BMW M3 GTS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: BMW M3 GTS

Bericht door indobesar » 05 nov 2009, 08:00

romo schreef:
MarkE92 schreef:Bekende kleur !

Afbeelding

Ik durf het haast niet te zeggen, maar als ik tussen de M3 GTS en deze Merc moest/kon kiezen...........................dan nam ik zonder enige twijfel de Merc mee...............
No shit :lol: De Benz komt van een totaal andere planeet (unieke carros, meer power, hogere prijs, etc).

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Robin » 05 nov 2009, 08:32

Qua looks/daily etc de Benz x 1000.000, maar qua rijplezier denk/hoop ik dat die GTS op 'n trackday je veel meer biedt....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M3 GTS

Bericht door RVV » 05 nov 2009, 10:22

Romo, die Mercedes is ook 6 keer zo duur ofzo..

Niet helemaal vergelijkbaar. Die oranje kleur is natuurlijk gejat van Porsche..logisch.. want BMW wil met die GTS in die league meespelen.

Doe mij zo'n GTS maar eens silbergrau of spacegrau.. ook met die spoiler.. waar kan ik tekenen... shit .. de DSB is failliet :'(

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Tristan » 05 nov 2009, 10:26

Wat een skitterend, ontzettend ueber geiles tracktool. :o 8)

Gebruikersavatar
JurT
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07

Re: BMW M3 GTS

Bericht door JurT » 05 nov 2009, 10:33

Erg vette wagen! Doe mij er maar een.. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Sperdy » 05 nov 2009, 10:45

Prachtige bak die M3 GTS. A true sportscar! Regelrechte aanval op de GT3 van Porsche (Dan prefereer ik nu nog wel de Porsche eerlijk gezegd). In de - mogelijke - M1 hangen ze een bi-turboblok van 330pk? Dat verbaast mij wel. Als dat hetzelfde PP package is dat je nu al kunt krijgen voor de .35i, lijkt me dat geen goed idee. Waarom niet gewoon een atmo van 330pk, dan boren ze de cilinderinhoud toch gewoon een beetje op? (< Kijk, zo ben ik ook wel weer.. zo maar even een gratis advies aan BMW M devision :lol: :bag: )

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Sperdy » 05 nov 2009, 10:54

Rico schreef:Zonder kenteken, BPM en BTW vrij, zie je jezelf al rijden op Assen :df: :wink:
Precies, precies!! Dat moet je dus doen. Aan dit hok met taartschep heb je toch helemaal niets voor op de weg, nadanoppes.. . Potverdorie nog an toe. Leuk, ik ga een racecursus volgen, licentie halen. Dit oranje autootje kopen zonder BPM en BTW. Trekhaakje onder de 135i. Aanhangertje er bij. GTS-je er op. Naar Zandvoort*. GTS-je op circuit. Ik achter het stuur. Plankgas! jippie ... en tegen de vangrail (total loss) :bag:

*
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RndyWmsM ... re=related[/youtube]

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Niels v D » 05 nov 2009, 11:09

Durf je je schnitzel met een sneltrein te vergelijken Ferdinand?

Of ben je gewoon ook altijd te laat? :mrgreen:

Over die GTS: 1490 Kg las ik? No wonder dat ze het ding geen CSL genoemd hebben.. :bag:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M3 GTS

Bericht door romo » 05 nov 2009, 11:10

Rico schreef:Romo, die Mercedes is ook 6 keer zo duur ofzo..

Niet helemaal vergelijkbaar. Die oranje kleur is natuurlijk gejat van Porsche..logisch.. want BMW wil met die GTS in die league meespelen.

Doe mij zo'n GTS maar eens silbergrau of spacegrau.. ook met die spoiler.. waar kan ik tekenen... shit .. de DSB is failliet :'(

Dat snap ik uiteraard;

Waar het mij om, gaat; de Merc is niet zo`n over the top gestylde kar als de M3 GTS, althans relatief gesproken dan.


Die vleugel verknalt het helemaal, doet mij, met respect, aan een Subaru denken...........en neh, dat hoef ik niet.............

Maar ach, waar maken we ons druk over, voor die prijs ga ik ergens anders heen, makkelijk zat................en het is nog een track tool ook nog, nu, ik zal er rustig om kunnen slapen, dat dan weer wel.....................

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Andre » 05 nov 2009, 11:26

De Beier heeft 1 besteld voor dre:)

Maar ik kan er evt vanaf zien ivm te hoge prijs etc etc, omdat er hier nog niks bekend is. Dus alles is nog open niks is zeker. Maar er is in ieder geval 1 gereserveerd bij ///Motorsport voor nederland waar de beier eerst in lijn is.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M3 GTS

Bericht door RVV » 05 nov 2009, 11:30

Andre schreef:De Beier heeft 1 besteld voor dre:)

Maar ik kan er evt vanaf zien ivm te hoge prijs etc etc, omdat er hier nog niks bekend is. Dus alles is nog open niks is zeker.

Ik wist het wel :wink:

Maar mooi ik ben benieuwd straks naar de GTS.. wel al bekend wanneer die eventueel gaat komen ?

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Re: BMW M3 GTS

Bericht door René130i » 05 nov 2009, 11:32

Femme schreef:Leuke auto. Als je de spoiler te opzichtig vind laat je er toch gewoon een normale kofferklep op zo'n CSL-achtig aftermarket ding erop zetten?

Ik vind het wel jammer dat BMW dit niet met de Z4M Coupé heeft gedaan. Die lijkt me in de basis beter geschikt als trackday car. De achterbank weglaten uit een vierzitter geeft bij mij dubbele gevoelens. Je rijdt met een onnodig lompe auto rond.
Agree... of de 1 serie :wink:

Toch een hele dikke bak deze m3 gts

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Sperdy » 05 nov 2009, 11:36

romo schreef:
Rico schreef:Romo, die Mercedes is ook 6 keer zo duur ofzo..

Niet helemaal vergelijkbaar. Die oranje kleur is natuurlijk gejat van Porsche..logisch.. want BMW wil met die GTS in die league meespelen.

Doe mij zo'n GTS maar eens silbergrau of spacegrau.. ook met die spoiler.. waar kan ik tekenen... shit .. de DSB is failliet :'(

Dat snap ik uiteraard;

Waar het mij om, gaat; de Merc is niet zo`n over the top gestylde kar als de M3 GTS, althans relatief gesproken dan.


Die vleugel verknalt het helemaal, doet mij, met respect, aan een Subaru denken...........en neh, dat hoef ik niet.............

Maar ach, waar maken we ons druk over, voor die prijs ga ik ergens anders heen, makkelijk zat................en het is nog een track tool ook nog, nu, ik zal er rustig om kunnen slapen, dat dan weer wel.....................
Romo, al die racehokken hebben toch een taartschep. Maakt dat nou uit. Dit ding is voor het circuit, en helemaal niet voor op de weg. Maar goed ook dat er een taartschep op zit! Zou mij geen reed boeien of dat nu mooi of lelijk is. Het is een tracktool, meer niet en ook niet minder. Dan ga je toch niet zeggen dat die spoiler niet mooi is. Heb je die afzichtelijke DTM auto's wel eens gezien, juk. Maar wat geeft het, het zijn tracktools. Toch?

Andre: wordt het een muisgrijze GTS? :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M3 GTS

Bericht door GTRene » 05 nov 2009, 11:41

zal mij benieuwen Andre, lijkt me wel een sterk ding, 1490kg valt mee (100kg meer dan een GT3) maar toch ga je dat merken, tis nog geen lightweight al zal hij waarschijnlijk best lichtvoetig? te rijden zijn.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Sjoerd » 05 nov 2009, 11:44

Dre, voor deze poen koop een GT3; beter, lichter en sneller. En dit gaat ook dwars!

Übersteur Die Pferdescheiser in!

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Tom » 05 nov 2009, 11:46

Gaaf Andre! :)
Maar twijfel je dan niet tussen een GT3 en deze? Als de prijs gelijk is.

En zijn er al officiële tijden van de Ring?

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Maus335i » 05 nov 2009, 11:49

Wat een heerlijk beest, ik hoop dat het doorgaat Andre! Hij ziet er echt geweldig uit :D De rij-eigenschappen zullen ongetwijfeld zeer goed zijn

Edit: een GT3 of een M3 GTS? Als het aan mij lag stond ik gister al bij De Beier. Je hebt iets met Porsche (of BMW) of niet...

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Marc R » 05 nov 2009, 11:50

Hmm knap dingetje......toch liever een RS6 voor dat geld.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Snipe » 05 nov 2009, 11:52

Tom schreef:Gaaf Andre! :)
En zijn er al officiële tijden van de Ring?
Nee. BMW heeft alleen laten weten dat het de bedoeling is dat 'ie het sneller doet dan een CSL. Daarmee leggen ze de lat niet zo hoog voor zichzelf, als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M3 GTS

Bericht door RVV » 05 nov 2009, 11:55

Volgens mij was het GT3 verhaal voor Dre wel of niet , al eens uitgebreid besproken op DF.

Punt blijft dat NL te klein is voor een GT3. Niet aleen financieel, maar ook qua opvallendheid, gebruik etc.



Voor mij zo'n GTS of een GT3.. echt een no brainer altijd de GTS.. omdat je daar wel mee weg komt in NL.


Voor wat betreft ringtijden.. die GTS gaat natuurlijk zwaar over een CSL heen... kan niet anders..

Wel met Semi's natuurlijk.

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Tom » 05 nov 2009, 12:03

Dat een Porsche zoveel opvallender is is volgens mij echt iets wat bij jullie noorderlingen tussen de oren zit :mrgreen:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Snipe » 05 nov 2009, 12:04

Na de bekendmaking via m-power.com komt BMW nu met een persbericht. Voor de volledigheid plaats ik het maar even.
Ready to Go – ook op de weg: De BMW M3 GTS.
05.11.2009
Persbericht
Munich. BMW M GmbH now offers a truly outstanding performer based on the BMW M3 Coupé also ideal for Clubsport events – exactly the right car for the truly discerning customer demanding the very utmost in terms of power and performance. The BMW M3 GTS is largely hand-built by the most skilled craftsmen at BMW M GmbH as a perfectly harmonised package of outstanding modifications, with production exclusively to the customer’s personal order. Focused on motorsport, the modifications comprise both the drivetrain, the suspension and the body of the car, as well as its interior. Market launch of the BMW M3 GTS will be in spring 2010.

Offering this truly exclusive model for the genuine motorsport enthusiast, BMW M GmbH is continuing a great tradition introduced on former generations of the BMW M3. Once again, the outstanding sports potential of the BMW M3 is being consistently enhanced and upgraded to an even higher level, the customer benefiting from the Company’s wide range of know-how in the development and production of racing cars. Through its race-oriented modifications enhancing both performance and safety, the BMW M3 GTS is ready to go in Clubsport events on the track and comes with the option for homologation on the road. So that the driver is able to make his way to the race track in the very same car he will use for racing.

Consistent lightweight technology.

Consistent lightweight construction, adjustable aerodynamic units, an increase in engine size and output on the V8 high-speed power unit and suspension technology meeting all the requirements of motorsport – all this gives the BMW M3 GTS a top position among high-performance cars built for Clubsport racing. Unladen weight according to the DIN standard is less than 1,500 kg (3,300 lb), the lightweight body comes with special mounts for six-point seat belts and a rollcage fitted behind the B-pillar.

Through its design and construction, the materials used and its special equipment, the BMW M3 GTS is a lightweight performer all the way, offering a genuine motorsport driving experience in every respect. In addition to the carbon fibre roof already featured as standard on the BMW M3, weight is consistently optimised by features such as silencers made of titanium, the extra-light centre console and door linings, the omission of rear seats, automatic air conditioning and an audio system, as well as sound insulation tailored specifically to this very special model.

V8 high-speed power unit: derived from motorsport, optimised for motorsport.

The eight-cylinder power unit of the BMW M3 GTS enlarged in size to 4.4 litres and boosted in output to some 450 hp boasts construction principles and technical details carried over directly from motorsport. A supreme surge of ongoing power throughout a wide range of engine speed characterises the outstanding performance of the V8 with its high-speed concept. The features typical of a motorsport engine include the crankcase made of a special aluminium-silicon alloy and constructed in bedplate design, individual throttle butterflies, anti-knock sensors with ion flow technology, and, wet sump oil supply optimised for supreme driving dynamics.

Seven-speed M DKG Drivelogic with race-bred gearshift.

Power is transmitted in the BMW M3 GTS by the M double-clutch gearbox with Drivelogic also available as an option on the regular production model. This seven-speed M DKG Drivelogic gearbox follows a principle also developed for motorsport, shifting gears without the slightest interruption of engine power. The transmission was developed specifically for a particularly powerful high-speed engine and offers ideal qualities for truly dynamic acceleration at all times. The gearshift characteristics on the seven-speed M DKG Drivelogic have been tailored specifically to the modified power unit of the BMW M3 GTS and the driver is able to shift gears both through the selector lever on the centre console and through special M shift paddles on the steering wheel.

High-performance suspension with purpose-built brakes.

To convey the supreme power of the engine to the road in equally supreme style even under the most extreme conditions, the BMW M3 GTS comes with suspension technology likewise derived from the highest realms of motorsport. While the suspension is based on the front and rear axle of the BMW M3 Coupé, the rear axle subframe is bolted firmly in position and the suspension features adjustment threads on the dampers for individual variation of the inbound and rebound strokes.

The high-performance brake system of the BMW M3 GTS features fixed callipers with six pistons up front and four pistons on the rear wheels. The race-oriented set-up of DSC Dynamic Stability Control naturally considers the supreme dynamic potential of the BMW M3 GTS. Different-sized tyres front and rear running on 19-inch M light-alloy Competition rims in double-spoke design ensure optimum transmission of acceleration and brake forces to the road.

Aerodynamics: optimised components with variable geometry.

To optimise the flow of air and adjust the car’s downforce as required, the BMW M3 GTS comes with a race-oriented front air dam and rear wing. This allows appropriate adjustment of the car’s aerodynamic qualities in motorsport and for other purposes, tailored to the specific profile of the respective track. The air guidance units on the front air dam, for example, may be varied in their geometry, just like the position of the rear wing based on the wing already featured on the BMW 320si raced in the WTCC World Touring Car Championship.

Exterior features such as the BMW kidney grille and the gills at the side finished in chrome on the regular BMW M3 come in special dark eloxy-plated chrome on the BMW M3 GTS.

Special interior for supreme performance and safety.

The interior of the BMW M3 GTS clearly reflects the focus on supreme performance and safety on the race track. The interior features include classic bucket seats, interior trim in carbon and an M steering wheel finished in alcantara. The door and side panels at the rear also come in alcantara, while six-point seat belts delivered with the car for subsequent use, a fire extinguisher and preparation for an emergency-off switch in motorsport round off the wide range of special features inside the car.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Andre » 05 nov 2009, 12:05

Morgen racen in een porsche GT3 cup. Dus das wel de ultieme test.

De een is porsche liefhebber de andere bmw etc etc.

Maar jongens er is nog niks zeker hangt allemaal even van de definitieve prijs af in nederland.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Tristan » 05 nov 2009, 12:05

Tom schreef:Dat een Porsche zoveel opvallender is is volgens mij echt iets wat bij jullie noorderlingen tussen de oren zit :mrgreen:
+1

Dit ding is minstens zo opvallend als een GT3. :mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M3 GTS

Bericht door romo » 05 nov 2009, 12:18

Heb ik het nu ook correct begrepen dat je als particulier zonder race licentie niet eens een M3 GTS kan bestellen? Ik dacht te hebben gelezen dat je ook aan een reguliere competitie moet meedoen om er eentje te kunnen bemachtigen?

Voor Andre maakt het dus niets uit......................

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joost H. en 1 gast