The 19 most complex and dangerous roads in the world

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
allen

Re: The 19 most complex and dangerous roads in the world

Bericht door allen » 04 feb 2010, 09:12

Nadeel van buiten het seizoen rijden is dan weer uren zoeken naar een eetkrot die bij wijze van uitzondering maar een lunch gaat maken voor een stel verdwaalde dodo's. :bag:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 feb 2010, 10:57

ErikMartijn schreef:Ik kom bijna elk jaar in Noorwegen of Zweden, en ik moet zeggen dat ik bij die meren in Zweden veel meer last had van muggen dan bij de fjorden in Noorwegen, het zal dus wel aan die 100% Zweed liggen...
Norenhater! :lol: Jiskefet anyone?
Mysterie opgehelderd :D 100% Zweed woont in Stockholm, dus misschien weinig muggen daar ;)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 feb 2010, 12:53

Ben_968CS schreef:
Downforce Hans schreef:Ik zit er toch sterk aan te denken om de B.A.S.E. tour te doen met petrolhead nirvana.
Een beetje door france heen vlammen lijkt me geweldig.
Grtz,Hanz06 :wink:
Dito! Maar eens de agenda er bij pakken... :forum:
Volgens mij zijn de kosten rond de 1000 pond maar daar is de overtocht bij inbegrepen.
Voor ons zou het dan weer wat goedkoper zijn.......
Ik weet niet precies hoeveel auto`s er mee kunnen/mogen maar Femme zal dat wel weten.
Hij is vorig jaar mee geweest en dat beviel hem wel.
Er zijn ook wat filmpjes door hem gemaakt.........

Grtz,Hanz06 :wink:

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 04 feb 2010, 13:20

Patrick van Wijngen schreef:
ErikMartijn schreef:Deze zomer de Trollstigen en de Atlantic road gereden, was erg mooi, alleen zou ik ze niet echt aanraden voor echte Driving Fun zeg maar....
Daar is het veel te toeristisch voor, de Trollstigen zit het grootste deel van de tijd vol met Touringcars vol met toeristen die elke haarspeldbocht een paar keer moeten steken om hem uberhaupt te kunnen halen. Meer voor het uitzicht dus.

De Weg van Skjolden naar Lom kan ik daarentegen wel aanraden, daar wel erg veel driving fun, en veel minder druk. De mooiste weg van Noorwegen naar mijn mening, kwam daar ook een hele stoet porsches tegen deze zomer.
Dat hangt dat allemaal af van de tijd van het jaar. Veel landen met een mooie omgeving rijden in de zomer ook allemaal campers,sleurhutten en toeringbussen rond. En daar wordt je niet vrolijk van als je niet kan inhalen. Je moet eigenlijk net buiten de vakantie periodes gaan, dan kan je meestal nog wat doorrijden.

Vorig jaar schotland in februari, haha... in de highlands misschien 30 autos tegen gekomen in 3 dagen tijd. Zuidelijker bij de grotere 'steden' en bredere wegen was het al een stuk drukker. Tijdens de zomermaanden is het dus ook fijn aansluiten achter de sleurhutten richting het noorden :(
Het klopt wel dat je beter buiten de vakanties om kan gaan als je naar de toeristische dingetjes wil, over het algemeen is het wel rustig hoor in het hoge noorden.. alleen op campings kom je wel opvallend veel nederlanders tegen. Van die vogelkijkerpersonen zeg maar, die een uur lang over het weer blijven doorratelen. :lol:

Een paar jaar geleden ben ik ook in Schotland geweest, erg mooi ja, dat was in de voorjaarsvakantie. Toen was het ook nog erg rustig, en we hadden zelfs de hele vakantie zon! Dat zal in februari wel anders geweest zijn denk ik.. :? Ik had toen helaas m'n rijbewijs nog niet, dus heb niet echt van die wegen kunnen genieten. :cry:

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 04 feb 2010, 14:20

allen schreef:Nadeel van buiten het seizoen rijden is dan weer uren zoeken naar een eetkrot die bij wijze van uitzondering maar een lunch gaat maken voor een stel verdwaalde dodo's. :bag:
Tja.. wij waren niet 'net' buiten het seizoen.. wij waren gewoon nergens in de buurt van het seizoen. Dat is van april tot oktober daar ofzo.
En dan is het hoogseizoen in augustus.

Je moet gewoon buiten de echte zomervakantie hier en van het land zelf gaan. Dan valt het meestal goed te doen.

Dutch

Bericht door Dutch » 04 feb 2010, 23:18

raymondw schreef:1: Zuidzijde van de Passo di Gavia / Lombardije Italie (2615mtr)
2: Assietta kamweg tussen Susa en Sestriere / Torino Italie (2596mtr)
3: Colle dei Morti / Piemonte Italie (2496mtr)
4: Col de Parpaillon / Hautes Alps / Frankrijk (2865mtr)
Hee, die Assietta hebben we vorig voorjaar nog geprobeerd! We kwamen een eind, maar het was april en we moesten op een gegeven moment toch echt terug, 4x4 of niet. Typisch Italiaans dat je pas weer beneden in een blinde bocht het bordje ziet staan waarop staat dat-ie gesloten is... Niet voor niets dus!

Plaats reactie