BMW onthult nieuwe 5 Serie over 2 weken (incl. flutfotootje)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe BMW 5er F10 + nieuwe spot F10 M5
Het oogt op de foto te groot, te lomp en te zwaar................FWIW
- Femme
Ik ben er nog niet erg onder de indruk van. Auto oogt nogal saai. Hopelijk klopt het totaalplaatje.
Bangle heeft mijn inziens erg veel goeds gedaan voor BMW. Er zijn mindere auto geweest zoals de 7-serie van voor de facelift en de X3, maar ik kon het wel waarderen dat hij grenzen verkende. De 6-serie vond ik prachtig omdat hij met zeer geringe wijzingen is gebaseerd op het Z9 prototype van 1999. Het lijken nu weer allemansvriendjes te worden. Eigenlijk opmerkelijk omdat Van Hooydonk aan de wieg heeft gestaan van een aantal controversiële BMW-modellen (6- en 7-serie).
Bangle heeft mijn inziens erg veel goeds gedaan voor BMW. Er zijn mindere auto geweest zoals de 7-serie van voor de facelift en de X3, maar ik kon het wel waarderen dat hij grenzen verkende. De 6-serie vond ik prachtig omdat hij met zeer geringe wijzingen is gebaseerd op het Z9 prototype van 1999. Het lijken nu weer allemansvriendjes te worden. Eigenlijk opmerkelijk omdat Van Hooydonk aan de wieg heeft gestaan van een aantal controversiële BMW-modellen (6- en 7-serie).
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
M5 nieuws;
Great article from http://www.autocar.co.uk/News/NewsAr...Series/244587/" onclick="window.open(this.href);return false; on the F10 M5's engine, transmission, suspension, aerodynamics and exterior appearance.
Highlights:
-Will make official debut at 2011 Frankfurt motor show
-V8 turbo engine from X5 and X6 M
-Driveline will get taller gearing
-30% increase in torque over current M5 (will be around 500lb-ft @ 1500rpm!)
-Transmission will be beefed up version of M3's 7-speed DCT
-Carbonfiber roof and trunk
-Will have Active Aerodynamics, which blanks off parts of the grille and cooling intakesduring warm-up and under light throttle load
-Double wishbone front suspension with multi-link rear suspension
-Fully electric power steering with feel of hydraulic steering

Great article from http://www.autocar.co.uk/News/NewsAr...Series/244587/" onclick="window.open(this.href);return false; on the F10 M5's engine, transmission, suspension, aerodynamics and exterior appearance.
Highlights:
-Will make official debut at 2011 Frankfurt motor show
-V8 turbo engine from X5 and X6 M
-Driveline will get taller gearing
-30% increase in torque over current M5 (will be around 500lb-ft @ 1500rpm!)
-Transmission will be beefed up version of M3's 7-speed DCT
-Carbonfiber roof and trunk
-Will have Active Aerodynamics, which blanks off parts of the grille and cooling intakesduring warm-up and under light throttle load
-Double wishbone front suspension with multi-link rear suspension
-Fully electric power steering with feel of hydraulic steering
-
- Auto: Fun Damn Mentally
^^^^^^
Da't gaat 'n hele hele stoere neus worden!
Da't gaat 'n hele hele stoere neus worden!

- romo
Wordt dus helaas een TT......................................goodbye aufwiedersehen............NA/atmosferisch geweld...................
Interior shot;

Interior shot;
- Femme
Ik vind het wel vreemd dat BMW M zijn klantenbestand met zoveel liefhebbers van hoogtoerig geweld laat barsten door een blok in de M5 te leggen dat bij 6000 toeren max vermogen haalt. Prima die turbo's maar neem dan een beetje moeite om oud en nieuw te combineren. McLaren lukt het wel met een nog kleinere motor die waarschijnlijk ook lichter is?
Het mooie van de huidige M5 is de combinatie van rasechte motorsporttechniek met een zakensedan. Nu komen ze met een soort dieselmotor die op benzine loopt.
Het mooie van de huidige M5 is de combinatie van rasechte motorsporttechniek met een zakensedan. Nu komen ze met een soort dieselmotor die op benzine loopt.
- Joop
-
BMW onthult nieuwe 5 Serie over 2 weken (incl. flutfotootje)
De onthulling van de nieuwe 5 Serie is aanstaande en daarom probeert BMW je nu al op te warmen met allerlei flauwe teasers. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de foto bij dit artikel. Ook is er een filmpje gemaakt waarop je weer kunt zien hoe de foto gemaakt is: http://www.bmw.tv/com/article/The+new+B ... hannelID=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Belangrijker dan zulke flutfotootjes is de info die BMW heeft prijsgegeven. De nieuwe 5 zal op 23 november onthuld worden. De onthulling is via internet live te volgen. Op dezelfde datum zullen eveneens alle relevante gegevens bekend worden gemaakt.
Belangrijker dan zulke flutfotootjes is de info die BMW heeft prijsgegeven. De nieuwe 5 zal op 23 november onthuld worden. De onthulling is via internet live te volgen. Op dezelfde datum zullen eveneens alle relevante gegevens bekend worden gemaakt.
- Bijlagen
-
- P90053880.jpg (763.88 KiB) 1201 keer bekeken
-
Re: BMW onthult nieuwe 5 Serie over 2 weken (incl. flutfotootje)
oeh spannend... daar gaat de waarde van de e60 

-
E60 heb ik vanaf het uitkomen in 2003 tot en met de dag van vandaag een gedrocht gevonden. Daar rouw ik dus niet om. Ben wel benieuwd hoe deze er uit gaat zien. Hopen dat de neus er niet zo uit gaat zien als bij de 5GT waarbij het lijkt alsof deze tegen een muur is gereden bij het inparkeren.
- romo
E60 was en is ook niet geheel mijn model, de E10 kijkt meer van de E39 te hebben.........
Mods;
Er is reeds een nieuwe 5 draadje, kan deze info daar niet bij ??
Lijkt me beter, minder versplintering, meer overzichtelijk.......................
Mods;
Er is reeds een nieuwe 5 draadje, kan deze info daar niet bij ??
Lijkt me beter, minder versplintering, meer overzichtelijk.......................
- Joop
Idd. ; 'k had hetzelfde filmpje ook al in dat draadje geplaatst.
Filmpje is trouwens in het Museum gemaakt. Is de eerste 'attractie' als je het museum in komt.
Filmpje is trouwens in het Museum gemaakt. Is de eerste 'attractie' als je het museum in komt.
- daNpy
De nieuwe 5 serie is al bekend toch?
We hadden hem enkele weken terug al op het werk staan iig
We hadden hem enkele weken terug al op het werk staan iig

- romo
Dit is ook een leuke;

- Robin Hartog
Ik hoop toch wel dat de F10 een stuk groter wordt dan de S60.romo schreef:Dit is ook een leuke;

Anyway, die lijn ziet er wel erg nice uit.

- Snipe
Ik heb het topic geopend en ik heb het bewust niet in dat andere topic gezet. Reden: het is een beetje een losse flodder, maar voor velen misschien toch interessant. Niet iedereen opent dagelijks dat andere topic en hier zie je het gelijk in de topictitel. Achterliggende gedachte: dit topic is 1 of 2 dagen interessant en zakt dan vanzelf weer naar beneden.romo schreef:Er is reeds een nieuwe 5 draadje, kan deze info daar niet bij ??
Maar als de mods er anders over denken vind ik dat natuurlijk ook prima.
-
De media zou eigenlijk geen aandacht moeten besteden aan dat soort teasers.
Begin d'r flauw van te worden dat soort marketinggrappen.
- romo
Tom schreef:De media zou eigenlijk geen aandacht moeten besteden aan dat soort teasers.
+1
Er zijn intussen spy foto`s zat ( zie andere draadje)............................en die zijn duidelijk genoeg en laten aan de verbeelding nog maar weinig over...................altans veel minder dan het plaatje met die lullige balletjes..................
- Snipe
Ja en nee.Tom schreef:De media zou eigenlijk geen aandacht moeten besteden aan dat soort teasers.
Het nieuwsfeitje is hier dat de nieuwe 5 onthuld wordt op 23 november. Maar hoeveel sites plaatsen dat als ze geen fotootje hebben om erbij te zetten?
-
Ahhh ben heeeel benieuwd naar het uiteindelijke design. !
Wat ik niet op zit te wachten:
- platte, veels te grote 7 serie inspired nieren
- nieuwe Z4 achtig voorkant
-
Er is een paar jaar terug een merk begonnen met zulke teasers. Een paar lijnen of details laten zien (liefst meerdere keren) waar je niets mee kan, "om de spanning op te bouwen". Leuke marketingtruuk om mensen warm te laten lopen. Alleen inmiddels al zovaak toegepast dat het eerder irritatie opwekt. Kom es met iets nieuws denk ik dan. Die "hier zie je iets maar net niet genoeg" fototjes geloof ik wel.Snipe schreef:Ja en nee.Tom schreef:De media zou eigenlijk geen aandacht moeten besteden aan dat soort teasers.
Het nieuwsfeitje is hier dat de nieuwe 5 onthuld wordt op 23 november. Maar hoeveel sites plaatsen dat als ze geen fotootje hebben om erbij te zetten?
Als particulier kun je toch helemaal niks met dit soort berichten. Compleet nutteloos.
Maar dat is gewoon hoe ik erover denk

- daNpy
Stel je er niet teveel van voor...Xave30 schreef:Ahhh ben heeeel benieuwd naar het uiteindelijke design. !

- Topfuel
Ben toch wel erg benieuwd wat ze er van gaan maken, hoop dat het dit keer een mooie auto gaat worden net als de e90... (imo)
- Snipe
Zoals je misschien al uit de topictitel had opgemaakt, houd ik ook niet zo van zulke teasers.Tom schreef:Er is een paar jaar terug een merk begonnen met zulke teasers. Een paar lijnen of details laten zien (liefst meerdere keren) waar je niets mee kan, "om de spanning op te bouwen". Leuke marketingtruuk om mensen warm te laten lopen. Alleen inmiddels al zovaak toegepast dat het eerder irritatie opwekt. Kom es met iets nieuws denk ik dan. Die "hier zie je iets maar net niet genoeg" fototjes geloof ik wel.
Als particulier kun je toch helemaal niks met dit soort berichten. Compleet nutteloos.
Maar dat is gewoon hoe ik erover denk(ook geen kritiek naar jou dat je het geplaatst hebt hoor)
Wat ik eigenlijk bedoelde met mijn vorige post: als ik Autoweek of Autoblog of weet ik veel wat voor site was en ik wilde dit als nieuwtje op m'n frontpage zetten, dan zou ik het waarschijnlijk niet plaatsen zonder bijpassende foto. Andersom zou ik de foto niet plaatsen als er geen bijbehorend nieuwsfeitje was (in dit geval dus de introductiedatum).
-
Precies. Ben ik al bang voordaNpy schreef:Stel je er niet teveel van voor...Xave30 schreef:Ahhh ben heeeel benieuwd naar het uiteindelijke design. !