Dat was het wel, maar ook fortuinlijk genoeg om er een te bezitten! Hoop uiteraard nog wat anderen ooit een keer te sturen...M@rcel schreef:86. Nissan 350Z
76. Mini Cooper S R53
62. BMW M3 E92
52. Porsche Boxster S
41. Porsche Cayman S
26. BMW M3 [E30]
EVO's Top 100 best drivers car's, welke hebben wij gereden?
- Jorik
Re: EVO's Top 100 best drivers car's, welke hebben wij gereden?
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
TopFuel schreef:Ik kom aan meer dan 1 op de 5 auto's uit de lijst. De S2000 + Focus RS mk1 zijn de grootste missers imo. De nummer 1 is voor mij ook de onbetwiste nummer 1! Lijkt me zo fantastisch om daar eens mee te rijden...
gr. TF
Nummer 2 is ook de onbetwiste nummer 2

Maar idd er missen een paar auto's, maar die Engelsen waren nooit zo te spreken over die Focus RS mk1. Dus vandaar dat die niet in het lijstje staat.
Al was het een Duits blad was het een heel ander lijstje!
- Dennis Cavallino
Klopt, want de Focus RS mk1 viel juist op de engelse back-roads erg tegen toch? Op strak asfalt was er volgens mij weinig mis mee, maar juist dan was 'ie niet zo spannend als 'ie op die back roads met een goed onderstel had kunnen zijn. Volgens mij waren dat de engelse commentaren.
A 110 zou ik wel willen hebben maar dan wel de zeldzame 1800 sx met ruim 160 pk dacht ik, zeer zeldzaam en kosten nu rond de 70kDennis Cavallino schreef:@Steve: Je moet nog een favoriet kiezen, als dat lukt.
Stuk meer exoten gereden dan ik, ik had niet anders van je verwacht. 8)
De Renault Alpine A610 is trouwens wel een echte droomauto van me, al begon mijn voorliefde toch echt toen ik als kleine man op de achterbank van onze 504 zat te kwijlen toen mijn pa de achtervolging inzette op een A310. Die auto kwam uit de ruimte, dacht ik toen. Toen al veel zeldzamer dan een 911. De A110 en A310 mogen ze dus ook voor de deur zetten trouwens. Luco? Hoor je me, ja zet deze 3 Renaults maar voor de deur!

A 610 vind ik te modern en 310 vind ik niet echt mooi.
Ik heb de voorloper van de 610 en persoonlijk vind ik die mooier

Van het lijstje diverse auto's gereden, maar niet noemenswaardig

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja, ik heb er ook 'n paar gereden in 't lijstje. Zou de Macca F1 gewoon op 1 zetten gevolgd door een Radical SR8...waarom staat die er niet tussen? Anyway, het is maar hoe je 't lijstje interpreteert. Vind het ook vreemd dat idd een S2000 er niet tussen staat en andere mindere goden weer wel imo. 205GTI 1.9 mooie ervaringen vroeger mee gehad, koning van de fwd hatches naar mijn idee.
En voor Luco deze:
In de Power & Glory Mod van racesim GTR2 zit ie ook en is ie op korte parcoursjes met veel haaks bochtenwerk the weapon of choice. Toppertje.
En voor Luco deze:

In de Power & Glory Mod van racesim GTR2 zit ie ook en is ie op korte parcoursjes met veel haaks bochtenwerk the weapon of choice. Toppertje.
- Jinx
95. Jaguar XKR [2009] (vaders auto)
94. BMW M5 E60
88. Jaguar XJ220
86. Nissan 350Z (een weekend geleend van werk)
76. Mini Cooper S R53
70. Nissan Skyline R33 (proefrit gemaakt voor mezelf, viel vies tegen. Was wel een GTST)
61. Renaultsport Clio 200 Cup
38. Porsche 911 Carrera S [997] (vaders oude auto)
32. Subaru Impreza P1 [2000-01] (auto van mijn broer)
25. Renault Clio V6
23. Peugeot 205 GTI 1.9 (eerste auto ooit in gereden)
7. Renaultsport Clio Trophy [2005]
5. Renaultsport Mégane R26.R
Oeh, ik heb nog een aardig lijstje.
En dan staan er nog aardig wat auto's niet op het lijstje. Honda S2000, Ferrari 456M, etc.
Moet wel toegeven dat ik bij Renault/Nissan werk, dus de renault's en Nissan's probeer ik free of charge.
94. BMW M5 E60
88. Jaguar XJ220
86. Nissan 350Z (een weekend geleend van werk)
76. Mini Cooper S R53
70. Nissan Skyline R33 (proefrit gemaakt voor mezelf, viel vies tegen. Was wel een GTST)
61. Renaultsport Clio 200 Cup
38. Porsche 911 Carrera S [997] (vaders oude auto)
32. Subaru Impreza P1 [2000-01] (auto van mijn broer)
25. Renault Clio V6
23. Peugeot 205 GTI 1.9 (eerste auto ooit in gereden)
7. Renaultsport Clio Trophy [2005]
5. Renaultsport Mégane R26.R
Oeh, ik heb nog een aardig lijstje.

En dan staan er nog aardig wat auto's niet op het lijstje. Honda S2000, Ferrari 456M, etc.
Moet wel toegeven dat ik bij Renault/Nissan werk, dus de renault's en Nissan's probeer ik free of charge.

- Dennis Cavallino
Ik heb de voorloper van de 610 en persoonlijk vind ik die mooier
Mee eens hoor, ik vind de Alpine die jij hebt (model heet GTA ipv iets met een .10 nummer?) ook wel de mooiste na de A110. Toch heeft zo'n A310 met zijn bizarre ontwerp nog altijd een uitzinnige uitstraling die ik echt nog steeds fantastisch tijdloos en futuristisch tegelijk vind. Ze zijn geen drol waard, omdat ze enorm ondergewaardeerd zijn (misschien een te moderne auto als klassieker, maar niet exotisch genoeg om als youngtimer gewild te raken?).
Een A610 lijkt me een super auto om eens in te rijden, maar de voorganger is net iets mooier inderdaad. Ach, alles waar Alpine op staat is wel mooi he Luco.
Of niet?
Alpine plaatjes en nog meer Alpine plaatjes.

-
A610 is toch met die klapkoplampen? Altijd een prachtige auto gevonden
- Macboy
Interessante top 100. Opmerkelijk de Mazda MX-5 en de 205 GTI die geweldig sturen, maar zo ver naar voren ? En de Mégane R26-R is natuurlijk ook erg bijzonder. Verder viel mij op hoe goed de Carrera S het doet (997), namelijk #38 en dat vind ik een goede prestatie. Laat denk ik ook aan veel DF-ers zien dat je echt geen GT3 nodig hebt om fun te behalen met een Porsche.
Maar wel apart dat de Cayman dan slechter presteert ... dacht dat ie juist zo goed was ? Of was het meer de potentie, die Porsche bewust onderdrukt ?
Maar wel apart dat de Cayman dan slechter presteert ... dacht dat ie juist zo goed was ? Of was het meer de potentie, die Porsche bewust onderdrukt ?
- Dennis Cavallino
Volgens mij staat er 1 ding dik bovenaan om in 't lijstje te scoren en dat is rijbeleving. Goed sturen, of 'beste sportwagen', zijn geen garantie voor maximale rijbeleving. Een Mx5 1.6 is leuk en biedt inderdaad veel rijbeleving (zeker met de prijs die ze nieuw kostten), maar hij staat wel erg dichtbij zijn voorganger, de Lotus Elan (Die ze beter ook meteen als 26R hadden kunnen noteren, om de type aanduiding van de Megane maar een beetje in perspectief te zetten). Ach, er ontbreken gewoon veel auto's en laatst reed ik weer in een standaard AE86 en die staat hier niet eens tussen. 8200 rpm, sper standaard, zo'n auto zou net als de Alfa 75 en Porsche 924 S in mijn lijstje van 100 favorieten staan, maar goed, ik heb niet zoveel exoten gereden. Ja, een semi-exoot, de Lamborghini Jalpa, maar alle andere auto's die ik in deze post noem staan daar boven.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik ook, er stond voor een paar maanden terug eentje op Pistonheads te koop voor een erg zacht prijsje! Een LHD en ik meen dat ie voor minder dan 10K in EUR werd aangeboden.M@rcel schreef:A610 is toch met die klapkoplampen? Altijd een prachtige auto gevonden
Omtrent de lijst.....tja natuurlijk heeft iedereen z'n voorkeur maar al probeer je alles in tijd perspectief te zetten dan kan ik het er nog onmogelijk mee eens zijn. De plaats van de 205 vind ik zeker een van de minst geloofwaardige. Echt een leuke kar en een hele goede GTI maar zo'n ding zou bij mij zeker niet hoger staan dan een Porsche 944 Turbo en die komt er niet eens in voor. Een auto die puur feitelijk zelfs beter was dan een 911. Een Golf MK2 GTI in een zucht noemen met een MK1 GTI is voor mij wel de doodsteek trouwens

- Tristan
93. Ferrari 355 Berlinetta F1
92. Aston Martin Vanquish S
76. Mini Cooper S R53
52. Porsche Boxster S
92. Aston Martin Vanquish S
76. Mini Cooper S R53
52. Porsche Boxster S
- Rallye
Ik had een zwarte 306GTi-6 phase 1 uit november '96. Achteraf zijn door de eerste eigenaar airco en cruisecontrol ingebouwd, terwijl dat zover ik heb kunnen nagaan eigenlijk standaard op de GTi moest hebben gezeten?Erik Stoffelsen schreef:Snipe schreef:Volgens mij is de Rallye niet geleverd in NL. Geeft niet, de GTI was al lekker genoeg..!Dennis Cavallino schreef:Ok, was die Rallye uberhaupt wel geleverd in NL, of alleen in de UK?
Klopt; geleverd in engeland en duitsland,
Bijna niet te vinden; een blijkbaar nog betere stuurmachine dan een 306 gti-6....
Misschien dat mijn excemplaar dan toch een geimporteerde Rallye was en als GTi op kenteken is gezet? Oh ja, het betreffende leeuwtje was tevens voorzien van een Guttman-onderstel en lag aardig laag op de weg. Later heb ik er een Supersprint-uitlaat onder laten monteren. Toen kwam ie helemaal tot zijn recht!

Maar nu weer ontopic, voor mij verder eigenlijk een (te) kort lijstje:
87. Vauxhall VX220 (Opel Speedster, nu in bezit)
63. Peugeot 306 Rallye
-
Nou ja, ook maar een lijstje samengesteld. Staan er helaas nog een heleboel op de to do lijst
19 Lotus Elise S1
38 Porsche 911 Carrera (telt een 964 mee?)
50 Porsche 968 Club Sport
52 Porsche Boxster S
76 Mini Cooper S R53
82 BMW M5 E34
87 Vauxhall VX220

19 Lotus Elise S1
38 Porsche 911 Carrera (telt een 964 mee?)
50 Porsche 968 Club Sport
52 Porsche Boxster S
76 Mini Cooper S R53
82 BMW M5 E34
87 Vauxhall VX220