+1 voor TomTom schreef:Wel mooi, marketingMooi voorbeeld zijn sportstoelen. In een M3 moeten natuurlijk de M sportstoelen (is ook standaard gelukkig). In de 911 wil men graag dikke GT3 achtige kuipstoelen (want dat is de dikste keuze mogelijk). Dat terwijl de normale stoelen van een 911 zo'n beetje even sportief zijn dan sportstoelen uit een M3 (die men geweldig vind). De prijs van de 997 Carrera en M3 is ook hetzelfde. Eigenlijk zit het dan tussen de oren dat je niet de dikste uitvoering hebt of niet die speciale stikseltjes waar de marketingmannen zo hun best op hebben gedaan.
Hoeveel mensen, die nu een M3 kiezen, zouden toch voor de 997 kiezen als er geen GT3 was geweest? Net als het argument dat de M3 zo in de smaak valt omdat ie lekker praktisch en relatief onopvallend is. Om er gelijk achteraan te zeggen dat ze een GT3 wel zouden willen. Terwijl die juist een kermisspoiler heeft en helemaal niet praktisch is. Komt een beetje over als een dubbel moraal.
Maakt verder niet uit (heel menselijk hoor) maar viel mij op.
Carrera 997 of BMW M3 ?
-
Re: Carrera 997 of BMW M3 ?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Er is al veel gezegd hier en ik stond vorig jaar voor de keus, een jonggebruikte en nog 10 mille duurdere 2 (of was 't 3?)jaar oude 997S 355pk (zonder sperdiff) maar verder netjes of een fully loaded M3 sedan met net de kop eraf. Ik had al in 'vele' 911s gereden en ik dacht: Ja, een Elfer in de garage, daar de weekends wat mee toeren/rammen, 1 serie 118d voor dagelijks/familie. Dat is het.
En dan ga je rijden in een 997S met 40k km erop en merk je dat ie nog als nieuw is qua interieur en degelijkheid, top. Maar wat een prijs, schrijft zo'n ding dan 0 af?
In de veronderstelling dat ik vanuit de 335i 'hel' in de sportwagenhemel oid kwam, kwam ik wel bedrogen uit. OK, de motor is best koppelrijk in 't middengebied(7000 is praktisch max toerental) en het motorkabaal valt mee, maar het bochtenwerk...dat is meer dan goed/strak, maar niet uitmuntend ofzo, kortere bochten het bekende 911 onderstuur, nog steeds. Verder allemaal prima hoor, nette kar. Ik had 'm wat meer hardcorestrak/krachtig qua power gewild en GT3 regionen zijn 'onbetaalbaar'en 'n 996 GT3 ben ik niet weg van alhoewel Sjoerd's uitmuntend is.
Kortom, dat was 't net niet die 997S. Toen de M3 sedan. Dat was't net wel. Meer compromis, maar ook meer alledag, een zeer bruikbaar FUNweggdrag, bruikbaarder dan de 997S die ik reed. En toch relaxed 'zoeven'wanneer nodig. In de dagelijkse doortrek/racepraktrijk is een 'gewone'997 345 100% ondergeschikt aan de E9x M3. Geloof me maar.
Pluspunten 997:
-waardevastheid
-degelijk
-klassieker
Nadelen:
-het is geen GT3 en heeft geen wow dit is het weggedrag...het is niet the holy grail ofzo en dat proef ik hier een beetje, ik verkies een loaded Cayman 320pk boven een 997.
-prijzig
-elke hoek vd straat, iederen heeft een 911 in sportwgenland, niks aparts aan.
-arrogantie, nog meer dan de M3 qua looks gevolgd door afgunst

En dan ga je rijden in een 997S met 40k km erop en merk je dat ie nog als nieuw is qua interieur en degelijkheid, top. Maar wat een prijs, schrijft zo'n ding dan 0 af?
In de veronderstelling dat ik vanuit de 335i 'hel' in de sportwagenhemel oid kwam, kwam ik wel bedrogen uit. OK, de motor is best koppelrijk in 't middengebied(7000 is praktisch max toerental) en het motorkabaal valt mee, maar het bochtenwerk...dat is meer dan goed/strak, maar niet uitmuntend ofzo, kortere bochten het bekende 911 onderstuur, nog steeds. Verder allemaal prima hoor, nette kar. Ik had 'm wat meer hardcorestrak/krachtig qua power gewild en GT3 regionen zijn 'onbetaalbaar'en 'n 996 GT3 ben ik niet weg van alhoewel Sjoerd's uitmuntend is.
Kortom, dat was 't net niet die 997S. Toen de M3 sedan. Dat was't net wel. Meer compromis, maar ook meer alledag, een zeer bruikbaar FUNweggdrag, bruikbaarder dan de 997S die ik reed. En toch relaxed 'zoeven'wanneer nodig. In de dagelijkse doortrek/racepraktrijk is een 'gewone'997 345 100% ondergeschikt aan de E9x M3. Geloof me maar.
Pluspunten 997:
-waardevastheid
-degelijk
-klassieker
Nadelen:
-het is geen GT3 en heeft geen wow dit is het weggedrag...het is niet the holy grail ofzo en dat proef ik hier een beetje, ik verkies een loaded Cayman 320pk boven een 997.
-prijzig
-elke hoek vd straat, iederen heeft een 911 in sportwgenland, niks aparts aan.
-arrogantie, nog meer dan de M3 qua looks gevolgd door afgunst

Laatst gewijzigd door Robin op 06 okt 2009, 16:58, 3 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
Maar de eerste foute bling bling poeder/pillen/hash konings rijden dan met 21" chroom en boom boom installaties al rond, en als de opvolger er is gaat het helaas helemaal hard, dat is helaas de pech van de BMW, en treft Porsche in veel mindere mate.Rico schreef:Vind het sjonnie verhaal wel een beetje overdreven, een 5 jaar oude e9X M3 kost nog zeker tussen de 35000 en 40000 euro tzt.. niet echt het instap tarief voor sjonnies.
Kijk eens naar de vele reakties op een nette 964 of 993, dat zegt genoeg over hoe tijdloos de auto is.
Michel
-
+1 voor Robin 

- stefan740
911.
Omdat ik de 3 niet mooi vind en +100k voor een 3 idd teveel is imo. Alhoewel ik binnen een aantal maanden waarschijnlijk wel dingen aan de standaard 911 wil upgraden haha.
Liever een dikke Cayman S dus
Omdat ik de 3 niet mooi vind en +100k voor een 3 idd teveel is imo. Alhoewel ik binnen een aantal maanden waarschijnlijk wel dingen aan de standaard 911 wil upgraden haha.
Liever een dikke Cayman S dus
- Bert ///M3
Maar dat geld ook als je een oude M3 ziet in knappe staat zonder mega wielen etc.Michel P schreef:Maar de eerste foute bling bling poeder/pillen/hash konings rijden dan met 21" chroom en boom boom installaties al rond, en als de opvolger er is gaat het helaas helemaal hard, dat is helaas de pech van de BMW, en treft Porsche in veel mindere mate.Rico schreef:Vind het sjonnie verhaal wel een beetje overdreven, een 5 jaar oude e9X M3 kost nog zeker tussen de 35000 en 40000 euro tzt.. niet echt het instap tarief voor sjonnies.
Kijk eens naar de vele reakties op een nette 964 of 993, dat zegt genoeg over hoe tijdloos de auto is.
Michel
Uiteindelijk rij ik bijvoorbeeld nog steeds in die oude E36 rond omdat ik het geen lelijke auto vind om te zien, en die mij qua rijden nog steeds vermaakt.
Als je je meer druk maakt om wat een ander denkt als om wat je er zelf van vind waarom zou je dan uberhaubt in een bepaald type auto gaan rijden? Voor de status bij de buren?
-
Ik vind serieus een M3 sedan 'te duur', maar een 997(S) nog erger voor wat ie niet biedt...
Looks: E90 M3 100% hands down tov 997(S) ook al staat ie op 19"etc. 997 GT3 minimaal om het woweffect bij mij bij een nieuwe Elfer te krijgen.
Doorsparen voor 'n GT3 dus.
Looks: E90 M3 100% hands down tov 997(S) ook al staat ie op 19"etc. 997 GT3 minimaal om het woweffect bij mij bij een nieuwe Elfer te krijgen.

E90 M3 is een auto voor kenners(ook in 't straatbeeld) een 997(S) is weer een Elfer voor iemand die de klok heeft horen luiden en niet weet waar de klepel hangt en met poen mee wil doen met de rest want iedereen heeft zo'n ding in zijn kringen dus hij/zij ook maar.... :twisted:Bert ///M3 schreef: Als je je meer druk maakt om wat een ander denkt als om wat je er zelf van vind waarom zou je dan uberhaubt in een bepaald type auto gaan rijden? Voor de status bij de buren?

Doorsparen voor 'n GT3 dus.

-
Porkers kunnen gaaf zijn. Laatst een 996 Turbo meegemaakt met wat peper. Welterusten, niets aan.
M3 voor 111k in geen 111 jaar.
Beide dus niet eigenlijk. Dan maar behelpen met een Z06

-
Volgens mij ben ik dus 1 van de weinigen die ooit voor die letterlijke keus stond: 997 vs E9x M3.
M'n vrouw (die 0 kijk op auto's heeft en het ook niet boeit, ja hard rijden etc vind ze wel mooi) vond dat een BMW/Mercedes etc auto's zijn voor snauwerige executives/directeuren/ballen en ze minimaal een kofferbak moeten hebben, dus geen 1er of touring oid.
Ik zei nog: En bedankt
De 997 waar we in reden vond ze wel 'mooi' of leukachtig , maar voor 'egoistische snobberige arrogante eikels' die niet aan hun vrouw/kinderen etc denken(ivm geen binnenruimte)
Toen lachte ik in mijn vuistje.
Zo ziet een buitenstaander er dus tegenaan....
M'n vrouw (die 0 kijk op auto's heeft en het ook niet boeit, ja hard rijden etc vind ze wel mooi) vond dat een BMW/Mercedes etc auto's zijn voor snauwerige executives/directeuren/ballen en ze minimaal een kofferbak moeten hebben, dus geen 1er of touring oid.

Ik zei nog: En bedankt

De 997 waar we in reden vond ze wel 'mooi' of leukachtig , maar voor 'egoistische snobberige arrogante eikels' die niet aan hun vrouw/kinderen etc denken(ivm geen binnenruimte)
Toen lachte ik in mijn vuistje.

-
Als ik geen wife en kids had:Inderdaad. TopkarNandor schreef:Porkers kunnen gaaf zijn. Laatst een 996 Turbo meegemaakt met wat peper. Welterusten, niets aan.

GTR idem.
- JurT
Ik heb nooit in een Porsche gereden en vind het zeker mooie auto's. Echter heb ik altijd een zwak gehad voor Bmw en dan met name de M power auto's. Wat me aantrekt is dat de een m3 niet zo opvallend is. Een wolf in schaapskleren
Daarom kies ik voor de M3

Daarom kies ik voor de M3
- Mathieu
Ik heb in allebei gereden, in de 997 4S Tiptronic maar eventjes.
Ondanks mijn grote liefde voor Porsche zou ik toch een sedan nemen.
Dus de M3 voor mij, ondanks dat ik de 997 prachtig vind.
Ondanks mijn grote liefde voor Porsche zou ik toch een sedan nemen.
Dus de M3 voor mij, ondanks dat ik de 997 prachtig vind.
- Collin Bello
No brainer....stond voor de keus en haal nu het bordje BMW-only van mijn oprit.
M3 E9x is geen speelgoed meer, zoals de E46 was, zwaar en saai (behalve het geluid en de versnelling in rechtuit). De 997 is langzamer, licht en listig, goed, maar voor mij speels...en vol emotie. (Ik zoek nog de verkoper die me 27 jaar geleden de boekjes opstuurde van Porsche voor mijn spreekbeurt. Heb beloofd mijn eerste te komen laten zien.)
Ach maar zoveel mensen zoveel meningen... beide in elk geval geen straf om mee naar huis te nemen.
M3 E9x is geen speelgoed meer, zoals de E46 was, zwaar en saai (behalve het geluid en de versnelling in rechtuit). De 997 is langzamer, licht en listig, goed, maar voor mij speels...en vol emotie. (Ik zoek nog de verkoper die me 27 jaar geleden de boekjes opstuurde van Porsche voor mijn spreekbeurt. Heb beloofd mijn eerste te komen laten zien.)
Ach maar zoveel mensen zoveel meningen... beide in elk geval geen straf om mee naar huis te nemen.
-
Tristan schreef:Ondanks dat ik grote Porsche liefhebber ben kies ik hierbij toch voor de M3 en daarbij voor de sedan versie om praktische redenen.
+1

-
Waarom wordt eigenlijk 'praktisch' aangehaald? Er is toch nergens gezegd dat het je enige auto moet zijn? Overigens had dat m'n keuze ook niet veranderd hoor. Zo ver als de stoel bij mij naar voren moet, passen er altijd wel passagiers achterin een porker. 

-
LBTom schreef:Maar dan moet het wel iets speciaals zijn dan de "standaard" uitvoering.Een 'gewone' 911 doet weinig voor me.Jullie praten over een 997 Carrera alsof het een 316i is tov M3.dan een instap 911. daarbij wordt een 911 pas echt interessant als het een met opties beladen 997 S betreft of juist de sportieve GT3.
3,6 liter, 345pk, 4,9 sec. naar de 100, top 289km/u, 1390kg (en standaard uitrusting bevat al 18 inch, bi-xenon, lederen bekleding, climate control enz.)
Specs doen IMHO niet echt toe. Meer het concept.
Denk dat je hier 80% van de stemmen kunt voorspellen door te kijken of mensen wel of niet regelmatig op een circuit spelen. Als ik van mezelf (trackjunkie) uitga heb ik dus helemaal niks met laffe straat "sport"auto's of er nou 911, GranSport, XKR, R8, V8 Vantage of 8C op staat. Vind het nergens op slaan om in een straatauto drempelvrees te moeten hebben, geen bagage kwijt te kunnen, een blerriehoera (oh sorry, Tequipment Klangpaket Sport-) uitlaat aan te moeten horen of niet in bepaalde Pgarage's te kunnen omdat je dikke wielen dan aan bonken gaan. Straatauto moet gewoon ruimte hebben en hard gaan. Wellicht dat iemand die nog gelooft in het "sportauto" idee er anders over denkt. Voor mij is dat nl iets wat kaalgeraapt is met een vaste stoel, 6 pnts gordels en hele dikke remmen. Dus vandaar dat een GT3 wel weer leuk wordt. In die andere rol doen al die nadelen er nl niet meer toe.
Laatst gewijzigd door steve smith op 06 okt 2009, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
LOL @ zelfspotallen schreef:Waarom wordt eigenlijk 'praktisch' aangehaald? Er is toch nergens gezegd dat het je enige auto moet zijn? Overigens had dat m'n keuze ook niet veranderd hoor. Zo ver als de stoel bij mij naar voren moet, passen er altijd wel passagiers achterin een porker.

- Joop
Makkelijke keuze voor mij....: 997 Carrera
Porsche is naast BMW en Audi al een merk waar ik het meest mee heb, als het om het moderne spul gaat.
E92 M3 is een prachtige en heerlijke stuurauto, maar tevens ook meer GT geworden; een allroudner dus. Niets mis mee; maar zijn prijs is te hoog voor wat ie biedt IMO.
De 997 Carrera is daarbij in vergelijking 'betaalbaarder', althans daar zou ik het geld wel voor over hebben; model is in de eenvoudigste uitvoering (Carrera en Carrera S) eigenlijk ook op z'n mooist en tijdloos. Is na jaren ontwikkeling ook wel meer een GT geworden, maar blijft wel een sportauto die bij uitstek ook als daily te gebruiken is. Overigens zie ik de Cayman S ook steeds meer zitten en dat is zelfs een hele betaalbare sportauto in verhouding tot genoemde twee.
Het praktische nut speelt voor mij niet mee bij de keuze, want dan kun je de 911 wel laten staan. Zelfs de E92 is in vergelijking met 911 een verhuiswagen; best een praktische auto (weet ik uit eigen ervaring
).
Porsche is naast BMW en Audi al een merk waar ik het meest mee heb, als het om het moderne spul gaat.
E92 M3 is een prachtige en heerlijke stuurauto, maar tevens ook meer GT geworden; een allroudner dus. Niets mis mee; maar zijn prijs is te hoog voor wat ie biedt IMO.
De 997 Carrera is daarbij in vergelijking 'betaalbaarder', althans daar zou ik het geld wel voor over hebben; model is in de eenvoudigste uitvoering (Carrera en Carrera S) eigenlijk ook op z'n mooist en tijdloos. Is na jaren ontwikkeling ook wel meer een GT geworden, maar blijft wel een sportauto die bij uitstek ook als daily te gebruiken is. Overigens zie ik de Cayman S ook steeds meer zitten en dat is zelfs een hele betaalbare sportauto in verhouding tot genoemde twee.
Het praktische nut speelt voor mij niet mee bij de keuze, want dan kun je de 911 wel laten staan. Zelfs de E92 is in vergelijking met 911 een verhuiswagen; best een praktische auto (weet ik uit eigen ervaring

- Kasteel
+1Steven Nauta schreef:Heb de 997 gekozen.
Ten eerste omdat ikzelf geen ruimte nodig heb en een 997 achterbank nog wat flinke tassen kwijt kan eventueel.
Ten tweede omdat een Porsche voor 120k veel meer die 120k aanschafprijs vertegenwoordigd dan een M3 van 120k. (in mijn ogen uiteraard)
Ten derde omdat ik een groot Porsche liefhebber ben. Ook al is de V8 een juweeltje, zit die 997 zo goed in elkaar dat je er alle kanten mee op kunt. Een standaard M3 zal geen held zijn op het circuit, een standaard 997 ook niet maar geeft mij wel meer het sportwagen gevoel. Een heerlijke allrounder met de juiste looks.
Uiteraard liefst een S en zal dan ook NOOIT een nieuwe aanschaffen, gezien het aanbod in 2e hands divers genoeg is (binnen- dan wel buitenland) Als ik met geknepen ogen naar onze oprit kijk zie ik daar liever een Porsche staan dan een M3
Echter ben ik atm nog niet zo voor dagelijks een dergelijke auto. Levert in me dagelijkse werkzaamheden teveel gezeik op (afgunst/klanten etcetc). maar buiten dat rijd ik al snel 30/40k per jaar met zo'n auto, eigenlijk niet echt een optie dus.
Dan moet het dus al snel een weekend auto worden, eigenlijk wil je dan toch wel het liefste een 'S' of een 'gt3'. Kans dat er ooit een supernette 996 GT3 (of 997 als het nog heel lang duurt

Echter gewoon puur voor dagelijks staan de 'gewone' 997 en M3 redelijk naast elkaar en denk ik dat ondanks dat mijn auto voorkeur uitgaat voor een 911, ik toch met de M3 naar huis ging. Auto is voor ons wel opvallend/schreeuwend en herkenbaar, maar voor 9 vd 10 mensen is het maar gewoon een BMW en een Porsche is altijd een Porsche, met alle vormen van afgunst die het aantrekt

*stapt eerdaags rondje mee in een 997

- RVV
Robin schreef:Volgens mij ben ik dus 1 van de weinigen die ooit voor die letterlijke keus stond: 997 vs E9x M3.
M'n vrouw (die 0 kijk op auto's heeft en het ook niet boeit, ja hard rijden etc vind ze wel mooi) vond dat een BMW/Mercedes etc auto's zijn voor snauwerige executives/directeuren/ballen en ze minimaal een kofferbak moeten hebben, dus geen 1er of touring oid.![]()
Ik zei nog: En bedankt![]()
Toen lachte ik in mijn vuistje.![]()

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Porker natuurlijk, gewoon een keer wat anders..........................................
Grapjuh.....................
Kijk , ik kan wel shoppen in het betere prijssegment, daar niet van, dus een 997, een AM Vantage V8, het ligt binnen de mogelijkheden, maarrrrrrrrrrr
1 Te opvallend, nu vind ik een Porker qua model helemaal niet aansprekend, ook nooit gevonden, een AM is prachtig aan de buitenzijde, maar binnen vind ik het een ramp. In elk geval heb ik geen zin om me in deze zeer opvallende verschijningen door het verkeer te begeven, ergens te parkeren en telkens maar hopen dat ie er nog staat en als dat het geval is liefst ook nog onaangeroerd.
2 Te onpraktisch
3 nog duurder voor wat ze te bieden hebben ivm een M3
Het mooie van een M3;
1 Niet opvallend, maar op zijn minst zo snel als bovenstaande voorbeelden
2 Zeer praktisch, 4 man met koffers is een eitje (doe dat eens bij de concurenten)
3 Relatief goedkoop ( vergeet niet dat voor de €120K de M3 helemaal vol ligt , terwijl je voor dit bedrag de Porker nog niet kaal kan kopen)
Voor mij een bevestiging van de juiste keuze alweer een jaar geleden, ik heb er nog geen seconde spijt van.........................
Grapjuh.....................

Kijk , ik kan wel shoppen in het betere prijssegment, daar niet van, dus een 997, een AM Vantage V8, het ligt binnen de mogelijkheden, maarrrrrrrrrrr
1 Te opvallend, nu vind ik een Porker qua model helemaal niet aansprekend, ook nooit gevonden, een AM is prachtig aan de buitenzijde, maar binnen vind ik het een ramp. In elk geval heb ik geen zin om me in deze zeer opvallende verschijningen door het verkeer te begeven, ergens te parkeren en telkens maar hopen dat ie er nog staat en als dat het geval is liefst ook nog onaangeroerd.
2 Te onpraktisch
3 nog duurder voor wat ze te bieden hebben ivm een M3
Het mooie van een M3;
1 Niet opvallend, maar op zijn minst zo snel als bovenstaande voorbeelden
2 Zeer praktisch, 4 man met koffers is een eitje (doe dat eens bij de concurenten)
3 Relatief goedkoop ( vergeet niet dat voor de €120K de M3 helemaal vol ligt , terwijl je voor dit bedrag de Porker nog niet kaal kan kopen)
Voor mij een bevestiging van de juiste keuze alweer een jaar geleden, ik heb er nog geen seconde spijt van.........................
- Jorik
Ik heb precies dezelfde afweging gemaakt. In het begin neigde ik meer naar de 911 kant (voordat ik überhaupt met één van beide had gereden), puur op looks en emotie erbij. Nadat ik echter met beide (en nog wat andere types) had gereden was het echter vrij duidelijk: m3! Enorme fun factor gecombineerd met een enorme bruikbaarheid. Bij Porsche verkies ik zelfs een cayman s boven de gewone 911.Robin schreef:Volgens mij ben ik dus 1 van de weinigen die ooit voor die letterlijke keus stond: 997 vs E9x M3.
M'n vrouw (die 0 kijk op auto's heeft en het ook niet boeit, ja hard rijden etc vind ze wel mooi) vond dat een BMW/Mercedes etc auto's zijn voor snauwerige executives/directeuren/ballen en ze minimaal een kofferbak moeten hebben, dus geen 1er of touring oid.![]()
Ik zei nog: En bedankt![]()
Toen lachte ik in mijn vuistje.![]()
- Femme
Moeilijke keuze. Wat betreft formaat ga ik absoluut voor de 911 vanwege de lage zitpositie en het ontbreken van een overbodige (personen)achterbank (het bankje dat erin zit is voor handtassen). Ik stoor me aan het feit dat ik voor normaal woon/werkverkeer 99 procent van de ritten een achterbank bij me heb die niet wordt gebruikt. Zonder die achterbank kun je een leukere auto maken.
In de parkeergarage bij mijn werk staat een 911 Carrera in zilvergrijs. Die auto doet me eigenlijk weinig. Wat betreft uitstraling vind ik een M3 meer hebben. Ik vind het overigens onzin om te stellen dat de M3 een onopvallende auto is. Iedereen kan zien dat het een veel dikkere en duurdere BMW is dan een 316i in crisisuitvoering op 16 inch velgjes. Als je denkt jezelf in een M3 onopvallend door het verkeer te kunnen bewegen hou je je zelf voor de gek. Het interesseert mij overigens geen hol wat anderen van mijn auto vinden. Ik hoef ook niet langs klanten die afgunstig kunnen reageren.
Ik denk dat het uiteindelijk toch de 911 zou worden die dan later nog wat wordt aangepakt om 'm aan te dikken.
Als ik een vrije keuze in coupé's zou hebben, zou ik een gebruikte Z4MC nemen die dan riant gemodificeerd kan worden
.
In de parkeergarage bij mijn werk staat een 911 Carrera in zilvergrijs. Die auto doet me eigenlijk weinig. Wat betreft uitstraling vind ik een M3 meer hebben. Ik vind het overigens onzin om te stellen dat de M3 een onopvallende auto is. Iedereen kan zien dat het een veel dikkere en duurdere BMW is dan een 316i in crisisuitvoering op 16 inch velgjes. Als je denkt jezelf in een M3 onopvallend door het verkeer te kunnen bewegen hou je je zelf voor de gek. Het interesseert mij overigens geen hol wat anderen van mijn auto vinden. Ik hoef ook niet langs klanten die afgunstig kunnen reageren.
Ik denk dat het uiteindelijk toch de 911 zou worden die dan later nog wat wordt aangepakt om 'm aan te dikken.
Als ik een vrije keuze in coupé's zou hebben, zou ik een gebruikte Z4MC nemen die dan riant gemodificeerd kan worden

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Das echt pertinente onzin........................en ik kan het wetenWat betreft uitstraling vind ik een M3 meer hebben. Ik vind het overigens onzin om te stellen dat de M3 een onopvallende auto is. Iedereen kan zien dat het een veel dikkere en duurdere BMW is dan een 316i in crisisuitvoering op 16 inch velgjes. Als je denkt jezelf in een M3 onopvallend door het verkeer te kunnen bewegen hou je je zelf voor de gek. Het interesseert mij overigens geen hol wat anderen van mijn auto vinden. Ik hoef ook niet langs klanten die afgunstig kunnen reageren.

Ik zie mensen zelden kijken, en als dat wel het geval is dan zijn het jochies van 10-16 jaar, want die hebben zo`n poster boven het bed hangen en die zien het direct.........
De rest haalt gapend de schouders op, en vraagt zich af waar het over gaat..........
Nu kan het mij ook geen hol schelen wat de rest er van denkt, maar incognito past me gewoon beter, minder opvallend naar de blauwe brigade, minder opvallend naar het dievengilde, minder opvallend naar de verveelde jongere die zijn sleutel er maar eens weer langs trekt ( niet om te starten, wel om te tarten :fy: )
Het is een typische denkfout van de (gemiddelde ) DFer, die een mentaal schema hanteert, dat iedereen auto`s leuk vindt.............................nou, dat valt tegen, er zijn hele hordes die het geen r.k interesseert...........................en dan valt een M3 minder op tegen een Porker, een AM, een Ferrari...........want die worden ook door een leek/niet geïnteresseerde herkend.......
- Maus335i
Apart Romo.. zelfs Erik en ik krijgen met grote regelmaat de nodige koppendraaiers en uitdagingen bij het stoplicht. En dan is een 335i mijn inziens een stuk meer incognito dan een M3...
Ik heb gekozen voor de M3 trouwens, heb niks en heb nooit iets gehad met Porsche, het hele merk (en modellenlijn) staat me niet aan.
Ik heb gekozen voor de M3 trouwens, heb niks en heb nooit iets gehad met Porsche, het hele merk (en modellenlijn) staat me niet aan.