Nurburgring weekendje - 20 en 21 augustus

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39941
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 22 aug 2006, 10:18

Wat weer een schuine bak, Knot :wink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13340
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 22 aug 2006, 10:45

Ik heb via Seat-Online begrepen dat er 2 mede forummers in een Ibiza FR zijn gecrashed. :( Gelukkig geen gewonden, alleen auto afgeschreven. Zijn altijd de mindere berichten. :cry:

Gelukkig heeft Henry de heren weer veilig thuis gebracht. Hulde, Henry.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39941
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 22 aug 2006, 11:04

Had het ook gelezen.
Echt er bovenop zijn ze nog niet kreeg ik de indruk... :cry:
Weet ook niet wat er nu eigenlijk gebeurd is, iemand?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 aug 2006, 11:11

Gaaf Dexter, mooi shot!

Tristan, ik zag een zwarte FR kenteken 42-nogwat.... maar wel een apart figuur, mistlampjes aan voor de pats enz... daar heb ik het persoonlijk niet zo op. Eerst leren rijden, dan pas patsen (en ook ik kan crashen, wees niet bang.. kwestie van tijd).

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13340
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 22 aug 2006, 11:15

Knot schreef:
Tristan, ik zag een zwarte FR kenteken 42-nogwat.... maar wel een apart figuur, mistlampjes aan voor de pats enz... daar heb ik het persoonlijk niet zo op. Eerst leren rijden, dan pas patsen (en ook ik kan crashen, wees niet bang.. kwestie van tijd).
Je bedoelt deze:
http://www.fotinus.nl/fotos/photo.php?f ... G_2556.JPG


Nee, dat was 'm niet. Het ging om een schaduwgrijze.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 aug 2006, 11:36

Oke, dan heb ik niks gezegd... Zwarte ging lekker maar niet mijn ding zoals hij voor de dag kwam.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 aug 2006, 13:31

Oké.. ff denken, wat hebben we ook alweer allemaal gedaan? :)

Zaterdag de M3 afgetankt, olienivo gecontroleerd, bandjes gepompt en tas ingepakt.

Zondagochtend vroeg de wekker gezet om tegen half 9 met L in de richting van Venlo te rijden waar de koffie op tafel stond en de friet al klaar lag ;) Onderweg kwamen we Sjef al tegen op de A67 en vervolgens zijn in Venlo Tom, Gerard en Taeke met passagiers aangehaakt. Het was redelijk rustig zowel op de heenweg als op de Nordschleife zelf. Het plan was om alleen op maandag te gaan rijden maar ik kon het toch niet laten. Zondag de kaart die ik nog had leeggereden, dat waren de eerste 6 ronden. De laatste keer ben ik redelijk hard rond gegaan met de Opel maar de M3 is toch andere koek, meer power, meer gewicht, totaal andere balans, maar minder strak sturen. Op de natte stukken de eerste driftjes neergelegd, dat gaf wel een goed gevoel.

Het was al bekend dat de remschijven niet meer top waren, heb andere blokken gemonteerd maar bij hard remmen (opwarmen van de remmen) ging het stuur steeds harder trillen en zelfs het dashboard ging mee... kon niet echt snelle rondjes draaien dus omdat ik op minder dan halve kracht wilde remmen om de boel niet uit elkaar te laten stuiteren. Normaal ben ik gewend met Wanli op de achteras te driften maar nu lagen er Michelin Pilot (Primacy) op, die hebben toch best veel grip in de regen, zeker in de 3e versnelling moet je echt even trappen/gooien voordat je de drift kunt starten. Sprak nog een Engelsman die ook met zijn M3 GT reed, ook hij zat op 130 graden olietemperatuur, 2e ronde bleef die hangen op 135 en na 2 rondjes stopte hij ook... dus ik ben niet de enige met het euvel.

Hebben met zn allen nog de wandeling naar Adenauer Forst gemaakt, blijft gaaf om mensen daar te zien driften en in de fout te zien gaan. Toen ik begon over dat het met een dikke lap auto ook kon gaf men daar meteen gehoor aan en daar kwam de zwarte S-klasse op hoge toeren driftend de bochtencombinatie door.. geweldig!

Voor de zondag viel de drukte dus reuze mee, maar dat kwam ook door het regenachtige weer, ik vind het ideaal maar een hoop durven niet meer te rijden op nat.

Avondeten gepakt bij de vaste stek, rekening viel weer mee, hoop onzin gehoord (ik vergeet gewoon te veel, maar we liggen wel continu dubbel daarzo) en 2 witbiertjes verder op naar ons logeeradres. Spulletjes binnengebracht, sleutels meegenomen en zijn nog wat gaan drinken in Nurburg. De volgende keer moeten we dat vooraf even uitzoeken want echt veel is er niet te doen en het gaat vroeg dicht. We hadden 2x BOB in ons midden (nee, ik was t niet deze keer) dus konden lekker aan de tap hangen. Voor het eerst met Tom meegereden en moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van de 330i. Het is geen toerenbruller als de M3 maar nadat ik de Baywatch muziek van Tom wat zachter had gezet hoorde je de motor beschaafd brommen, ik vind het een mooi geluid, zou de auto's zo om willen ruilen :)

Naast ons zaten 2 gasten waarvan Sjef en Ik niet zeker wisten of ze uit Zweden of Denemarken kwamen... heb een praatje met ze gemaakt en het was Noorwegen. Ze hadden bij AVIS een 997 S cabrio gehuurd, 600 euro voor 3 dagen (WTF???!) en gingen daarmee wat rondjes Nordschleife doen, was hun 2e bezoek dus ging rustig aan (en dat was ook zo toen ik ze de volgende dag een paar keer tegen ben gekomen). Streven was de motorinhoud aan bier weg te drinken, maar ik zat na cheaten (moeten mensen maar niet naar de plee gaan als er nog een half glas bier staat en de volgende ronde gebracht wordt) was ik de 3,0l al gepasseerd. Tegen spookuur ging de tent dicht, hup in de auto's (330i van Tom en de Golf van Gerard) en op zoek naar wat anders... dat werd dus niks, volgende keer een kroegenplan maken ofzo want dit werkte niet. Dan maar naar het logeeradres, daar nog een biertje gepakt en richting dromenland, liepen mensen in gele gummen hesjes etc dus ging nergens meer over :D

Volgende ochtend om 9 uur eruit, douchen, aankleden, inpakken en Mevrouw was met haar dochter een (voor mijn doen wel althans) best luxe ontbijt klaar aan het zetten, was serieus goed eten, petje af. Voor 10 uur begon de gekheid dus alweer, eitje tikken tegen voorhoofd en de termen van de vorige avond doornemen, de 2 en de vuist :)

Blijven erg nette mensen die Duitsers, zo een nette slaapplaats, prima ontbijt en dan raar staan te kijken als je wat fooi wilt geven, naja, wij vonden t wel 50 euro fooi waard eigenlijk. Spullen in de auto's en rondje omgeving gedaan, M3 nog maar een keer volgegooid en een nieuwe 15 rondenkaart gehaald (zijn die dingen snel op zeg), dan ben je toch weer een kleine 300 euro verder maar het mag wat kosten zo'n uitje. Bakkie gedaan en wachten tot het 1 uur werd. De parkeerplaats werd al wat voller, werden nog wat opnamen gemaakt vanuit een range rover voor openingstijd maar stipt 1 uur stond iedereen te burnen voor de slagboom om te starten.

Zelf heb ik een rondje gereden op droog maar was niet te doen met die trillingen/remmen dus geen tijden rijden voor mij, wachten op regen (wat de rest volgens mij allemaal niet wilde maargoed, ieder zn ding). Nog een rondje met Sjef meegereden (begint het ook aardig door te krijgen) en veel staan lullen. Ineens stond Dexter op de parkeerplaats, gezellig over vanalles en nogwat gesproken en toen een paar fototjes gaan knippen. Dex naar hatzenbach III en ik hopen op regen.. niet dus.. naja, dan maar een keertje op droog voor de foto (en die is nog aardig gelukt moet ik zeggen, had alleen wat meer rook op mogen staan). Wat later op de middag begon het toch weer te spetteren en heb ik nog 6 ronden gereden op half nat/half droog. Totaal kwam ik op 10 ronden uit voor de maandagmiddag, dat is niet verkeerd. De droge stukken rustig aan gedaan en de natte stukken lekker aan het driften geweest. Ook opschakelen van 2 naar 3 hier en daar toegepast al is dat wel wat link, het is geen Papenburg met een hoop marge/grintbak maar gelukkig niet in de problemen gekomen. Wel gaaf dat mensen de auto herkennen en je al staan aan te moedigen als ze je in de verte aan zien komen schuiven. Zelfs een aantal mensen voorbij gelaten die me in de binnenspiegel een nette powerslide neer zagen leggen en mij er vervolgens weer voorbij lieten om het vanachter de auto te bekijken de rest van de ronde, geweldig is dat.

In die 8 rondjes op redelijk nat asfalt 2 bekenden van Sjef en de 2 uit Noorwegen en Dexter en Sjef zelf nog meegenomen voor een rondje, allemaal met een big smile dus voor mij was het een geslaagde dag buiten het feit dat ik het niet uitmaakt wat voor auto ik meeneem, het is altijd wat met de remmen :)

Met zn 12'en wezen happen, ik weer een paar halve liters weggetikt en op de passagiersstoel plaatsgenomen, Eltjo aan de hoepel, nog maar een keer een volle tank en paar biertjes voor onderweg scoren bij ED en op weg de volle regenval in... de tering... sommige stukken autobahn gewoon niet harder kunnen rijden dan 50/60 dat is niet echt relaxed meer. Terug in NL was het een stuk beter, verlichting, zoab en minder regenval. Op de A12 nog even 260 teller gezien (zit er normaal niet zo vaak naast met die snelheden) en even voor 00:00 gooide ik de bagage naar binnen. Het einde van 2 gave dagen.

Nu op zoek naar meer foto's...

Gebruikersavatar
MarcH
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
Locatie: Hoeksche Waard

Bericht door MarcH » 22 aug 2006, 14:46

Ik heb je 2x in Breidscheid langs zien schuiven Knot. Waarschijnlijk je 2 laatste rondjes want daarna heb ik je niet meer gezien. Respect hoor. Doe ik je niet na. Mijn enige drift was een doodgewoon geval van overstuur - en gelukkig netjes op kunnen vangen - in Kallenhard.

Heb maar 3 rondjes gereden maandag. Een natte baan is niet mijn ding. Is ook nog steeds zichtbaar op de rechterachterkant van m'n auto :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 22 aug 2006, 14:55

Mooi verslag Knot!
Jammer dat je remmen niet optimaal waren, denk dat je best aardige tijden had neer kunnen zetten met de GT.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 aug 2006, 15:28

Marc, toevallig geen foto's gemaakt daar? Zoek nog foto's filmpjes want we hebben zelf niks gemaakt, had eigenlijk wel iemand met camera achter me aan willen laten rijden maar is er niet van gekomen.

Erik, moeten denkik toch nieuwe schijven (en weer blokken) voor eronder, 235 breed op de velgen voor en een dikkere oliekoeler dan kan ik pas normaal rijden.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13340
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 22 aug 2006, 15:31

@Knot: Je ging 'm toch verkopen?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 22 aug 2006, 15:31

Leuk verslag Rody!

Dikke pret weer zo te horen.

Michel

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 aug 2006, 15:56

Tristan schreef:@Knot: Je ging 'm toch verkopen?
Liefst na 8 oktober (papenburg) pas, anders moet ik daar weer wat anders voor regelen/huren.

Gebruikersavatar
MarcH
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
Locatie: Hoeksche Waard

Bericht door MarcH » 22 aug 2006, 16:02

Knot schreef:Marc, toevallig geen foto's gemaakt daar?
Toevallig niet nee. Ik raad je aan om sites als 8200rpm.com en nurburgring.nl een tijdje in de gaten te houden voor foto's van de afgelopen dagen.

Marc

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 aug 2006, 16:21

Ik heb al 30 sites afgelopen maar nog niks gevonden :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 aug 2006, 16:38

Leuk sfeerverslag ! Blijf het trouwens een prestatie vinden dat je zo netjes over die zwarte streepjes kunt rijden :wink:

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 22 aug 2006, 20:46

leuk verslag en erg mooie auto..heb je paar x op parkplatz zien langs komen zondag
heb je foto net verstuurd dus dan zal dat je eerste zijn.. was op bergwerk

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9742
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 22 aug 2006, 20:59

Rody, Papenburg is hier toch vlakbij waar ik woon??

Iets van 50 a 60km hiervandaan geloof ik.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 aug 2006, 20:59

Bedankt, mooie foto!

Volgende keer maar ff meeten dan?

[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/gummen/200 ... C05027.jpg[/img]

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 aug 2006, 21:05

frank de jonge schreef:Rody, Papenburg is hier toch vlakbij waar ik woon??

Iets van 50 a 60km hiervandaan geloof ik.
Zoek m ff op, http://www.routenet.nl ;) en als je het onder de knie hebt kan je 8 oktober misschien meedoen.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 22 aug 2006, 22:40

zeker even doen ja :lol:

was een van de laatste foto's die ik gemaakt had vlak voor we naar huis reden :P

Joep
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
Locatie: Boxmeer

Bericht door Joep » 23 aug 2006, 19:19

Knot op weg naar een échte M3 :wink: :wink:

[img:800:600]http://www.bmwe30.nl/Ringweekend1920aug ... oto121.jpg[/img]

Joep

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 23 aug 2006, 19:34

Leuk verslag Knot.
Had ook graag willen gaan maar ik bijt nu nog ff door tot nieuwe auto er is.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 24 aug 2006, 01:39

Joep schreef:Knot op weg naar een échte M3 :wink: :wink:

Joep
Snel aan de kant met die gezins4pitters ;)

[img:699:466]http://sjaro.speed.planet.nl/gummen/200 ... -27564.jpg[/img]

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 24 aug 2006, 01:40

Rebel schreef:Leuk verslag Knot.
Had ook graag willen gaan maar ik bijt nu nog ff door tot nieuwe auto er is.
www.rent-racecar.de ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten