Number One Eleven toerrit 2.0 [17-04-11]

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Michel P

Re: Number One Eleven toerrit 2.0 [17-04-11]

Bericht door Michel P » 17 apr 2011, 22:17

1 fwd disonant LOL :bag:

Super weer voor een rit door Limburg!!

Michel

stradale

Bericht door stradale » 17 apr 2011, 22:52

Wat grappig, ik heb jullie zien aankomen bij Oortjeshekken. Ik kwam net op dat moment voorbij (op de fiets :bag: ). Geen idee dat het een groep DF-ers was...

Even verderop richting Kekerdom kwamen we nog een Duitse groep Porsches tegen. Zal wel extra druk zijn geweest op het terras dus?

jannijland

Bericht door jannijland » 18 apr 2011, 09:28

Toerrit number 1eleven 2.0 zondag 18 april

Zondag 18 april stonden 10 elises , 1 elan en 1 opel speedster opgesteld op het parkeerterrein aan huis bij Hr houtkachels,

Het weer , tsja het weer , na sombere voorspllingen eerder de week (en een dreigende cancelling) kon het werkelijk niet beter , in T-shirt met - kap af - was ” niet normaal” zo aangenaam !

Nadat rond 12 uur de laatste deelnemer gearriveerd was konden we vertrekken>

In een grote stofwolk (spectaculair om te zien) vertrokken de mannen en het eerste stuk kon in een “plezierig” tempo worden afgelegd . Zonder break- up, stoplichten of burgers die zich (sneaky)geinfiltreerd hadden in de line –up of lange wachtintervals door open bruggen kon de groep bij elkaar blijven ,

“ Oortjes hekken”(intrigerende naam overigens), een uitspanning op een prachtige locatie langs de Waal?(in ieder geval was het een rivier ) , bood de de gelegenheid om even bij te tanken .

De zeven heuvelen bleken er een of twee minder te bevatten (mogelijk door een boer eraf geschoven) en begon ook al last te krijgen van “traffic” van het “2de garnituur”.

Zondag 6 uur s’ochtends lijkt het ideale tijdstip om een keer ten volle van dit uitdagende parcours te profiteren , overigens niets ten nadele van het tijdstip deze dag en de route want ook met een ontspannen rechtervoet , bood de omgeving constant veel om van te genieten (Nederland is ook best mooi,ha)

Na de pauze bleek het verkeer dusdanig stroperig , dat er grote gaten in de tijdsplanning vielen( ook doordat er een aantal keer op elkaar gewacht moest worden door drukke kruispunten, infiltranten etc.) zodat besloten werd om het bezoek aan de Hertog Jan te cancellen

De omgeving was constant prettig om je door te verplaatsen en ondanks de drukte werd er toch driftig geprobeerd bij iedere rotonde of afslag om het momentum te behouden en in de uitlaat van de voorligger te kruipen , 3 meter voor de bocht is 3 meter na de bocht,ja toch?)

Tot slot kregen we nog even de gelegenheid om onder het genot van een hapje en een drankje na te praten .

Al met al een een fijne zondagmiddag , waar al voorzichtige plannen gemaakt werden voor een trackdag op Malmedy of misschien zelfs Abbeville

http://www.dailymotion.com/video/xd9ewm ... ville_auto" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dailymotion.com/video/x5y0bd ... bbevi_auto" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijlagen
DSCN1736.JPG
DSCN1736.JPG (492.29 KiB) 1005 keer bekeken

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 18 apr 2011, 19:00

Zeer genoten gisteren; was een leuk dagje.
En diep respect voor patrick's aangepaste S1 190 sport; zeer gezonde acceleratie :thumbup:
Af fabriek met 190pk en 670 kilo al 0-100km/h in 4.4
Deze had echter 233pk, en dat brengt hem op de 5e plek op het lijstje, met een waarde van 348:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=16172" onclick="window.open(this.href);return false;

HJ2

Bericht door HJ2 » 18 apr 2011, 20:07

FWD is toch echt de bom, dat is toch maar weer eens gedemonstreerd :-)
Overigens breng ik hierboven niet de Hitler groet uit, maar wijs ik naar een enorm WWII zoeklicht dat een lokale bewoner boven zijn deur heeft hangen. (die zal wel weinig last hebben van inbrekers :bag: )

Wat een heerlijke dag en een heerlijke rit! Leuk om eindelijk eens wat namen en vooral gezichten achter de nick's op het forum te zien. Dit was immers mijn eerste actieve DF meeting op een bezoekje aan CPZ na.

Apropos fietsers: Stradale, jij was toch niet die muts die mij zwaar geïrriteerd vroeg of het nu niet veel leuker was als we op de snelweg zouden gaan rijden? Zo ja, excuses dat ik je vraag beantwoorde met de tegenvraag of het niet veel leuker was geweest wanneer je met je fiets in het bos was gaan fietsen....

Hartelijk dank voor het initiatief, de organisatie en de sfeer allen!
En een knuffel aan dat 4x4 hondje :clap:

Oh, ik zal proberen wat filmpjes te plaatsen, mar er kan ff wat tijd overheen gaan. :turtle:

stradale

Bericht door stradale » 19 apr 2011, 09:21

HJ2 schreef:Apropos fietsers: Stradale, jij was toch niet die muts die mij zwaar geïrriteerd vroeg of het nu niet veel leuker was als we op de snelweg zouden gaan rijden? Zo ja, excuses dat ik je vraag beantwoorde met de tegenvraag of het niet veel leuker was geweest wanneer je met je fiets in het bos was gaan fietsen....
:lol: Nog los van het feit dat ik geen muts ben, was ik dat zeker niet! Mij hoef je niet uit te leggen dat bochtige dijkjes veel leuker speelterrein zijn dan de snelweg.

HJ2

Bericht door HJ2 » 19 apr 2011, 10:25

HAP! :mrgreen:

pat

Bericht door pat » 19 apr 2011, 14:59

Number1eleven toerrit 2.0 " The Limburg toer"

was een succes, zelfs het weer werkte mee en de dresscode werd verandert in topless.
afijn met 12 open kapjes met de nodige petjes en zonnebrillen stoof het langs de maas over kronkelige weggetjes waar de plaatselijke boer vergeten was de meuk van zijn tractor op te ruimen. :df:

Het voordeel als je aan kop rijdt is het spectaculaire gezicht van jouw stofwolk in het gezicht van de achterhangers :'( zelfs een paar verdwaalde fietsers die het in hun hoofd durfden om te gaan fietsen met dit zonnige weer werden getrakteerd op een flinke stofpluim waarbij we in onze kleine spiegeltjes konden zien dat ze al proestend ons na zwaaiden op z'n limburgs met 1 vinger omhoog.

Algauw werd er koers gezet naar een paar mooie berg en dallen, waarbij helaas een hi-ace busje ons probeerde voorruit te streven in de hoop dat zijn 1.9 diesel hem de bergen zou in sleuren. Het tegendeel bleek waar, waardoor we ons genoodzaakt voelden zijn gifzwarte rook te weerstaan tot hij eindelijk opgaf en besloot dat hij hier maar eens een keer rechtsaf moest slaan. :hmmm:

De stop in OOrtjeshekken :morecoffee: moest wel in elke toertocht/fietstocht/wandeltocht vermeld staan,zo druk, maar gelukkig deinden de mensen weg voor het geknetter van deze plastic autootjes en konden we aan dito tafels plaats nemen. Een toevallige voorbijganger wees ons nog even voor de duidelijkheid erop dat we allemaal in een porsche reden, waarvoor onze dank voor onze bijna vergissing dat het Lotussen waren :jenna:

De koffie met appelgebak ging er vlot in en de koekjes moesten bij Jan Nijland ingeleverd worden wilden we onze weg veilig kunnen voortzetten. :thumbup: aldus gedaan...

De stad Nijmegen en haar Waalkade promenade moest het ook even ontgelden en via Kronerburg park, wie kent het niet (Frank Boeyen) volgde de weg terug via een grote rotonde, die door sommigen zo geliefd was dat deze 2x genomen werd :shakeit: op naar het heuvelachtige land Groesbeek. Tijd om een belletje te plegen dat de BBQ aangestoken kon worden :beer: vervolgde we onze weg dieper het Limburgse weer in waar er nog overzichtelijke wegen bestaan waar vastgesteld kon worden of het gaspedaal nog voldoende speling bevatte :police:

Terug in Aijen was de BBQ al in volle ornaat en konden de worstjes verslonden worden, uiteindelijk krijg je toch honger van alle indrukken. :popcorn:

Al met al denk ik een leuke tocht en zeker de moeite waard om te herhalen! :df:

HJ2

Bericht door HJ2 » 05 mei 2011, 21:16

belofte maakt schuld.
Halverwege de rit bedacht ik me ineens dat ik met de iPhone in de huidige positie op 't dash kan filmen :mrgreen:
Audio is natuurlijk uien evenals mijn gewauwel :bag:

pat

Bericht door pat » 14 jun 2011, 20:12

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
need i say more....

pat

Bericht door pat » 14 jun 2011, 20:15

hmm Jan? eh....wanneer is de volgende rit????? :devil: :wheelchair:

Plaats reactie