Ein F zehn fünffünfunddreißig i (update dec 2010)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Rupie » 04 mar 2010, 20:02

romo schreef:menigeen kan alleen zijn neus tegen het glas van showroom drukken of nog eens verlekkerd door de brochure bladeren.........
Hier klinkt een dubbele bodem in door Romo. Niet nodig in dit geval denk ik.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door romo » 04 mar 2010, 20:07

Ruben schreef:
romo schreef:menigeen kan alleen zijn neus tegen het glas van showroom drukken of nog eens verlekkerd door de brochure bladeren.........
Hier klinkt een dubbele bodem in door Romo. Niet nodig in dit geval denk ik.


Ach das te ver gezocht, zo is het niet bedoeld..................................

Aan de andere kant, er zijn er hier ook zat die het wel kunnen en ook niet voor deze kar zouden kiezen, hoeft ook niet, moet ook niet, laten we elkaars keuze respecteren ook al is het jouw keuze niet.................

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Rupie » 04 mar 2010, 20:09

Grappig, leek net of mijn bericht geedit was door een andere partij, jouw reactie zag ik net in mijn reactie. Die puntjes zijn zo verwarrend Romo (.)(.) :mrgreen:

330d
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jul 2006, 18:26

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door 330d » 04 mar 2010, 20:11

Ik vind het behoorlijk knap van mensen die een auto besteld zonder erin te hebben gereden en irl te hebben gezien (beide niet in jouw geval neem ik aan?). Vol vertrouwen of geld zat :mrgreen:
Enfin, ik had toen de mijne ook besteld en ook geen proefritje meegemaakt.
Gefeliciteerd :thumbup:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door romo » 04 mar 2010, 20:15

Ruben schreef:Grappig, leek net of mijn bericht geedit was door een andere partij, jouw reactie zag ik net in mijn reactie. Die puntjes zijn zo verwarrend Romo (.)(.) :mrgreen:

Dat had je goed gezien, ik was even niet bij de les................. :oops:

Gebruikersavatar
osc4r
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2009, 16:27

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door osc4r » 04 mar 2010, 21:09

ErikMartijn schreef:Ik zou deze velgen erop zetten, zijn echt heel mooi. Wel 20" maar dat staat zo te zien heel mooi, en niet overdreven.

Afbeelding

BMW Styling 312 kruisspaak.
Even QFT, wat een velgen, super!

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Sjoerd » 06 mar 2010, 11:40

Andre,

een RS5 helemaal top maar kan er zakelijk niks mee. Ik heb met enige regelmaat klanten in de auto die moeten natuurlijk wel kunnen zitten. Dan maar wat saaier!

Handbak qua inruil zie ik wel, ik rij zeker 4 jaar in een auto (not DF waardig, I know ;)) dus dat zie ik dan wel.

Oof; mijn broertje's tijd komt nog wel. En hij heeft nu een andere estetische hobby ;)

21 mei kan ik waarschijnlijk gaan rijden!

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5444
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Kasteel » 06 mar 2010, 11:57

Ruben schreef:Ik heb de .35i motor nooit begrepen, maar Robin is er altijd lyrisch over geweest. Hij zal wel iets missen :mrgreen:
Ik wel :), een hele aangename motor imho :).
Feli Sjoerd, topdaily en leuk samengesteld :) (wel gewaagd van handbak, maar kan me er wel iets bij voorstellen).

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door RVV » 06 mar 2010, 12:21

330d schreef:Ik vind het behoorlijk knap van mensen die een auto besteld zonder erin te hebben gereden en irl te hebben gezien (beide niet in jouw geval neem ik aan?). Vol vertrouwen of geld zat :mrgreen:
Enfin, ik had toen de mijne ook besteld en ook geen proefritje meegemaakt.
Gefeliciteerd :thumbup:

Best vreemd inderdaad, want het gaat om serieus veel geld. ik heb het zelf ook 1 keer gedaan met een 130i.. blind besteld nooit in gereden.. was zelfs de eerste die in NL werd uitgeleverd. en ook geen spijt van gehad. aan de andere kant.. als je altijd BMW rijd, de in en outs van het merk kent.. weet hoe ze de inovaties toepassen.. dan moet het wel heel raar lopen wil je ontvreden er over zijn. Ik zou de nieuwe 5 ook wel 'blind' durven te bestellen.

Andre
Berichten: 11409
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Andre » 06 mar 2010, 12:32

Ik meende altijd van jou de horen rico dat 3.5i motor je niks deed. In de tijd dat de 135i uitkwam?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door RVV » 06 mar 2010, 13:10

Dat klopt en de .35i motor doet me nog steeds niks. Niet als sportieve motor. Niet als toerenmotor. Maar aan de andere kant.. de 3 liter atmo (528i) is in de 5 serie ook ondergemotoriseerd. De nieuwe 5 is toch al geen sportieve auto.. dus je hebt eigenlijk geen keuze om de .35i te nemen.

Dus geen halleluja verhalen van mij dat de .35i zo fantastisch is. Maar als je geen keus hebt en toch een 5 serie wilt rijden?

Voor mij is het verder toch geen issue, ik blijf voorlopig van die 8250 toeren genieten :wink:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Snipe » 06 mar 2010, 21:11

Rico schreef:aan de andere kant.. de 3 liter atmo (528i) is in de 5 serie ook ondergemotoriseerd.
Voel je je verder goed?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door RVV » 06 mar 2010, 21:18

Onzin weet ik, maar ik heb nu 507pk in een vijfje, dat is mijn referentie :wink:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Snipe » 06 mar 2010, 21:24

Ja, da's ook weer waar.
Toch klinkt het niet helemaal logisch, een 528i ondergemotoriseerd. Die pruttelende 520d-koffiemolens wil ik nog eens over denken, maar dit...... Mwah.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door RVV » 06 mar 2010, 23:21

Ik vind het wel vreemd dat ze van een 530i een 528i maken. Wat is nut van deze downgrade in de typeaanduiding die ook nog eens een 3 liter inhoud heeft net als de e60 530i?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Snipe » 06 mar 2010, 23:26

Dat snap ik ook niet.
130i, maar wel X1 xDrive28i, maar dan wel weer 330i, terwijl het dan toch weer 528i is.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door RVV » 06 mar 2010, 23:38

En waarom slechts 258pk? Terwijl de 330i 272pk heeft?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Snipe » 06 mar 2010, 23:40

Dat schijnt iets met in- of uitlaattrajecten te maken te hebben. De 330i had vóór de facelift ook 258 pk, terwijl dezelfde motor in een 130i 265 pk levert en in andere types inderdaad 272 pk. Merkwaardige zaak.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Femme » 07 mar 2010, 00:56

Het is gewoon een kwestie van positionering. Het vermogen van een 530i met 272pk zou dicht in de buurt komen van de 535i. Een 528i met 258pk past mooi tussen de 535i met 306pk en de 523i met 204pk. Een 5-serie met 258pk kun je geen 530i noemen omdat 530i kopers zich dan achtergesteld zouden voelen ten opzichte van 330i-kopers.

Dat de typeaanduiding in de basis de cylinderinhoud als uitgangspunt heeft, wil niet zeggen dat BMW de typeaanduiding altijd op de cylinderinhoud baseert. Als er een variant wordt uitgebracht die minder of juist meer vermogen heeft dan je op basis van cylinderinhoud mag verwachten springt BMW creatief om met de typeaanduiding.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Snipe » 07 mar 2010, 01:05

Femme schreef:Het is gewoon een kwestie van positionering. Het vermogen van een 530i met 272pk zou dicht in de buurt komen van de 535i. Een 528i met 258pk past mooi tussen de 535i met 306pk en de 523i met 204pk. Een 5-serie met 258pk kun je geen 530i noemen omdat 530i kopers zich dan achtergesteld zouden voelen ten opzichte van 330i-kopers.
Dan blijft toch de vraag waarom ze er niet een paar extra pk'tjes uit hebben gepeuterd. En voelde jij je met jouw 330i (258 pk) achtergesteld ten opzichte van 130i-kopers (265 pk)?
En dat met die positionering, geldt dat ook niet voor de 325-330-335?

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door steve smith » 07 mar 2010, 02:59

osc4r schreef:
ErikMartijn schreef:Ik zou deze velgen erop zetten, zijn echt heel mooi. Wel 20" maar dat staat zo te zien heel mooi, en niet overdreven.

Afbeelding

BMW Styling 312 kruisspaak.
Even QFT, wat een velgen, super!
Die CDtjes erachter i.c.m. laffe blokken zijn alleen een beetje jammer. En dat je 80% dynamiek inlevert bij de stap van 19" naar 20".

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Femme » 07 mar 2010, 10:40

Snipe schreef:Dan blijft toch de vraag waarom ze er niet een paar extra pk'tjes uit hebben gepeuterd. En voelde jij je met jouw 330i (258 pk) achtergesteld ten opzichte van 130i-kopers (265 pk)?
En dat met die positionering, geldt dat ook niet voor de 325-330-335?
De 528i is best wel aantrekkelijk geprijsd ten opzichte van de 535i. Dat is alleen maar mogelijk door 'm duidelijk minder te laten presteren, anders zouden er minder 535i's verkocht worden.

Ik vind zelf dat de 330i en de 335i te dicht bij elkaar zitten qua vermogen. Bij de 3-serie kan het wel wat makkelijker omdat er nog een 325i is met 218pk. Bij de 5-serie zijn de vermogens beter gespreid (204 - 258 - 306pk).

Ik vond het wel merkwaardig ja dat een 130i meer vermogen had dan mijn 330i. Een koper van 528i zal niet klagen want die krijgt het vermogen dat hij verwacht plus gratis 0,2 liter cylinderinhoud.

Robin
Berichten: 55283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Robin » 07 mar 2010, 10:49

Tja, ik heb 'n 330i en 'n 335i gehad en op papier staan ze (te?) dicht bij elkaar qua vermogen, maar prestaties niet.

335i kan zo aanhaken bij 'n RS4 V8 tot dik 230kmh....

Zo ook met de 528/535 toestand schat ik.De 535 testen die ik heb gelezen is al vaak sneller dan van fabriekswege:535iAutomaat 0-60mph(97kmh) 5,5 seconden(fabriek 0-100 6.1) voor wat 't waard is. De N55 is ook geknepen, maar je hoort alweer de rumours dat er wel meer dan 300HP/306PS in zit dan de fabriek belooft. Net als met de N54...320/330pk.En natuurlijk dat koppel bij 1200rpm vanaf. Redline 7000rpm, voor wat 't waard is(max vermogen bij5800)

Dijken van motoren de N54/55 :thumbup:

Dus 528 geknepen? Het is 'n atmo. De 535 is 'geknepen'.

Chppie 370/380pk 525Nm bij 'Leerlauf' en Ferdinand kan d'r over meepraten....

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Marc R » 07 mar 2010, 11:09

Bijkomend dat de RS4 V8 zijn vermogen niet haalt,snap je waarom de .35i zo aanhaakt als ie gechipped is.


Zwak van Audi,maar das een andere discussie.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40254
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Knot » 07 mar 2010, 11:21

FF voor (mijn) de weet, de N54 is dat de oude 3.0 twinturbo en de N55 de vernieuwde versie?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jvb, Robbert92, S-RS, Sabberjoch, Semrush [Bot], Vanreijmersdal en 9 gasten