Ringtijden

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Gesloten
steve smith

Re: Ringtijden

Bericht door steve smith » 26 dec 2009, 12:22

@ KW: ben je echt zo dom of doe je alsof?

KW

Bericht door KW » 26 dec 2009, 12:50

I'm deadly serious. Heb gewoon een hekel aan bureaucratie en politiek-correctheid en daar schop ik graag hard tegen aan.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 26 dec 2009, 13:03

KW schreef:I'm deadly serious. Heb gewoon een hekel aan bureaucratie en politiek-correctheid en daar schop ik graag hard tegen aan.
:blabla:

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 26 dec 2009, 13:17

lol

Dat jullie überhaupt nog reageren op KW..

PD power

Bericht door PD power » 26 dec 2009, 13:19

KW schreef:I'm deadly serious. Heb gewoon een hekel aan bureaucratie en politiek-correctheid en daar schop ik graag hard tegen aan.

Dat zijn er wel meer hier denk ik, probleem is alleen, dat de NS alleen onderhouden kan worden door TF, deze TF's worden regelmatig door "linkse" groeperingen ter discussie gesteld, die zullen alles aanpakken de TF's te verbieden, het is dus een beetje een spagaat waar je als NS liefhebber in zit.

Voor mij persoonlijk zie ik het liefst zoveel mogelijk info, anderzijds hoop ik dat we nog heel lang van de NS mogen genieten.

Als er dan gekozen moet worden, dan kies ik voor het laatste.

Knot

Bericht door Knot » 26 dec 2009, 13:28

Denk dat de duitse staat het niet zomaar dicht gaat gooien hoor, zijn MEGA inkomsten voor hun.

Eerder nog een toeslag van 4 euro per ronde om met camera en stopwatch te mogen rijden 8)

KW

Bericht door KW » 26 dec 2009, 14:15

Kan het nou weer gewoon ontopic gaan over posten van laptimes ipv zeveren over wat wel en niet zou mogen? Thanx.

Niels Boer

Bericht door Niels Boer » 26 dec 2009, 21:05

Ik snap heel goed dat sommige mensen harder voor de klok gaan rijden omdat ze zichzelf willen verbeteren. Maar als je dan fouten gaat maken kun je het beter ook niet timen, ik rij gewoon mijn ronde en kijk daarna wat de tijd was.

@steve

Leuk filmpje ! zo te zien had die porsche rijder niet echt veel ervaring met betrekking op het rijden van lijnen, ik zie zoveel bochten die hij verkeerd aan snijd, met name de Adenauer Frost. Hoeveel mensen daar wel niet de fout in gaan, ik ben er zelf tijdens een van mn eerste rondes ook al bijna eens over de curbes gegaan. Meeste mensen die de baan niet kennen sturen daar veeeel te vroeg in waardoor je niet meer uit komt. Zit er trouwens nog regelement aan een track day ? Anders ga ik me daar ook eens voor in schrijven want ik wil wel een keer een rondje vol ga doen. Wat betreft de hypocretie, ik doelde op dat als je iets verbied op een forum is prima maar dan moet je niet achter de schermen om berichten sturen met de vraag naar het betreffende filmpje.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 jan 2010, 00:09

Bijna alle tijden die tot nu toe genoemd zijn lijken wel op de tijd die je erover doet om vanaf de Gantry tot aan de Parkplatz te overbruggen tijdens een drukke dag. De meesten kunnen beter op hun baankennis en rijtechnieken gaan letten dan op de klok.

Ik ben niet tegen 't meten van een rondje zo nu en dan voor eigen gebruik en 'overleg' met vrienden die je verder helpen met tips, advies en instructies, maar als je tijd meet en/of filmt en dat deelt op het openbare internet wees je dan wel bewust dat het allemaal tegen je gebruikt wordt op 't moment dat je een brief krijgt van je verzekeraar dat je niet verzekerd bent of zelfs van een 'Rechtsanwalt' dat je een misdaad hebt begaan. Want dát is ook Touristenfahrt. Trackdays en racen zijn wat dat betreft duidelijker: betreden op eigen risico.

Het is heel simpel, als je op een openbare weg deelneemt aan een 'competitie', dan is je verzekering niet meer gedekt. En onder competitie verstaan ze alles, van straatrace, tot rally en dus ook gewoon het meten van een rondetijd. Dat ze tegenwoordig ook files in tijd meten doet er niets aan af dat je iedere discussie zult verliezen met dat soort instanties. Hypocriet? Ja, maar wel logisch zolang wij daar verzekerd rond kunnen rijden (dat is pas hypocriet, maar zolang 't kan genieten we ervan).

Cav: 8,27 (bijna standaard E30 BMW 325)

Berthil

Bericht door Berthil » 05 jan 2010, 01:01

8.53 BTG http://www.r53.nl/player_hd.php?id=9" onclick="window.open(this.href);return false;

De beperking ligt duidelijk nog bij mij, de auto kan meer.
De tijd is van 2008 en dit jaar heb ik eigenlijk meer aan de auto gewerkt dan gereden en ook niet zo met een tijd bezig geweest al is dit natte rondje op semi-slicks onder 11.00m met datalogging misschien wel leuk: http://www.r53.nl/player_hd.php?id=24" onclick="window.open(this.href);return false;
En mijn dochter zat naast me dus geen gekke dingen, daar hou ik niet van.

Voor 2010 komt er een jaarkaart om mijn beperkingen proberen weg te werken.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 05 jan 2010, 13:14

Was op het begin best veel bezig met tijden en het verbeteren hiervan, laatste jaar eigenlijk geen enkele ronde meer geklokt. Misschien komend jaar maar weer eens doen, maar dan zonder passagier en met de kunststof deuren + motorkap die deze winter op de auto zijn gekomen. Ben stiekum wel benieuwd wat voor een tijd dat geeft. Snelste geklokte ronde tot nu toe is 7.55 met passagier (in e36 m3 met klein beetje verkeer).

Knot

Bericht door Knot » 05 jan 2010, 13:17

Die deuren schelen wel denkik, moest wel ff kijken toen ik m zag staan binnen, dacht eerst dat je schade gereden had en het nog gespoten moest worden :D

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 05 jan 2010, 13:31

Knot schreef:Die deuren schelen wel denkik, moest wel ff kijken toen ik m zag staan binnen, dacht eerst dat je schade gereden had en het nog gespoten moest worden :D
Deuren + motorkap + passagier scheelt bij elkaar toch wel 150kg ofzo, dus dat moet wel een paar seconden brengen :D

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 05 jan 2010, 13:42

Behalve als je mij als passagier zou rekenen, dan is dat icm motorkap en deuren wel meer dan 150kg :P

Knot

Bericht door Knot » 05 jan 2010, 13:46

Ik heb nog zat marge wat dat betreft, als t me niet snel genoeg gaat begin ik met de subwoofer en het reservewiel eruit :D

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 05 jan 2010, 14:15

Ik moet er bij mezelf eens 10kg af zien te krijgen. Dat werkt veel beter dan dingen van de auto afhalen/vervangen.

Maar ga snel genoeg... het boeit me niet zo dat iemand sneller rijdt met een vrijwel zelfde auto.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 05 jan 2010, 14:18

Zolang voor de bijrijders stoel maar geld.:
Afbeelding

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 05 jan 2010, 14:42

Peter-Paul Haars schreef:Zolang voor de bijrijders stoel maar geld.:
Afbeelding
Wat dat betreft heb ik het wel goed bekeken, ragazza superleggera :mrgreen: :df:

steve smith

Bericht door steve smith » 05 jan 2010, 18:23

"Puffetta Ultraleggera" bedoel je toch zeker?

allen

Bericht door allen » 05 jan 2010, 18:41

KW schreef:Kan het nou weer gewoon ontopic gaan over posten van laptimes ipv zeveren over wat wel en niet zou mogen? Thanx.
Heb je al een cv klaar voor Rico of Peter? :bag:

@Tom: volgens mij had Joy je vorig jaar zomer nog geklokt. :wink:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 jan 2010, 18:48

steve smith schreef: Ik vind je eerder een hypocriete sukkel als je ze wel de condities van de GmbH accepteert door er te rijden en dan vervolgens er kak aan te hebben. Nergens ter wereld heb je meer vrijheid en ruimte dan op die 21 km asfalt, en wordt er in plaats het de nek om te draaien vanuit gegaan dat het kan voortbestaan dmv een paar regels. Wel 10 hele regels ondanks dat er 20x meer verkeersaanbod op de baan is. Is het dan echt zo moeilijk om je daar vervolgens aan te houden?
+1
Niels Boer schreef:@steve

Leuk filmpje ! zo te zien had die porsche rijder niet echt veel ervaring met betrekking op het rijden van lijnen, ik zie zoveel bochten die hij verkeerd aan snijd, met name de Adenauer Frost. Hoeveel mensen daar wel niet de fout in gaan, ik ben er zelf tijdens een van mn eerste rondes ook al bijna eens over de curbes gegaan. Meeste mensen die de baan niet kennen sturen daar veeeel te vroeg in waardoor je niet meer uit komt. Zit er trouwens nog regelement aan een track day ? Anders ga ik me daar ook eens voor in schrijven want ik wil wel een keer een rondje vol ga doen. Wat betreft de hypocretie, ik doelde op dat als je iets verbied op een forum is prima maar dan moet je niet achter de schermen om berichten sturen met de vraag naar het betreffende filmpje.
Niet zo veel ervaring, valt denk ik nog wel mee, zo slecht is het ook al weer niet, auto heeft er geen slechte gang in. Je kan wel overduidelijk zien dat hij 'zichtlijnen' rijdt, daar waar Steve alle mm's kent en hier gebruik van maakt. Je kan dan ook prachtig zien hoeveel tijd je hiermee wint.

Emiel

Bericht door Emiel » 05 jan 2010, 19:04

Steve smith, mooie filmpje :)

Ik klok niet op de ring, als ik het vanaf komend jaar op neem dan is het puur om lijnen te vergelijken of het aan mijn vader te laten zien. Dat ik een tijd zal zien van mijn ronde doet me niet veel, het is een gemiddelde, so be it. Ik wil gewoon lol hebben, als dat betekend een lijn missen en de bocht glijdend door gaan en een brede smile hebben en niemand in gevaar gebracht hebben, dan zal de bradwurst mits pommes net zo heerlijk smaken achteraf.

Ronde tijden zet je op trackdays niet op TF.

Ik heb geen CV klaar liggen hoor Allen :roflol: , maar ik vind eigenlijk dat dit topic hier niet thuis hoort. Teveel "kinderen" die zichzelf gaan lopen pushen op een TF dag ipv een TD dag. Mensen beschermen tegen zichzelf is niet erg.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 05 jan 2010, 20:42

allen schreef:
KW schreef:Kan het nou weer gewoon ontopic gaan over posten van laptimes ipv zeveren over wat wel en niet zou mogen? Thanx.
Heb je al een cv klaar voor Rico of Peter? :bag:

@Tom: volgens mij had Joy je vorig jaar zomer nog geklokt. :wink:
@Steve: LOL, ook namens Jenna (hoe de fuck weet jij dat woord, staat niet op babelfish)

@Allen: Had ik het over Joy dan? :P Maar je hebt gelijk, was ik alweer vergeten :)

steve smith

Bericht door steve smith » 05 jan 2010, 23:04

Tom van H. schreef: @Steve: LOL, ook namens Jenna (hoe de fuck weet jij dat woord, staat niet op babelfish)
Google op "smurf italiaans", en vervolgens op "i puffi". Dan kom je uiteindelijk hier uit: http://www.puffi.biz/" onclick="window.open(this.href);return false; en " l'unica puffo femmina " in de tekst is ook voor een niet fulltime spaghettivreter een vrij duidelijke beschrijving..... :mrgreen:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 05 jan 2010, 23:28

steve smith schreef:
Tom van H. schreef: @Steve: LOL, ook namens Jenna (hoe de fuck weet jij dat woord, staat niet op babelfish)
Google op "smurf italiaans", en vervolgens op "i puffi". Dan kom je uiteindelijk hier uit: http://www.puffi.biz/" onclick="window.open(this.href);return false; en " l'unica puffo femmina " in de tekst is ook voor een niet fulltime spaghettivreter een vrij duidelijke beschrijving..... :mrgreen:
Afbeelding
:P :mrgreen: :jenna:

Gesloten