E36 ///M3 3.2 Individual- Nachtblau
- Knot
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :)
Gunmetal!!!!
-
Hej Vincent,
Ik zeg goud, auto wit met m striping en warsteiner stickers 8) carbon delen deraan doen super Gaafff!
was trouwens mooi weekend!
:jenna:
Ik zeg goud, auto wit met m striping en warsteiner stickers 8) carbon delen deraan doen super Gaafff!

was trouwens mooi weekend!

- Erik K.
Stabiliteit is al goed van de E36 M3, bij ~300km/h als een huis op de wegStefan van Elst schreef:Doet zo'n hoge/verhoogde GT spoiler daadwerkelijk iets voor de stabiliteit of is het voornamelijk voor de show?

- JurT
Haha lol. Ja jij kan het wetenErik K. schreef:Stabiliteit is al goed van de E36 M3, bij ~300km/h als een huis op de wegStefan van Elst schreef:Doet zo'n hoge/verhoogde GT spoiler daadwerkelijk iets voor de stabiliteit of is het voornamelijk voor de show?

Nog updates Vincent?
-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
updates van een afgeschreven M3 die nog altijd bij Holtrop staat.....?

- vwk
Zeg jij nou maar niks Sieger :fy:
Vandaag contact gehad met Holtrop en volgende week wordt de auto opgehaald.
Alle BMW delen nieuw waren 2 weken terug al binnen, afgelopen week het overgrote deel bij Dparts opgehaald en a.s. woensdag komt het ontbrekende spul binnen (nalevering).
Zal morgen eens kijken of ik wat foto´s kan knippen van alle delen.

Vandaag contact gehad met Holtrop en volgende week wordt de auto opgehaald.
Alle BMW delen nieuw waren 2 weken terug al binnen, afgelopen week het overgrote deel bij Dparts opgehaald en a.s. woensdag komt het ontbrekende spul binnen (nalevering).
Zal morgen eens kijken of ik wat foto´s kan knippen van alle delen.
- vwk
Gisteren uiteindelijk de auto opgehaald. Gezellig met Peter-Paul, die was zo vriendelijk om mee te gaan
Rustig naar huis getuft met de M3 als bumperklevert
En dan nog wat foto's, van goed naar slecht zullen we maar zeggen

Rustig naar huis getuft met de M3 als bumperklevert

En dan nog wat foto's, van goed naar slecht zullen we maar zeggen

- Bijlagen
-
- IMG_1576.JPG (116.81 KiB) 1531 keer bekeken
-
- IMG_1572.JPG (250.28 KiB) 1531 keer bekeken
-
- IMG_1567.JPG (199.79 KiB) 1531 keer bekeken
-
- IMG_1564.JPG (234.73 KiB) 1531 keer bekeken
-
- IMG_1561.JPG (191.66 KiB) 1531 keer bekeken
-
- IMG_1559.JPG (220.39 KiB) 1531 keer bekeken
- dvh
Succes met opknappen 
Zal me een beste klus worden !

Zal me een beste klus worden !
- JurT
Zal wel een gezellig ritje zijn geweest
Ik ben vrijdag bij Bas, ga ik de auto even bewonderen

Ik ben vrijdag bij Bas, ga ik de auto even bewonderen

- Bert ///M3
Hm als ik die laatste foto's zie dan vraag ik me af of je niet beter een goede had kunnen kopen.
Gezien de schade denk ik namelijk dat dit nog wel eens uit de klauwen kan lopen qua kosten + uren. Denk dat er stiekum toch nog wel best een hoop dingen bij komen ala ophangingsdelen etc.
Gezien de schade denk ik namelijk dat dit nog wel eens uit de klauwen kan lopen qua kosten + uren. Denk dat er stiekum toch nog wel best een hoop dingen bij komen ala ophangingsdelen etc.
- vwk
Daarom is er inmiddels ook een 2e M3 aangeschaft
Een lege koets, ook 3.2, uit hetzelfde jaar en maand en met origineel NL kenteken.

Een lege koets, ook 3.2, uit hetzelfde jaar en maand en met origineel NL kenteken.

- Knot
Het is niks voor mij maar hoop dat je het beestje netjes op kunt knappen.
Als t niet goed lukt mag je t blokje altijd nog aan mij schuiven, dan heb ik een echte sleeper
Als t niet goed lukt mag je t blokje altijd nog aan mij schuiven, dan heb ik een echte sleeper

- vwk
Uiteindelijk zal ik de auto vast meer gaan waarderen vanwege al het werk wat er in zit.
Maar ondanks het werk vind ik het toch de moeite, en ook leuk en leerzaam.
Bovendien is de noodzaak voor een andere auto inmiddels groter geworden, in tegenstelling tot het feit dat de 328 nog reed, is deze inmiddels overleden.
De kom waarmee de achterste draagarm vastzit in de carosserie is met een stuk staal samen met 3 draadbussen eruit gescheurd... Dit gebeurde gelukkig met 20km/u op een rotonde en niet 5min ervoor met 140 op de snelweg
Vandaag alle audio eruitgehaald, nu een grote doos met versterker, 3 tulpkabels, navigatie, radio, bluetooth, equalizer, speakers... dat is toch zeker een 25kg
Daarnaast het interieur en de kabelboom tot aan de voorstoelen eruit gehaald. Hopelijk morgen of zaterdag de M3 kort maken en de oud-ijzerboer blij maken
Tot nu toe heb ik alles compleet behalve de middelste en rechter luchtrooster met temperatuurverstelling.
Meer foto's tijdens de volgende werkzaamheden
Maar ondanks het werk vind ik het toch de moeite, en ook leuk en leerzaam.
Bovendien is de noodzaak voor een andere auto inmiddels groter geworden, in tegenstelling tot het feit dat de 328 nog reed, is deze inmiddels overleden.
De kom waarmee de achterste draagarm vastzit in de carosserie is met een stuk staal samen met 3 draadbussen eruit gescheurd... Dit gebeurde gelukkig met 20km/u op een rotonde en niet 5min ervoor met 140 op de snelweg

Vandaag alle audio eruitgehaald, nu een grote doos met versterker, 3 tulpkabels, navigatie, radio, bluetooth, equalizer, speakers... dat is toch zeker een 25kg

Daarnaast het interieur en de kabelboom tot aan de voorstoelen eruit gehaald. Hopelijk morgen of zaterdag de M3 kort maken en de oud-ijzerboer blij maken

Tot nu toe heb ik alles compleet behalve de middelste en rechter luchtrooster met temperatuurverstelling.
Meer foto's tijdens de volgende werkzaamheden

- Bert ///M3
Kan je toch gewoon laten lassen op de 328i? Hoeft niet veel te kosten die reparatie.
Ik had 1 draadbus vernaggelt op de gele M3, daar is ook gewoon een nieuwe in gezet.
Ik had 1 draadbus vernaggelt op de gele M3, daar is ook gewoon een nieuwe in gezet.
- vwk
Volgens Bas kan je er klote bij, hij is ook inclusief dat deel van de koker eruit gerot.
De koets van de 328 ging toch al weg, het was fijn geweest als die het een maand langer vol had gehouden.
Nu is het mijn moeder d´r Nissan Almera 1.4 met kont-power
De koets van de 328 ging toch al weg, het was fijn geweest als die het een maand langer vol had gehouden.
Nu is het mijn moeder d´r Nissan Almera 1.4 met kont-power

- vwk
Korte update:
De auto is nu zo goed als kort, d.w.z. dashboard eruit, alle aanbouwdelen in en aan de auto en achterkep.
Zijruitjes los.
Vanavond kachelunit eruit, het deel van de kabelboom waar de EWS/ABS e.d. aanzitten aan de kant, zodat de vloermat eruit kan.
Daarna de rest van de kabelboom eruit en dan is hij zo goed als klaar.
Bas moet dan nog de motor, bak, benzinetank en wat los spul demonteren, ikzelf nog de rechterdeur kaalmaken en de linker ontstrippen qua rubbers en deurgreeplijst. Dan is die deur vast klaar voor de spuiter.
Deze carrosserie kan dan opgeknepen worden, en a.s. maandag haal ik de doelcarrosserie op en kan het terugbouwen beginnen.
Hieronder nog de verplichte foto's, vanavond weer verder werken dan weer een update(je)
Edit: de foto's staan nu dus precies andersom
De auto is nu zo goed als kort, d.w.z. dashboard eruit, alle aanbouwdelen in en aan de auto en achterkep.
Zijruitjes los.
Vanavond kachelunit eruit, het deel van de kabelboom waar de EWS/ABS e.d. aanzitten aan de kant, zodat de vloermat eruit kan.
Daarna de rest van de kabelboom eruit en dan is hij zo goed als klaar.
Bas moet dan nog de motor, bak, benzinetank en wat los spul demonteren, ikzelf nog de rechterdeur kaalmaken en de linker ontstrippen qua rubbers en deurgreeplijst. Dan is die deur vast klaar voor de spuiter.
Deze carrosserie kan dan opgeknepen worden, en a.s. maandag haal ik de doelcarrosserie op en kan het terugbouwen beginnen.
Hieronder nog de verplichte foto's, vanavond weer verder werken dan weer een update(je)

Edit: de foto's staan nu dus precies andersom

- Bijlagen
-
- En dit hou je dan over :)
- IMG_1592.JPG (177.96 KiB) 1188 keer bekeken
-
- In de auto na;
- IMG_1588.JPG (200.56 KiB) 1188 keer bekeken
-
- In de auto voor;
- IMG_1580.JPG (211.37 KiB) 1188 keer bekeken
-
- Dashboard na;
- IMG_1585.JPG (238.66 KiB) 1188 keer bekeken
-
- Dashboard voor;
- IMG_1581.JPG (219.59 KiB) 1188 keer bekeken
-
- Zo begon ik er vrijdagavond aan;
- IMG_1579.JPG (263.17 KiB) 1188 keer bekeken
- Stefan van Elst
Is dat VBI op de achtergrond?
- vwk
Jij mag nooit meer raden 

- Stefan van Elst
De kraan gaf de locatie weg, sorry! 

- JurT
Goed bezig kerel!
Je weet het he, als je een pook en handrem over houdt weet je me te vinden :banaan:
Je weet het he, als je een pook en handrem over houdt weet je me te vinden :banaan:

-
Wat verloren onderweg Jur?
Ehm en als de topicstarter nog M3 tellerhuis en stekkers voor ombouw naar 18 knops BC overhoudt....
Vinceeeeeeeeeeeeeeeeeeeeent
Spreek je snel weer kerel, was weer gezellig

Ehm en als de topicstarter nog M3 tellerhuis en stekkers voor ombouw naar 18 knops BC overhoudt....
Vinceeeeeeeeeeeeeeeeeeeeent

Spreek je snel weer kerel, was weer gezellig

- JurT
Nee dat niet, alleen mijn pook en handrem vind ik afschuwelijk lelijk. De pook is een chrome m pook en de handrem is zo'n alu ac schnitzer. Beide niet zo mijn ding vandaarsiegerdehaan89 schreef:Wat verloren onderweg Jur?

- vwk
@Stefan: jij als plaatsgenoot moet dat ook wel herkennen 
@Sieger: zeker was 't weer gezellig. Je moet toch ombouwen, dus dan mag je mijn ombouw wel hebben uit de 328i. Hoef je geen kabeldiagrammen meer uit te gaan puzzelen zoals ik
En waar Jur woont val je juist op als je géén blingbling hebt
@Jur: De pookhoes is er al van af, die was verlicht aan de afgeknipte kabel te zien
En die van mij is een originele M3 uit één deel, die zie je niet vaak en staat toch mooier dan een losse pook en een losse hoes. De handremhoes en greepafdekking uit de 328 kan je zo hebben!
Na een avondje doorklussen is de M3 echt een stuk kaler, helaas is alleen m'n camera leeg
De klep, ramen, deuren, vloerbedekking, hele kabelboom, reservoir, kachelunit, ruitenwissermotor, kachelkraan en remreservoir zijn er uit
Nu nog de motor en bak, dan de rembekrachtiger en rem- / koppelingspedaal en tot slot de benzinetank en dan is 'ie echt klaar!
Het is wel een hele bult onderdelen zo, vooral de kabelboom is enorm. De laatste die ik zag was ook van een 318i, maar wat een troep hier allemaal inzit, dubbele antennes enzo.
Morgen nog even foto's schieten en dan woensdag weer verder.

@Sieger: zeker was 't weer gezellig. Je moet toch ombouwen, dus dan mag je mijn ombouw wel hebben uit de 328i. Hoef je geen kabeldiagrammen meer uit te gaan puzzelen zoals ik

En waar Jur woont val je juist op als je géén blingbling hebt

@Jur: De pookhoes is er al van af, die was verlicht aan de afgeknipte kabel te zien

En die van mij is een originele M3 uit één deel, die zie je niet vaak en staat toch mooier dan een losse pook en een losse hoes. De handremhoes en greepafdekking uit de 328 kan je zo hebben!
Na een avondje doorklussen is de M3 echt een stuk kaler, helaas is alleen m'n camera leeg

De klep, ramen, deuren, vloerbedekking, hele kabelboom, reservoir, kachelunit, ruitenwissermotor, kachelkraan en remreservoir zijn er uit

Nu nog de motor en bak, dan de rembekrachtiger en rem- / koppelingspedaal en tot slot de benzinetank en dan is 'ie echt klaar!
Het is wel een hele bult onderdelen zo, vooral de kabelboom is enorm. De laatste die ik zag was ook van een 318i, maar wat een troep hier allemaal inzit, dubbele antennes enzo.
Morgen nog even foto's schieten en dan woensdag weer verder.
-
edit....

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Nou, Vincent is klaar met de eerste auto. Dies helemaal kaal
.