Idee voor website over "ritsen in het verkeer"

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
SteV6

Re: Idee voor website over "ritsen in het verkeer"

Bericht door SteV6 » 07 dec 2009, 11:50

Tot mijn stomme verbazing heb ik gezien dat in Duitsland ritsen wel werkt :shock:

Ergens tussen Keulen en Bonn in de vrijdagmiddagspits. De snelweg waar ik op reed was redelijk druk, maar niet overdreven druk. De snelweg waar we mee samengevoegd werden was wel druk. Dus op de fly-over zag ik remlichten aangaan. Ik dacht nog "shit, file, dat gaat 15 min duren".

Maar tot mijn stomme verbazing zakte de snelheid slechts terug tot 40 km/h en zag ik een vlekkeloos uitgevoerd ritsritueel plaatsvinden bij de versmalling van 2 rijbanen naar 1 rijbaan. 1 auto van links, 1 auto van rechts in een constante snelheid.
En op de invoegstrook 300 meter verderop exact hetzelfde. Het kan dus wel ... het is alleen een kwestie van mentaliteit die in Nederland ontbreekt.

Enige oplossing die zou kunnen gaan werken is bij elke in- en uitvoegstrook en rijbaanversmallingen een agent gaan zetten in de spits en mensen aanwijzingen geven ... of ben ik al aan het dromen :goodnight:

Stephan

Robertdj

Re: Idee voor website over "ritsen in het verkeer"

Bericht door Robertdj » 07 dec 2009, 12:03

SteV6 schreef: Enige oplossing die zou kunnen gaan werken is bij elke in- en uitvoegstrook en rijbaanversmallingen een agent gaan zetten in de spits en mensen aanwijzingen geven ... of ben ik al aan het dromen :goodnight:
Dan raakt men in paniek :hmmm:

Plaats reactie