De weg waar je een keer gepakt kan worden....
- duifjes.com
Re: De weg waar je een keer gepakt kan worden....
@Hanz jij hebt toch een DSI>???
- Tom van H.
Hans hoe heb je dit voor elkaar gekregen, voor de rechter gekomen en gezegd dat jij het niet was en niet wist wie het gedaan had? Of is er meer bewijs voor nodig om de rechter te overtuigen dat jij niet achter het stuur zat?
Ben erg benieuwd hiernaar, omdat ik morgenochtend zelf bij de rechter mag verschijnen...
Ben erg benieuwd hiernaar, omdat ik morgenochtend zelf bij de rechter mag verschijnen...
- Bert ///M3
Volgens mij heeft Hans gewoon een transactievoorstel gehad voor zover ik lees? Eerste keer met zoiets gepakt, als je dan het transactie voorstel betaald beken je wel schuld maar kom je er ook met alleen een boete vanaf volgens mij.
-
Jongens is zo gebeurd had ik toch gelijk.Downforce Hans schreef:Je hebt het bij het rechte eindEG schreef:Marco denk dat Hans niet op "heterdaad" is gepakt.
Want 77 te hard betekent gewoon automatisch 6 maanden inbeslagname rijbewijs + 2 jaar voorwaardelijk (2 jaar lang mag je niet met 30 te hard binnen bk en 40 te hard buiten bk gepakt worden, anders mag je hem alweer komen inleveren...).
1000 euro is omdat de bestuurder niet bekend is, is gewoon "extra" straf voor de eigenaar. Ik zou zeker 1000 euro over hebben hoor, want het betekent ook dat er geen streepie achter je naam komt.
Is mijn maat ook overkomen, kreeg brief met wie is de bestuurder, netjes op mijn advies in de prullenbak geknikkerd, boete betaald (meer dan 500 euro) en case closed.
Als je op deze manier betaald kunnen ze je niks maken. Als je voor de rechtbank geroepen word kunnen ze je het moeilijk maken maar met creatief praten kan je daar ook zonder kleerscheuren weglopen hoor.
Welke les hebben wij hiero geleerd? NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT een bestuurdersverklaring invullen. Je hoeft in NL niet aan je eigen veroordeling werken, laat zij hun werk maar doen waar wij zoveel belastinggeld voor betalen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dan wil ik wel eens zwart op wit zien dat er geen kruisje achter je naam komt. Ik ga het niet proberen iig. Wat Bert zegt is nl ook waar, 1e keer is een transactie voorstel, soms 2e keer ook. Maar je bent een keer de klos met voorkomen. Kan me echt niet voorstellen dat het zo gemakkelijk is... sorry voor m'n eigenwijze visie hierop 

- Macboy
Ik rij gewoon nooit te hard. Heb je ook nergens last van.
- Arthur
- Auto: Nr.51

- Tom van H.
Ik rijd ook nooit te hard, maar iemand anders blijkbaar wel in mijn auto. De vraag is alleen of de rechter dat ook van mij wil aannemen. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar volgens mij ligt het in geval van snelheidsovertredingen weer wat minder makkelijk.....Macboy schreef:Ik rij gewoon nooit te hard. Heb je ook nergens last van.
Vind het trouwens wel apart als je bij 77 te hard niet al de 1e keer voor moet komen, maar bij 2e keer 40 te hard wel....
- Downforce Hans
Ik moest wel voor komen.Tom van H. schreef:Ik rijd ook nooit te hard, maar iemand anders blijkbaar wel in mijn auto. De vraag is alleen of de rechter dat ook van mij wil aannemen. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar volgens mij ligt het in geval van snelheidsovertredingen weer wat minder makkelijk.....Macboy schreef:Ik rij gewoon nooit te hard. Heb je ook nergens last van.
Vind het trouwens wel apart als je bij 77 te hard niet al de 1e keer voor moet komen, maar bij 2e keer 40 te hard wel....
De auto staat op naam van mijn zaak maar er kunnen ook anderen in gereden hebben.
Er heeft natuurlijk ook een ander in gereden maar ik wist niet wie.
Omdat ik verantwoordelijk ben voor de auto werd ik gestraft.
Ik moet namelijk bij houden wie er wanneer rijd.
Ondanks dat ik geen verleden had met te hard rijden (kan ook niet want dat doe ik nooit) eiste de officier 750 euro en 4 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar.
De rechter vond niet bewezen dat ik gereden had en gaf me 1000 euro boete.
GRtz Hans
Sponsors gevraagd

- Tom van H.
Geeft enigzins vertrouwen dit, alleen hopen dat die vlag ook opgaat bij een privé auto...
-
- Auto: M3P, 130i
Zuur Hans, blijft toch een pak geld!
A50 in in het Zuiden is heerlijk. Middenpeel weg trouwens ook.
Langs het kaneel ri. Weert kun je ook mooi knallen.
A50 in in het Zuiden is heerlijk. Middenpeel weg trouwens ook.

- jaydee
Beiden nog nooit iets als een hert ofzo aangereden zeker?Max V schreef:Daar reed ik gisteren nog, wat een heerlijke weg om lekker te stampen inderdaadMarco R. schreef:Zelf heb ik de weg van A12 afrit Oosterbeek en dan richting Ede over de Ginkelse Heide, oftewel de n224. Daar kun je gewoon op standje stampen door het bos, alleen rijdt daar best vaak een undercover auto en overdag staat er ook vaak een flitsauto

Zeker op zo'n weg door het bos komen ze uit het niets...
-
Als je geluk hebt hoef je niet voor te komen hoor, maat ging 101 (na correctie) waar ie 50 mocht moest niet voorkomen.Arthur schreef:Dan wil ik wel eens zwart op wit zien dat er geen kruisje achter je naam komt. Ik ga het niet proberen iig. Wat Bert zegt is nl ook waar, 1e keer is een transactie voorstel, soms 2e keer ook. Maar je bent een keer de klos met voorkomen. Kan me echt niet voorstellen dat het zo gemakkelijk is... sorry voor m'n eigenwijze visie hierop
Bij 77 te hard is het ander verhaal, maar ze mogen niet zomaar vanuit gaan dat jij reed hoor. Ok als ze een foto van je harses hebben achter het stuur is het wat anders, maar anders word het een heel erg moeilijk verhaal voor de OvJ. Ook al veroordelen ze je, je kan echt wel in beroep hiertegen hoor.
Ook met een prive auto kan dit hoor, hoeft geen auto van de zaak te zijn. Ik ken trouwens persoonlijk mensen die hun auto aan hun hele familie uitlenen dus het kan wel hoeft geen leugen te zijn. En in het geval van familie ben je niet verplicht te vertellen wie het was dus dat is extra zuur voor de OvJ.
Het is echt wel zo makkelijk in Nederland. Het probleem is dat dit strafrecht word (je pleegt een misdrijf) en dan moeten ze BEWIJZEN hebben, ze mogen niet klakkeloos dervanuitgaan dat jij reed. Net als in elke andere normale land met een normaal rechtssysteem HOORT dit ook zo te zijn, waarom denk je dat ze in D van voren flitsen?
Waarom denk je dat zoveel motorrijders hem proberen te peren, ze hebben je kenteken en alles... Om straf voor je rijbewijs te voorkomen. Tegenwoordig heb je naast de EMA ook de EMG dus dat word helemaal lollig. 3 dagen op cursus en 750 euro kost dat. Je MOET gaan anders word je rijbewijs ingetrokken... Ze mogen dit vrijwel voor alles geven: zelfs als je verkeerd knippert... De CBR krijgt gewoon veel te veel macht maarja dit is een ander verhaal.
Voor die niet gelovers: kijk eens hier kan je fijn zien waarvoor je die EMG opgelegd kan krijgen tegenwoordig:
http://www.cbr.nl/emg.pp#2700" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Jaydee: Zelf heeft een vriend van mij een keer een hert 's nachts bij Amerongen weggekaatst met zijn Civic. Ikzelf ben een keer bij de weg die ik noemde een reuzen groot zwijn tegengekomen langs de rijbaan. Best indrukwekkend zo'n beest. Maar als ik na ga wat er allemaal mogelijk voor mijn auto kan springen, daar hou ik me niet teveel mee bezig.
- duifjes.com
Klopt je moet er ook niet teveel over nadenken maar toch......als jij 160+ rijdt en er komt een zwijn voor je auto.....byby zwaaizwaai....
ps. wat ik trouwens gevaarlijker vindt is op de bewuste 80km weg dat er behoorlijk veel oversteekplaatsen voor auto's, trekkers en fietsers zijn....stel er komt een fietser aan die 20pils in zn mik heeft jij kan het wel inschatten maar hij/zij niet meer........en dan heb je een F**** serieus probleem denk ik dan.
En ik merk dat sinds ik kinderen heb ik gewoon rustiger aan doe.....8jaar geleden knalde we nog gewoon 240+ over 80km wegen met een bepaalt gezelschap
ps. wat ik trouwens gevaarlijker vindt is op de bewuste 80km weg dat er behoorlijk veel oversteekplaatsen voor auto's, trekkers en fietsers zijn....stel er komt een fietser aan die 20pils in zn mik heeft jij kan het wel inschatten maar hij/zij niet meer........en dan heb je een F**** serieus probleem denk ik dan.
En ik merk dat sinds ik kinderen heb ik gewoon rustiger aan doe.....8jaar geleden knalde we nog gewoon 240+ over 80km wegen met een bepaalt gezelschap

- Adje ///M3
A50 tussen de afritten St.Oedenrode en Veghel/Zijtaart
-
Idd de A50Adje ///M3 schreef:A50

- RVV
Ik reed afgelopen zondag 180 waar ik 50 mocht..
maar het was echt maar piep maar dan ook piepkort..
Even doorjensen... en fors afremmen.. nee ik jank niet als ik een keer de klos ben.. tot nu toe afkloppen ... en ik rij weer rustig braaf.. 

-
3 x 60 was het toch bij jou?Rico schreef:Ik reed afgelopen zondag 180 waar ik 50 mocht..maar het was echt maar piep maar dan ook piepkort..
Even doorjensen... en fors afremmen.. nee ik jank niet als ik een keer de klos ben.. tot nu toe afkloppen ... en ik rij weer rustig braaf..

- Downforce Hans
Ik heb een dsi, maar die staat nu tekoopduifjes.com schreef:@Hanz jij hebt toch een DSI>???

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik zeg niets, ik weet ook niets, mijn naam is haas, is hier wat gebeurd dan?...................................... 

- Kasteel
Even ter verduidelijking, puur het niet invullen van het papiertje en het schikkingsvoorstel betalen is 100% zeker dat de aantekening achter je naam komt. Wil je dit omzeilen, zul je ten alle tijden het verhaal moeten laten voor komen (of de daadwerkelijke overtreder opzoeken en die laten tekenen (A)).Downforce Hans schreef:Ik moest wel voor komen.Tom van H. schreef:Ik rijd ook nooit te hard, maar iemand anders blijkbaar wel in mijn auto. De vraag is alleen of de rechter dat ook van mij wil aannemen. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar volgens mij ligt het in geval van snelheidsovertredingen weer wat minder makkelijk.....Macboy schreef:Ik rij gewoon nooit te hard. Heb je ook nergens last van.
De auto staat op naam van mijn zaak maar er kunnen ook anderen in gereden hebben.
Er heeft natuurlijk ook een ander in gereden maar ik wist niet wie.
Omdat ik verantwoordelijk ben voor de auto werd ik gestraft.
Ik moet namelijk bij houden wie er wanneer rijd.
Ondanks dat ik geen verleden had met te hard rijden (kan ook niet want dat doe ik nooit) eiste de officier 750 euro en 4 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar.
De rechter vond niet bewezen dat ik gereden had en gaf me 1000 euro boete.
GRtz Hans
Sponsors gevraagd![]()
Wel apart dat degene in je auto niks gemerkt heeft, zo'n uitzonderlijke type flitsers (lichtschranke/digitaal), dat de rittenregistratie het niet heeft kunnen vinden....
- Kasteel
Er zijn wel een paar plekken waar je eigenlijk dagelijks ver boven de 50+ norm rijdt. Rijdt tegenwoordig op de snelwegen bijna niet meer te hard, maar op zo'n mooi binnendoorweggetje wil het snel richting 3x50/60/70 (Caddy/Golf/Z4M). Probleem is wel dat je dergelijke weg semi dagelijks rijdt, maar hopen dat het altijd goed blijft gaan
.

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Binnendoorweggetjes zijn het mooiste wat er is. Heb een tijdje als koerier gewerkt en wist ze toen hier in de omgeving vrijwel allemaal wel te vinden in de loop der tijd. Ik kwam erachter dat zelfs een Opel Combo gewoon dwars wil als het nat is
Jammer dat het voor geen meter verdiende en ik een l*l als bedrijfsleider had, voor de rest de hele dag een beetje hier in de regio touren was super! 8)

Jammer dat het voor geen meter verdiende en ik een l*l als bedrijfsleider had, voor de rest de hele dag een beetje hier in de regio touren was super! 8)
-
- Auto: M3P, 130i
Dat zeg ik. Overigens is die bocht bij St. Oedenrode spannend op hoge snelheid 200+. Zit een flink bump in. 8)Adje ///M3 schreef:A50 tussen de afritten St.Oedenrode en Veghel/Zijtaart
Vanaf afrit Zijtaart/Eerde/Veghel wordt het pas leuk. Op hogere snelheid is het een mooie links, rechts combinatie, waarbij die rechterbocht onwijs lang doordraait....