Zo zwart/wit is het niet. Je probeert toch ook te besparen op je autoverzekering, maar wel met risico's die je aan kan? Je gaat geen nieuwe M3 WA verzekeren, maar je gaat wél shoppen bij diverse verzekeraars. Dit is niet anders... aanvullend verzekeren bij Zekur voor 91 per maand, of bij verzekeraar X voor 157 euro per maand. 10 jaar premie scheelt je 8000 euro. Vind ik niet zuinig....Hunter schreef:Overigens mag iedereen in mijn ogen doen en laten wat hij wilt, maar ik geef alleen aan dat er zeker een keerzijde zit aan het besparen op ziektekostenverzekering.
Ziektekosten verzekering
- Maus335i
Re: Ziektekosten verzekering
-
Momenteel heb ik een Zorg verzekering bij Menzis met tandarts 2 en extra verzorgt 2.
Gezien het gebit van me vader neem ik het risico maar niet en uit ervaring blijkt dat ik extra verzorgt 2 aardig kan gebruiken gezien de 2 operaties afgelopen 2 jaar en vele behandelingen van de Fysiotherapeut.
Even snel vergeleken en ik zie dat Unicve Zekuh iets goedkoper is dan Mensiz
TIP
http://vergoedingen.z-vergelijker.nl/
Gezien het gebit van me vader neem ik het risico maar niet en uit ervaring blijkt dat ik extra verzorgt 2 aardig kan gebruiken gezien de 2 operaties afgelopen 2 jaar en vele behandelingen van de Fysiotherapeut.
Even snel vergeleken en ik zie dat Unicve Zekuh iets goedkoper is dan Mensiz
TIP
http://vergoedingen.z-vergelijker.nl/
-
@ Maus Tuurlijk. Hier heb je zeker gelijk in.
En als je dan die 8000 na 10 jaar nodig hebt voor medicijnen kan een Jan Modaal het niet altijd meteen opbrengen.
Alleen die 8000 euro die je bespaard, geven wij Nederlanders uit aan iets anders.Maus335i schreef:10 jaar premie scheelt je 8000 euro. Vind ik niet zuinig....
En als je dan die 8000 na 10 jaar nodig hebt voor medicijnen kan een Jan Modaal het niet altijd meteen opbrengen.
- GTRene
zo, ik heb net een nwe verzekering afgesloten bij Zekur van Unive...max eigen risico kosten dan nog zo'n 69.50,-euro per maand met 670,-euro eigen risico...
nu betaal ik met 170,-euro risoco (verplicht) 104.50 bij Menzis... dus van 69.50 straks van 104.50 toen das euh 35,-euro? zo uit het hoofd. das dan x 12 euh 420,-euro net zoveel als men kar pk's heeft
https://www.zekur.nl/verzekeringen-zorg" onclick="window.open(this.href);return false;
had ik net alles ingevuld om verzekering op te zeggen bij Menzis...doen zij dat voor je als je het verder invult
hm...
denk dat ik toch de brief ook maar stuur
heb het al getypt en postzegel erop enz enz....nah. dubbel check 
nu betaal ik met 170,-euro risoco (verplicht) 104.50 bij Menzis... dus van 69.50 straks van 104.50 toen das euh 35,-euro? zo uit het hoofd. das dan x 12 euh 420,-euro net zoveel als men kar pk's heeft

https://www.zekur.nl/verzekeringen-zorg" onclick="window.open(this.href);return false;
had ik net alles ingevuld om verzekering op te zeggen bij Menzis...doen zij dat voor je als je het verder invult

denk dat ik toch de brief ook maar stuur

- dvh
Niels schreef:Ach, Romo zijn redernatie is niet verkeerd maar wel vanuit het feit dat ie klacht vrij leeft en gemakkelijk in een keer laten we zeggen 500,- op kan hoesten (Net als wij). Daarbij moet je je er goed bij voelen. Ons collectief aanvullend is niet verkeerd imho. Op mijn bril kreeg iets van 450,- korting en kostte me een goede 200,- om maar een voorbeeldje te noemen. Voor alleen de bril hoef je het niet te doen maar het totale pakket is niet verkeerd ook al zal het best een sigaar uit eigen doos zijn
Goed punt! Laat je niet misleiden door een goedkope verzekrering!! Want in aanvullende pakketen zit een bril vergoeding. En niks verkoopt makkelijker, err ik bedoel niks is belangrijker dan een bril in je ziekenfondspakket !......
- ErikMartijn
Nou ik krijg net een brochure binnen van National Academic zorgverzekeringen. Kost €87,90 met een eigen risico van € 170,-... Klinkt opzich wel goed.
En hoe kan dat nou die lage prijs:
Sinds wanneer hebben studenten een gezonde levensstijl 
Nou ik denk er nog even over na, want ik zit nu bij De Friesland en dan ben ik meer dan €110,- kwijt per maand.
National Academic is een verzekeringsaanbieder die zich specifiek richt op hbo'ers en academici. Omdat deze groep mensen een gezondere levensstijl heeft dan de rest van Nederland hoeven wij minder rekeningen te betalen. daarom vragen wij een lager bedrag.

Nou ik denk er nog even over na, want ik zit nu bij De Friesland en dan ben ik meer dan €110,- kwijt per maand.
- GTRene
nette prijs zo.
- Maus335i
Nou nee, het wordt eens tijd dat verzekeringsmaatschappijen laserbehandelingen gaan accepteren. Het zou mij een hoop ergenis schelen en mijn verz.mij een centen aan brillen. Op mijn leeftijd heb ik er minstens 20 jaar plezier van.dvh schreef:Niels schreef:Ach, Romo zijn redernatie is niet verkeerd maar wel vanuit het feit dat ie klacht vrij leeft en gemakkelijk in een keer laten we zeggen 500,- op kan hoesten (Net als wij). Daarbij moet je je er goed bij voelen. Ons collectief aanvullend is niet verkeerd imho. Op mijn bril kreeg iets van 450,- korting en kostte me een goede 200,- om maar een voorbeeldje te noemen. Voor alleen de bril hoef je het niet te doen maar het totale pakket is niet verkeerd ook al zal het best een sigaar uit eigen doos zijn
Goed punt! Laat je niet misleiden door een goedkope verzekrering!! Want in aanvullende pakketen zit een bril vergoeding. En niks verkoopt makkelijker, err ik bedoel niks is belangrijker dan een bril in je ziekenfondspakket !......
- dvh
Dat gaat niet gebeuren Maus.
Het is commercieel niet aantrekkelijk om te doen, in diverse opzichten niet.
Lazeren kun je ook zelf bekostigen als je denkt dat het een oplossing is en er op termijn goedkoper mee bent.
Het is commercieel niet aantrekkelijk om te doen, in diverse opzichten niet.
Lazeren kun je ook zelf bekostigen als je denkt dat het een oplossing is en er op termijn goedkoper mee bent.
-
Wat is jouw mening over laseren dan?
Even los van je eigen handel (als het kan
).
Ik heb maandlenzen, betaal er ook best veel voor (dure opticien) maar vind m'n ogen wel belangrijk.
Even los van je eigen handel (als het kan

Ik heb maandlenzen, betaal er ook best veel voor (dure opticien) maar vind m'n ogen wel belangrijk.
- Maus335i
@dvh,
Als leek op het gebied van lenzen/brillen/laseren lijkt mij de optie laser het beste. Ik betaal nu gemiddeld 200 per jaar denk ik aan brillen. Dat is inclusief vergoeding van de verzekering. Daarnaast het geneuzel met bril op/af/op/af niet vergeten/zonnebrillen op sterkte enz.
Als er tegengeluiden zijn voor laseren hoor ik dat graag. Tot op heden hoor ik vooral positieve ervaringen.
Als leek op het gebied van lenzen/brillen/laseren lijkt mij de optie laser het beste. Ik betaal nu gemiddeld 200 per jaar denk ik aan brillen. Dat is inclusief vergoeding van de verzekering. Daarnaast het geneuzel met bril op/af/op/af niet vergeten/zonnebrillen op sterkte enz.
Als er tegengeluiden zijn voor laseren hoor ik dat graag. Tot op heden hoor ik vooral positieve ervaringen.
- dvh
Mijn persoonlijke mening is neutraal.
Ik zelf ben ook bril/lensdrager, maar zou mijn ogen niet zomaar laten laseren.
90-95% van de gelaserde mensen gaat goed, de rest kampt met problemen. Dit varieert van droge en of gevoelige ogen tot ernstige complicaties.
Ergens ben ik bevooroordeelt, want ik zie de " kneusjes" waarbij het mis is gegaan terug in de winkel.
Maar mijn mening is dat wanneer je geen bril wil , en je kan op een comfortabele manier lenzen dragen , je get risico beter niet kan nemen om het te laten laseren.
Maar ik kan me goed voorstellen dat bij -11 , en je bril blijft zwaar en dik , en lenzen gaat niet je blij bent dat het eventueel gelaserd kan worden en je het risico bereid bent te nemen.
Sorry voor de typo's, iphone is de schuldige.
Ik zelf ben ook bril/lensdrager, maar zou mijn ogen niet zomaar laten laseren.
90-95% van de gelaserde mensen gaat goed, de rest kampt met problemen. Dit varieert van droge en of gevoelige ogen tot ernstige complicaties.
Ergens ben ik bevooroordeelt, want ik zie de " kneusjes" waarbij het mis is gegaan terug in de winkel.
Maar mijn mening is dat wanneer je geen bril wil , en je kan op een comfortabele manier lenzen dragen , je get risico beter niet kan nemen om het te laten laseren.
Maar ik kan me goed voorstellen dat bij -11 , en je bril blijft zwaar en dik , en lenzen gaat niet je blij bent dat het eventueel gelaserd kan worden en je het risico bereid bent te nemen.
Sorry voor de typo's, iphone is de schuldige.
- dvh
Je moet begrijpen dat wanneer het laseren een risicoloze oplossing zou zijn voor bijv jongeren en de verzekering hierdoor veel geld zou besparen, het natuurlijk al vergoed zou worden.Maus335i schreef:@dvh,
Maar dat is niet zo. De risico's zijn dermate dat bij grootschalig vergoeden van lazeren de kosten die vrijkomen bij complicaties van de 5-10% wat misgaat niet opwegen tegen de bedragen die nu uitgekeerd worden.
Daarbij nemen veel mensen nu een aanvulling op hun verzekering puur voor bjjv ern bril. Deze aanvullingen blijven vaak jaren van kracht. Als je je 1 malig laat laseren en hey jaar daarop je aanvulling opzrgt, niet zo interessant.
Want je begrijpt natuurlijk ook wel dat hoe dan ook de zorgverlener verdient op de aanvullingen.
Daarbij zit er tevens nog een stukje moreel bij.
Want hoe komt je als zorgverlener over wanneer je een behandeling gaat vergoeden die bewezen is schadelijk te kunnen zijn. Niet dus.
- Maus335i
Zit inderdaad wat in. Risico's bij het laseren zijn er absoluut, maar die zijn er feitelijk bij elke operatie aan willekeurig onderdeel in je lijf.
Ik blijf het lastig vinden, denk er ook al jaren over na. Maar ik heb het nog steeds niet laten doen....
Ik blijf het lastig vinden, denk er ook al jaren over na. Maar ik heb het nog steeds niet laten doen....
- dvh
Risico is relatief groot imho.
50 vd 1000 mensen met klachten voor een ingreep die niet moet.
Al eens lenzen geprobeerd?
50 vd 1000 mensen met klachten voor een ingreep die niet moet.
Al eens lenzen geprobeerd?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
ErikMartijn schreef:Nou ik krijg net een brochure binnen van National Academic zorgverzekeringen. Kost €87,90 met een eigen risico van € 170,-... Klinkt opzich wel goed.
National Academic is een verzekeringsaanbieder die zich specifiek richt op hbo'ers en academici. Omdat deze groep mensen een gezondere levensstijl heeft dan de rest van Nederland hoeven wij minder rekeningen te betalen. daarom vragen wij een lager bedrag.Sinds wanneer hebben studenten een gezonde levensstijl
National Acadamic is gewoon een tussenpersoon, de risicodrager is Menzis........................
- dvh
Maus335i schreef:
Ik zoek er nooit na , maar ik dacht ik kijk even....:
http://forum.ooglaservergelijking.nl/about1094.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.ooglaservergelijking.nl/about1177.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.ooglaservergelijking.nl/about906.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.ooglaservergelijking.nl/forum-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.ooglaservergelijking.nl/about1174.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.ooglaservergelijking.nl/about1257.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.ooglaservergelijking.nl/about1234.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zomaar gevonden met 3 drukken op de knop.
Nu staat negatieve verhalen sneller op het internet dan positieve verhalen, maar om je toch even een glimp mee te geven van wat kan gebeuren.
- ErikMartijn
Ah, duidelijk bedankt.romo schreef:ErikMartijn schreef:Nou ik krijg net een brochure binnen van National Academic zorgverzekeringen. Kost €87,90 met een eigen risico van € 170,-... Klinkt opzich wel goed.
National Academic is een verzekeringsaanbieder die zich specifiek richt op hbo'ers en academici. Omdat deze groep mensen een gezondere levensstijl heeft dan de rest van Nederland hoeven wij minder rekeningen te betalen. daarom vragen wij een lager bedrag.Sinds wanneer hebben studenten een gezonde levensstijl
National Acadamic is gewoon een tussenpersoon, de risicodrager is Menzis........................
- Maus335i
Bedankt voor de linkjes! Interessant om te lezen.dvh schreef:Maus335i schreef:
Ik zoek er nooit na , maar ik dacht ik kijk even....:
http://forum.ooglaservergelijking.nl/about1094.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.ooglaservergelijking.nl/about1177.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.ooglaservergelijking.nl/about906.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.ooglaservergelijking.nl/forum-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.ooglaservergelijking.nl/about1174.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.ooglaservergelijking.nl/about1257.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.ooglaservergelijking.nl/about1234.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zomaar gevonden met 3 drukken op de knop.
Nu staat negatieve verhalen sneller op het internet dan positieve verhalen, maar om je toch even een glimp mee te geven van wat kan gebeuren.
De moeder van mijn huisgenoot heeft haar ogen in Turkije laten laseren. 0 complicaties en ziet weer haarscherp. Er lijkt een flink verschil te zitten tussen behandelcentra's onderling en kan dan ook geen kwaad goed voor te bereiden welke kliniek je je door wilt laten behandelen. Feit blijft hoe dan ook: je ondergaat een operatie en dat kan misgaan. Waarschijnlijk zullen ze dat ook nooit kunnen uitbannen, dus het blijft altijd een risico

Ooglenzen heb ik trouwens nog nooit geprobeerd. Lijkt me ook helemaal niks dat gepriegel in de ogen elke ochtend.
- Niels
- Auto: Prius+
LOL: ja dat geloof ik graagdvh schreef:Niels schreef:Ach, Romo zijn redernatie is niet verkeerd maar wel vanuit het feit dat ie klacht vrij leeft en gemakkelijk in een keer laten we zeggen 500,- op kan hoesten (Net als wij). Daarbij moet je je er goed bij voelen. Ons collectief aanvullend is niet verkeerd imho. Op mijn bril kreeg iets van 450,- korting en kostte me een goede 200,- om maar een voorbeeldje te noemen. Voor alleen de bril hoef je het niet te doen maar het totale pakket is niet verkeerd ook al zal het best een sigaar uit eigen doos zijn

Voor de huidige bril was het wel een aangename verassing omdat ik bij een aantal winkels geweest was waarbij men niet over een vergoeding begon en ik had mezelf nog niet eens afgevraagd of het wel in mijn aanvullend pakket zat

- SteV6
Zo, en is iedereen die wenste over te stappen ook zonder problemen overgestapt?
Stephan
Stephan
- Maus335i
Ik was het al, maar het is me opgevallen dat veel mensen om me heen ook zijn overgestapt naar Zekur (Unive) of AnderZorg (Menzis). Collega van me betaald 156 euro per maand en komt vrijwel nooit bij een tandarts (alleen controle) of dokter.... die's gek 
Even toevoeging op mijn post een stukje omhoog: ik bespaar nu 8000 euro over 10 jaar die ik aan andere (leuke) dingen kan uitgeven. Zodra ik ouder word en waarschijnlijk meer van de zorg gebruik ga maken, stap ik natuurlijk over naar een verzekering die meer dekt. Tot die tijd vind ik 60 euro per maand meer weggegooid geld.
Het is niet zo dat Zekur ineens een behandeling in het ziekenhuis van 80.000 euro niet meer verzekerd oid...

Even toevoeging op mijn post een stukje omhoog: ik bespaar nu 8000 euro over 10 jaar die ik aan andere (leuke) dingen kan uitgeven. Zodra ik ouder word en waarschijnlijk meer van de zorg gebruik ga maken, stap ik natuurlijk over naar een verzekering die meer dekt. Tot die tijd vind ik 60 euro per maand meer weggegooid geld.
Het is niet zo dat Zekur ineens een behandeling in het ziekenhuis van 80.000 euro niet meer verzekerd oid...
- Niels
- Auto: Prius+
Ik heb alleen het eigen risico ff verhoogt naar 500,-
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Mijn moeder zat te zeuren dat ik mijn ook beter/duurder moest verzekeren, maar heb niets veranderd.
Gewoon nog een eigen risico van 500eu en eigenlijk niets er op of eraan. Op 2x per jaar tandarts controle en misschien 1x per jaar huisarts + doosje pillen/zalfje heb ik nooit wat. Dus dat hoest ik zelf wel op.
Houd ik als student zijnde toch elke maand weer een paar euro's over
Die doe je 's nachts in en je kan dan overdag goed zien. Afhankelijk van je ogen kun je dan 1 á 2 (soms 3) nachten zonder lenzen zonder dat je zicht minder wordt.
Lenzen zijn de eerste twee maanden even priegelen en het zit voor je gevoel voor geen meter, maar dat went erg snel vond ik
Ik ben er al een jaar of 3 erg tevreden over
Gewoon nog een eigen risico van 500eu en eigenlijk niets er op of eraan. Op 2x per jaar tandarts controle en misschien 1x per jaar huisarts + doosje pillen/zalfje heb ik nooit wat. Dus dat hoest ik zelf wel op.
Houd ik als student zijnde toch elke maand weer een paar euro's over

Heb je je al eens ingelezen over nachtlenzen?Ooglenzen heb ik trouwens nog nooit geprobeerd. Lijkt me ook helemaal niks dat gepriegel in de ogen elke ochtend.
Die doe je 's nachts in en je kan dan overdag goed zien. Afhankelijk van je ogen kun je dan 1 á 2 (soms 3) nachten zonder lenzen zonder dat je zicht minder wordt.
Lenzen zijn de eerste twee maanden even priegelen en het zit voor je gevoel voor geen meter, maar dat went erg snel vond ik

Ik ben er al een jaar of 3 erg tevreden over

- Paskal
- Auto: meerdere
Ben ook overgegaan naar Zekur. De verhoging was voor mij een druppel, dus direct rigoreus bezig gegaan: aanvullende pakketten de deur uit gedaan en ER naar 670€ waardoor ik nu dus 69,50€/mnd ga betalen.