12 waren wel fantastische machines!!!!Ruben schreef:E32 blijft wel gaaf hoor. Ziet hier iemand die van mening was dat een 750i niet bijzonder genoeg was. Waanzin.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik herinner me nog de introductie van de E32 en dat was gewoon een waanzinnig apparaat zo niet "de beste auto ter wereld" zoals die limo's eigenlijk altijd werden bestempeld als er weer een nieuwe werd geintroduceerd 

- GTRene
jammer dat deze nog net niet vrij is van...
http://www.nederlandmobiel.nl/index.php ... =gaspedaal" onclick="window.open(this.href);return false;
lijkt me wel een mooie.
deze net zo iets
http://www.nederlandmobiel.nl/index.php ... =gaspedaal" onclick="window.open(this.href);return false;
lijkt me wel een mooie.
deze net zo iets
- Niels
Ziet er idd niet verkeerd uit maar heeft b.v. al geen stuurbekrachtiging. Ik zou wel enige luxe willen en een E30 mag wel een beetje meer pk's dan 129 hebben weet ik uit ervaring. Desalniettemin vind ik het geen gekke auto 

- GTRene
kan ik me goed voorstellen over dat vermogen.
echter vermogen uit die tijd is vaak duur in verbruik en onderhoud, tenminste vaak wel.
of je krijgt de grotere versies, maja belastingvrij das waar ook
hoe zou je een leuke bv M535i vinden? of zou je dan eerder voor een 6 of 7 gaan
echter vermogen uit die tijd is vaak duur in verbruik en onderhoud, tenminste vaak wel.
of je krijgt de grotere versies, maja belastingvrij das waar ook

hoe zou je een leuke bv M535i vinden? of zou je dan eerder voor een 6 of 7 gaan

- Niels
Een knappe M535i kost volgens mij serieus knaken en belangrijker daarbij is dat de E28 wel wat roest gevoelig is zover mij bekend. Ook een E30 heb ik daarom niet met stip op 1 staan en een E32 wat hoger op de lijst staat 

- GTRene
dit is wellicht wat
maar wat duurder en nog paar maand wachten maar dan
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Bmw ... al=0&pos=0" onclick="window.open(this.href);return false;

e32? zegt me niet zoveel

maar wat duurder en nog paar maand wachten maar dan

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Bmw ... al=0&pos=0" onclick="window.open(this.href);return false;
e32? zegt me niet zoveel

-
Snap niet dat die lamlul die auto als M5 adverteert. Is een e28 M535i en die prijs slaat nergens op.GTRene schreef:dit is wellicht wat![]()
maar wat duurder en nog paar maand wachten maar dan![]()
e32? zegt me niet zoveel
- GTRene
een M 5-serie met spatie wellicht
noemden sommige het niet 1 van de eerste M's?

-
Dat betreft e12 M535i.GTRene schreef:een M 5-serie met spatie wellicht![]()
- Niels
Wel een mooi ding maar toch te veel hobby imho en ook een generatie ouder dan de E32 (7-serie van 86-93?)
Op zo'n ding zie ik me geen LPG gooien en bij de Appie H. parkeren.
Wat mag zo'n ding opbrengen in knappe staat dan Steve?

Wat mag zo'n ding opbrengen in knappe staat dan Steve?
- GTRene
ah nu zie ik het, ipv M535i schrijft hij het als M5 3.5i
hij deed een spatie er tussen.
inderdaad wat verwarrend als je het leest.
zag trouwens wel dat bepaalde nog vrij prijzig zijn
zou mij persoonlijk iets van zeg 5.500,- tot 6.500,-euro waard zijn.
doch in een goede staat met veel er bij zal ie wellicht voor sommigen meer waarde hebben?
je ziet ze niet zo veel meer.
heb ooit nog zo'n motor in een M3 gehad en wat getuned, dat was meer een B6S replica zeg maar.

inderdaad wat verwarrend als je het leest.
zag trouwens wel dat bepaalde nog vrij prijzig zijn

zou mij persoonlijk iets van zeg 5.500,- tot 6.500,-euro waard zijn.
doch in een goede staat met veel er bij zal ie wellicht voor sommigen meer waarde hebben?
je ziet ze niet zo veel meer.
heb ooit nog zo'n motor in een M3 gehad en wat getuned, dat was meer een B6S replica zeg maar.
-
e28 of e32? e28 M535i lift mee op de prijzen van e28 M5 en is wat mij betreft overgewaardeerd. ik zeg 8 a 8,5 max. voor een ding zonder tupperware met <200k erop. Chris zal me nu wel haten waarschijnlijk....Niels schreef:Wat mag zo'n ding opbrengen in knappe staat dan Steve?
-
Grappig, ik ben een naamgenoot, heb ook een E46 touring (330i) op de oprit en een gezinscontainer (Passat TDI 2001), en overweeg bijna hetzelfde als jij. E46 is prima in vorm, Passat staat nu op 283000 en still going strong. Geen emotie, wel comfort, ruimte en voldoende luxe. E46 zal me aan het hart gaan als ie weg moet.
Maar ja, we hebben een nieuwbouwwoning gekocht (oplevering eind 2011), en ik ga grootste deel van het jaar naar m'n werk fietsen! M'n vrouw heeft wel een auto nodig, maar 2 stations houden is onzin. Ik heb straks oprit, carport en garage ter beschikking, en heb dus wat dat betreft geen beperkingen. Ik was overigens al een paar dagen om net zo'n post als jij te maken.
Ik overweeg beide auto's de deur uit te doen, als kilometervreter een E61 525/30/35d touring. Aan de andere kant, dikke Skoda Octavia met 170 pk tdi RS look is als gezinsbak wellicht goedkoper en sociaal gezien vaak een voordeel, maar ja, geen (of veel minder) driving fun...............
In de garage kan dan (heb van de week op mobile.de gekeken) een E30 325i touring. Ene kant is belastingvrij leuk, andere kant heb ik liever iets nieuwer en dus iets minder onderhoud, maar wat is nou echt leuk en geeft driving fun??? Ik zou niet kiezen voor een E32 (te log), maar eerder iets lichtvoetigers. M5 of M3 zijn wel fantastisch, maar weer kostbaar in onderhoud. Lupo gti even de revu gepasseerd, maar ben er dus duidelijk nog niet uit!
Niels, jouw keuze is zeer zeker niet eenvoudig, maar moet wel zeggen dat je erg veel pech met je E46 hebt gehad.
Succes in elk geval!
Maar ja, we hebben een nieuwbouwwoning gekocht (oplevering eind 2011), en ik ga grootste deel van het jaar naar m'n werk fietsen! M'n vrouw heeft wel een auto nodig, maar 2 stations houden is onzin. Ik heb straks oprit, carport en garage ter beschikking, en heb dus wat dat betreft geen beperkingen. Ik was overigens al een paar dagen om net zo'n post als jij te maken.
Ik overweeg beide auto's de deur uit te doen, als kilometervreter een E61 525/30/35d touring. Aan de andere kant, dikke Skoda Octavia met 170 pk tdi RS look is als gezinsbak wellicht goedkoper en sociaal gezien vaak een voordeel, maar ja, geen (of veel minder) driving fun...............
In de garage kan dan (heb van de week op mobile.de gekeken) een E30 325i touring. Ene kant is belastingvrij leuk, andere kant heb ik liever iets nieuwer en dus iets minder onderhoud, maar wat is nou echt leuk en geeft driving fun??? Ik zou niet kiezen voor een E32 (te log), maar eerder iets lichtvoetigers. M5 of M3 zijn wel fantastisch, maar weer kostbaar in onderhoud. Lupo gti even de revu gepasseerd, maar ben er dus duidelijk nog niet uit!
Niels, jouw keuze is zeer zeker niet eenvoudig, maar moet wel zeggen dat je erg veel pech met je E46 hebt gehad.
Succes in elk geval!
- Ar
- Auto: Prius
Mijn 635? In maart belastingvrij en was vorig jaar nog fit voor een lange reis.
Als je een Benz met lage lasten wilt rijden, zou ik in ieder geval geen 8 cilinder w126 nemen. Of je moet weinig rijden.

Als je een Benz met lage lasten wilt rijden, zou ik in ieder geval geen 8 cilinder w126 nemen. Of je moet weinig rijden.
- Niels
Herkenbaar Niels
Mocht je de 320D willen inruilen op de 330i dan mag je me berichten. Want evenals een kleine GTI a la de Lupo is die ook al voorbij gekomen
@AR: een V8 lijkt me idd niet ideaal voor de klus en de E24 is me te veel hobby

@AR: een V8 lijkt me idd niet ideaal voor de klus en de E24 is me te veel hobby

- Peric
Is dit wat voor je?

http://link.marktplaats.nl/392293083" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/392293083" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joy
Ik zou zelf een E28 kiezen. Heb er 1 gehad van 1985 met 230k op de klok. Ding was kwa koets roestvrij. Technisch loop je tegen dingen aan zoals het stuurhuis met giga speling, temperatuurhuishouding, kachelkraantjes, remvoeringen + cilinders, rubbers en meer van dat soort typische leeftijdsgebonden issues. Voordeel van een E28 is de lage aanschafprijs en het flinke aanbod van onderdelen. Ik denk dat je zo een auto prima dagelijks kunt gebruiken tegen normale kosten. Een E32 lijkt mij ook erg leuk maar een stukje fragieler door de bups electronica die daar in zit.
- Riceaux
Koop gewoon een dikke Chevrolet Caprice
Verbruikt 1 op 7 op gas gemiddeld. Ruimte zat, koppel zat, luxe zat (Airco, stuurbekrachtiging, electrisch verstelbare spiegels, ramen, banken enz.) En natuurlijk het heerlijke V8 geluid!
Je auto-collectie is momenteel inderdaad heel saai Niels, eerst reed ik met plezier langs je huis om naar de M3 te kijken en daarvoor de Z3, maja nu valt er niks meer te kijken. Dus koop eens snel iets leuks

Je auto-collectie is momenteel inderdaad heel saai Niels, eerst reed ik met plezier langs je huis om naar de M3 te kijken en daarvoor de Z3, maja nu valt er niks meer te kijken. Dus koop eens snel iets leuks

- Martin van der Zwaard
En al helemaal niet op LPG want dat vind het spinnenkop niet lekker.Ar schreef:Als je een Benz met lage lasten wilt rijden, zou ik in ieder geval geen 8 cilinder w126 nemen. Of je moet weinig rijden.
- Niels
Ik zou idd een 260 of 300 zoeken zoals deze: http://link.marktplaats.nl/399216660" onclick="window.open(this.href);return false;
@Peric: Mooi maar nee dank je. Een kennis van me heeft zo'n ding gehad, man wat een roest....
@Joy: De E28 vind ik eigenlijk toch ook een auto die je niet dagelijks pakt maar ik vlak em niet geheel uit. Ik dacht dat ze roest gevoelig waren maar dat kun jij dus niet bevestigen
@Rico: Het mooie komt achter de garage deur te staan
Net betaald dus wat ik nu weer met een auto aankoop/kijken topic moet.... 
@Peric: Mooi maar nee dank je. Een kennis van me heeft zo'n ding gehad, man wat een roest....
@Joy: De E28 vind ik eigenlijk toch ook een auto die je niet dagelijks pakt maar ik vlak em niet geheel uit. Ik dacht dat ze roest gevoelig waren maar dat kun jij dus niet bevestigen

@Rico: Het mooie komt achter de garage deur te staan

- MartijnGizmo
Gegarandeerd voorrang bij het ritsen:

-
He, Ar zijn vakantie huisjeMartijnGizmo schreef:Gegarandeerd voorrang bij het ritsen:

- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik zou er niet eens over nadenken, Niels. Heb je net die mooie M3 de deur gewezen en een fijne fiets voor teruggekocht, zit je te kijken naar oude meuk? Is het straks mooi weer, kun je lekker op de motorfiets, maar nee Niels moet eerst die oude meuk repareren!
Zo'n E46 330i is wel leuk. Wacht nog ff op of de 130i's in prijs zakken en anders 1 van de 1e Golf V GTi's. Die van 2005 vind je al voor niet te veel geld.

Zo'n E46 330i is wel leuk. Wacht nog ff op of de 130i's in prijs zakken en anders 1 van de 1e Golf V GTi's. Die van 2005 vind je al voor niet te veel geld.