@ Niels: daar heb jij een punt.
Aan de andere kant: EV moeten (flink) gesubsidieerd worden op en het voertuig en infrastructuur, en is dan nog te duur (zie mijn illustratie in vorige post).
Groengas krijgt nu enkel subsidie op te realiseren vulpunten, auto's niet. In het Noorden is men bezig met een groengas -hub voor lokale productie door boeren, wat dan centraal verzameld wordt en in het bestaande (!) aardgasnetwerk gespoten. Vergistings- of afvalwaterinstallaties (waar methaan wordt opgewekt/opgevangen) worden vaak deels gesubsidieerd, maar zijn na opstart in staat zichzelf te bedruipen, wat m.i. een voorwaarde is om duurzaam te zijn. Netwerk is nu +\- 60 pompen, wat nog elk jaar verdubbeld tot 250 in 2012, is dus ook geen drempel meer.
Update: En per 1 juli € 3.000,- per auto subsidie! ("proeftuinen duurzame brandstoffen en hogere blends")
(daar gaat mijn betoog over subsidies
)