Welke banden?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Tom

Re: Welke banden?

Bericht door Tom » 16 aug 2010, 18:37

Weet ik veel :)

Er zit origineel ook geen 19 inch onder maar ik begreep dat het een CSL maat was ofzo. Bart/Kasteel had dezelfde maat.

http://www.bridgestone.nl/bfe/lineup-pr ... xt@1f4cc66
Zie dat die 255-30-19 alleen RFT is, dat is runflat meuk... denk niet dat ik dat wil.

Grr scheisse had liever voor en achter gewoon gelijke banden en het liefst re050a, die lui hadden die banden al besteld..

///Martin

Bericht door ///Martin » 16 aug 2010, 18:53

Om nou veel geld aan banden uit te geven en dan nieteens een redelijke combinatie te hebben lijkt mij ook zowat. Ik zou in overleg met de bandenboer afzien van de voorbanden.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 aug 2010, 19:07

Tom schreef:Vraagje.. ik ben ook toe aan nieuwe banden. Voorkant was het sowieso nodig.. achter kunnen ze nog even maar daar wil ik ook andere op.

Momenteel liggen er Kumho Ku31 (Ecsta sport) onder maar daar ben ik niet zo tevreden over. Ze zijn niet slecht maar op sommige momenten toch een net-niet band die, op hogere snelheden zorgt ie wel es voor verrassingen...

Nu heb ik vanochtend nieuwe Bridgestone RE050a's besteld voor op de voorbanden in de maar 235-35-19.
Achter wilde ik ze ook maar die konden ze niet bestellen... en nu zie ik op de Bridgestone site dat ze die ook helemaal niet in die maat hebben. Ik heb achter 265-30-19. Is 255-30-19 dan ook goed of moet je dat niet doen? De velgen achter zijn ET40 geloof ik.

En wat is een alternatieve band? In 265-30-19 is niet zo heel veel te krijgen...
Ik heb Pilot Sport gehad, superband maar prijs vind ik behoorlijk. De RE050a's vind ik qua prijs-kwaliteit een stuk beter (qua prestaties ook gelijkwaardig). P Zero nero was ook fijn maar slijten erg snel. Eagle F1 vond ik in nat weer een stuk minder. Verder weet ik het zo niet...
als ik jou was zou ik deze nemen...

Continental ContiSportContact 5 P

die wil ik de volgende keer en heb dus al een linkje voor een redelijke prijs en ik heb ook die maten en ze zijn ook in onze maten :banaan: schijnt een erg goede band te zijn.

http://www.banden-pneus-online.nl/autob ... iste_pneus

Rupie

Bericht door Rupie » 16 aug 2010, 19:42

Tom schreef:Vraagje.. ik ben ook toe aan nieuwe banden. Voorkant was het sowieso nodig.. achter kunnen ze nog even maar daar wil ik ook andere op.

Momenteel liggen er Kumho Ku31 (Ecsta sport) onder maar daar ben ik niet zo tevreden over. Ze zijn niet slecht maar op sommige momenten toch een net-niet band die, op hogere snelheden zorgt ie wel es voor verrassingen...

Nu heb ik vanochtend nieuwe Bridgestone RE050a's besteld voor op de voorbanden in de maar 235-35-19.
Achter wilde ik ze ook maar die konden ze niet bestellen... en nu zie ik op de Bridgestone site dat ze die ook helemaal niet in die maat hebben. Ik heb achter 265-30-19. Is 255-30-19 dan ook goed of moet je dat niet doen? De velgen achter zijn ET40 geloof ik.

En wat is een alternatieve band? In 265-30-19 is niet zo heel veel te krijgen...
Ik heb Pilot Sport gehad, superband maar prijs vind ik behoorlijk. De RE050a's vind ik qua prijs-kwaliteit een stuk beter (qua prestaties ook gelijkwaardig). P Zero nero was ook fijn maar slijten erg snel. Eagle F1 vond ik in nat weer een stuk minder. Verder weet ik het zo niet...
Hogere snelheden? Met die kappersauto? :lol:

Tom

Bericht door Tom » 16 aug 2010, 19:55

GTRene schreef:

die wil ik de volgende keer en heb dus al een linkje voor een redelijke prijs en ik heb ook die maten en ze zijn ook in onze maten :banaan: schijnt een erg goede band te zijn.

Hmm die ken ik niet. Meer mensen hier ervaring met die band? Ziet er wel goed uit.

@Ruben: ja maar als ik uitgekeken ben op de boulevard moet ik toch weer naar huis he ;)

MarcH
Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3

Bericht door MarcH » 16 aug 2010, 20:00

Kan iemand een aanbeveling doen voor banden in de maat 205/55/15 voor op de vooras van een auto die voor driften gebruikt wordt?

Ik heb altijd Goodyear Eagle F1 (DS2 oid) gekocht maar die zijn niet meer te koop.

Geen idee wat ik nu moet nemen.

Marc

Knot

Bericht door Knot » 16 aug 2010, 20:15

Tom, je moet het zelf weten hoor, maar gezien verschil in maten van de banden voor en achter zou ik niet zo wakker liggen van verschil, als het maar niet PS2 en wanli is zegmaar.

Op de E36 wil ik met racen/lijnen graag 4 dezelfde omdat het allemaal 225/45/17 is. Op de M5 boeit het me minder omdat achter andere afmetingen zijn. Als het maar een beetje in de buurt ligt. Een bredere band met lagere wang reageert sowieso altijd iets anders.

///Martin

Bericht door ///Martin » 16 aug 2010, 20:25

Knot schreef:Tom, je moet het zelf weten hoor, maar gezien verschil in maten van de banden voor en achter zou ik niet zo wakker liggen van verschil, als het maar niet PS2 en wanli is zegmaar.

Op de E36 wil ik met racen/lijnen graag 4 dezelfde omdat het allemaal 225/45/17 is. Op de M5 boeit het me minder omdat achter andere afmetingen zijn. Als het maar een beetje in de buurt ligt. Een bredere band met lagere wang reageert sowieso altijd iets anders.
Bridgestone achterband die er op lijkt qua maat (maar zeker geen fraaie combi is) is runflat geeft Tom aan ....-> kansloze combinatie! Of geef je aan dat twee merken nieuwe banden een verstandige uitgave is.....?????

Tom

Bericht door Tom » 16 aug 2010, 20:38

Mja wil het liefst voor en achter dezelfde banden, dacht zelf aan RE050a maar kwam er dus na die bestelling pas achter dat ze die niet hebben (dacht dat die tent waar ik was ze gewoon niet kon leveren). Achter kan nog wel even mee en heb ik iets minder haast mee.. wil alleen van die kumho's af.
Sowieso komen er zowel voor als achter A merk banden op. Iets vergelijkbaars als re050a. Misschien die Continentals die Rene tipt... nooit mee gereden maar wil dat wel een keer proberen.

Knot

Bericht door Knot » 16 aug 2010, 20:40

Het klinkt goed in ieder geval, wat je ervan leest en hoort. Vind zelf dat PS2 en RE050a wat uit elkaar liggen kwa karakter nu ik het op de Nordschleife op droog en nat uitgebreidt getest heb.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 aug 2010, 20:50

Tom schreef:
GTRene schreef:

Hmm die ken ik niet. Meer mensen hier ervaring met die band? Ziet er wel goed uit.

@Ruben: ja maar als ik uitgekeken ben op de boulevard moet ik toch weer naar huis he ;)
is hun nieuwste, als je denk de vorige pagina? kijkt lees je wel wat testen in de links...een topband dus, met 1 van de meeste grip...voor "gewone" profiel straat banden dan...en in de top van de testen.

hier ook iets

http://www.autobild.de/artikel/reifente ... now=97#mmg

///Martin

Bericht door ///Martin » 16 aug 2010, 20:54

Nogmaals; ik zou in overleg met de bandenboer afzien van de voorbanden. Met een beetje pech heb je ook voorbanden met een Porsche codering in bestelling. Zoveel geld uitgeven en dan een flink compromis is toch absurd.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 aug 2010, 20:56

pagina 1

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =7&t=18047

zeer goede band volgens de testers.

en voor en achter aparte banden voor meer grip achter ivm RWD :thumbup:

http://www.conti-online.com/generator/w ... ct-5p.html

in filmpje de M3 :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 16 aug 2010, 21:02

Ja ga morgenochtend gelijk bellen of ze het kunnen aanpassen, ga ik die conti's wel proberen.
Hopelijk doen ze niet te moeilijk... heb al een aanbetaling moeten doen namelijk.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 aug 2010, 21:10

Tom schreef:Ja ga morgenochtend gelijk bellen of ze het kunnen aanpassen, ga ik die conti's wel proberen.
Hopelijk doen ze niet te moeilijk... heb al een aanbetaling moeten doen namelijk.
misschien dat hun de conti's kunnen regelen voor een mooie prijs dan gaan ze makkelijker over als je het uitlegt van je bandenmaten...

de conti's heeft die maten wel, achter (265/30) in die maat is afwijkend...en die 235/35 voor is in 3 soorten? voor mercedes goedkeuring e.d. afijn staat wel in de lijst, ben ook benieuwd....mooie banden ook vind ik.

achter voor RWD heeft een richel meer e.d.
Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 17 aug 2010, 10:01

Net ff met die tent gebeld en ze konden het nog aanpassen.
Maar gelijk rondom die ContiSportContact 5 P besteld.
Moet alles een keer geprobeerd hebben.

Luco

Bericht door Luco » 17 aug 2010, 10:11

Met een kappersauto kan je ook gewoon de goedkoopste wanli's nemen hoor, met dat :turtle: tempo verg je toch niet het uiterste van je banden :whistle: :whistle:

Tom

Bericht door Tom » 17 aug 2010, 10:19

Luco schreef:Met een kappersauto kan je ook gewoon de goedkoopste wanli's nemen hoor, met dat :turtle: tempo verg je toch niet het uiterste van je banden :whistle: :whistle:
230 jonge egwel!

Luco

Bericht door Luco » 17 aug 2010, 10:21

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 aug 2010, 11:36

zal mij benieuwen wat je er van vind, ook fraai voor en achter dat verschillende type band voor als je zoals wij achter breder hebben dan voor en RWD.
benieuwd nadat je ze hebt ingereden (eerste laagje soms glad) hoe ze dan zich verhouden....

over een paar maand zal ik ook aan de beurt zijn :mrgreen: en dan wil ik ook die Conti's 5P er op...zijn in elk geval een leuke stap naar boven vanaf de Falken FK452, ook iets duurder maar mooie korte remweg en zijdelingse grip en tractie.

normaal zul je het niet snel merken, maar tijdens een trackday wel als je met straatbanden rijd en meer tegen de limiet gaat.

Knot

Bericht door Knot » 17 aug 2010, 11:39

Tom schreef:
Luco schreef:Met een kappersauto kan je ook gewoon de goedkoopste wanli's nemen hoor, met dat :turtle: tempo verg je toch niet het uiterste van je banden :whistle: :whistle:
230 jonge egwel!
Mwah, met de M3 had ik na een driftdagje Papenburg soms geen zin om te wisselen en ging ik gewoon op die 225/45/17 Wanli's naar huis met 270, ging prima hoor.

Tom

Bericht door Tom » 17 aug 2010, 11:50

GTRene schreef:
normaal zul je het niet snel merken, maar tijdens een trackday wel als je met straatbanden rijd en meer tegen de limiet gaat.
Oh en hoe verhouden ze zich als ik op de boulevard met 15km/u rijd? :mrgreen:
Knot schreef: Mwah, met de M3 had ik na een driftdagje Papenburg soms geen zin om te wisselen en ging ik gewoon op die 225/45/17 Wanli's naar huis met 270, ging prima hoor.
Ja ik kan mij ook nog een tripje Ring herinneren waarin er met drie BMW's op hoge snelheid naar huis werd gereden, pikdonker terwijl de regen met bakken uit de lucht kwam.. waarvan sommige personen al vrij profielloze banden hadden.. :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 aug 2010, 12:10

Tom schreef:
GTRene schreef:
Oh en hoe verhouden ze zich als ik op de boulevard met 15km/u rijd? :mrgreen:
:roflol: lol...dan kunnen ze wel mooi het verchil in profiel zien voor en achter :wink:
en gaat je haar niet zo in de war (heb ik dan weer geen last van :nana: )

Tom

Bericht door Tom » 17 aug 2010, 18:23

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=414677
Hier nog een gebruikersreview van iemand met die 5P.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 aug 2010, 19:42

mooi review,

met die banden moet je dus ook eerst een klein laagje afslijten :D dat laagje zal ze wel in goed shape houden in de store?
anyway eerste honderd km or so niet te veel pusche net als bij de Falkens :df:

trouwens die BMW Performance 269 wheels vind ik ook mooi :thumbup:

Plaats reactie