MR OLYMPIA WEEKEND

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Shakes

Re: MR OLYMPIA WEEKEND

Bericht door Shakes » 26 sep 2010, 18:29

Rockel en Wolf beide top 6 en beide Duits maar Wolf zit geloof ik 99% van de tijd in Las Vegas. Roelie traint gewoon hier en op Curacao maar zal wellicht ook wel naar de VS vertrekken om te wonen/trainen.

Is toch de bakermat daar.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 sep 2010, 22:14

Wie een beetje een beeld van Schwarzenegger wil krijgen moet even Pumping Iron zien..........

12 delen.................have fun.............

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 26 sep 2010, 23:16

Wat ik me eigenlijk afvraag is; Bodybuilding is het creeren van een 'ultiem' lichaam, met als doel laten zien welke spier(groep)en zijn ontwikkeld. Is dat het doel?

Ik bedoel, Usain Bolt zit ook dagen in de gym, maar dan om meer kracht en uithoudingsvermogen op te bouwen om zijn sport te kunnen beoefenen. Met andere woorden, trainen in de gym is een tool om beter/sneller te worden.
Met die gedachte in het achterhoofd, welk doel heeft bodybuilding?

Overigens valt ook op dat er zeer weinig Aziaten actief zijn in deze sport. Dat komt door de lichaamsbouw? Minder aanleg voor spierontwikkeling, wat je bijv. wel ziet bij West-Afrikanen/Europeanen?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 sep 2010, 07:33

Bodybuilding, het woord zegt het al.....................sculpture of the body.......

Van belang; (spier)massa, symetrie, laag vet%................kracht is niet het doel, hooguit een neveneffect (waarbij even gezegd moet worden dat er geen enkele relatie ligt tussen omvang spiermassa en de daarbij potentieel aanwezige kracht)

Aziaten zijn erg tenger en klein, dat kan een voordeel hebben................je lijkt sneller in proportie, maar missen de echt dikte/massa ...........Een grote bodybuilder haalt bijna nooit de top.........Lou (de Hulk) Ferrigno is daarop een uitzondering met dik 1,90 m dacht ik...........goede BB zitten rond de 1,80m, liefst daar nog een tikje onder..........Schwarzenegger met 1,88m was ook niet echt klein...

Plaats reactie