Wouter Bos nu ook uit politiek

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
JP

Re: Wouter Bos nu ook uit politiek

Bericht door JP » 13 mar 2010, 22:54

Als iemand nog nooit van Wilders had gehoord en hem voor het eerst zou zien (buiten zijn kapsel), dan zou je ook misschien zeggen. Best aardig, want hij heeft altijd een (geniepig) lachje op zijn gezicht.

Dat Cohen gewoon blij is dat hij van zorgenkindje Noord-Zuid af is.....Ze gaan nu verder, maar wij weten allemaal (en Cohen dus ook) dat dat weggegooid geld is,,,

Maar ja dat krijg je met een Duitse aannemer, die hebben meer ervaring met muren dan tunnels.... :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2010, 23:06

frankv schreef:Romo, ik vind het geen goed verhaal. Niet dat de PVDA volledig "mijn" partij is, maar de achtergrond ligt daar dat men denkt dat de overheid de dingen beter kan regelen dan de markt. Voor de publieke sector ben ik het daar mee eens, evenals de nuts bedrijven. Voor de rest haalt deze partij te veel initiatief uit de markt of je wordt op dat initiatief wel gepakt door deze partij; dus wil je wat met je leven, maak je er wat van, dan wordt het succes je door deze partij misgund IMO Dat betekent niet dat ondernemerschap volstrekt ongewenst is zoals jij zegt. Ook de PVDA beseft dat het overgrote deel van de NL belastinginkomsten afkomstig is uit loonbelasting die werkenden afdragen. Die mensen moeten ergens werken, en dat kan niet alleen bij de overheid zijn, er moet nieuw geld gecreeerd worden. Ja, door een succesvolle ondernemer straks 60% IB te laten betalen en om de bankaire sector in het zadel te houden

Ik ben zelf liberaler dan de PVDA, ik ben dan ook erg blij met de recente zetel voor ZZP-ers in de SER.

De PVV biedt geen enkele oplossing, alleen maar grootspraak. Dat bestaande partijen niet hebben waargemaakt wat ze beloven is niet positief, maar zo gaat dat in een volwassen politiek. Dat er dan zo nu en dan een Wilders langs moet komen om de boel op te schudden is prima, maar de geschiedenis leert dat de oplossing zelf niet van dergelijke personen komt, maar vanuit de gevestigde orde die hun visie herijken. Ik vind dat Nederland op het moment zijn oren teveel laat hangen naar het populisme.Dat is de door mij reeds eerder genoemde breekijzer functie, waarvan ik vurig hoop dat die zijn werk doet

Hier is iemand die durft te zeggen waar het op staat:

http://www.nu.nl/economie/2204364/wilde ... rland.html

En ik denk niet dat we Bernard Wientjes tot "de linkse kerk" (wat dat ook moge zijn) kunnen rekenen.

Ik heb de Engelse pers wat gevolgd ron Geert zijn bezoek en het was inderdaad niet positief.

Cohen wordt de nieuwe premier, anders staan we over een paar jaar te boek als een tweede Oostenrijk waar iedereen nog Haider in beeld heeft.
Wilders komt nooit alleen aan de macht, ook hij zal compromissen (coalitie) moet sluiten, tevens moet de democratie haar loop hebben en kan je achteraf, middels verkiezingen, partijen afrekenen op het gevoerde beleid, dat is nu zo (de huidige politiek kan je verwijten dat er een aantal itmes uit de hand zijn gelopen, de verkiezing op 9 juni is dan het moment waarop de stemmer de afgelopen periode zal evalueren en vervolgens zal waarderen), en met Wilders hoort dat ook zo

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2010, 01:04

zoals je het de laatste dagen op TV ziet lijkt het of PvdA(nderen) en de SP samen willen, nu met die nieuwe mannen aan het roer en de niet bereidheid om met de PVV samen te willen werken.(en hem als een gevaar neer te zetten)
lijken ze misschien zelfs een 2 span te kunnen vormen, als ze groot genoeg worden, heel misschien hebben ze er nog een andere partij er bij nodig, dus lijkt het me dat ze hoe dan ook de PVV buiten sluit.

Niet dat dat meteen een ramp is, als ze bepaalde zaken maar harder aanpakken, want uit die massale stemmen op bv zo'n PVV blijkt maar dat heel veel mensen het anders willen zien wat betrefd bepaalde zaken.

Mensen moeten zich aanpassen, dat geld voor iedereen elke bevolkingsgroep.
Het zal raar lopen de verkiezingen, wordt spannend/interessant.
Vind wel dat Nederland Nederlands moet blijven, als je hier komt/bent kies je voor Nederland en respecteer je dat, ook al moet je je daarvoor wat aanpassen.

Fernando

Bericht door Fernando » 14 mar 2010, 10:50

Wilders ook bijna uit politiek:
Wilders onwel in Duitsland
Geert Wilders is gisteravond onwel geworden in een hotel in het Duitse Monschau. Dat is door diverse bronnen bevestigd aan de Volkskrant. De PVV-leider zou slechts oververmoeid zijn.
Rond 8 uur gisteravond ontstond verschenen er politie en ambulance in de lobby van het hotel. Na twee uur stonden die beide voertuigen nog steeds bij het hotel. Artsen hebben Wilders bezocht.

Het gaat inmiddels weer goed met de politicus. Wilders zelf bevestigde dat na middernacht via een sms-bericht: ‘Er is helemaal niks aan de hand. Alles prima met mij.' Hij ging verder niet op het incident in

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 14 mar 2010, 11:52

dvh schreef: Vandaar nogmaals de vraag, wat is er zo goed aan deze man ?
Cohen gaat Wilders wind uit de zeilen nemen.....
Zoek maar eens uit wie een aantal jaar geleden even tussen neus en lippen het asielbeleid heeft aangepast, waardoor het opeens veel moeilijker werd voor asielzoekers om een verblijfsvergunning te krijgen...

Zo maar, even tussen door, een best beladen onderwerp, zelfs binnen de PvdA, door de eerste en tweede kamer loodsen....Daar kan Wilders zijn tanden even op stuk bijten.

Maar volgens sommigen van jullie zal dit wel weer, of te soft zijn, te weinig geholpen hebben, op een "typische PvdA" manier gegaan zijn.
Ach, als je tegen een partij bent, kun je altijd wel een punt vinden om ze op aan te vallen.

.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 mar 2010, 13:39

Cohen piekt veel te vroeg, en de debatten moeten nog starten.....................

Dan gaat Cohen door het ijs...................

Keek net even naar Buitenhof....................daar was men ook zeer verbaasd over de loftrompet over Cohen. Als oorzaak hiervan wer gegeven dat ie zo "fatsoenlijk" is....................

Nou, Amsterdam in financiele chaos achterlatend, theedrinken en met fluwelen handschoenen problemen benaderen maar achter de schermen toch van "kutmarrokanen" spreken is niet bepaald fatsoenlijk....................nee daar is maar 1 term voor; ACHTERBAKS

Vervolgens ging het in Buitenhof over de enorme economische problemen; Griekenland, Italië, Spanje en Ierland nagenoeg failliet. Nederland met een begrotings tekort van 35 miljard. Hoe gaan we het oplossen? Over links of over rechts? Kortom gaan we de burger pakken, in de vorm van forse lasten verzwaringen c.q. belasting verhogingen, die part noch deel heeft aan deze malaise (over links dus) of gaan we de veroorzaker aanpakken en in eigen vlees snijden dus minder overheids uitgaven, de burger ontzien (over rechts dus)

Glasheldere keuze waar we voor staan lijkt me...................................

romo

Bericht door romo » 14 mar 2010, 13:43

Eric H schreef:
dvh schreef: Vandaar nogmaals de vraag, wat is er zo goed aan deze man ?
Cohen gaat Wilders wind uit de zeilen nemen.....
Zoek maar eens uit wie een aantal jaar geleden even tussen neus en lippen het asielbeleid heeft aangepast, waardoor het opeens veel moeilijker werd voor asielzoekers om een verblijfsvergunning te krijgen...

Zo maar, even tussen door, een best beladen onderwerp, zelfs binnen de PvdA, door de eerste en tweede kamer loodsen....Daar kan Wilders zijn tanden even op stuk bijten.

Maar volgens sommigen van jullie zal dit wel weer, of te soft zijn, te weinig geholpen hebben, op een "typische PvdA" manier gegaan zijn.
Ach, als je tegen een partij bent, kun je altijd wel een punt vinden om ze op aan te vallen.

.

Das dus ook vice versa

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 mar 2010, 14:03

Ben benieuwd naar het nieuwe baantje van Bos en wat hij gaat verdienen.................

Zal wel zakkenvullen worden, de prutser :?

romo

Bericht door romo » 14 mar 2010, 14:11

Downforce Hans schreef:Ben benieuwd naar het nieuwe baantje van Bos en wat hij gaat verdienen.................

Dat denk ik ook, tevens zal zijn nieuwe job ook niet stoppen met 40 uur per week, dus hij had vanwege zijn gezin rustig in de politiek kunnen blijven zitten...................

Nee, de grenzeloze ambitie van Bos kon niet meer waargemaakt worden, geen premier meer. Daarbij had hij als geen ander zicht op de economische ontwikkelingen, en die zijn op zijn zachtst gezegd; schrikbarend. Daar kon ie ook geen verantwoordelijkheid voor nemen, hij voorzag bezuinigingen die op elke wijze tegen zijn PvdA achtergrond en achterban gericht zouden zijn.....................dan rest er niets anders meer dan een leugen om bestwil, een "convenient lie" om de "unconvenient truth" te maskeren, en hem vervolgens te smeren als een oude dief in het donker................................

JP

Bericht door JP » 14 mar 2010, 14:13

Soon in a village near you; de Bos-Bank..... :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 14 mar 2010, 14:15

JP schreef:Soon in a village near you; de Bos-Bank..... :mrgreen:

Een bank moet het van vertrouwen hebben; das dus een kansloze missie............................ :roflol:

Harrie

Bericht door Harrie » 15 mar 2010, 09:06

Ik heb het vermoeden dat Cohen makkelijker met SP samen wil dan Bos. Bos heeft altijd het koffieafspraakje afgehouden. Nu lijkt het er dan toch echt aan te komen.

frankv

Bericht door frankv » 15 mar 2010, 09:14

Downforce Hans schreef:Ben benieuwd naar het nieuwe baantje van Bos en wat hij gaat verdienen.................

bos volgt wellink op en dat is een uitstekende manier om prutsers als griekenland en andere mediterrane overheden financieel in de gaten te houden

romo

Bericht door romo » 15 mar 2010, 10:01

frankv schreef:

bos volgt wellink op en dat is een uitstekende manier om prutsers als griekenland en andere mediterrane overheden financieel in de gaten te houden

Dan moet ie minstens >60 uur per week werken, dat gaat niet lukken ben ik bang :mrgreen:

Tenzij het een partime functie kan zijn uiteraard..............................

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 15 mar 2010, 10:38

Romo verwoordt het dus weer fantastisch, ben het er volledig mee eens. Ik snap die Cohen verering ook niet zo. Op Twitter gingen de grappen al, met Cohen als MP krijgen we een metrolijn van Groningen naar Maastricht van 198 miljard... gepland in 2028 maar kan ook 2038 worden...

Mooi geregisseerd spel. Bos (onder wiens bewind de staatsschuld met 100 miljard is gestegen, FWIW) sneakt er mooi tussenuit, onder het mom van zijn kindertjes (boehoe, how touching...) en neemt straks het goedbetaalde baantje van Nout Wellink over. Want ja, dan ben je inderdaad in 40 uurtjes per week klaar.... (not). Voor Cohen mooi de kans om A'dam achter te laten met een miljardenopslurpende bouwput in zijn stad. Hoeft hij daar ook geen verantwoording meer over af te leggen. Ik moet zeggen: slimme zet van de PvdA, zeker nu de CDA een beetje in een leiderschapscrisis zit. Dit is wel hun kans om groter te worden dan de ggggristenen van CDA.

Ohja, romo... je vergeet nog de zwakte van Cohen op economisch gebied. Daar weet 'ie niks vanaf. Toch wel handig in tijden van crisis...

Ik denk dat Wilders hem rauw lust.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 mar 2010, 11:08

Die Bos zou als het een echte vent zou zijn geen gebruik moeten maken van zijn 6 jaar wachtgeld regeling wat blijkbaar als je er zelf mee stopt ook gewoon van toepassing is.
Dat gaat werkelijk nergens over........

Zakkenvullers die pvda kliek.........

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 15 mar 2010, 11:19

Zou die Nout Wellink echt 40+ uur per week werken? Die vent komt op mij over alsof ie te lui is om voor de duivel te dansen.

Ook denk ik dat Bos een beter persoon voor die functie is dan Wellink.

Ben het overigens wel met bovenstaande posters eens, volgens mij is het ook een groot toneelspel wat er gespeeld wordt en ik zie in Cohen ook nog de premier die NL gaat verlossen :bag:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 15 mar 2010, 11:57

De Telegraaf weet het nu ook, dat Wouter Bos opstapt. :)

Afbeelding

Alain

Bericht door Alain » 15 mar 2010, 12:22

Fernando schreef:PvdA: pappen, nathouden en problemen oplossen, ho maar.
Precies ... back to the nineties waar de basis is gelegd voor de huidige situatie.

Michel P

Bericht door Michel P » 15 mar 2010, 13:26

Wouter81 schreef:Romo verwoordt het dus weer fantastisch, ben het er volledig mee eens. Ik snap die Cohen verering ook niet zo. Op Twitter gingen de grappen al, met Cohen als MP krijgen we een metrolijn van Groningen naar Maastricht van 198 miljard... gepland in 2028 maar kan ook 2038 worden...

Mooi geregisseerd spel. Bos (onder wiens bewind de staatsschuld met 100 miljard is gestegen, FWIW) sneakt er mooi tussenuit, onder het mom van zijn kindertjes (boehoe, how touching...) en neemt straks het goedbetaalde baantje van Nout Wellink over. Want ja, dan ben je inderdaad in 40 uurtjes per week klaar.... (not). Voor Cohen mooi de kans om A'dam achter te laten met een miljardenopslurpende bouwput in zijn stad. Hoeft hij daar ook geen verantwoording meer over af te leggen. Ik moet zeggen: slimme zet van de PvdA, zeker nu de CDA een beetje in een leiderschapscrisis zit. Dit is wel hun kans om groter te worden dan de ggggristenen van CDA.

Ohja, romo... je vergeet nog de zwakte van Cohen op economisch gebied. Daar weet 'ie niks vanaf. Toch wel handig in tijden van crisis...

Ik denk dat Wilders hem rauw lust.
+1

Rupie

Bericht door Rupie » 15 mar 2010, 14:40

Ik word wel een beetje ziek van dat afgeven op de PvdA. Grijp het andere tuig ook eens bij de ballen.

Wat betreft het regisseren, daar geloof ik niks van.

Michel P

Bericht door Michel P » 15 mar 2010, 14:48

Ruben schreef:Ik word wel een beetje ziek van dat afgeven op de PvdA. Grijp het andere tuig ook eens bij de ballen.

Vooruit, het CDA is geen haar beter :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 15 mar 2010, 14:51

Gelukkig hebben we Wouter81, Michel en Romo nog die zich verkiesbaar zullen stellen. Wordt het toch nog wat met Nederland, dankzij die slimmeriken. 8)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 mar 2010, 14:58

allen schreef:Gelukkig hebben we Wouter81, Michel en Romo nog die zich verkiesbaar zullen stellen. Wordt het toch nog wat met Nederland, dankzij die slimmeriken. 8)
Gezien de relatie met Lewinsky zou jij het helemaal niet slecht doen.... 8)

romo

Bericht door romo » 15 mar 2010, 16:03

Ruben schreef:Ik word wel een beetje ziek van dat afgeven op de PvdA. Grijp het andere tuig ook eens bij de ballen.

Op alle partijen kan je kritiek leveren, dat is ook waar, maar op sommigen net wat meer.............. :wink:

Alles, maar dan ook alles in de politiek van links tot rechts is en wordt geregisseerd door spin doctors............tot in de details, niet 1 stap voor uit maar wel een stuk of 5, niet 1 agenda, maar minstens 3 tegelijk, overal wordt over nagedacht is en is reeds ver voordien op geanticipeerd.......het is net stratego........................niets gaat daar toevallig, als je dat geloofd ben je op zijn minst zeer naïef.......................

Plaats reactie