Hier klinkt een dubbele bodem in door Romo. Niet nodig in dit geval denk ik.romo schreef:menigeen kan alleen zijn neus tegen het glas van showroom drukken of nog eens verlekkerd door de brochure bladeren.........
Ein F zehn fünffünfunddreißig i (update dec 2010)
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Ruben schreef:Hier klinkt een dubbele bodem in door Romo. Niet nodig in dit geval denk ik.romo schreef:menigeen kan alleen zijn neus tegen het glas van showroom drukken of nog eens verlekkerd door de brochure bladeren.........
Ach das te ver gezocht, zo is het niet bedoeld..................................
Aan de andere kant, er zijn er hier ook zat die het wel kunnen en ook niet voor deze kar zouden kiezen, hoeft ook niet, moet ook niet, laten we elkaars keuze respecteren ook al is het jouw keuze niet.................
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Grappig, leek net of mijn bericht geedit was door een andere partij, jouw reactie zag ik net in mijn reactie. Die puntjes zijn zo verwarrend Romo (.)(.) 

-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 26 jul 2006, 18:26
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Ik vind het behoorlijk knap van mensen die een auto besteld zonder erin te hebben gereden en irl te hebben gezien (beide niet in jouw geval neem ik aan?). Vol vertrouwen of geld zat
Enfin, ik had toen de mijne ook besteld en ook geen proefritje meegemaakt.
Gefeliciteerd

Enfin, ik had toen de mijne ook besteld en ook geen proefritje meegemaakt.
Gefeliciteerd

- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Ruben schreef:Grappig, leek net of mijn bericht geedit was door een andere partij, jouw reactie zag ik net in mijn reactie. Die puntjes zijn zo verwarrend Romo (.)(.)
Dat had je goed gezien, ik was even niet bij de les.................

- osc4r
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 16:27
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Andre,
een RS5 helemaal top maar kan er zakelijk niks mee. Ik heb met enige regelmaat klanten in de auto die moeten natuurlijk wel kunnen zitten. Dan maar wat saaier!
Handbak qua inruil zie ik wel, ik rij zeker 4 jaar in een auto (not DF waardig, I know
) dus dat zie ik dan wel.
Oof; mijn broertje's tijd komt nog wel. En hij heeft nu een andere estetische hobby
21 mei kan ik waarschijnlijk gaan rijden!
een RS5 helemaal top maar kan er zakelijk niks mee. Ik heb met enige regelmaat klanten in de auto die moeten natuurlijk wel kunnen zitten. Dan maar wat saaier!
Handbak qua inruil zie ik wel, ik rij zeker 4 jaar in een auto (not DF waardig, I know

Oof; mijn broertje's tijd komt nog wel. En hij heeft nu een andere estetische hobby

21 mei kan ik waarschijnlijk gaan rijden!
- Kasteel
- Berichten: 5444
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Ik welRuben schreef:Ik heb de .35i motor nooit begrepen, maar Robin is er altijd lyrisch over geweest. Hij zal wel iets missen


Feli Sjoerd, topdaily en leuk samengesteld

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
330d schreef:Ik vind het behoorlijk knap van mensen die een auto besteld zonder erin te hebben gereden en irl te hebben gezien (beide niet in jouw geval neem ik aan?). Vol vertrouwen of geld zat![]()
Enfin, ik had toen de mijne ook besteld en ook geen proefritje meegemaakt.
Gefeliciteerd
Best vreemd inderdaad, want het gaat om serieus veel geld. ik heb het zelf ook 1 keer gedaan met een 130i.. blind besteld nooit in gereden.. was zelfs de eerste die in NL werd uitgeleverd. en ook geen spijt van gehad. aan de andere kant.. als je altijd BMW rijd, de in en outs van het merk kent.. weet hoe ze de inovaties toepassen.. dan moet het wel heel raar lopen wil je ontvreden er over zijn. Ik zou de nieuwe 5 ook wel 'blind' durven te bestellen.
-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Ik meende altijd van jou de horen rico dat 3.5i motor je niks deed. In de tijd dat de 135i uitkwam?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Dat klopt en de .35i motor doet me nog steeds niks. Niet als sportieve motor. Niet als toerenmotor. Maar aan de andere kant.. de 3 liter atmo (528i) is in de 5 serie ook ondergemotoriseerd. De nieuwe 5 is toch al geen sportieve auto.. dus je hebt eigenlijk geen keuze om de .35i te nemen.
Dus geen halleluja verhalen van mij dat de .35i zo fantastisch is. Maar als je geen keus hebt en toch een 5 serie wilt rijden?
Voor mij is het verder toch geen issue, ik blijf voorlopig van die 8250 toeren genieten
Dus geen halleluja verhalen van mij dat de .35i zo fantastisch is. Maar als je geen keus hebt en toch een 5 serie wilt rijden?
Voor mij is het verder toch geen issue, ik blijf voorlopig van die 8250 toeren genieten

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Voel je je verder goed?Rico schreef:aan de andere kant.. de 3 liter atmo (528i) is in de 5 serie ook ondergemotoriseerd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Onzin weet ik, maar ik heb nu 507pk in een vijfje, dat is mijn referentie 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Ja, da's ook weer waar.
Toch klinkt het niet helemaal logisch, een 528i ondergemotoriseerd. Die pruttelende 520d-koffiemolens wil ik nog eens over denken, maar dit...... Mwah.
Toch klinkt het niet helemaal logisch, een 528i ondergemotoriseerd. Die pruttelende 520d-koffiemolens wil ik nog eens over denken, maar dit...... Mwah.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Ik vind het wel vreemd dat ze van een 530i een 528i maken. Wat is nut van deze downgrade in de typeaanduiding die ook nog eens een 3 liter inhoud heeft net als de e60 530i?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Dat snap ik ook niet.
130i, maar wel X1 xDrive28i, maar dan wel weer 330i, terwijl het dan toch weer 528i is.
130i, maar wel X1 xDrive28i, maar dan wel weer 330i, terwijl het dan toch weer 528i is.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
En waarom slechts 258pk? Terwijl de 330i 272pk heeft?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Dat schijnt iets met in- of uitlaattrajecten te maken te hebben. De 330i had vóór de facelift ook 258 pk, terwijl dezelfde motor in een 130i 265 pk levert en in andere types inderdaad 272 pk. Merkwaardige zaak.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Het is gewoon een kwestie van positionering. Het vermogen van een 530i met 272pk zou dicht in de buurt komen van de 535i. Een 528i met 258pk past mooi tussen de 535i met 306pk en de 523i met 204pk. Een 5-serie met 258pk kun je geen 530i noemen omdat 530i kopers zich dan achtergesteld zouden voelen ten opzichte van 330i-kopers.
Dat de typeaanduiding in de basis de cylinderinhoud als uitgangspunt heeft, wil niet zeggen dat BMW de typeaanduiding altijd op de cylinderinhoud baseert. Als er een variant wordt uitgebracht die minder of juist meer vermogen heeft dan je op basis van cylinderinhoud mag verwachten springt BMW creatief om met de typeaanduiding.
Dat de typeaanduiding in de basis de cylinderinhoud als uitgangspunt heeft, wil niet zeggen dat BMW de typeaanduiding altijd op de cylinderinhoud baseert. Als er een variant wordt uitgebracht die minder of juist meer vermogen heeft dan je op basis van cylinderinhoud mag verwachten springt BMW creatief om met de typeaanduiding.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Dan blijft toch de vraag waarom ze er niet een paar extra pk'tjes uit hebben gepeuterd. En voelde jij je met jouw 330i (258 pk) achtergesteld ten opzichte van 130i-kopers (265 pk)?Femme schreef:Het is gewoon een kwestie van positionering. Het vermogen van een 530i met 272pk zou dicht in de buurt komen van de 535i. Een 528i met 258pk past mooi tussen de 535i met 306pk en de 523i met 204pk. Een 5-serie met 258pk kun je geen 530i noemen omdat 530i kopers zich dan achtergesteld zouden voelen ten opzichte van 330i-kopers.
En dat met die positionering, geldt dat ook niet voor de 325-330-335?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Die CDtjes erachter i.c.m. laffe blokken zijn alleen een beetje jammer. En dat je 80% dynamiek inlevert bij de stap van 19" naar 20".
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
De 528i is best wel aantrekkelijk geprijsd ten opzichte van de 535i. Dat is alleen maar mogelijk door 'm duidelijk minder te laten presteren, anders zouden er minder 535i's verkocht worden.Snipe schreef:Dan blijft toch de vraag waarom ze er niet een paar extra pk'tjes uit hebben gepeuterd. En voelde jij je met jouw 330i (258 pk) achtergesteld ten opzichte van 130i-kopers (265 pk)?
En dat met die positionering, geldt dat ook niet voor de 325-330-335?
Ik vind zelf dat de 330i en de 335i te dicht bij elkaar zitten qua vermogen. Bij de 3-serie kan het wel wat makkelijker omdat er nog een 325i is met 218pk. Bij de 5-serie zijn de vermogens beter gespreid (204 - 258 - 306pk).
Ik vond het wel merkwaardig ja dat een 130i meer vermogen had dan mijn 330i. Een koper van 528i zal niet klagen want die krijgt het vermogen dat hij verwacht plus gratis 0,2 liter cylinderinhoud.
-
- Berichten: 55283
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Tja, ik heb 'n 330i en 'n 335i gehad en op papier staan ze (te?) dicht bij elkaar qua vermogen, maar prestaties niet.
335i kan zo aanhaken bij 'n RS4 V8 tot dik 230kmh....
Zo ook met de 528/535 toestand schat ik.De 535 testen die ik heb gelezen is al vaak sneller dan van fabriekswege:535iAutomaat 0-60mph(97kmh) 5,5 seconden(fabriek 0-100 6.1) voor wat 't waard is. De N55 is ook geknepen, maar je hoort alweer de rumours dat er wel meer dan 300HP/306PS in zit dan de fabriek belooft. Net als met de N54...320/330pk.En natuurlijk dat koppel bij 1200rpm vanaf. Redline 7000rpm, voor wat 't waard is(max vermogen bij5800)
Dijken van motoren de N54/55
Dus 528 geknepen? Het is 'n atmo. De 535 is 'geknepen'.
Chppie 370/380pk 525Nm bij 'Leerlauf' en Ferdinand kan d'r over meepraten....
335i kan zo aanhaken bij 'n RS4 V8 tot dik 230kmh....
Zo ook met de 528/535 toestand schat ik.De 535 testen die ik heb gelezen is al vaak sneller dan van fabriekswege:535iAutomaat 0-60mph(97kmh) 5,5 seconden(fabriek 0-100 6.1) voor wat 't waard is. De N55 is ook geknepen, maar je hoort alweer de rumours dat er wel meer dan 300HP/306PS in zit dan de fabriek belooft. Net als met de N54...320/330pk.En natuurlijk dat koppel bij 1200rpm vanaf. Redline 7000rpm, voor wat 't waard is(max vermogen bij5800)
Dijken van motoren de N54/55

Dus 528 geknepen? Het is 'n atmo. De 535 is 'geknepen'.
Chppie 370/380pk 525Nm bij 'Leerlauf' en Ferdinand kan d'r over meepraten....
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
Bijkomend dat de RS4 V8 zijn vermogen niet haalt,snap je waarom de .35i zo aanhaakt als ie gechipped is.
Zwak van Audi,maar das een andere discussie.
Zwak van Audi,maar das een andere discussie.
- Knot
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i
FF voor (mijn) de weet, de N54 is dat de oude 3.0 twinturbo en de N55 de vernieuwde versie?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: jvb, Robbert92, S-RS, Sabberjoch, Semrush [Bot], Vanreijmersdal en 9 gasten