Regeerakkoord: Maximum snelheid naar 130
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Regeerakkoord: Maximum snelheid naar 130
Als ze aan de automobilist zouden denken, dan hadden ze de boetebedragen wel ongemoeid gelaten. Een klein beetje te hard rijden begint onderhand echt serieus veel geld te kosten
- wjn
Daarom gaan boetes ook met bijna 40% omhoog, dus in totaal ga je er op achteruit. Goede grapsmiley schreef:Mijn snelwegbekeuringen gaan nu gemiddeld 10 km lager uitvallen als het een beetje meevalt.Ravin ///M schreef:Ja want dat deden we nog niet.
Is toch leuk meegenomen in deze tijden :playcar:

ff richting deze regering, als je op de wegen rijdt zie je zoveel geld wat bespaard kan worden. Denk aan die idiote dubbele onderbroken strepen met een groene baan er in, wat dus aan moet geven dat je 100 mag en mag inhalen, wat geen hond weet en doet

Simpel, dubbele lijnen kost 2x zoveel geld, en geen flauw idee wat het opleverd.
Bron: RijksoverheidBij de nieuwe belijning van 100 en 80 kilometerwegen wordt een dubbele middenstreep toegepast. Om het verschil tussen deze typen wegen extra te benadrukken is bij de 100 kilometer weg een groene baan tussen de twee middenstrepen aangebracht.
Dat sommige mensen die kleur niet herkennen (bijvoorbeeld door kleurenblindheid) is op zich geen probleem, want het belangrijkste onderscheid tussen de twee typen wegen is de witte streep aan de rechterkant van de weg. Bij de 100 kilometer weg is de streep aan de zijkant van de weg doorgetrokken, terwijl die bij de 80 kilometer weg onderbroken is.
- Maus335i
Godallemachtig wat is DF een verzameling van een stel zuurpruimen aan het worden zeg, gewoon ergelijk.... maar net zoals Nederland moslim wordt moeten we dit ook maar gewoon accepteren.........
Natuurlijk is het verhogen van de max snelheid naar 130 een goede zaak. Uit diverse onderzoeken in andere landen blijkt het voornamelijk positief uit te pakken. Boetes verhogen is al besloten door het huidige "demissionaire kabinet", heeft de CDA/VVD/PVV samenwerking geen flikker mee te maken gehad.
En dan dat gelul over "omdat de max snelheid omhoog gaat vindt je dit een goed kabinet?" Als er tenminste maar iets te zeiken is.. dan die kans ook aangrijpen of niet
Gewoon vermoeiend.
Natuurlijk is het verhogen van de max snelheid naar 130 een goede zaak. Uit diverse onderzoeken in andere landen blijkt het voornamelijk positief uit te pakken. Boetes verhogen is al besloten door het huidige "demissionaire kabinet", heeft de CDA/VVD/PVV samenwerking geen flikker mee te maken gehad.
En dan dat gelul over "omdat de max snelheid omhoog gaat vindt je dit een goed kabinet?" Als er tenminste maar iets te zeiken is.. dan die kans ook aangrijpen of niet

Laatst gewijzigd door Maus335i op 02 okt 2010, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ravin ///M
Je zou er dyslectisch van worden...
- Bram
Net zoals Nederland moslim wordt?Maus335i schreef:Godallemachtig wat is DF een verzameling van een stel zuurpruimen aan het worden zeg, gewoon ergelijk maar net zoals Nederland moslim wordt moeten we dit ook maar gewoon accepteren.........
Natuurlijk is het verhogen van de max snelheid naar 130 een goede zaak. Uit diverse onderzoeken in andere landen blijkt het voornamelijk positief uit te pakken. Boetes verhogen is al besluiten door het huidige "demissionaire kabinet", heeft de CDA/VVD/PVV samenwerking geen flikker mee te maken gehad.
En dan dat gelul over "omdat de max snelheid omhoog gaat vind je dit een goed kabinet?" Als er tenminste maar iets te zeiken is die kans aangrijpen of nietGewoon vermoeiend.
Waar haal je die wijsheid vandaan?
- Maus335i
True, door te posten uit frustratie wordt het er niet mooier van.Ravin ///M schreef:Je zou er dyslectisch van worden...
- Maus335i
http://www.depers.nl/buitenland/510512/ ... uiten.html" onclick="window.open(this.href);return false;partyondude schreef:Net zoals Nederland moslim wordt?Maus335i schreef:Godallemachtig wat is DF een verzameling van een stel zuurpruimen aan het worden zeg, gewoon ergelijk maar net zoals Nederland moslim wordt moeten we dit ook maar gewoon accepteren.........
Natuurlijk is het verhogen van de max snelheid naar 130 een goede zaak. Uit diverse onderzoeken in andere landen blijkt het voornamelijk positief uit te pakken. Boetes verhogen is al besluiten door het huidige "demissionaire kabinet", heeft de CDA/VVD/PVV samenwerking geen flikker mee te maken gehad.
En dan dat gelul over "omdat de max snelheid omhoog gaat vind je dit een goed kabinet?" Als er tenminste maar iets te zeiken is die kans aangrijpen of nietGewoon vermoeiend.
Dit soort dramagelul.
- Maus335i
Dat een enkeling hier denkt dat alleen een links akkoord perfect zou kunnen zijn moeten ze zelf weten, maar daar keer op keer op gaan zitten drammen...........
- Ravin ///M
Oh no sorry mate, ik bedoelde het stukje boven jouw post waar de Rijksoverheid werd gequote.Maus335i schreef:True, door te posten uit frustratie wordt het er niet mooier van.Ravin ///M schreef:Je zou er dyslectisch van worden...
- Bram
Mag inderdaad hopen dat wat hij schrijft bij gelul blijft en niet waarheid wordt, zou niet fraai zijn...Maus335i schreef:http://www.depers.nl/buitenland/510512/ ... uiten.html" onclick="window.open(this.href);return false;partyondude schreef:Net zoals Nederland moslim wordt?Maus335i schreef:Godallemachtig wat is DF een verzameling van een stel zuurpruimen aan het worden zeg, gewoon ergelijk maar net zoals Nederland moslim wordt moeten we dit ook maar gewoon accepteren.........
Dit soort dramagelul.
- WJ
Haha, wist ik ook niet.wjn schreef: Denk aan die idiote dubbele onderbroken strepen met een groene baan er in, wat dus aan moet geven dat je 100 mag en mag inhalen, wat geen hond weet en doet![]()

Zit altijd maar te hopen dat er geen politie rijd als ik hem onderweg naar mijn ouders weer eens langs een caravan gooi. (ri Zeeland)
- HansD
En dan dat gelul over "omdat de max snelheid omhoog gaat vindt je dit een goed kabinet?" Als er tenminste maar iets te zeiken is.. dan die kans ook aangrijpen of nietGewoon vermoeiend.

PS je hebt ook gelezen dat ze van plan zijn om de brandstofprijzen behoorlijk te verhogen? Weliswaar met de vage opmerking dat de autobelastingen verlaagd zullen worden maar ik vraag me af hoe dat uit zal pakken.
- Maus335i
Hans, dat bakje heeft goed geholpen
Excuus voor de "rant".
Verhoging van de brandstofaccijns, accijns op sigaretten, boetes en andere maatregelen ontkomen we domweg niet aan. Men moet hier in Nederland accepteren dat we enorme schulden hebben en keihard moeten bezuinigen. Iedereen gaat dat voelen, zonder uitzondering. Ook de nu hard klagende scholieren....... want 18 miljard bezuinigen op een begroting van 200 miljard (pakweg 10%) is nu eenmaal geen kattepis en zo doorgaan kunnen we niet.

Verhoging van de brandstofaccijns, accijns op sigaretten, boetes en andere maatregelen ontkomen we domweg niet aan. Men moet hier in Nederland accepteren dat we enorme schulden hebben en keihard moeten bezuinigen. Iedereen gaat dat voelen, zonder uitzondering. Ook de nu hard klagende scholieren....... want 18 miljard bezuinigen op een begroting van 200 miljard (pakweg 10%) is nu eenmaal geen kattepis en zo doorgaan kunnen we niet.
- wjn
Beslissingen kunnen teruggedraaid worden door een nieuw kabinet, geen probleem toch?.Maus335i schreef:Natuurlijk is het verhogen van de max snelheid naar 130 een goede zaak. Uit diverse onderzoeken in andere landen blijkt het voornamelijk positief uit te pakken. Boetes verhogen is al besloten door het huidige "demissionaire kabinet", heeft de CDA/VVD/PVV samenwerking geen flikker mee te maken gehad..
En die 130 is toch een wassen neus, zie reacties hierboven, het is alleen handig dat je je rijbewijs minder snel kwijtraakt (had mij ook welkom geweest).
Edit: Lees volledige tekst:
De maximumsnelheid op autosnelwegen gaat omhoog naar 130 km/u. Ook op andere wegen wordt de maximumsnelheid herbeoordeeld. Indien nodig voor de luchtkwaliteit, geluidsbelasting of verkeersveiligheid geldt een lagere maximumsnelheid.
Dus handjeklap (lees: politiek) zoals met de A2 verbreding is gebeurd.
Verder erger ik me er gewoon aan dat er onzinnig geld uitgegeven wordt, die wegmarkeringen zijn een goed voorbeeld.
Waarom èn snelheid aangeven door borden èn door strepen èn door het op de hectometerpaaltjes te zetten?
Ik word door de overheid gezien als iemand met een IQ van 10 geloof ik, die geen 100 meter kan onthouden welke snelheid er geldt.
- Maus335i
Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Maar gezien het weggedrag van de gemiddelde gebruiker is dat blijkbaar nodig. Mind u dat we de huidige verkeerssituatie deels te danken hebben aan de combinatie PvdA/CDA. Tenslotte wordt er vooral afgelopen jaren op elke 2 baans weg waar een ongeluk gebeurd, een doorgetrokken streep gemaakt. En dan heb ik het nog niet over de andere anti-auto partijen (SP, GL etc.) die de snelheid op de snelweg het liefst naar 100 ipv 120 zien. Hartstikke mooi dat we nu een paar (semi) autopartijen in het wellicht komende kabinet hebben toch?wjn schreef:Ik word door de overheid gezien als iemand met een IQ van 10 geloof ik, die geen 100 meter kan onthouden welke snelheid er geldt.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Maximumsnelheid naar 130 km per uur
AMSTERDAM - Minister Schultz van Haegen wil dat op eenderde van de snelwegen de maximumsnelheid wordt verhoogd naar 130 kilometer per uur.
Op vier snelwegen wordt binnenkort geëxperimenteerd met deze maximumsnelheid. Dat blijkt uit een conceptbrief van minister Schultz (Infrastructuur en Milieu).
De eerste proef wil zij al op 1 maart laten beginnen op de Afsluitdijk, de A7 van Wognum naar Zurich. Daar mag dan dag en nacht 130 kilometer worden gereden.
Verder wordt vanaf 1 mei geëxperimenteerd met een maximum van 130 buiten de spits op de A2, Everdingen-Deil, en de A16, Moerdijk-Breda.
Vanaf 1 mei komt er ook een proef op de A6, Almere-Joure. Daar mag alleen 's avonds en 's nachts 130 worden gereden.
Dat scheelt flink als ik van Roosendaal naar Franeker rijdt. Ben benieuwd. Hoop dat het goed aan zal slaan en dan kan worden doorgetrokken naar meer wegen.
AMSTERDAM - Minister Schultz van Haegen wil dat op eenderde van de snelwegen de maximumsnelheid wordt verhoogd naar 130 kilometer per uur.
Op vier snelwegen wordt binnenkort geëxperimenteerd met deze maximumsnelheid. Dat blijkt uit een conceptbrief van minister Schultz (Infrastructuur en Milieu).
De eerste proef wil zij al op 1 maart laten beginnen op de Afsluitdijk, de A7 van Wognum naar Zurich. Daar mag dan dag en nacht 130 kilometer worden gereden.
Verder wordt vanaf 1 mei geëxperimenteerd met een maximum van 130 buiten de spits op de A2, Everdingen-Deil, en de A16, Moerdijk-Breda.
Vanaf 1 mei komt er ook een proef op de A6, Almere-Joure. Daar mag alleen 's avonds en 's nachts 130 worden gereden.
Dat scheelt flink als ik van Roosendaal naar Franeker rijdt. Ben benieuwd. Hoop dat het goed aan zal slaan en dan kan worden doorgetrokken naar meer wegen.
- Martijn_bmw
ach, dan kan je toch 180km/h rijden zonder je rijbewijs kwijt te raken 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Arthur
- Auto: Nr.51
Allemaal leuk en aardig, die snelwegen ver weg. Ik had liever gezien dat er stukken A28 en A37 naar 130 gingen. Helemaal de A37 is zo rustig als wat, dus dat kan makkelijk 

- Petrolhead Tom
Dit slaat toch gewoon weer helemaal helemaal helemaal nergens op!!!!! De A1 van de Duitse grens tot aan Amersfoort kan makkelijk 130 worden? Waarom die niet? Nu gaan ze een beetje testen op ontzettend drukke trajecten waardoor de uitkomst is dat het niks uitmaakt.
- Ravin ///M
A2 is lang zo druk niet meer sinds de verbreding. A1 is tweebaans, dus dat zal de overweging zijn geweest. Ik irriteer me nu ook telkens als ik met 200
aankom en een geel kenteken preventief gaan inhalen. 

- Petrolhead Tom
Maar niet alleen in het oosten, in het noorden kun je alles rustig onbeperkt maken daar komt helemaal geen mens! En twee of drie baans maakt niks uit lijkt me? In heel europ kun je 130 of harder op een tweebaansweg behalve in Nederland??
- Niels
- Auto: Prius+
Scheelt je al gauw een uurtje of 2-3 MarkMark Nauta schreef: Dat scheelt flink als ik van Roosendaal naar Franeker rijdt. Ben benieuwd. Hoop dat het goed aan zal slaan en dan kan worden doorgetrokken naar meer wegen.

Nederland, neem d'r nog een:
- Martin van der Zwaard
Das mooi :banaan:en de A16, Moerdijk-Breda.
Ben ik nog sneller thuis 's avonds

- Tristan
Zal waarschijnlijk buiten de spits zijn.Martin van der Zwaard schreef:Das mooi :banaan:en de A16, Moerdijk-Breda.
Ben ik nog sneller thuis 's avonds