Di komt er zeker in.............................25i en 30iSnipe schreef:Ik niet.
Misschien komt dat nog als ik een officiële bevestiging van BMW zie waaruit blijkt dat er ook atmo-zes-in-lijns beschikbaar komen.
De nieuwe Bmw 3 serie.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De nieuwe Bmw 3 serie.
- Snipe
Er zijn ook andersluidende geruchten.
- Joop
Ik heb ook alle vertrouwen in het weer terugkomen van de atmo 325i/330i R6.
Als je de huidige type aanduidingen bekijkt (bijv. bij de 5er en de X1) zullen de 323i en 328i badges wel weer van stal gehaald worden voor de F20, waarbij de de R6 .23i wel weer op de R6 .28i gebaseerd zal zijn. Vervolgens rond de turbogeblazen 335i het gamma voor de huis-tuin-en-keuken-3er aan de bovenkant af.
...anders hadden ze nu ook wel iets anders voor de 5er bedacht. BMW gaat geen dubbelingen in het programma maken voor 'vergelijkbare' motoren. Ze zijn immers altijd uitwisselbaar geweest tussen de diverse series.
Bovendien: de motorkap lijkt me nog steeds geheel overzichtelijk als je de en profil tekeningen ziet.
Als je de huidige type aanduidingen bekijkt (bijv. bij de 5er en de X1) zullen de 323i en 328i badges wel weer van stal gehaald worden voor de F20, waarbij de de R6 .23i wel weer op de R6 .28i gebaseerd zal zijn. Vervolgens rond de turbogeblazen 335i het gamma voor de huis-tuin-en-keuken-3er aan de bovenkant af.
...anders hadden ze nu ook wel iets anders voor de 5er bedacht. BMW gaat geen dubbelingen in het programma maken voor 'vergelijkbare' motoren. Ze zijn immers altijd uitwisselbaar geweest tussen de diverse series.
Bovendien: de motorkap lijkt me nog steeds geheel overzichtelijk als je de en profil tekeningen ziet.
- Snipe
Volgens Autoweek is het voorbij met de atmo-zes-in-lijn en zullen er twinturbo-viercilinders voor in de plaats komen. Alleen de 335i zal nog een zescilinder zijn. Gezien de argumenten die je noemt klinkt het onwaarschijnlijk, dat vond ik ook, maar ik zie toch liever even een bevestiging van BMW opduiken.Joop schreef:Ik heb ook alle vertrouwen in het weer terugkomen van de atmo 325i/330i R6.
De huidige en vorige kun je bijna een liniaal langs de motorkap leggen. Dat zie ik bij de volgende nou niet bepaald.Joop schreef:Bovendien: de motorkap lijkt me nog steeds geheel overzichtelijk als je de en profil tekeningen ziet.
- Joop
Het middendeel van de kap is inderdaad boller, maar de naastgelegen vlakken zijn nagenoeg vlak.
Wat betreft de motoren: de turbo geblazen 4 cilindertjes lijken me nu voorbehouden aan de 1er, om zo toch de stap naar de 3er groter te maken...
Overigens de X1, welke op de 3er is doorgeborduurd (en niet op de 1er zoals de naam doet vermoeden) heeft ook een R6 in de vorm van de X1 xdrive28i...
Melding van BMW zal iig uitsluitsel moeten geven, maar lijkt me zeer onverstandig vanuit Marketing oogpunt.
Wat betreft de motoren: de turbo geblazen 4 cilindertjes lijken me nu voorbehouden aan de 1er, om zo toch de stap naar de 3er groter te maken...
Overigens de X1, welke op de 3er is doorgeborduurd (en niet op de 1er zoals de naam doet vermoeden) heeft ook een R6 in de vorm van de X1 xdrive28i...

Melding van BMW zal iig uitsluitsel moeten geven, maar lijkt me zeer onverstandig vanuit Marketing oogpunt.
- mrbbs
Bolling van de motorkap zou er wel eens kunnen zijn voor de voetgangersveiligheid ook..
- Snipe
Ah. Dan hoeven we in elk geval niet meer te remmen voor het zebrapad.lancerevoclub.org schreef:Bolling van de motorkap zou er wel eens kunnen zijn voor de voetgangersveiligheid ook..
- Joop
...dan zou dat ook bij de huidige 3er het geval moeten zijn lijkt mij, aangezien die aandacht voor voetgangersveiligheid zo rond het verschijnen van de huidige 3er actueel was.
...maar goed in 2012 moet een auto minimaal een 60%-score hebben voor voetgangersveiligheid wil een auto z'n 5 sterren NCAP-status halen. Nu komen auto's met pak'm beet 15% er al met 5 sterren weg (als de rest ook klopt uiteraard); In dat licht zou die bolling wel eens terecht zijn in de motorkap. Had liever gezien dat ze daar dan een 'airbag-constructie' gezien zoals op de Astons en de C6 als dat de vormgeving minder zou schaden; maar dat zal dan wel weer een afweging op het vlak rijgewicht vs. aerodynamica geweest zijn, om voor de bolling te kiezen... Valt nog niet mee een mooie auto ontwerpen these days...
Ach laten we de NCAP er maar niet bij halen, want dat is voor een deel toch een grote aanfluiting omdat een fabrikant juist op de juist die kritieke NCAP punten een auto kan ontwerpen om de 5 sterren te halen...
...maar goed in 2012 moet een auto minimaal een 60%-score hebben voor voetgangersveiligheid wil een auto z'n 5 sterren NCAP-status halen. Nu komen auto's met pak'm beet 15% er al met 5 sterren weg (als de rest ook klopt uiteraard); In dat licht zou die bolling wel eens terecht zijn in de motorkap. Had liever gezien dat ze daar dan een 'airbag-constructie' gezien zoals op de Astons en de C6 als dat de vormgeving minder zou schaden; maar dat zal dan wel weer een afweging op het vlak rijgewicht vs. aerodynamica geweest zijn, om voor de bolling te kiezen... Valt nog niet mee een mooie auto ontwerpen these days...

Ach laten we de NCAP er maar niet bij halen, want dat is voor een deel toch een grote aanfluiting omdat een fabrikant juist op de juist die kritieke NCAP punten een auto kan ontwerpen om de 5 sterren te halen...
- Macboy
Als er een 335i met 6-cilinder komt, dan komt er natuurlijk ook een 6-cilinder zonder bi-turbo. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben om dat te snappen. Mensen moeten zelf eens durven nadenken ipv fora af te struipen naar roddels....
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Atmo 3 liter ding zal dan wel 328i gaan heten en het motorkap verhaal snap ik niet helemaal. Zal wel aan mij liggen. 

- Snipe
Ik durf prima na te denken alstublieft dankuwel, maar ik meld alleen dat in de Autoweek (da's die dode boom die eens per week bij zo'n 100.000 mensen naast de pot ligt, en niet het eerste het beste forum) stond dat BMW overschakelt op turbomotoren voor de komende 3 Serie. In plaats van een atmo-zes-in-lijn zouden er viercilinder turbo's komen, met vermogens tot 260 pk.Macboy schreef:Als er een 335i met 6-cilinder komt, dan komt er natuurlijk ook een 6-cilinder zonder bi-turbo. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben om dat te snappen. Mensen moeten zelf eens durven nadenken ipv fora af te struipen naar roddels....
- Macboy
Maar je kunt me niet straffen voor wishful thinking als ik ongelijk heb !
- Snipe
BMW 3-serie waagt zich ook buiten München
4 januari 2010 | Tekst: Alexander Inia
Een terugreis vanaf het wintersportadres in Oostenrijk is natuurlijk een ideaal moment om lekker uit te brakken van après-skieën en veel glühwein, maar de rechtgeaarde AutoWeek-lezer blijft juist in Duitsland altijd alert op voorbijrazende testauto’s. Zo ook de familie Linthorst, die in de buurt van München deze gecamoufleerde auto tegenkwam.
“Toen wij op woensdag 30 december 2009 van onze skivakantie terug onderweg waren vanuit Oostenrijk naar Nederland, kwamen wij ter hoogte van München deze auto tegen. De mannen in huis gokken dat dit een BMW is,” meldt Ellen Linthorst ons. De mannen in huize Linthorst hebben het goed, want dit is de nieuwe BMW 3-serie die zich nu ook eens buiten de stad waagt.
Wat weten we inmiddels van de 3-serie? Zoals het een BMW betaamt heeft-ie standaard achterwielaandrijving, maar de x-versies met vierwielaandrijving zullen niet ontbreken in het gamma. Onder de kap zet BMW de downsize-trend door. Het gamma begint met viercilinders. Een nieuwe 2,0-liter turbomotor vervangt de atmosferische zes-in-lijn van de 325i en de 330i. Een minder spannend geluid is waarschijnlijk het resultaat, maar het verbruik zal wel een stuk lager liggen. Wie toch een zes-in-lijn wil, komt automatisch uit bij de 335i. Die heeft een vermogen van 306 pk. De M3 keert weer terug naar de zes-in-lijn, zoals die ook in de E36 en E46 lag. Verschil is wel dat de volgende M3 voor het eerst een geblazen motor krijgt, waardoor een vermogen van rond de 450 pk in het verschiet ligt.
We moeten nog wel even wachten op de nieuwe Drie. Dit jaar staat in het teken van de 5-serie en BMW heeft 2011 voor de introductie van de nieuwe 1-serie gereserveerd. De 3-serie komt daarom niet voor 2012 in de showrooms te staan.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/13357 ... en-Munchen" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
Straks krijgen we nog een 1.6fsi ofzo....
6 cilinders willen we hebben!!!! protest!
6 cilinders willen we hebben!!!! protest!
-
Post maar in het FAIL topic. daar hoort het thuis.
-
Een echte BMW heeft een 6 cilinder
Een echte BMW heeft RWD.
Heren, maak jullie borst maar nat. De toekomst ziet er niet zo rooskleurig uit.2020 Wordt het jaar van FWD 3 series met 3 cilinder turbomotoren.
Een echte BMW heeft RWD.
Heren, maak jullie borst maar nat. De toekomst ziet er niet zo rooskleurig uit.2020 Wordt het jaar van FWD 3 series met 3 cilinder turbomotoren.

- RVV
Tom schreef:Post maar in het FAIL topic. daar hoort het thuis.

-
6 cylinder is voor mietjes, winterbanden ook.ROFLOL.

- Snipe
Kortom, koop een E90 325i of 330i.
Ze zijn nog in de aanbieding ook: http://www.ekris.nl/landingspaginas/blp ... SPORT.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze zijn nog in de aanbieding ook: http://www.ekris.nl/landingspaginas/blp ... SPORT.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Femme
De N52 en N53 uit de 330i is een wezenlijk andere motor dan de N54 uit de 335i. De eerste is vervaardigd uit magnesium en aluminium, de tweede uit aluminium en gietijzer. Vandaar ook het veel hogere gewicht van de N54. De N54 schijnt veel gelijkenissen te hebben met de oudere M54.Macboy schreef:Als er een 335i met 6-cilinder komt, dan komt er natuurlijk ook een 6-cilinder zonder bi-turbo. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben om dat te snappen. Mensen moeten zelf eens durven nadenken ipv fora af te struipen naar roddels....
De 335i is dus niet zomaar een 330i waar twee turbo's op geschroefd zijn. Ik kan me derhalve wel voorstellen dat BMW in één keer af wil van de atmosferische zescylinders, hoe treurig dat ook zou zijn.
- Joop
Klopt idd. Femme...
...zou wel eeuwig zonde zijn. De NA zescilinders blijf ik wel het lekkerste rijden vinden...; als men toch nodig acht er een turbo op te moeten schroeven zit er niets anders op dan de 335i te gaan rijden...
...zou wel eeuwig zonde zijn. De NA zescilinders blijf ik wel het lekkerste rijden vinden...; als men toch nodig acht er een turbo op te moeten schroeven zit er niets anders op dan de 335i te gaan rijden...
- Snipe
Toch zou ik dat een stap terug vinden. Een dubbele stap, zo je wilt.Joop schreef:De NA zescilinders blijf ik wel het lekkerste rijden vinden...; als men toch nodig acht er een turbo op te moeten schroeven zit er niets anders op dan de 335i te gaan rijden...
- Joop
Wat is het alternatief??
-
@Joop en Snipe, gewoon 'n vraag, maar al 'ns een langere proefrit met de .35i gemaakt?
- Joop
...ben nou eenmaal een puristje Robin...
...met de .35i is helemaal niets mis (en met de soundtrack al helemaal niet); begrijp me niet verkeerd. Met de nieuwe 3er zal de turbotechniek op de .35i verder verbeterd zijn lijkt mij.
Dus blijft de 335i alleen over wil je niet terug naar een viercilinder...; wat mij betreft dan ook zeker geen straf.
Ben afgelopen zomer er wel achter gekomen, dat de 335i (een E93 van een maatje van me om precies te zijn) na een stevige Eifelrit enorm lang staat na te hijgen waarbij deze het dik in het zweet uitbreekt om het maar even zo te noemen, terwijl het NA zescilinder blokje geen zweetdruppeltje vertoont als je hem iedere keer vol in de toeren de berg op stuurt.
...bovendien de M3 wordt ook een turbogeblazen zescilinder. Ga dan het nut van de 335i niet helemaal inzien, of andersom. Dan zouden de grote verschillen tussen de twee nog enkel op ondersteltechniek terug te vinden zijn lijkt mij.

...met de .35i is helemaal niets mis (en met de soundtrack al helemaal niet); begrijp me niet verkeerd. Met de nieuwe 3er zal de turbotechniek op de .35i verder verbeterd zijn lijkt mij.
Dus blijft de 335i alleen over wil je niet terug naar een viercilinder...; wat mij betreft dan ook zeker geen straf.
Ben afgelopen zomer er wel achter gekomen, dat de 335i (een E93 van een maatje van me om precies te zijn) na een stevige Eifelrit enorm lang staat na te hijgen waarbij deze het dik in het zweet uitbreekt om het maar even zo te noemen, terwijl het NA zescilinder blokje geen zweetdruppeltje vertoont als je hem iedere keer vol in de toeren de berg op stuurt.
...bovendien de M3 wordt ook een turbogeblazen zescilinder. Ga dan het nut van de 335i niet helemaal inzien, of andersom. Dan zouden de grote verschillen tussen de twee nog enkel op ondersteltechniek terug te vinden zijn lijkt mij.
Laatst gewijzigd door Joop op 04 jan 2010, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.