Nurburgring weekendje - 20 en 21 augustus
- Tristan
- Berichten: 13340
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Tristan
- Berichten: 13340
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Je bedoelt deze:Knot schreef:
Tristan, ik zag een zwarte FR kenteken 42-nogwat.... maar wel een apart figuur, mistlampjes aan voor de pats enz... daar heb ik het persoonlijk niet zo op. Eerst leren rijden, dan pas patsen (en ook ik kan crashen, wees niet bang.. kwestie van tijd).
http://www.fotinus.nl/fotos/photo.php?f ... G_2556.JPG
Nee, dat was 'm niet. Het ging om een schaduwgrijze.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Oké.. ff denken, wat hebben we ook alweer allemaal gedaan?
Zaterdag de M3 afgetankt, olienivo gecontroleerd, bandjes gepompt en tas ingepakt.
Zondagochtend vroeg de wekker gezet om tegen half 9 met L in de richting van Venlo te rijden waar de koffie op tafel stond en de friet al klaar lag Onderweg kwamen we Sjef al tegen op de A67 en vervolgens zijn in Venlo Tom, Gerard en Taeke met passagiers aangehaakt. Het was redelijk rustig zowel op de heenweg als op de Nordschleife zelf. Het plan was om alleen op maandag te gaan rijden maar ik kon het toch niet laten. Zondag de kaart die ik nog had leeggereden, dat waren de eerste 6 ronden. De laatste keer ben ik redelijk hard rond gegaan met de Opel maar de M3 is toch andere koek, meer power, meer gewicht, totaal andere balans, maar minder strak sturen. Op de natte stukken de eerste driftjes neergelegd, dat gaf wel een goed gevoel.
Het was al bekend dat de remschijven niet meer top waren, heb andere blokken gemonteerd maar bij hard remmen (opwarmen van de remmen) ging het stuur steeds harder trillen en zelfs het dashboard ging mee... kon niet echt snelle rondjes draaien dus omdat ik op minder dan halve kracht wilde remmen om de boel niet uit elkaar te laten stuiteren. Normaal ben ik gewend met Wanli op de achteras te driften maar nu lagen er Michelin Pilot (Primacy) op, die hebben toch best veel grip in de regen, zeker in de 3e versnelling moet je echt even trappen/gooien voordat je de drift kunt starten. Sprak nog een Engelsman die ook met zijn M3 GT reed, ook hij zat op 130 graden olietemperatuur, 2e ronde bleef die hangen op 135 en na 2 rondjes stopte hij ook... dus ik ben niet de enige met het euvel.
Hebben met zn allen nog de wandeling naar Adenauer Forst gemaakt, blijft gaaf om mensen daar te zien driften en in de fout te zien gaan. Toen ik begon over dat het met een dikke lap auto ook kon gaf men daar meteen gehoor aan en daar kwam de zwarte S-klasse op hoge toeren driftend de bochtencombinatie door.. geweldig!
Voor de zondag viel de drukte dus reuze mee, maar dat kwam ook door het regenachtige weer, ik vind het ideaal maar een hoop durven niet meer te rijden op nat.
Avondeten gepakt bij de vaste stek, rekening viel weer mee, hoop onzin gehoord (ik vergeet gewoon te veel, maar we liggen wel continu dubbel daarzo) en 2 witbiertjes verder op naar ons logeeradres. Spulletjes binnengebracht, sleutels meegenomen en zijn nog wat gaan drinken in Nurburg. De volgende keer moeten we dat vooraf even uitzoeken want echt veel is er niet te doen en het gaat vroeg dicht. We hadden 2x BOB in ons midden (nee, ik was t niet deze keer) dus konden lekker aan de tap hangen. Voor het eerst met Tom meegereden en moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van de 330i. Het is geen toerenbruller als de M3 maar nadat ik de Baywatch muziek van Tom wat zachter had gezet hoorde je de motor beschaafd brommen, ik vind het een mooi geluid, zou de auto's zo om willen ruilen
Naast ons zaten 2 gasten waarvan Sjef en Ik niet zeker wisten of ze uit Zweden of Denemarken kwamen... heb een praatje met ze gemaakt en het was Noorwegen. Ze hadden bij AVIS een 997 S cabrio gehuurd, 600 euro voor 3 dagen (WTF???!) en gingen daarmee wat rondjes Nordschleife doen, was hun 2e bezoek dus ging rustig aan (en dat was ook zo toen ik ze de volgende dag een paar keer tegen ben gekomen). Streven was de motorinhoud aan bier weg te drinken, maar ik zat na cheaten (moeten mensen maar niet naar de plee gaan als er nog een half glas bier staat en de volgende ronde gebracht wordt) was ik de 3,0l al gepasseerd. Tegen spookuur ging de tent dicht, hup in de auto's (330i van Tom en de Golf van Gerard) en op zoek naar wat anders... dat werd dus niks, volgende keer een kroegenplan maken ofzo want dit werkte niet. Dan maar naar het logeeradres, daar nog een biertje gepakt en richting dromenland, liepen mensen in gele gummen hesjes etc dus ging nergens meer over
Volgende ochtend om 9 uur eruit, douchen, aankleden, inpakken en Mevrouw was met haar dochter een (voor mijn doen wel althans) best luxe ontbijt klaar aan het zetten, was serieus goed eten, petje af. Voor 10 uur begon de gekheid dus alweer, eitje tikken tegen voorhoofd en de termen van de vorige avond doornemen, de 2 en de vuist
Blijven erg nette mensen die Duitsers, zo een nette slaapplaats, prima ontbijt en dan raar staan te kijken als je wat fooi wilt geven, naja, wij vonden t wel 50 euro fooi waard eigenlijk. Spullen in de auto's en rondje omgeving gedaan, M3 nog maar een keer volgegooid en een nieuwe 15 rondenkaart gehaald (zijn die dingen snel op zeg), dan ben je toch weer een kleine 300 euro verder maar het mag wat kosten zo'n uitje. Bakkie gedaan en wachten tot het 1 uur werd. De parkeerplaats werd al wat voller, werden nog wat opnamen gemaakt vanuit een range rover voor openingstijd maar stipt 1 uur stond iedereen te burnen voor de slagboom om te starten.
Zelf heb ik een rondje gereden op droog maar was niet te doen met die trillingen/remmen dus geen tijden rijden voor mij, wachten op regen (wat de rest volgens mij allemaal niet wilde maargoed, ieder zn ding). Nog een rondje met Sjef meegereden (begint het ook aardig door te krijgen) en veel staan lullen. Ineens stond Dexter op de parkeerplaats, gezellig over vanalles en nogwat gesproken en toen een paar fototjes gaan knippen. Dex naar hatzenbach III en ik hopen op regen.. niet dus.. naja, dan maar een keertje op droog voor de foto (en die is nog aardig gelukt moet ik zeggen, had alleen wat meer rook op mogen staan). Wat later op de middag begon het toch weer te spetteren en heb ik nog 6 ronden gereden op half nat/half droog. Totaal kwam ik op 10 ronden uit voor de maandagmiddag, dat is niet verkeerd. De droge stukken rustig aan gedaan en de natte stukken lekker aan het driften geweest. Ook opschakelen van 2 naar 3 hier en daar toegepast al is dat wel wat link, het is geen Papenburg met een hoop marge/grintbak maar gelukkig niet in de problemen gekomen. Wel gaaf dat mensen de auto herkennen en je al staan aan te moedigen als ze je in de verte aan zien komen schuiven. Zelfs een aantal mensen voorbij gelaten die me in de binnenspiegel een nette powerslide neer zagen leggen en mij er vervolgens weer voorbij lieten om het vanachter de auto te bekijken de rest van de ronde, geweldig is dat.
In die 8 rondjes op redelijk nat asfalt 2 bekenden van Sjef en de 2 uit Noorwegen en Dexter en Sjef zelf nog meegenomen voor een rondje, allemaal met een big smile dus voor mij was het een geslaagde dag buiten het feit dat ik het niet uitmaakt wat voor auto ik meeneem, het is altijd wat met de remmen
Met zn 12'en wezen happen, ik weer een paar halve liters weggetikt en op de passagiersstoel plaatsgenomen, Eltjo aan de hoepel, nog maar een keer een volle tank en paar biertjes voor onderweg scoren bij ED en op weg de volle regenval in... de tering... sommige stukken autobahn gewoon niet harder kunnen rijden dan 50/60 dat is niet echt relaxed meer. Terug in NL was het een stuk beter, verlichting, zoab en minder regenval. Op de A12 nog even 260 teller gezien (zit er normaal niet zo vaak naast met die snelheden) en even voor 00:00 gooide ik de bagage naar binnen. Het einde van 2 gave dagen.
Nu op zoek naar meer foto's...
Zaterdag de M3 afgetankt, olienivo gecontroleerd, bandjes gepompt en tas ingepakt.
Zondagochtend vroeg de wekker gezet om tegen half 9 met L in de richting van Venlo te rijden waar de koffie op tafel stond en de friet al klaar lag Onderweg kwamen we Sjef al tegen op de A67 en vervolgens zijn in Venlo Tom, Gerard en Taeke met passagiers aangehaakt. Het was redelijk rustig zowel op de heenweg als op de Nordschleife zelf. Het plan was om alleen op maandag te gaan rijden maar ik kon het toch niet laten. Zondag de kaart die ik nog had leeggereden, dat waren de eerste 6 ronden. De laatste keer ben ik redelijk hard rond gegaan met de Opel maar de M3 is toch andere koek, meer power, meer gewicht, totaal andere balans, maar minder strak sturen. Op de natte stukken de eerste driftjes neergelegd, dat gaf wel een goed gevoel.
Het was al bekend dat de remschijven niet meer top waren, heb andere blokken gemonteerd maar bij hard remmen (opwarmen van de remmen) ging het stuur steeds harder trillen en zelfs het dashboard ging mee... kon niet echt snelle rondjes draaien dus omdat ik op minder dan halve kracht wilde remmen om de boel niet uit elkaar te laten stuiteren. Normaal ben ik gewend met Wanli op de achteras te driften maar nu lagen er Michelin Pilot (Primacy) op, die hebben toch best veel grip in de regen, zeker in de 3e versnelling moet je echt even trappen/gooien voordat je de drift kunt starten. Sprak nog een Engelsman die ook met zijn M3 GT reed, ook hij zat op 130 graden olietemperatuur, 2e ronde bleef die hangen op 135 en na 2 rondjes stopte hij ook... dus ik ben niet de enige met het euvel.
Hebben met zn allen nog de wandeling naar Adenauer Forst gemaakt, blijft gaaf om mensen daar te zien driften en in de fout te zien gaan. Toen ik begon over dat het met een dikke lap auto ook kon gaf men daar meteen gehoor aan en daar kwam de zwarte S-klasse op hoge toeren driftend de bochtencombinatie door.. geweldig!
Voor de zondag viel de drukte dus reuze mee, maar dat kwam ook door het regenachtige weer, ik vind het ideaal maar een hoop durven niet meer te rijden op nat.
Avondeten gepakt bij de vaste stek, rekening viel weer mee, hoop onzin gehoord (ik vergeet gewoon te veel, maar we liggen wel continu dubbel daarzo) en 2 witbiertjes verder op naar ons logeeradres. Spulletjes binnengebracht, sleutels meegenomen en zijn nog wat gaan drinken in Nurburg. De volgende keer moeten we dat vooraf even uitzoeken want echt veel is er niet te doen en het gaat vroeg dicht. We hadden 2x BOB in ons midden (nee, ik was t niet deze keer) dus konden lekker aan de tap hangen. Voor het eerst met Tom meegereden en moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van de 330i. Het is geen toerenbruller als de M3 maar nadat ik de Baywatch muziek van Tom wat zachter had gezet hoorde je de motor beschaafd brommen, ik vind het een mooi geluid, zou de auto's zo om willen ruilen
Naast ons zaten 2 gasten waarvan Sjef en Ik niet zeker wisten of ze uit Zweden of Denemarken kwamen... heb een praatje met ze gemaakt en het was Noorwegen. Ze hadden bij AVIS een 997 S cabrio gehuurd, 600 euro voor 3 dagen (WTF???!) en gingen daarmee wat rondjes Nordschleife doen, was hun 2e bezoek dus ging rustig aan (en dat was ook zo toen ik ze de volgende dag een paar keer tegen ben gekomen). Streven was de motorinhoud aan bier weg te drinken, maar ik zat na cheaten (moeten mensen maar niet naar de plee gaan als er nog een half glas bier staat en de volgende ronde gebracht wordt) was ik de 3,0l al gepasseerd. Tegen spookuur ging de tent dicht, hup in de auto's (330i van Tom en de Golf van Gerard) en op zoek naar wat anders... dat werd dus niks, volgende keer een kroegenplan maken ofzo want dit werkte niet. Dan maar naar het logeeradres, daar nog een biertje gepakt en richting dromenland, liepen mensen in gele gummen hesjes etc dus ging nergens meer over
Volgende ochtend om 9 uur eruit, douchen, aankleden, inpakken en Mevrouw was met haar dochter een (voor mijn doen wel althans) best luxe ontbijt klaar aan het zetten, was serieus goed eten, petje af. Voor 10 uur begon de gekheid dus alweer, eitje tikken tegen voorhoofd en de termen van de vorige avond doornemen, de 2 en de vuist
Blijven erg nette mensen die Duitsers, zo een nette slaapplaats, prima ontbijt en dan raar staan te kijken als je wat fooi wilt geven, naja, wij vonden t wel 50 euro fooi waard eigenlijk. Spullen in de auto's en rondje omgeving gedaan, M3 nog maar een keer volgegooid en een nieuwe 15 rondenkaart gehaald (zijn die dingen snel op zeg), dan ben je toch weer een kleine 300 euro verder maar het mag wat kosten zo'n uitje. Bakkie gedaan en wachten tot het 1 uur werd. De parkeerplaats werd al wat voller, werden nog wat opnamen gemaakt vanuit een range rover voor openingstijd maar stipt 1 uur stond iedereen te burnen voor de slagboom om te starten.
Zelf heb ik een rondje gereden op droog maar was niet te doen met die trillingen/remmen dus geen tijden rijden voor mij, wachten op regen (wat de rest volgens mij allemaal niet wilde maargoed, ieder zn ding). Nog een rondje met Sjef meegereden (begint het ook aardig door te krijgen) en veel staan lullen. Ineens stond Dexter op de parkeerplaats, gezellig over vanalles en nogwat gesproken en toen een paar fototjes gaan knippen. Dex naar hatzenbach III en ik hopen op regen.. niet dus.. naja, dan maar een keertje op droog voor de foto (en die is nog aardig gelukt moet ik zeggen, had alleen wat meer rook op mogen staan). Wat later op de middag begon het toch weer te spetteren en heb ik nog 6 ronden gereden op half nat/half droog. Totaal kwam ik op 10 ronden uit voor de maandagmiddag, dat is niet verkeerd. De droge stukken rustig aan gedaan en de natte stukken lekker aan het driften geweest. Ook opschakelen van 2 naar 3 hier en daar toegepast al is dat wel wat link, het is geen Papenburg met een hoop marge/grintbak maar gelukkig niet in de problemen gekomen. Wel gaaf dat mensen de auto herkennen en je al staan aan te moedigen als ze je in de verte aan zien komen schuiven. Zelfs een aantal mensen voorbij gelaten die me in de binnenspiegel een nette powerslide neer zagen leggen en mij er vervolgens weer voorbij lieten om het vanachter de auto te bekijken de rest van de ronde, geweldig is dat.
In die 8 rondjes op redelijk nat asfalt 2 bekenden van Sjef en de 2 uit Noorwegen en Dexter en Sjef zelf nog meegenomen voor een rondje, allemaal met een big smile dus voor mij was het een geslaagde dag buiten het feit dat ik het niet uitmaakt wat voor auto ik meeneem, het is altijd wat met de remmen
Met zn 12'en wezen happen, ik weer een paar halve liters weggetikt en op de passagiersstoel plaatsgenomen, Eltjo aan de hoepel, nog maar een keer een volle tank en paar biertjes voor onderweg scoren bij ED en op weg de volle regenval in... de tering... sommige stukken autobahn gewoon niet harder kunnen rijden dan 50/60 dat is niet echt relaxed meer. Terug in NL was het een stuk beter, verlichting, zoab en minder regenval. Op de A12 nog even 260 teller gezien (zit er normaal niet zo vaak naast met die snelheden) en even voor 00:00 gooide ik de bagage naar binnen. Het einde van 2 gave dagen.
Nu op zoek naar meer foto's...
- MarcH
- Berichten: 562
- Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
- Locatie: Hoeksche Waard
Ik heb je 2x in Breidscheid langs zien schuiven Knot. Waarschijnlijk je 2 laatste rondjes want daarna heb ik je niet meer gezien. Respect hoor. Doe ik je niet na. Mijn enige drift was een doodgewoon geval van overstuur - en gelukkig netjes op kunnen vangen - in Kallenhard.
Heb maar 3 rondjes gereden maandag. Een natte baan is niet mijn ding. Is ook nog steeds zichtbaar op de rechterachterkant van m'n auto
Heb maar 3 rondjes gereden maandag. Een natte baan is niet mijn ding. Is ook nog steeds zichtbaar op de rechterachterkant van m'n auto
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Marc, toevallig geen foto's gemaakt daar? Zoek nog foto's filmpjes want we hebben zelf niks gemaakt, had eigenlijk wel iemand met camera achter me aan willen laten rijden maar is er niet van gekomen.
Erik, moeten denkik toch nieuwe schijven (en weer blokken) voor eronder, 235 breed op de velgen voor en een dikkere oliekoeler dan kan ik pas normaal rijden.
Erik, moeten denkik toch nieuwe schijven (en weer blokken) voor eronder, 235 breed op de velgen voor en een dikkere oliekoeler dan kan ik pas normaal rijden.
- MarcH
- Berichten: 562
- Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
- Locatie: Hoeksche Waard
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- frank de jonge
- Berichten: 9742
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Bedankt, mooie foto!
Volgende keer maar ff meeten dan?
[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/gummen/200 ... C05027.jpg[/img]
Volgende keer maar ff meeten dan?
[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/gummen/200 ... C05027.jpg[/img]
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Zoek m ff op, http://www.routenet.nl en als je het onder de knie hebt kan je 8 oktober misschien meedoen.frank de jonge schreef:Rody, Papenburg is hier toch vlakbij waar ik woon??
Iets van 50 a 60km hiervandaan geloof ik.
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
- Locatie: Boxmeer
Knot op weg naar een échte M3
[img:800:600]http://www.bmwe30.nl/Ringweekend1920aug ... oto121.jpg[/img]
Joep
[img:800:600]http://www.bmwe30.nl/Ringweekend1920aug ... oto121.jpg[/img]
Joep
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Snel aan de kant met die gezins4pittersJoep schreef:Knot op weg naar een échte M3
Joep
[img:699:466]http://sjaro.speed.planet.nl/gummen/200 ... -27564.jpg[/img]
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
www.rent-racecar.deRebel schreef:Leuk verslag Knot.
Had ook graag willen gaan maar ik bijt nu nog ff door tot nieuwe auto er is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten