Turken en BMW's
- Dennis Cavallino
-
- RVV
*Schop*
Kwam net deze video reportage tegen.
Hoe Turken denken over BMW M3, sluit mooi op dit topic aan.
http://www.youtube.com/watch?v=jTPNHTF2BcE
- Ahmed
Bij ons in Egypt ook zo ietsM5 = ca. 175.000Rico v Velzen schreef:Heej Prinzy hoe zit het met de nieuwprijzen van BMW'S in Turkije ?
M6 = ca. 210.000
M5: ong 190k
M6: ong 250k
Het is wel zo bij ons dat, een motor groter dan 1.6liter flink wordt belast. Dan zie je dan ook in de prijzen.
Enkele voorbeeldjes
BMW 316i(vraag mij niet hoe en wat, er staat echt 316i 2008 in de prijzenlijst): 30.700eur
BMW 320i: 46.100eur
wat een verschil hé.

Auto's met een motor van 1.6 of kleiner zijn meestal bij ons ietsje goedkoper dan in NL. Kijk maar:
116i NL: van. 26.750eur
116i Egypt: van. 25.500eur
VW Golf 1.6aut NL : van. 25.500eur
VW Golf 1.6aut Egypt: van. 21.800eur
En deze zijn dan weer duurder dan in NL..
MB C200komp NL: van. 39.900eur
MB C200komp Egypt: van. 47.200eur
MB S500 NL: van. 130.600eur
MB S500 Egypt: van. 172.800eur
- Ar
- Auto: Prius

Nou dan voldoe ik helemaal. 3 oude BMW's+een oude SE.
Misschien zit het in de cultuur en is een vervoermiddel belangijk. Honderden jaren waren paarden belangrijk....Onzin of een kern van waarheid. Ik weet het niet.
Het wijkt af van de andere auto's, die doorgaans op de parkeerplaats staan bij de bedrijven waar ik kom. De meeste collega's van me hebben een degelijke lease auto. Er zouden wel meer mensen in willen rijden, maar in Nederland is het fout. Ik stoor me er niet aan en vind het wel leuk.
Het is dat de meesten geen hoog inkomen hebben en daardoor niet de jongste auto's rijden. In mijn omgeving zie ik mensen met een beter inkomen wel in een jonge auto rijden. Juist, meestal een BMW. Vooral ook door het imago van sportieve auto icm status.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
- Sjaak Langendoen
-
Nou laat ik dan als Turk ook me mening geven 
Het verhaal wat prinzy heeft geschreven een pagina terug klopt redelijkerwijs.
het is ook zo dat Turken vaak met de auto afreizen naar plek van herkomst en dan kan je het "succes" verhaal wel voorstellen denk ik. Als jij met een mercedes je stad of dorp in kwam
mijn pa heeft van de zomer een nieuwe auto gekocht. Dit moest perce een mercedes B-klasse zijn. Ik kon hem maar niet overhalen voor een goede 3 of 5 serie of een leuke jaguar x-type of iets dergelijks. Het zit er bij die generatie gewoon in dat mercedes het merk is. Grappig dat mijn 2 andere turkse buren ook een mercedes hebben. En de zoon van een van deze buren vertelde mij dat ook hij z'n vader eerst probeerde over te halen voor een goede 3 serie.
dus het verhaal van prinzy in de praktijk
voor de rest is het natuurlijk de techniek, de betrouwbaarheid. Het zijn verdomd goede auto's. Maar laatste tijd zijn de turken niet zo generaliserend 1 merk gebonden meer. Mijn zus rijdt een Honda civic hybrid en m'n broer is voor een Nissan Qashqai gegaan... Dat komt omdat de vroegere bezwering voor 1 merk nu niet echt meer op gaat.
(maar bmw mercedes blijven natuurlijk wel toppers)
p.s. ik heb dus zelf ook bmw gereden en ik was bewust op zoek naar een E30
p.s. 2 leuke interview rico

Het verhaal wat prinzy heeft geschreven een pagina terug klopt redelijkerwijs.
het is ook zo dat Turken vaak met de auto afreizen naar plek van herkomst en dan kan je het "succes" verhaal wel voorstellen denk ik. Als jij met een mercedes je stad of dorp in kwam

mijn pa heeft van de zomer een nieuwe auto gekocht. Dit moest perce een mercedes B-klasse zijn. Ik kon hem maar niet overhalen voor een goede 3 of 5 serie of een leuke jaguar x-type of iets dergelijks. Het zit er bij die generatie gewoon in dat mercedes het merk is. Grappig dat mijn 2 andere turkse buren ook een mercedes hebben. En de zoon van een van deze buren vertelde mij dat ook hij z'n vader eerst probeerde over te halen voor een goede 3 serie.
dus het verhaal van prinzy in de praktijk

voor de rest is het natuurlijk de techniek, de betrouwbaarheid. Het zijn verdomd goede auto's. Maar laatste tijd zijn de turken niet zo generaliserend 1 merk gebonden meer. Mijn zus rijdt een Honda civic hybrid en m'n broer is voor een Nissan Qashqai gegaan... Dat komt omdat de vroegere bezwering voor 1 merk nu niet echt meer op gaat.
(maar bmw mercedes blijven natuurlijk wel toppers)
p.s. ik heb dus zelf ook bmw gereden en ik was bewust op zoek naar een E30
p.s. 2 leuke interview rico

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hoe dan ook, die Turken hebben gewoon verstand van goede auto`s.............................Rico v Velzen schreef:*Schop*

-
-
Een ding wat absoluut waar is!! Ik ken zelfs kerels die heel sterk in hun schoenen staan,maar zodra ze een vriendin hadden binnen een maand hun sportieve auto konden inleveren voor een grijze muizenbakZou 't niet gewoon komen doordat de nederlandse man meer onder de plak zit.....hier bepaald dus in ongeveer 90% van de gevallen de vrouw welke auto er voor de deur staat.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Pascal schreef:Een ding wat absoluut waar is!! Ik ken zelfs kerels die heel sterk in hun schoenen staan,maar zodra ze een vriendin hadden binnen een maand hun sportieve auto konden inleveren voor een grijze muizenbakZou 't niet gewoon komen doordat de nederlandse man meer onder de plak zit.....hier bepaald dus in ongeveer 90% van de gevallen de vrouw welke auto er voor de deur staat..
Gaat mij niet gebeuren.................................

- Joop
Geen vriendin nemen dan...romo schreef:Pascal schreef:Een ding wat absoluut waar is!! Ik ken zelfs kerels die heel sterk in hun schoenen staan,maar zodra ze een vriendin hadden binnen een maand hun sportieve auto konden inleveren voor een grijze muizenbakZou 't niet gewoon komen doordat de nederlandse man meer onder de plak zit.....hier bepaald dus in ongeveer 90% van de gevallen de vrouw welke auto er voor de deur staat..

- romo
ja, die neem je net als kinderen......................................Joop schreef:Geen vriendin nemen dan...romo schreef:Pascal schreef: Een ding wat absoluut waar is!! Ik ken zelfs kerels die heel sterk in hun schoenen staan,maar zodra ze een vriendin hadden binnen een maand hun sportieve auto konden inleveren voor een grijze muizenbak.

- Michel P
Leuke vent misschienromo schreef:Pascal schreef:Een ding wat absoluut waar is!! Ik ken zelfs kerels die heel sterk in hun schoenen staan,maar zodra ze een vriendin hadden binnen een maand hun sportieve auto konden inleveren voor een grijze muizenbakZou 't niet gewoon komen doordat de nederlandse man meer onder de plak zit.....hier bepaald dus in ongeveer 90% van de gevallen de vrouw welke auto er voor de deur staat..

Michel
- romo
Leuke vent misschienMichel Pol schreef:romo schreef:Pascal schreef: Een ding wat absoluut waar is!! Ik ken zelfs kerels die heel sterk in hun schoenen staan,maar zodra ze een vriendin hadden binnen een maand hun sportieve auto konden inleveren voor een grijze muizenbak![]()

Heel scherp, maar nee, das niet het geval...............................

-
ik als turk zijnde kan me goed vinden in eerder geschreven verklaringen van mede-landgenoten
ik heb er nog wel wat op toe te voegen:
ben in erg veel landen geweest en zelfs tijden in het buitenland gewerkt, maar de mentaliteit in NL is vrij uniek betreft auto's en eigenaren.
hier in NL is het rijden van een grote of opvallende auto NOT DONE, mensen schamen zich er zelfs voor wat de buren er wel niet van zullen denken... waar doet ie't toch van
in veel andere landen kijken mensen er echt helamaal anders tegenaan.
daar krijg je meer respect als je een grote of opvallende uto rijdt of koopt. wordt meer geassocieerd met succesvol zijn. je krijgt zelfs thumbs up omdat mensen je auto gewoon mooi en een compliment waard vinden.
terwijl hier in NL mensen met gefronsde wenkbrauwen kijken... dat vind ik dus erg jammer. toen ik met de m5 e39 thuis kwam aanrijden kreeg ik bijvoorbeeld al direct van de buurman te horen of de zaken zo goed gingen?
hij koopt een zafira van een jaar oud die duurder was dan mijn m5 en na 2 jaar waarschijnlijk maar de helft van een m5 op zal leveren tegen die tijd, maar daar blijken de mensen dus niet bij stil te staan...of ze steken hun kop in het zand. dat kan natuurlijk ook.
nog 1 toevoeging: term turkse tuning/turkenbak hoor ik regelmatig op diverse fora voorbij komen. wat ik erg bijzonder vind is dat het meestal de sjonnie en petjestypes zijn die ik er in rond zie rijden (nl afkomst)
:
(of is dat alleen maar in het oosten van het land zo?
)
verder: erg interessante topic om te lezen...
(p.s. shoarma is niet turks zoals de meeste mensen denken, döner daarentegen wel
)

ik heb er nog wel wat op toe te voegen:
ben in erg veel landen geweest en zelfs tijden in het buitenland gewerkt, maar de mentaliteit in NL is vrij uniek betreft auto's en eigenaren.
hier in NL is het rijden van een grote of opvallende auto NOT DONE, mensen schamen zich er zelfs voor wat de buren er wel niet van zullen denken... waar doet ie't toch van

in veel andere landen kijken mensen er echt helamaal anders tegenaan.
daar krijg je meer respect als je een grote of opvallende uto rijdt of koopt. wordt meer geassocieerd met succesvol zijn. je krijgt zelfs thumbs up omdat mensen je auto gewoon mooi en een compliment waard vinden.
terwijl hier in NL mensen met gefronsde wenkbrauwen kijken... dat vind ik dus erg jammer. toen ik met de m5 e39 thuis kwam aanrijden kreeg ik bijvoorbeeld al direct van de buurman te horen of de zaken zo goed gingen?

hij koopt een zafira van een jaar oud die duurder was dan mijn m5 en na 2 jaar waarschijnlijk maar de helft van een m5 op zal leveren tegen die tijd, maar daar blijken de mensen dus niet bij stil te staan...of ze steken hun kop in het zand. dat kan natuurlijk ook.
nog 1 toevoeging: term turkse tuning/turkenbak hoor ik regelmatig op diverse fora voorbij komen. wat ik erg bijzonder vind is dat het meestal de sjonnie en petjestypes zijn die ik er in rond zie rijden (nl afkomst)

(of is dat alleen maar in het oosten van het land zo?

verder: erg interessante topic om te lezen...
(p.s. shoarma is niet turks zoals de meeste mensen denken, döner daarentegen wel

- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat hoeft voor mij nu ook weer niet.erkan666 schreef:in veel andere landen kijken mensen er echt helamaal anders tegenaan.
daar krijg je meer respect als je een grote of opvallende uto rijdt of koopt. wordt meer geassocieerd met succesvol zijn.
Dan krijg je van die "wanabees"

Gewoon kopen wat je wilt en kunt kopen.
Niet aan een ander denken.
Zo zou het moeten zijn.
-
dat probeer ik ook te zeggen hoor, maar wannabees zijn er nu al in overvloed toch? klein voorbeeld: meest gekopieerde en nagemaakt tuning/styling artikelen, eerst wat in mij opkomt:
1-m3 spiegels
2- angel eyes/celis
3-shark -antennes
laten dit nou allemaal dingen zijn die het eerst door bmw werden toegepast??
1-m3 spiegels
2- angel eyes/celis
3-shark -antennes
laten dit nou allemaal dingen zijn die het eerst door bmw werden toegepast??