Deep purple Lotus Elise S1, Toyota Yaris 1.5 VVT-i T-sport

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door Jarno » 21 jan 2010, 10:28

N!co schreef:
Roy schreef: Een Husqvarna?

Ah dus toch ook een BMW rijder ;)
Mijn husky is uit 2006, dat was nog het MV-Agusta tijdperk. :)


Dat is nog een Husky uit het urenteller tijdperk...
Elke 30 uur losplukken, nieuwe zuiger + veren, big-end, enz...
Maar wel een hele leuke funfiets voor een dagje Marcel van Drunen pesten... :clap:

Gelukkig heb je er wel een zeer leuke Lotus Elise bij voor de kilometers.
En het plaatsen van de vloerbedekking is een goed idee, de :df: komt tenslotte niet
alleen door het ontbreken van de bekleding :thumbup:

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door N!co » 21 jan 2010, 10:29

Vloertje was een beetje gecorrodeerd. Daar heb ik hammerite met speciale alu-primer op gesmeerd. Als ik weer een nette alu vloer zou willen dan moet er een nieuwe plaat overheen, dat is wat Lotus ook heeft gedaan bij garantie gevallen met gecorrodeerde vloeren.
Ik plak er geluiddempingsmat op en daar over de vloerbedekking.

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door N!co » 21 jan 2010, 10:34

Jarno schreef: Dat is nog een Husky uit het urenteller tijdperk...
Elke 30 uur losplukken, nieuwe zuiger + veren, big-end, enz...
Maar wel een hele leuke funfiets voor een dagje Marcel van Drunen pesten... :clap:
Dat valt wel mee, het is een straatmodel SM met vergelijkbare onderhouds invtervallen als bv, KTM LC4, dus minder hardcore als de oude husky's.
Jarno schreef: Gelukkig heb je er wel een zeer leuke Lotus Elise bij voor de kilometers.
En het plaatsen van de vloerbedekking is een goed idee, de :df: komt tenslotte niet
alleen door het ontbreken van de bekleding :thumbup:
Precies. :)

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door Emiel » 21 jan 2010, 10:52

Misschien denk ik verkeerd maar , ik zou geen geluids demping mat erin doen ?

Als je dan eens met natte schoenen instapt kan het vocht nergens heen, enkel verdampen of de bekleding en geluidsdemping mat intrekken.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door allen » 21 jan 2010, 12:09

Ben ik mee eens. De Caterham had ook tapijten op de vloer. Altijd de hele wagen beslagen van binnen. Sinds ik die vloertapijten eruit gehaald heb, heb ik er geen last meer van. Komt bij dat ik het makkelijker schoonmaken vind. :idea:

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door N!co » 21 jan 2010, 12:28

Ja, nee, die dempingsmat bedoel ik van dat bitumenspul om resoneren tegen te gaan, daar trekt geen vocht in. De vloerbedekking kan nat worden ja...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door GTRene » 21 jan 2010, 12:38

hoe deed lotus dat in originele toestand dan, ik hoorde wel vaker van de corrosie van het alu, komt dat dan omdat zei het verkeerd spul overheen plaatsten? dus zeg maar het kon niet ventileren dat spul en daardoor corrosie? of hield dat wat erin zit standaard juist vocht te lang vast?
en hoe zit dat bij de latere S2 is het daar hetzelfde of andere opzet.

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door N!co » 21 jan 2010, 12:42

GTRene schreef:hoe deed lotus dat in originele toestand dan, ik hoorde wel vaker van de corrosie van het alu, komt dat dan omdat zei het verkeerd spul overheen plaatsten? dus zeg maar het kon niet ventileren dat spul en daardoor corrosie? of hield dat wat erin zit standaard juist vocht te lang vast?
en hoe zit dat bij de latere S2 is het daar hetzelfde of andere opzet.
Bij de eerste types S1 lagen er rubbermatten in, bijna rondom vastgeplakt met dubbelzijdig tape. Als daar ooit vocht onderkomt kan het idd niet weg verdampen.
Met normale stoffen matten heb je er geen last van.

Elise
Berichten: 8774
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door Elise » 21 jan 2010, 13:32

Jarno schreef:Dat is nog een Husky uit het urenteller tijdperk...
Elke 30 uur losplukken, nieuwe zuiger + veren, big-end, enz...
Het is geen 2-takt hoor, en zelfs dan is 30 uur wel heel erg weinig.
Het geluid van de oude 510TE was echt geweldig :banaan:

Elise
Berichten: 8774
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door Elise » 21 jan 2010, 13:38

Als je die geluidempingsmat vastlijmt loop je het risco dat je hetzelfde krijgt als met die orginele rubber matjes, namelijk dat het vocht niet wegkan.

Wordt die vloerbedekking 1 geheel over de gehele bodem of worden dat ook losse matten?
Als het losse matten worden kun je die geluidsdempingsmat misschien aan de vloerbedekking vastlijmen.
Krijg je een lekkere stevige mat die niet snel verschuift of opkrult, maar er nog wel uit gehaald kan worden met schoonmaken / vocht etc.

Vloertje ziet er in ieder geval weer top uit zo :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door GTRene » 21 jan 2010, 13:43

N!co schreef:
GTRene schreef:hoe deed lotus dat in originele toestand dan, ik hoorde wel vaker van de corrosie van het alu, komt dat dan omdat zei het verkeerd spul overheen plaatsten? dus zeg maar het kon niet ventileren dat spul en daardoor corrosie? of hield dat wat erin zit standaard juist vocht te lang vast?
en hoe zit dat bij de latere S2 is het daar hetzelfde of andere opzet.
Bij de eerste types S1 lagen er rubbermatten in, bijna rondom vastgeplakt met dubbelzijdig tape. Als daar ooit vocht onderkomt kan het idd niet weg verdampen.
Met normale stoffen matten heb je er geen last van.
ah, thx das inderdaad ook vragen om moeilijkheden op den duur...of je moet het zogoed verzegelen dat er nooit wat tussenkomt of het moet dus kunnen ventileren...trouwens aluminium kan heel koud worden en met rubbermat erboven vocht/condens aantrekken inderdaad..
best leuk om iets goeds ervoor te bedenken :mrgreen: .

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door N!co » 21 jan 2010, 13:53

Elise schreef:Als je die geluidempingsmat vastlijmt loop je het risco dat je hetzelfde krijgt als met die orginele rubber matjes, namelijk dat het vocht niet wegkan.

Wordt die vloerbedekking 1 geheel over de gehele bodem of worden dat ook losse matten?
Als het losse matten worden kun je die geluidsdempingsmat misschien aan de vloerbedekking vastlijmen.
Krijg je een lekkere stevige mat die niet snel verschuift of opkrult, maar er nog wel uit gehaald kan worden met schoonmaken / vocht etc.

Vloertje ziet er in ieder geval weer top uit zo :thumbup:
Die geluidempingsmat is niet vochtdoorlatend, maar is wel zelfklevend en zit over het hele oppervlak geplakt. Daar kan geen vocht komen.
Je ziet ook dat onder de originele matten waar het dubbelzijdigtape zit het alu er nog perfect uitziet.
De vloerbedekking die ik er in ga leggen is bijna 1 geheel, ik dacht wel uitneembaar met geplakt klitteband.

Volgens mij moet het helemaal goedkomen. :)

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door Jarno » 21 jan 2010, 15:31

Elise schreef:
Jarno schreef:Dat is nog een Husky uit het urenteller tijdperk...
Elke 30 uur losplukken, nieuwe zuiger + veren, big-end, enz...
Het is geen 2-takt hoor, en zelfs dan is 30 uur wel heel erg weinig.
Het geluid van de oude 510TE was echt geweldig :banaan:
Ja dat dacht iedereen ook toen YAMAHA met de YZ 426 kwam... :'(
Daar zijn veel carters van gesneuveld... :'(
Het LC4 blok van KTM wil ook wel kapot lopen als je hem gebruikt waarvoor je hem gebruikt...
Wedstrijden winnen in de KNMV Baansport... :banaan:

Elise
Berichten: 8774
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door Elise » 22 jan 2010, 11:50

Ken maar 1 persoon die met een KTM op assen reed, maar dat is al weer een hele tijd geleden.
Ook de LC4 kende nogal wat problemen de eerste jaren na introductie, maar daar heb ik nooit last van gehad omdat mijn KTM's altijd met een Rotax blok zijn geweest :banaan:


ontopic: hou je ook bij hoeveel tijd (ongeveer) het project in beslag neemt Nico?

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door N!co » 22 jan 2010, 22:32

Elise schreef:...
ontopic: hou je ook bij hoeveel tijd (ongeveer) het project in beslag neemt Nico?
Gisteren de rem- en koppelingscylinder weer gemonteerd + nieuwe leidingen en onder het dashboard wat dingen vast gemaakt.
Ik denk dat ik nu ergens op de 25-30 uur.

Van het weekend hopelijk de kachelunit en accu weer plaatsen en dan schiet het aardig op. Ik denk dat ik zo op 40-50 uur uitkom.

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door N!co » 23 jan 2010, 23:36

Vanmiddag stoelen eruit gehaald en dempingsspul en vloerbedekking aangebracht:

Afbeelding

Afbeelding

Hier zit de vloerbeddeking erin. Ik weet nog niet of ik het zo laat. Ik denk erover het alu profiel wat dwars voor de stoelen langloopt niet te bedekken.

Na de laatste foto ging ik de bestuurdersstoel plaatsen. Toen kwam ik erachter dat de versnellingpook en handrem toch niet helemaal in het midden staan. :wtf:

Er zaten geen extra gaten in de bodem maar wel in de montage beugels van pook en handrem.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door GTRene » 24 jan 2010, 01:04

:lol: en toen? je kan het dus wel verplaatsen zonder problemen? of is de RHD bestuurderstoel breder ook dan de bijrijdersstoel?

de vloerbedekking staat goed/warm...ja je bent dat stuk alu kwijt voor je stoel, aan de ene kant misschien zonde...maar aan de andere kant wel een tikkie meer comfort/stilte denk ik...
ga je ook nog bv die stukken vanhandrem en pookhouder en naar voren die hele richel met alcantara bekleden? 8) zoals die nwe exige's 260 cup hebben die hebben ook veel alcantara staat uber, weet alleen niet hoe dat op een S1 staat :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9611
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door smiley » 24 jan 2010, 01:31

N!co schreef:Hier zit de vloerbeddeking erin. Ik weet nog niet of ik het zo laat. Ik denk erover het alu profiel wat dwars voor de stoelen langloopt niet te bedekken.
Bij het instappen sta je er al een beetje schuin in (als ik in mijn speedster stap ten minste).
Die ribbels is het enige wat me tegenhoud uit te glijden als ik natte schoenen heb.
En pasagiers die voor het eerst meerijden, hebben helemaal grip nodig bij eerste keer instappen.
Ik zou het tapijt daar weghalen.

Heb net ook een tapijtsetje in de UK gehaald, en daar is hij ook vrijgemaakt:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marty
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jan 2010, 23:54

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door Marty » 24 jan 2010, 14:26

Hey N!co, jij ook hier? :wink:

hey het kan aan mij liggen natuurlijk maar ik snap de logica van lotus niet helemaal.

ze hebben namelijk de moeite genomen om een universeel links/rechts gaten patroon te maken voor de stoelen.
waarom dat dan te niet doen met een "offset" op de versnellings pook.

staat die pook tenopzichte van het chassis uit het midden of heb je het aan de hand van de stoelen geconstateerd?

groet,

Mart

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door Tommy » 24 jan 2010, 16:29

dacht dat de offset in de stoelframes zelf zit.
Bestuurdersstoel iets dichter naar midden,

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door N!co » 24 jan 2010, 22:53

Het stoelframe van de bestuurder is breder. Die past gewoon niet op de plek van de bijrijder.
Maar, na een uurtje kloten stonden de pook en handrem aan de andere kant...

Ja, ik weet het nu zeker, dat middelste alu stuk ga ik weer vrijmaken, ziet er goed uit in je speedster!
Kwa herrie heb je daar geen last van, dat is een strak stuk alu extrusie, in tegenstelling tot de bodemplaten die wel kunnen resoneren.

Vandaag een gedenkwaardig moment gehad, stuur zit er in! Maar wat een ^%#^@%#&^$*%^ klus zeg.... Achteraf weet ik hoe het slimmer kan, maarja. Daar jij straks misschien weer profijt van Martin!
Helaas nog geen foto's online...

Gebruikersavatar
Marty
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jan 2010, 23:54

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door Marty » 24 jan 2010, 23:22

dus op je kachel, accu, en clamshell na is het af ......?

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door N!co » 24 jan 2010, 23:38

En nog wat stukjes dashboard, de kachelbediening en radio, en remmen ontluchten. Ja!! :D

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door Emiel » 24 jan 2010, 23:38

Remmen is angst, die heb je dus helemaal niet nodig joh :lol:


Mooi dat het zo goed is gegaan tot nu, hopelijk dat de afbouw ook vlot :thumbup:

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie

Bericht door N!co » 24 jan 2010, 23:40

Hehe, remmen doen we pas als we thuis zijn! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartb, BartMS, breugeltje, Fabian, Hitz, liquidpopcorn, Marc Sierra, Martijn M en 5 gasten