EVO 8.5 RS MR gekocht (opgesplitst)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 aug 2006, 10:48

Mark houden ze ook niet aan vanwege zijn uitlaat maar vanwege zijn uiterlijk :mrgreen:

Dick
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06

Bericht door Dick » 04 aug 2006, 10:50

:mrgreen: Is dat zo erg.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 aug 2006, 11:24

Het is allemaal begonnen toen die aan de face lift moest. :wink:

Online
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 18 aug 2006, 17:05

Damn, zit niet mee.

1. Kom terug van vakantie en had gehoopt dat de 3" open Miltek eronder zat. Niet dus, is nog niet geleverd :-(

2. Ga direct naar Biesheuvel en neem een Cobra Suzuka (of zoiets) stoel mee. Hebben ze alles, behalve het EVO 8 frame. Levertijd 1,5 week.

En zondag de 27e moet ik naar de ring toe. Damn wat baal ik.


Mark.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 aug 2006, 17:06

Mooi kut allemaal, je had beter die M3 kunnen houden :wink:

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Bericht door Wouter » 18 aug 2006, 17:10

mark het stoel frame kun je eventueel ook wel zelf maken..

het kost je een middag zweten en ploeteren maar dan is het ook klaar.

Rutger
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 feb 2006, 09:35

Bericht door Rutger » 18 aug 2006, 17:16

Wouter schreef:mark het stoel frame kun je eventueel ook wel zelf maken..

het kost je een middag zweten en ploeteren maar dan is het ook klaar.
Ja, en als je dan een klappetje maakt lig je met je 5-punts gordel naast je zak een meter of wat voor de auto. Als ik IETS niet zelf zou doen is dat het wel :lol:

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Bericht door Wouter » 18 aug 2006, 17:30

het is maar net hoe je het maakt, ik hebt het hier nu niet over de waaibomenhout verzie....

dikke ijzerenkokers houden het wel even vol

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 18 aug 2006, 17:59

Wouter schreef:het is maar net hoe je het maakt, ik hebt het hier nu niet over de waaibomenhout verzie....

dikke ijzerenkokers houden het wel even vol
Zo te horen zit jij niet in de werktuig bouw.... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Bericht door Wouter » 18 aug 2006, 18:25

nee, maar ik heb wel diverse constructie's gezien in meerdere racers, en reken maar dat die echt niet afbreken...

en ook in de 8,5 mr hadden we de stoel er muur vast inzitten
maarja het was maar een idee, zodat mark nog wel optijd zijn stoel kan plaatsen.

maar we weten het weer allemaal beter, dus kom dan eerst maar eens even met een betere oplossing...

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 18 aug 2006, 19:04

Een stoelframe is wel goed (zelf) te bouwen, Maar daar gebruik je geen kokermateriaal voor :wink:

Ik wil best een frame voor Mark maken, Maar of die voor de 27e klaar is....

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 18 aug 2006, 19:46

Zag 'm vanmorgen nog bij Ed staan.

Online
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 18 aug 2006, 22:20

Wouter / Stefan R dank voor het aanbod.

Een EVO op de ring zonder open uitlaat en met een standaard stoeltje is behelpen maar het einde van de wereld is het ook weer niet ;-)
(al voelt het wel zo :-)

FF wachten op het goede frame en dan heb ik mogelijk jullie hulp toch nog nodig. Want

1. Het frame monteer je op de originele punten
2. Op het frame monteer je de geleiders (heb ik liggen)
3. De zijsteunen (heb ik liggen) monteer je op de stoel (heb ik ook liggen)
4. En vervolgens moet je iets fabriceren zodat je de zijsteunen/stoel op de geleiders krijgt.

Als de tijd rijp is en het nodig is hoop ik dat ik een beroep op jullie mag doen voor actie 4...


Mark.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 18 aug 2006, 22:40

Als je zover bent laat je maar wat horen :idea:

p.s. Waarschijnlijk kan je de zijsteunen van je stoel zo op de onderstellen schroeven, Misschien alleen een kwestie van op de juiste plek gaten boren. (Ook daar kan je voor langs komen)

Online
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 25 aug 2006, 18:14

En net de auto afgeven want de Milltek uitlaat is vanmiddag binnengekomen.
Gaat dus toch nog, net, goedkomen voordat we zondag a.s. naar de ring gaan.

:-)

Mark.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 25 aug 2006, 18:45

Alvast veel plezier mark!! Jammer dat je er afgelopen weekend niet bij was, het was echt super!!! 8)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40262
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 25 aug 2006, 19:15

Shit, zondag alweer naar de Nordschleife???

Tom
Berichten: 22307
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 25 aug 2006, 21:41

zondag ring? mmm

Online
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 26 aug 2006, 07:47

@Tom: 9.30 bekende Novotel Eindhoven langs de A2...
Mark.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40262
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 26 aug 2006, 15:16

Nah, ik heb al een afspraak staan om naar het nieuwe huis van een maat van me te gaan kijken dus ik ben er niet. Misschien pak ik die enige woensdag in september om met de GTC de 6 ronden die ik nog heb op te maken, meteen rijden, rond 15:00 weer pleite en 18:30 gewoon thuis eten.

Tom
Berichten: 22307
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 26 aug 2006, 16:04

Opzich wel zin maar morgen komt kut uit. En ff op geld letten, volgende week ook al goed op stap in België :)

Maar je gaat de Evo uitlaten op de ring? of iets anders?

Online
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 26 aug 2006, 16:46

Ga met evo naar ring. Of ik daar ga rijden zie ik wel.
Milltek uitlaat zit er overigens onder. Klinkt super en toch beschaafd. Rijd ook super/beresterk tot circa 6 a 6500rpm. Daarna hoor je een gesis, verliest ie turbodruk, houd ie in en gaat ie met duidelijk minder kracht door tot toerenbegrenser.

Heb accupool al half uur losgehad voor ecu reset. Helpt niet. Andere wat het kan zijn in een vuile solenoid (hebben subbies ook vaak last van) maar weet niet waar dat kreng zit. Heb iets gevonden onder de airbox maar ben er niet zeker van dus heb maar niets gedaan.

Binnenkort dus ff naar EMS voor controle en eventuele remapping.

Mark.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40262
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 26 aug 2006, 16:59

Filmpjes!!! ;)

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 26 aug 2006, 17:20

markk schreef:Ga met evo naar ring. Of ik daar ga rijden zie ik wel.
Milltek uitlaat zit er overigens onder. Klinkt super en toch beschaafd. Rijd ook super/beresterk tot circa 6 a 6500rpm. Daarna hoor je een gesis, verliest ie turbodruk, houd ie in en gaat ie met duidelijk minder kracht door tot toerenbegrenser.

Heb accupool al half uur losgehad voor ecu reset. Helpt niet. Andere wat het kan zijn in een vuile solenoid (hebben subbies ook vaak last van) maar weet niet waar dat kreng zit. Heb iets gevonden onder de airbox maar ben er niet zeker van dus heb maar niets gedaan.

Binnenkort dus ff naar EMS voor controle en eventuele remapping.

Mark.
Op hoeveel druk is hij afgesteld Mark? De standaard dumpvalve van de EVO wil nogal eens gaan lekken bij hogere turbodrukken :idea:

Bij mijn EVO VI ging de DV al bij 1.3 á 1.4 Bar lekken, En aangezien ik op 1.6 Bar reed ging dat niet goed.....

Online
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 26 aug 2006, 17:20

Niks geen filmpjes. Als je iets wilt zien of horen kom je maar langs met de boswachtersauto van je ;-)

Mark.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maurizio, ron36 en 9 gasten