Emigreren? Waar naar toe?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Collin Bello

Re: Emigreren? Waar naar toe?

Bericht door Collin Bello » 02 dec 2009, 11:13

Canada!! Toronto of Vancouver. Amerikaanse ruimte, veelal Europese mentaliteit. En er schijnt zelfs een staat te zijn waar je geen belasting hoeft te betalen.

BrianV

Bericht door BrianV » 02 dec 2009, 11:20

ik zou italia pakken,
het land van vrouwen met oksel haar, pizza,pasta, mooie auto's en berlusconi :mrgreen:

Roman

Bericht door Roman » 02 dec 2009, 11:55

Tenzij je niet meer hoeft te werken zou ik niet naar Spanje verhuizen of je moet een hele goede baan kunnen krijgen alhier (dus dat sluit de Costa del Sol dus al zo goed als uit).

Anders zou ik hier niet naar toe verhuizen, je word helemaal gek van alles.

Ik zal hier ook niet lang meer zitten denk ik. Of ik verhuis of ik flip volledig door en kan niet meer verantwoordelijk worden gehouden voor m'n acties :mrgreen:

Grote kans dat ik Liverpool ga proberen. :thumbup:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 02 dec 2009, 12:08

Waarom zit je daar eigenlijk Roman?

Ben niet nieuwsgierig hoor, wil gewoon graag veel weten :mrgreen:

Roman

Bericht door Roman » 02 dec 2009, 12:55

Richardt. schreef:Waarom zit je daar eigenlijk Roman?

Ben niet nieuwsgierig hoor, wil gewoon graag veel weten :mrgreen:

Mee verhuisd met de familie toen ik net 13 was.

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 02 dec 2009, 13:01

En nog steeds niet geïntegreerd? Jeetje.

Roman

Bericht door Roman » 02 dec 2009, 13:13

Damir Vukovic schreef:En nog steeds niet geïntegreerd? Jeetje.
Geintegreerd waarin? De "normale" Spanjaarden? De echte Andalusiers? De enorme colonie Britten? Ieren? Nederlanders? Scandinaviers? Russen? Afrikanen? Marrokanen?

Ik spreek de taal, ken de cultuur. Geintegreerd genoeg. Voor de rest heb ik het lieft zo weinig mogelijk met ze te maken. Logica is iets wat je misschien in de buurt van Madrid weer terug vind, maar hier in ieder geval niet. Manieren trouwens ook niet.

Eerste contact met een Spanjaard was een die een steen naar m'n hoofd gooide omdat ik blond ben :thumbup: Dag 2 een fiets ketting om m'n nek. Kan zo wel door gaan.

Ik ben geintegreerd in de Britse colonie. Scousers met name. :thumbup:

Downforce Bjorn

Bericht door Downforce Bjorn » 02 dec 2009, 13:14

Nederland lijkt me wel wat...

:bag:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 02 dec 2009, 13:23

Downforce Bjorn schreef:Nederland lijkt me wel wat...

:bag:
Limburg is dan wel geschikt, daar wonen al veel reserve-belgen! :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2009, 13:23

wij als autogekken vraag ik me toch ook af wat zijn de consequenties van rijden in Duitsland of the UK...puntensysteem....in Engeland is dat belachelijk erg...geld dat ook voor ons als je in zo'n land gaat wonen of mag je je NL rijbewijs houden en geen last van een puntensysteem :hmmm:
welke landen hebben nog meer zo'n scary systeem ja Nl voor beginnende rijders maar ik bedoel dat dus niet.

Roman

Bericht door Roman » 02 dec 2009, 13:28

Je kan alleen punten kwijt raken als je een rijbewijs van dat land heb. In Engeland kunnen ze van mijn rijbewijs geen punten aftrekken, vice versa hetzelfde.

Maar hier met het punten systeem kan ik de lul zijn, maar ja dan moet er wel iemand zin hebben om je aan te houden.

Maar als je ergens gaat wonen en je word resident moet je je rijbewijs inruilen voor het rijbewijs van dat land.

Als je niet als resident daar gaat wonen dan hoeft het niet, maar als je dan je rijbewijs wilt verlengen moet je terug naar het land van herkomst.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2009, 13:37

Roman schreef:Je kan alleen punten kwijt raken als je een rijbewijs van dat land heb. In Engeland kunnen ze van mijn rijbewijs geen punten aftrekken, vice versa hetzelfde.

Maar hier met het punten systeem kan ik de lul zijn, maar ja dan moet er wel iemand zin hebben om je aan te houden.

Maar als je ergens gaat wonen en je word resident moet je je rijbewijs inruilen voor het rijbewijs van dat land.

Als je niet als resident daar gaat wonen dan hoeft het niet, maar als je dan je rijbewijs wilt verlengen moet je terug naar het land van herkomst.
Resident? was da :bag: maar je kan dus ook ergens wonen zonder resident te worden? hoelang kan dat en hou je dan je NL paspoort e.d. ook? zijn zeker toch regels aan verbonden :roll:
echter stel je wil je rijbewijs verlengen welk adres geef je dan op :hmmm:

Roman

Bericht door Roman » 02 dec 2009, 13:52

GTRene schreef:
Resident? was da :bag: maar je kan dus ook ergens wonen zonder resident te worden? hoelang kan dat en hou je dan je NL paspoort e.d. ook? zijn zeker toch regels aan verbonden :roll:
echter stel je wil je rijbewijs verlengen welk adres geef je dan op :hmmm:

Resident is bijvoorbeeld zoals ik ben hier. Uitgeschreven bij de gemeente waar ik woonde in NL en dan ingeschreven hier in de gemeente. Paspoort hou je altijd tenzij je die op wil geven als je het minimum aantal jaren ergens anders gewoont heb. Paspoort verleng ik altijd gewoon bij het consulaat hier.

Als je hier wilt wonen zonder resident te worden schrijf je je dus niet uit in NL, je kan hier dan een ID nummer aanvragen en nog altijd alles doen (behalve rijbewijs halen hier) wat je anders zou kunnen. (werken etc). Je NL rijbewijs is dan ook gewoon goed nog, maar die kan je bij het consulaat niet verlengen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 dec 2009, 13:56

Wat een gedoe..........................

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 dec 2009, 13:58

^^ Asi es la vida a veces........... :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2009, 13:59

tegenwoordig werkt het toch zo dat je in het buitenland een huis hoopt en je huis hier hebt verkocht dan ben je hier automatisch toch uitgeschreven?

resident is dus meer echt daar wonen en je adres daar hebben en geen huis adres meer in NL hebben...

die mensen die 2 paspoorten hebben die hebben bv een adres in het buitenland en een adres in NL ?

als je alleen een adres in het buitenland hebt moet je dan je NL paspoort inleveren? zo niet dan zou je in theorie ook je NL rijbewijs kunnen houden lijkt me :hmmm: :roll:

Roman

Bericht door Roman » 02 dec 2009, 15:21

GTRene schreef:tegenwoordig werkt het toch zo dat je in het buitenland een huis hoopt en je huis hier hebt verkocht dan ben je hier automatisch toch uitgeschreven?

resident is dus meer echt daar wonen en je adres daar hebben en geen huis adres meer in NL hebben...

die mensen die 2 paspoorten hebben die hebben bv een adres in het buitenland en een adres in NL ?

als je alleen een adres in het buitenland hebt moet je dan je NL paspoort inleveren? zo niet dan zou je in theorie ook je NL rijbewijs kunnen houden lijkt me :hmmm: :roll:
Mensen met 2 paspoorten moeten die vanaf hun geboorte gekregen hebben. Ik zou m'n NL nationaliteit kwijtraken als ik een Spaans paspoort wil hebben.

Maar automatisch uitgeschreven gebeurd niet zomaar volgens mij, je moet namenlijk ook nog naar de politie voor wat papieren waar op staat of je iets uitgevreten hebt.

Dus toen wij verhuisden moesten we naar de gemeente ons uit laten schrijven, naar de politie dat rapport halen. Toen hier bij de gemeente en de politie inschrijven. Bij de politie moet je zijn voor je ID kaart (of tenminste vroeger, nu krijg je een document om bij je te dragen :fy: ) als buitenlander.

En je paspoorten omzetten moet je voor naar wat ze Trafico noemen, wat dat is kun je ook wel raden. Is dezelfde plek waar je voor je theorie examens voor rijbewijzen etc naar toe moet. Daar kun je hem omwisselen en als het zover is verlengen.

Bij de gemeente hier doe je niets behalve wegenbelasting 1x per jaar betalen, en wat andere belastingkjes zoals vuilnis etc. Maar dat stelt allemaal geen zak voor. Wegenbelasting ook niet. Betaal zo'n 75 euro per jaar voor een Golf 1.6 .

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 02 dec 2009, 15:30

75eu per jaar? Dat betaal ik bijna per maand :bag:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 dec 2009, 15:41

Leuk dat mensen hier anderen proberen te "waarschuwen" voor net zulke kromme regel- en wetgeving als in Nederland (of erger), maar voordat je zomaar naar een land emigreert ben je toch exact van die zaken en procedures op de hoogte? Dat komt weer neer op onvoorbereid willen emigreren en dat is gewoon dom.

Natuurlijk is het gras altijd groener bij de buren.... totdat je het maaien moet. Maar wat nu als voor mij persoonlijk hier in Nederland helemaal geen groen is te vinden? Ik ben eigen baas, dus heb alles zelf in de hand. En ik heb een VEEL te duur huis (in vergelijking met omringende landen) en een VEEL te dure auto (in vergelijking met omringende landen). Bovendien gaat 52% van mijn inkomen naar Apeldoorn. Kan het wel erger?

Zorg? In elk land kan je je verzekeren, net zoals dat hier moet voor gemiddeld 120 fucking euro per maand per persoon. In Amerika kost een vergelijkbare verzekering 160 euro per maand, nou woehoe wat een verschil! Zijn overigens diverse onderzoeken te vinden die bevestigen dat de gezondheidszorg in Duitsland en Belgie beter is dan hier, daar hoef je het ook niet om te laten.

Roman

Bericht door Roman » 02 dec 2009, 15:57

Gezondheids zorg (privé) in Spanje is overigens beter dan in NL...

M'n moeder heeft der hele leven al hele grote problemen met van alles nog wat, en er ging een nieuwe wereld open hier met prive gezondheids zorg. Weet de kosten niet uit m'n hoofd, maar het scheelde niets met NL zover ik weet. Trouwens, de niet privé gezondheids zorg is ook best goed.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2009, 16:04

maar welk land zou nu het walhalla voor de Nederlander zijn :hmmm:

bestaat dat uberhaubt nog wel...

NL is zo mooi/makkellijk omdat we alles kennen en omdat we alles kennen voelen/zien we ook veel...

in een anders land dus nieuw weet je en zie je niet alles tot je het nodig hebt of wat krijgt en dan...magoed, wie niet waagt die niet wint :mrgreen:

Ik heb ook wel eens gedacht om helemaal in het zuidelijkste puntje van N te gaan wonen in een klein dorpje...

--mooie vergezichten/heuvelachtig en nog het vertrouwde gevoel?

--vlakbij de Nurburgring zonder 5 maand? per jaar verplicht op winterbanden te rijden e.d.

--vlabij de 2 Belgische circuits...

--nog een beetje rustige sfeer lijkt me bij de kleine dorpjes?

--en toch gewoon NL maar minder last van de drukte en stress om je heen en files?

maja ik schat maar wat in, als ik via Google earth kijk lijken sommige omgevingen wel erg leuk.

allen

Bericht door allen » 02 dec 2009, 16:06

Roman schreef:Eerste contact met een Spanjaard was een die een steen naar m'n hoofd gooide omdat ik blond ben :thumbup: Dag 2 een fiets ketting om m'n nek. Kan zo wel door gaan.
Jaja, en dat geldt uiteraard voor heel Spanje. Je maakt me echt niet wijs dat je nergens in Spanje vreedzaam kunt wonen. Hier op Df zitten er wel een paar die zo nu en dan heen gaan en die hoor ik anders nooit over de zoveelste pistool, ketting, honkbalknuppel, etc. die ze tegen hun harses krijgen.
In NL zijn genoeg plaatsen waar je niet moet wezen en mocht je het in UK willen proberen, dan is het daar ook niet overal vredelievend. :idea:

Roman

Bericht door Roman » 02 dec 2009, 16:14

allen schreef:
Roman schreef:Eerste contact met een Spanjaard was een die een steen naar m'n hoofd gooide omdat ik blond ben :thumbup: Dag 2 een fiets ketting om m'n nek. Kan zo wel door gaan.
Jaja, en dat geldt uiteraard voor heel Spanje. Je maakt me echt niet wijs dat je nergens in Spanje vreedzaam kunt wonen. Hier op Df zitten er wel een paar die zo nu en dan heen gaan en die hoor ik anders nooit over de zoveelste pistool, ketting, honkbalknuppel, etc. die ze tegen hun harses krijgen.
In NL zijn genoeg plaatsen waar je niet moet wezen en mocht je het in UK willen proberen, dan is het daar ook niet overal vredelievend. :idea:
Ik zei niet volgens mij dat dit voor heel Spanje geldt?

Je begreep volgens mij het verhaal niet helemaal. Of het gebeurd in NL echt heel vaak dat je als 13 jarige stenen naar je hoofd krijgt omdat je blond bent. Is het in NL als zo erg inmiddels dan :mrgreen:

Je kan hier prima vreedzaam wonen. Maar voor jongeren is het in touristische plekken NIET prettig om terecht te komen. Je kan het net treffen natuurlijk. Maar ik en niemand van m'n vrienden hier hadden dat geluk.

De Spanjaarden in touristische gebieden en met name in Andalusie hebben over het algemeen een pest hekel aan buitenlanders, is aan de ene kant niet zo vreemd als je ziet hoeveel hier in buitenlands handen is, maar aan de andere kant zouden ze nog met ezels rondslenteren in kleine vissers dorpjes als er touristen zouden zijn.

Mijn ervaring en wat ik gezien heb hier, en geloof me dat is veel, is dat je hier prima kan wonen. Maar als je kinderen hebt kan je je hand er voor in het vuur steken dat ze te maken gaan krijgen met de taferelen die ik ook heb moeten doorstaan. En dat is echt niet zo prettig als je uit NL in ene in een vreemd land word gedumpt en het net lijkt of iedereen daar het op je voorzien heeft.

Geweld is overal, ik zou niet willen beweren dat je dat elders niet ziet. Maar of mensen tussen de 10-18 ook zoveel shit krijgen in bijvoorbeeld NL zou ik niet willen zeggen. In m'n eerste jaar voordat de school is verhuisd moesten we 2 weken lang met politie begeleiding naar het sport veld lopen omdat het anders alleen maar stenen gooien en vechten was. Puur omdat we buitenlanders waren.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 dec 2009, 16:19

@Maurice: dat er hier geen groen is voor jou dat zal best. Het is ook een persoonlijke keuze. Het is dan ook maar een gezegde dat het gras altijd groener is bij de buren. Die dingen die jij opnoemt (voor iemand anders misschien weer onbelangrijk) is dat anders en beter geregeld in een ander land en waarom is dat? Misschien verdienen wij wel dusdanig dat we dit zo kunnen betalen. Iemand uit India (ofzo??) schrikt zich rot en wij lachen ons kapot daar om de prijzen. Daar zal alles wel goedkoper zijn maar verdienen ze ook minder? Weet niet wat voor werk je doet, zelfstandige begrijp ik, maar kun je in een ander land dezelfde tarieven hanteren als hier. Nogmaals, ik weet het niet, houd me er niet mee bezig maar wie weet valt het "onder de streep" wel mee of tegen. Ligt vanuit welk oogpunt je het bekijkt.

Roman

Bericht door Roman » 02 dec 2009, 16:29

Over prijzen gesproken, auto's zijn hier goedkoper, benzine is goedkoper. Alcohol en tabak etc ook goedkoper. Maar de dagelijkse boodschappen zijn duurder.

Gemiddeld loon hier ligt landelijk net over de 1000 euro. Hier lokaal er net onder. En de huur prijzen etc liegen er niet om.

3mb adsl + landelijke gesprekken is zo'n 40-45 euro per maand.

Sinds de "crisis" zijn heel veel mensen hun huis uitgegaan en bij familie ingetrokken om hun eigen huis te kunnen verhuren om zo niet in de problemen te komen met de hypotheek.

Maar daar tegen over staat dan dat vorige week het voor het eerst sinds april geregend heeft. :shithappens:

Plaats reactie