Ik vraag me af hoe het zit met buitenlanders, als die vrij door Nederland mogen rijden. U en ik wel betalen en een ander niet is onacceptabel. Over gelijke rechten gesproken, een motorrijder hoeft ook niet te betalen en scheurt met een motor waarvan de katalysator verwijderd is kris kras door Nederland. In het weekend trekt hij er lekker op uit, de motor toeren en vervuilen de natuur. Waar u met de auto niet kan komen, scheuren de motorfietsen lekker doorheen. U als burger betaalt straks veel geld omdat u moet rijden en niet omdat u mag rijden. Met de motor bent u vrij en blij. Vreemd toch? Dit heet rechtsongelijkheid. Als het over discriminatie van homo's en hetero's zou gaan had de politiek op zijn kop gestaan. Discriminatie tussen automobilist, motorrijder en buitenlandse automobilist mag blijkbaar wel.
Dat een motorrijder niet hoeft te betalen, is natuurlijk onzin. Iedereen weet dat die gewoon wegenbelasting + BPM (of hoe dat ook gaat heten) blijven betalen, en omgerekend naar aantal km/jaar en belasting van de weg (gewicht) nog erg veel ook. En daar komen die provinciale opcenten (hoe dat dan gaat heten?) ook nog eens bovenop. Wordt per saldo dus ook voor motorrijders gewoon duurder.
Hij vergeet voor het gemak maar te vermelden, dat hij het stiekum irritant vind dat de motorrijder niet in de file staat
Dat je met de motor vrij en blij bent, klopt wel 8)