GT86, sneeuwritje door de Ardennen
- mrbbs
Re: GT-R gone, GT86/BRZ comes!
Er is maar één andere optie denk ik en da's de 1M coupé.. maar die vind ik nu net iets te duur. Andere wagen waar ik nog aan gedacht had was een 370z. Maar ik denk dat je héél wat werk er moet instoppen om ook die auto wat naar je smaak te krijgen waarbij onderdelen net wat duurder zullen zijn dan van de Toyobaru.
Andere suggesties zijn welkom, maar ik weet er niet meteen andere.
Andere suggesties zijn welkom, maar ik weet er niet meteen andere.
- Hielke
Het is ook nogal wat natuurlijk. Van Godzilla naar een Prima Ballerina. Op DF moet je behoorlijk zeker van je zaak zijn om zo'n stap te durven maken. Een dikke rechtuitbrander van een BMW is hier altijd een veilige keuze. Je zult het straks van sturen, sturen en nog eens sturen moeten hebben.
Back in The Eighties had ik een paar maanden twee Alfa GTV's. Een bijna kasverrotte 2.0 en een nagenoeg nieuwe 2.5 zespitter. De V6 maakte geluiden die ik nu nog tot de top drie mooiste motorsounds reken. Maar voor de leuke ritjes in de zomeravonden pakte ik de 2 liter viercylinder met de zeer bescheiden 130 paardjes. Mijn voorliefde voor relatief lichte auto's is nooit weggegaan. Popma zou wel zeggen "centenkwestie". Vaak wel Robin, maar lang niet altijd.
Back in The Eighties had ik een paar maanden twee Alfa GTV's. Een bijna kasverrotte 2.0 en een nagenoeg nieuwe 2.5 zespitter. De V6 maakte geluiden die ik nu nog tot de top drie mooiste motorsounds reken. Maar voor de leuke ritjes in de zomeravonden pakte ik de 2 liter viercylinder met de zeer bescheiden 130 paardjes. Mijn voorliefde voor relatief lichte auto's is nooit weggegaan. Popma zou wel zeggen "centenkwestie". Vaak wel Robin, maar lang niet altijd.
- Petrolhead Tom
Nou dat wordt dus een sub 1k daily voor een half jaar en en dan een 1M oppikken die nog wat verder in waarde gedaald is. 

-
De 1M is en blijft mijn keuze op dit moment. Je levert wat in door het hogere gewicht in vergelijk tot de toyota. Maar je krijgt het in power terug.
De 1M kan je in 3e versnelling gewoon sturen op het gaspedaal. Dat geeft mij zoveel plezier. Voor mij is dat een groot gemis in de GT86.
Mocht de 1M er niet zijn weet ik zeker dat ik voor een GT86 was gegaan. M3 of een M5 is zeker niks voor mij.
De 1M kan je in 3e versnelling gewoon sturen op het gaspedaal. Dat geeft mij zoveel plezier. Voor mij is dat een groot gemis in de GT86.
Mocht de 1M er niet zijn weet ik zeker dat ik voor een GT86 was gegaan. M3 of een M5 is zeker niks voor mij.
- mrbbs
Hielke,
Ondanks mijn keuze voor de GT-R heb ik weinig aan rechtuit-gebrand. De GT-R gebruikte ik ook om te hoeken. Met alles af was dat best een vermakelijke auto, maar je had best wel wat plaats nodig (André kan dat beamen).
Mijn keuze om van 600pk naar 200pk heb ik niet zoveel moeilijk mee. Ik moet de beleving hebben en wil graag een auto die mij als een handschoen past. Ik zou het zelf nog anders kunnen vermoorden. Echt een auto bij zijn nekvel nemen en ermee doen wat ik wil. Daar gaat het bij mij om.
Toegegeven. Ik heb nu enkele malen met de GT86/BRZ gereden en ze komen tekort op motorisch vlak (het had iets beter geweest moest de auto een Renault Clio RS blok hebben), maar om echt, zoals André zegt, in 3e te kunnen driften heb je echt wel een kleine 100pk extra nodig. Meer hoeft ook niet meer voor mij. Ik heb de beleving van de GT-R kunnen hebben en dat was een mooie ervaring. Nu maar terug naar het "pure".
Ondanks mijn keuze voor de GT-R heb ik weinig aan rechtuit-gebrand. De GT-R gebruikte ik ook om te hoeken. Met alles af was dat best een vermakelijke auto, maar je had best wel wat plaats nodig (André kan dat beamen).
Mijn keuze om van 600pk naar 200pk heb ik niet zoveel moeilijk mee. Ik moet de beleving hebben en wil graag een auto die mij als een handschoen past. Ik zou het zelf nog anders kunnen vermoorden. Echt een auto bij zijn nekvel nemen en ermee doen wat ik wil. Daar gaat het bij mij om.
Toegegeven. Ik heb nu enkele malen met de GT86/BRZ gereden en ze komen tekort op motorisch vlak (het had iets beter geweest moest de auto een Renault Clio RS blok hebben), maar om echt, zoals André zegt, in 3e te kunnen driften heb je echt wel een kleine 100pk extra nodig. Meer hoeft ook niet meer voor mij. Ik heb de beleving van de GT-R kunnen hebben en dat was een mooie ervaring. Nu maar terug naar het "pure".
Hielke schreef:Het is ook nogal wat natuurlijk. Van Godzilla naar een Prima Ballerina. Op DF moet je behoorlijk zeker van je zaak zijn om zo'n stap te durven maken. Een dikke rechtuitbrander van een BMW is hier altijd een veilige keuze. Je zult het straks van sturen, sturen en nog eens sturen moeten hebben.
- mrbbs
Ik stoor me wel een beetje aan de looks. Ik vind hem echt wat te opzichtig (heeft een zeker tuning gehalte). Vooral die dikke uitlaten storen mij enorm. Voor mij is een auto zo onopvallend mogelijk. Looks doen me héél erg weinig. Maar dat is een persoonlijk iets. Ik ben ook niet merk gebonden. Moest Suzuki morgen met een Swift 4wd met 1200kg en 260pk brengen dan koop ik die.
- GTRene
looks vind ik ook zo zo...
waarom niet iets speciaals laten bouwen?
bv zoek een auto die jou qua looks zoals je je nu voelt wel past, en laat daar een leuke motor inbouwen met lekker onderstel e.d.
wat voor type/looks qua auto zou jou passen?
waarom niet iets speciaals laten bouwen?
bv zoek een auto die jou qua looks zoals je je nu voelt wel past, en laat daar een leuke motor inbouwen met lekker onderstel e.d.
wat voor type/looks qua auto zou jou passen?
- mrbbs
Ik vrees dat zoiets geen optie is Rene.. in België zijn ze namelijk nogal streng voor "add-ons".
Voordeel is als je een nieuwe auto koopt je pas na 4 jaar naar de keuring moet. Tegen dan ben ik de Toyobaru zeker al beu. Gelukkig zijn de wijzigingen (uitgezonderd de motor tuning dan) weinig opvallend en kom je alvast met politie niet meteen in de problemen.
Het liefste zou ik een auto willen in schaaps-kleren die zo weinig mogelijk opvalt. Kwa looks vind ik een Zonda wel mooi. Maar die is gewoon net wat te duur voor mij
Gelukkig heb ik er wel even kort mee kunnen rijden op mijn 23ste. Zullen we dat maar voor eeuwig als mooie gedachte bijhouden!
Voordeel is als je een nieuwe auto koopt je pas na 4 jaar naar de keuring moet. Tegen dan ben ik de Toyobaru zeker al beu. Gelukkig zijn de wijzigingen (uitgezonderd de motor tuning dan) weinig opvallend en kom je alvast met politie niet meteen in de problemen.
Het liefste zou ik een auto willen in schaaps-kleren die zo weinig mogelijk opvalt. Kwa looks vind ik een Zonda wel mooi. Maar die is gewoon net wat te duur voor mij

- GTRene
owja, Belgie das waar ook, veranderingen aan de kar erg moeilijk te legaliseren.
- mrbbs
Om zeker te zijn van mijn stuk maar even navragen bij Toyota of ik een dagje kan sturen met de GT86 op wegen dat ik echt goed ken. Alleen zo ga ik een beeld hebben als de auto mij gaat blijven boeien of als ze maar leuk is voor even. Goed systeem trouwens, voor 125 euro weet je tenminste als je geen miskoop doet.
Laatst gewijzigd door mrbbs op 21 dec 2012, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Je kan 'm van je lijstje strepen want hoe goed de auto ook is, hij zal echt te weinig vermogen voor je hebben gezien je eerdere voorkeuren. Maar veel plezier, mooi systeem van de dealer/importeur aldaar 

-
Ik vind het zeker een leuke auto die je wel een kans moet geven.
Andere optie 2e hands 1m
M135i met goeie ophanging jrz reiger etc en mechanisch sper en2 recaro stoelen als het nieuw moet.
Andere optie 2e hands 1m
M135i met goeie ophanging jrz reiger etc en mechanisch sper en2 recaro stoelen als het nieuw moet.
- Ar
- Auto: Prius
- tuurgtt
- Auto: M140i
Een 1M is van alles, maar net zo min puur als een GT-R.mrbbs schreef: Nu maar terug naar het "pure".
Voor 30k heb je een van de best handling cars ooit met 50 procent meer vermogen als die ToyoBaru.
Op de achterwielen.
Cayman S natuurlijk. Alleen een diffje in bouwen en hey presto.
Zeker wanneer je geen BPM hoeft te betalen scoor je een mooie bij je Oosterburen via Mobile.
Sterker nog, ik zou dan hiervoor gaan: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... DEALER_ADS
- GTRene
potverdorie wat gaaf 

- mrbbs
Met een Porsche Cayman S (320pk) heb ik laatst gereden en die heeft mij toch wat teleur gesteld.
Ik had nochtans erg hoge verwachtingen. Maar die wagen is niet gemaakt voor wat ik hem wil gebruiken.
Hij moet namelijk erg bruikbaar zijn op slechte en hobbelige b-wegen en daar is hij totaal niet geschikt voor.
Tevens doet de motor echt niks onder de 4000rpm.
Ik had nochtans erg hoge verwachtingen. Maar die wagen is niet gemaakt voor wat ik hem wil gebruiken.
Hij moet namelijk erg bruikbaar zijn op slechte en hobbelige b-wegen en daar is hij totaal niet geschikt voor.
- Mark 320iS
En een Lotus Evora (S)? Ik weet niet of ik het zou doen / durven, maar een gave auto vind ik het wel!mrbbs schreef:Met een Porsche Cayman S (320pk) heb ik laatst gereden en die heeft mij toch wat teleur gesteld.
- tuurgtt
Maar Kevin, je wilt een "pure" auto. Dan zou hij dus iig een atmosferische motor moeten hebben.mrbbs schreef:Met een Porsche Cayman S (320pk) heb ik laatst gereden en die heeft mij toch wat teleur gesteld.
En of je nou een M3 csl, een GT3, een Cayman of voor mijn part een Lexus LF-A rijdt; daar gebeurt sowieso niet veel onder de 4 a 5000rpm.
En dan overweeg je wel serieus een GT86? Die heeft bij 7000rpm nog niet de oomph van een Cayman S bij 3000rpm.
Dat een atmo 3.4 motortje wat tegenvalt na een 600pk/800Nm GT-R, daar kan ik me trouwens nog wel wat bij voorstellen.
Maar om daar atmosferisch in de buurt te komen is er mijns inziens alleen iets met SERIOUS cubic inches nog wat van te maken.
Corvette Z-06?
- Macboy
Zegt iemand over de GT86 die zelf net een Nissan GT-R heeft geredenmrbbs schreef:Ik vind hem echt wat te opzichtig. Vooral die dikke uitlaten storen mij enorm.

- mrbbs
verduidelijking: volgens het vermogen dat de GT86 maar heeft..Macboy schreef:Zegt iemand over de GT86 die zelf net een Nissan GT-R heeft geredenmrbbs schreef:Ik vind hem echt wat te opzichtig. Vooral die dikke uitlaten storen mij enorm.

- mrbbs
Ik had mijn bericht niet duidelijk genoeg gesteld (ik vreesde er al voor).
Probleem is dat die Cayman S dikke sloffen heeft en een ophanging die gemaakt is om grip te bieden.
Bij die GT86 is dat net omgekeerd: smalle, low grip bandjes en een ophanging die aan de boel wel wat helpt.
Uiteindelijk moet je met die Cayman S al behoorlijk rap gaan om er plezier uit te halen terwijl je bij een GT86 aan 40-50kph fun kan hebben. Dat is iets wat met de Cayman niet lukt.
Voordeel van die Toyota is ook de low running-cost tov de 1M/Cayman S.
Cayman S was voor mij eigenlijk zeer interessant want ik had een kennis waar ik voor héél weinig zijn sper + PSS9 ophanging had kunnen afkopen..
Ik wacht nu het Tokio Auto Salon af om te zien waar TRD straks mee komt. Dixit Toyota Motorsport:
But I know TRD will begin selling after-market upgrades for the GT86 in the next weeks. These updates include brakes and suspension, as far as I remember.
Probleem is dat die Cayman S dikke sloffen heeft en een ophanging die gemaakt is om grip te bieden.
Bij die GT86 is dat net omgekeerd: smalle, low grip bandjes en een ophanging die aan de boel wel wat helpt.
Uiteindelijk moet je met die Cayman S al behoorlijk rap gaan om er plezier uit te halen terwijl je bij een GT86 aan 40-50kph fun kan hebben. Dat is iets wat met de Cayman niet lukt.
Voordeel van die Toyota is ook de low running-cost tov de 1M/Cayman S.
Cayman S was voor mij eigenlijk zeer interessant want ik had een kennis waar ik voor héél weinig zijn sper + PSS9 ophanging had kunnen afkopen..
Ik wacht nu het Tokio Auto Salon af om te zien waar TRD straks mee komt. Dixit Toyota Motorsport:
But I know TRD will begin selling after-market upgrades for the GT86 in the next weeks. These updates include brakes and suspension, as far as I remember.
tuurgtt schreef:Maar Kevin, je wilt een "pure" auto. Dan zou hij dus iig een atmosferische motor moeten hebben.mrbbs schreef:Met een Porsche Cayman S (320pk) heb ik laatst gereden en die heeft mij toch wat teleur gesteld.
En of je nou een M3 csl, een GT3, een Cayman of voor mijn part een Lexus LF-A rijdt; daar gebeurt sowieso niet veel onder de 4 a 5000rpm.
En dan overweeg je wel serieus een GT86? Die heeft bij 7000rpm nog niet de oomph van een Cayman S bij 3000rpm.
Dat een atmo 3.4 motortje wat tegenvalt na een 600pk/800Nm GT-R, daar kan ik me trouwens nog wel wat bij voorstellen.
Maar om daar atmosferisch in de buurt te komen is er mijns inziens alleen iets met SERIOUS cubic inches nog wat van te maken.
Corvette Z-06?
- mrbbs
Tevens moet het voor mij allemaal niet meer zo snel gaan.
Ik heb teveel auto's gereden die te snel zijn voor de openbare weg én waar je ook te hard mee moet gaan om er effectief plezier uit te halen. (EVO 8 MR RS, GT-R)
En als ik dat effectief nog eens wil beleven heb ik een goede vriend die genoeg pk bommen heeft staan die ik eens voor een weekend mag mee hebben.
Trouwens een Z06 vind ik echt niks, zeker als je uit een GT-R stapt dan is zo'n ding een echte boot. (in standaard trim toch)
M3 CSL heb ik altijd een zwak voor gehad, maar ik vind die dingen gewoon te duur voor de leeftijd/kms ze hebben.
Ook moet ik rekening houden met de zaak en of ik nu één auto ga houden of toch nog altijd een "dagelijkse" auto houdt.
Ik heb teveel auto's gereden die te snel zijn voor de openbare weg én waar je ook te hard mee moet gaan om er effectief plezier uit te halen. (EVO 8 MR RS, GT-R)
En als ik dat effectief nog eens wil beleven heb ik een goede vriend die genoeg pk bommen heeft staan die ik eens voor een weekend mag mee hebben.
Trouwens een Z06 vind ik echt niks, zeker als je uit een GT-R stapt dan is zo'n ding een echte boot. (in standaard trim toch)
M3 CSL heb ik altijd een zwak voor gehad, maar ik vind die dingen gewoon te duur voor de leeftijd/kms ze hebben.
Ook moet ik rekening houden met de zaak en of ik nu één auto ga houden of toch nog altijd een "dagelijkse" auto houdt.
- mrbbs
Niemand nog informatie over een sneller model op relatief korte termijn?
Nu zullen er tijdens het komende Tokio Auto Salon wel tuning kits worden voorgesteld, toch zou ik liever voor een standaard opgevoerd exemplaar gaan. Zeker in België waar zoiets erg gevoelig ligt om achteraf met motoren te gaan klooien..
Nu zullen er tijdens het komende Tokio Auto Salon wel tuning kits worden voorgesteld, toch zou ik liever voor een standaard opgevoerd exemplaar gaan. Zeker in België waar zoiets erg gevoelig ligt om achteraf met motoren te gaan klooien..
- tuurgtt
http://www.litchfieldimports.co.uk/gt86 ... rmance.asp
Gerenommeerd bedrijf, maar de 280pk kit is pre-order only.
Misschien een belletje?
Zodra er een supercharger aanzit is het "pure" er ook wel af, maar iedereen moet zelf weten wattie doet en rijdt natuurlijk.
Persoonlijk voor dat geld 100x liever een Megane RS of 200x liever een Cayman S.
1000x liever een GT-R trouwens, maar ik plaag je maar een beetje, hé.
Good luck, hopelijk stelt de ToyoBAru niet teleur, en dat meen ik oprecht.
Gerenommeerd bedrijf, maar de 280pk kit is pre-order only.
Misschien een belletje?
Zodra er een supercharger aanzit is het "pure" er ook wel af, maar iedereen moet zelf weten wattie doet en rijdt natuurlijk.
Persoonlijk voor dat geld 100x liever een Megane RS of 200x liever een Cayman S.
1000x liever een GT-R trouwens, maar ik plaag je maar een beetje, hé.
Good luck, hopelijk stelt de ToyoBAru niet teleur, en dat meen ik oprecht.
-
Misschien een 13 in een dozijn model, maar hoezo geen hele mooi impreza wrx {sti}? Die kan je retesnel maken, mits je dat zou willen en qua uiterlijk zijn ze met een paar aanpassingen echte eye-catchers. Óke, het is geen z-06/evo VII/VIII of GT-R maar voor die prijs kan je heel veel plezier beleven. Ook het onderhoud kost je de kop niet aangezien aftermarkter spullen all over the place verkrijgbaar zijn.