
Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
- Arthur
- Berichten: 43134
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Langsrijden (en stoppen) als je hem hebt 

-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Wat zijn de kosten eigenlijk van een dikke Amerikaan? Vooral qua onderhoud. Zo'n pickup spreekt mij niet aan, maar een oude Challenger / Charger oid is wel vet. Wil zoiets ooit nog es hebben, maar geen idee hoe betaalbaar het allemaal is / waarmee te vergelijken?
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Qua onderhoud geen idee, maar volgens mij rijdt ik persoonlijk nooit meer als 3000 km per jaar. Wat zal er nou stuk gaan aan een oerdegelijke 6,3 L V8 ? die altijd onderin toeren draait ? Volgens mij gewoon benzine tanken en rijden maar.
Dollar is erg gunstig nu, ongeveer 1,5 usd tegen 1 euro. transport ongeveer 2000 euro.
Dollar is erg gunstig nu, ongeveer 1,5 usd tegen 1 euro. transport ongeveer 2000 euro.
- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Leuke bak,
Zo'n shiftkit heb ik ook in de mustang. Dat zorgt ervoor dat je zelf kunt schakelen in de automaat. Wat soms wel prettig is omdat je dan ook kan afremmen op de motor. Die 3000 stall converter is alleen niet de keuze die ik zou maken op zo'n auto. Vanaf 2400 wordt eigenlijk alleen gebruikt voor op de dragstrip.
Dit betekend bij rustig toeren altijd een "slippende koppeling" en dus een hoger verbruik.
Zo'n shiftkit heb ik ook in de mustang. Dat zorgt ervoor dat je zelf kunt schakelen in de automaat. Wat soms wel prettig is omdat je dan ook kan afremmen op de motor. Die 3000 stall converter is alleen niet de keuze die ik zou maken op zo'n auto. Vanaf 2400 wordt eigenlijk alleen gebruikt voor op de dragstrip.
Dit betekend bij rustig toeren altijd een "slippende koppeling" en dus een hoger verbruik.
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Bij rustig rijden altijd een slippende koppeling ? klinkt als bijzonder veel slijtage
Als het verbruik een tandje hoger is vind ik niet zo spannend, 3 tandjes hoger is niet leuk nee.
Kan je er iets meer over vertellen wat het is wat het doet ? En verschil in die "tot" 2400 en deze ?
En waarom zit het erop ?

Als het verbruik een tandje hoger is vind ik niet zo spannend, 3 tandjes hoger is niet leuk nee.
Kan je er iets meer over vertellen wat het is wat het doet ? En verschil in die "tot" 2400 en deze ?
En waarom zit het erop ?
- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Ik leg het een beetje verkeerd uit denk ik.
Een stall converter is eigenlijk "de koppeling" van een automaat. Bij een bepaald toerental slipt deze een beetje door waardoor je bijvoorbeel je auto in de drive kunt laten staan en stil blijft staan door je voet op de rem te houden. Als je dan gas geeft gaat deze bij een bepaald toerental de volledige grip geven (hij slipt altijd een beetje tenzij je een stall converter hebt met een full lock) Bij een 3000 betekend dat je stall converter pas echt volledig grip geeft bij 3000 rpm. Als je dan nagaat dat je met een oude V8 niet snel boven de 5500 rpm zal komen en meestal zal toeren rond de 2500 rpm is een 2400 eigenlijk het maximale voor straat gebruik.
Hier is nog wat extra info: http://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter
Met andere woorden zou je nu dus met de voet op de rem en gas geven tot 2900 rpm gewoon stil kunnen blijven staan. Waardoor je dus een leuk stoplicht sprintje met je automaat kan doen. In praktijk werkt het ietsjes anders maar hier komt het wel op neer.
Aangezien er ook een 3.73 onder zit is de setup ook echt voor de stoplicht sprintjesgemaakt. Deze zal echt snel van z'n plek komen maar voor cruisen is het niet ideaal. (Voor de nederlandse wegen dan in amerika is het cruisen wel iets anders) De carberateur lijkt mij ook wel wat te groot voor het blok maar zo is er altijd wat om te zeuren
Het zijn geen dingen waarvoor ik een auto zou laten staan. Een andere stall converter en een andere gear ratio erin kost ook niet veel. Je plan klinkt leuk. Ik zou zeggen koop hem en rij er even mee rond. Blijkt mijn verhaal te kloppen ga dan even langs 1 van de honderden autozone's of autoparts winkels (echt amerikaanse supermarken voor auto onderdelen) en neem een setje mee voor een andere gear ratio. 9 van de 10 keer hebben ze die gewoon nieuw liggen voor een 150 dollar. Leg die in de auto bij verscheping dan hoef je ook geen invoer kosten te betalen
Een stall converter is eigenlijk "de koppeling" van een automaat. Bij een bepaald toerental slipt deze een beetje door waardoor je bijvoorbeel je auto in de drive kunt laten staan en stil blijft staan door je voet op de rem te houden. Als je dan gas geeft gaat deze bij een bepaald toerental de volledige grip geven (hij slipt altijd een beetje tenzij je een stall converter hebt met een full lock) Bij een 3000 betekend dat je stall converter pas echt volledig grip geeft bij 3000 rpm. Als je dan nagaat dat je met een oude V8 niet snel boven de 5500 rpm zal komen en meestal zal toeren rond de 2500 rpm is een 2400 eigenlijk het maximale voor straat gebruik.
Hier is nog wat extra info: http://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter
Met andere woorden zou je nu dus met de voet op de rem en gas geven tot 2900 rpm gewoon stil kunnen blijven staan. Waardoor je dus een leuk stoplicht sprintje met je automaat kan doen. In praktijk werkt het ietsjes anders maar hier komt het wel op neer.
Aangezien er ook een 3.73 onder zit is de setup ook echt voor de stoplicht sprintjesgemaakt. Deze zal echt snel van z'n plek komen maar voor cruisen is het niet ideaal. (Voor de nederlandse wegen dan in amerika is het cruisen wel iets anders) De carberateur lijkt mij ook wel wat te groot voor het blok maar zo is er altijd wat om te zeuren

Het zijn geen dingen waarvoor ik een auto zou laten staan. Een andere stall converter en een andere gear ratio erin kost ook niet veel. Je plan klinkt leuk. Ik zou zeggen koop hem en rij er even mee rond. Blijkt mijn verhaal te kloppen ga dan even langs 1 van de honderden autozone's of autoparts winkels (echt amerikaanse supermarken voor auto onderdelen) en neem een setje mee voor een andere gear ratio. 9 van de 10 keer hebben ze die gewoon nieuw liggen voor een 150 dollar. Leg die in de auto bij verscheping dan hoef je ook geen invoer kosten te betalen

- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Ik zou zowieso de hele laadbak volleggen met consumables
. Scheelt met de huidige koersen genoeg (en scheelt een boel shipping in de toekomst). Hier zit je toch al weer vlug vast aan dure 'specialisten'.

- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Thanks voor de uitleg, het leek me juist gaaf om met zo'n oude truck zo hard mogelijk van 0-100 te gaan, de meeste zijn gebouwd op het cruisen en ik had waarschijnlijk een boel geld moeten investeren in die al dingen om zo hard mogelijk van 0-100 te gaan, dat het er nu al opzit is alleen maar mooi meegenomen. Mocht het in de praktijk tegenvallen kan ik zoals jij al aangaf altijd wat aanpassingen doen om hem naar wens te maken.
Ik zou de bak graag volgooien met dingen, maar zou nu nog niet weten wat ik nodig ben. En daarbij wordt de truck volgende week al bij zijn huis opgehaald.
Van zijn huis naar Houston rijden is geen optie, alleen maar gravel wegen en geen roadtrip-achtige wegen, dor landschap, volgens de eigenaar. Volgende week wordt ie opgepikt door SCL Rotterdam.
Rond de 6 weken moet ie op de oprit staan hier, leuk leuk :banaan:
Ik zou de bak graag volgooien met dingen, maar zou nu nog niet weten wat ik nodig ben. En daarbij wordt de truck volgende week al bij zijn huis opgehaald.
Van zijn huis naar Houston rijden is geen optie, alleen maar gravel wegen en geen roadtrip-achtige wegen, dor landschap, volgens de eigenaar. Volgende week wordt ie opgepikt door SCL Rotterdam.
Rond de 6 weken moet ie op de oprit staan hier, leuk leuk :banaan:
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Subject: The Cherry 51
Date: Fri, 30 Oct 2009 11:10:23 -0500
Hey Louis, your truck is loaded and the driver is about 10 minutes away from leaving my house. Hope you enjoy it as much as I have and thanks for making this a smooth transaction.
Thanks
Jerry


-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Gefeliciteerd! Hoeveel van die 2000 euro shipping kosten zit precies in de oversteek zelf? Of heb je geen opsplitsing gekregen.
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Services
Zeevracht 1.825,00 USD
Transport Odessa, Tx 700,00 USD
Lossen Auto 395,00 EUR
Inklaren 75,00 EUR
Handling 35,00 EUR
Poliskosten 75,00 EUR
Verzekering 480,00 USD
Zo ziet het er uit, verschepen kon goedkoper maar meer kans op schade, verzekering kan ook goedkoper, en transport van zijn huis naar de kust is ook erg duur met 700 dollar, maar ik ga dit denk ik wel vaker doen.
Zeevracht 1.825,00 USD
Transport Odessa, Tx 700,00 USD
Lossen Auto 395,00 EUR
Inklaren 75,00 EUR
Handling 35,00 EUR
Poliskosten 75,00 EUR
Verzekering 480,00 USD
Zo ziet het er uit, verschepen kon goedkoper maar meer kans op schade, verzekering kan ook goedkoper, en transport van zijn huis naar de kust is ook erg duur met 700 dollar, maar ik ga dit denk ik wel vaker doen.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Louis, ik kon eigenlijk niet vinden of je deze auto nu al op de oprit hebt staan of niet. Ben ik wel benieuwd naar zeg maar 8)
.

- Arthur
- Berichten: 43134
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Paar keer gezien, mooie kar.
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Ja hij is bruut !
Hij rijdt zoals dat ie klinkt, HARD !
Binnenkort maar ff wat foto's en filmpje posten.
Ik heb die blauw/groene ook nog maar kan geen keuze maken welke ik mooier vind.
Onderstel en motor van de zwarte met als uiterlijk van de blauw/groene is ook leuk.
http://img402.imageshack.us/gal.php?g=imag0213t.jpg
Hij rijdt zoals dat ie klinkt, HARD !

Binnenkort maar ff wat foto's en filmpje posten.
Ik heb die blauw/groene ook nog maar kan geen keuze maken welke ik mooier vind.
Onderstel en motor van de zwarte met als uiterlijk van de blauw/groene is ook leuk.
http://img402.imageshack.us/gal.php?g=imag0213t.jpg
- Arthur
- Berichten: 43134
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Nee joh, zwarte oogt ook nog eens ruiger.
-
Online
- Berichten: 6763
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Verrek....
Sinds vorige week een nieuwe bijbaan en daar zag ik twee supergave pickups staan, nu weet ik ineens weer hoe bekend ze me voor kwamen
Heb ze alleen nog maar van afstand gezien, maar wat een prachtbakken
Sinds vorige week een nieuwe bijbaan en daar zag ik twee supergave pickups staan, nu weet ik ineens weer hoe bekend ze me voor kwamen

Heb ze alleen nog maar van afstand gezien, maar wat een prachtbakken

- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Richard, werk jij daar bij die zendmast dan ?
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 19:28
- Locatie: Midden-brabant
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Hey Louis, dat ziet er fantastisch uit man! Erg gaaf om zo`n beest uit Amerika te halen.. Als je er zo op terug kijkt, was het het waard om alle moeite te doen om zo`n ding in Amerika te kopen? Met extra kosten, tijd enzo?? Ik ben zelf ook al een tijdje aan het oriënteren om een klassieker uit de US te halen maar omdat ik echt een leek ben op dat gebied vind ik `t nog vrij eng allemaal.. wat is jou ervaring als je terug kijkt?
Je hebt in ieder geval twee prachtige auto`s
Je hebt in ieder geval twee prachtige auto`s

- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Niet veel van gemerkt eigenlijk.
Op Ebay.com de pickup gekocht, geld overgemaakt naar de eigenaar.
Offerte gevraagd van SCL Rotterdam, en wat meerkeuzevakjes selecteren zoals wat voor soort verzekering je wilt.
Ik geloof dat ik iets meer dan 2500 euro kwijt was voor totale transport.
Ik kreeg telefoontje van SCL dat de pickup, en reed met RDW eendagskenteken de wagen van Rotterdam naar huis.
Dus niks negatiefs en zou het zo weer doen !!
Op Ebay.com de pickup gekocht, geld overgemaakt naar de eigenaar.
Offerte gevraagd van SCL Rotterdam, en wat meerkeuzevakjes selecteren zoals wat voor soort verzekering je wilt.
Ik geloof dat ik iets meer dan 2500 euro kwijt was voor totale transport.
Ik kreeg telefoontje van SCL dat de pickup, en reed met RDW eendagskenteken de wagen van Rotterdam naar huis.
Dus niks negatiefs en zou het zo weer doen !!

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Gaaf ding!
Prijzen van de zeevracht zijn prima. Ik heb 2 jaar geleden voor een klant 2x F-150 en 1x F-250 vanuit Texas gehaald, prijzen lagen toen iets hoger, maar op dit moment is de containermarkt in de VS niet echt best, dus prijzen zijn omlaag gegaan.
Veel plezier ermee.
Prijzen van de zeevracht zijn prima. Ik heb 2 jaar geleden voor een klant 2x F-150 en 1x F-250 vanuit Texas gehaald, prijzen lagen toen iets hoger, maar op dit moment is de containermarkt in de VS niet echt best, dus prijzen zijn omlaag gegaan.
Veel plezier ermee.
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Volgens mij had ik dat nog niet geplaatst hier, en anders maar 2x

-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Ruige bak 

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Gaaf! Gefeliciteerd. :bro:
- Gijs Evo
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
- Locatie: Krimpenerwaard
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Heel dik ding zeg :strong:
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Chevy Pickup 1954 meningen gevraagd
Wat blijft dat toch gaaf een idling V8 met dikke nokkestokken erin.. 



Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Alex, Bing [Bot], e30touring1990, Mark 320iS, Rogerb en 3 gasten