Rijbewijs kwijt

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Naughty
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM

Bericht door Naughty » 21 jul 2006, 16:01

97 te hard op een 100 km weg na correctie leverde 4 maanden rijbewijs kwijt en 800,-- op, uiteindelijk werd het 1250 en 1 maand ontzegging ivm eigen bedrijf.

En nee ik was het niet 8)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5294
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 21 jul 2006, 18:43

Arthur schreef: In 2006 hebben ze nl weer het 1 en ander veranderd.
Op 1 of andere sit heb ik gelezen dat je bij je 2e 30+ overtreding al voor moet komen.
Pas bij de derde, weet ik 100% cker (iemand met eerste keer 62 te hard en tweede keer 33 te hard); heb alleen geen idee hoelang die dingen blijven staan, krijg je er ook niet bijgestuurd...

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 21 jul 2006, 19:13

Overtredingen blijven lang in de boeken, veel langer dan je denk.
Alleen doen ze er misschien niets of weinig mee, maar ze noemen het blijkbaar wel ff op.

Maand geleden moest m'n broer voorkomen en had 2x op zijn naam meer dan 30km/u te hard gereden, de 3e was hij wel maar met auto van de zaak en geflitst. Neem aan dat die bekeuring niet op zijn naam staat aangezien de lease auto ook niet op zijn naam stond.
Op de hoorzitting werd nog even gepraat over een klein incident van zo'n 10jaar geleden :shock: Er werd verder niets mee gedaan, misschien omdat dat niets met snelheid te maken had, maar ze wisten het nog wel!

En nog een tip: Als je je rijbewijs in moet leveren voor meerdere maanden, denk niet slim te zijn om de verzekering van je auto stop te zetten. Bij aanmelden van je verzekering na b.v. 4 maanden wordt je er gelijk uit getrapt omdat je rijontzegging hebt gehad. En het ergste is nog, je komt de 1e 5 jaar niet meer aan de bak bij normale verzekeringsmaatschappijen! Je moet je dus aanmelden bij een speciale verzekeringsmaatschappij en kost klauwen met geld!

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 21 jul 2006, 19:17

Dat van die verzekeringen is wel heel erg...
Geld niet bij overige zaken zoals bijvoorbeeld hersenoperaties? (mag je ook niet rijden totdat de arts het weer goed vindt).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39883
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 21 jul 2006, 20:08

Kasteel schreef:
Arthur schreef: In 2006 hebben ze nl weer het 1 en ander veranderd.
Op 1 of andere sit heb ik gelezen dat je bij je 2e 30+ overtreding al voor moet komen.
Pas bij de derde, weet ik 100% cker (iemand met eerste keer 62 te hard en tweede keer 33 te hard); heb alleen geen idee hoelang die dingen blijven staan, krijg je er ook niet bijgestuurd...
Da's dan fijn om te weten, heb ik nog 1 speling... :roll:
Volgens die agent blijft 'ie 1 jaar in de boeken.
Niet moment van overtreding maar van bijschrijving boete.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39883
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 21 jul 2006, 20:10

ErikKramer schreef: Op de hoorzitting werd nog even gepraat over een klein incident van zo'n 10jaar geleden :shock: Er werd verder niets mee gedaan, misschien omdat dat niets met snelheid te maken had, maar ze wisten het nog wel!
Meen je!
Heb in '92 m'n rijbewijs voor ongeveer 2 maanden in moeten leveren.
Toen was ik nog jong... :roll:

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 21 jul 2006, 20:22

.
Laatst gewijzigd door JeroenT op 06 okt 2020, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39883
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 21 jul 2006, 20:24

Je hebt een paar posts hierboven gemist (2 omhoog, dan de quote).
Vanaf jou post gezien...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39883
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 21 jul 2006, 20:27

ErikKramer schreef:Maand geleden moest m'n broer voorkomen en had 2x op zijn naam meer dan 30km/u te hard gereden, de 3e was hij wel maar met auto van de zaak en geflitst. Neem aan dat die bekeuring niet op zijn naam staat aangezien de lease auto ook niet op zijn naam stond.
Dat had ik dus ook maar kreeg hem wel op naam.
Of je moet de naam van een vrijwilliger invullen...

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 21 jul 2006, 20:34

.
Laatst gewijzigd door JeroenT op 06 okt 2020, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 22 jul 2006, 07:35

Dat van die 3e keer 30+ klopt.

Ik ben in het verleden ook eens m'n rijbewijs 3 maanden kwijt geweest (in de praktijk 2 weken). Bij de 2e snelheidsovertreding moest ik voorkomen, men gaf nog het advies...koop een dieseltje :lol:
Bij de 3e keer (150 door de Schipholtunnel) was het raak. Ik mocht wel doorrijden, maar binnen een paar weken stond ik in Haarlem voor de rechter. Einde oefening.
Op een geeven moment begon ik me af te vragen wanneer m'n rijbewijs gevorderd zou worden? Ik reed dus nog gewoon m'n dagelijkse km's, tot dat twee agenten voor m'n deur stonden. 'We komen uw rijbewijs ophalen'
Bleek ik iets over het hoofd gezien te hebben :oops: , maar voordeel was wel dat hij 2 weken later alweer terug was.

Erik gaf al aan. Zeg niet je verzekering op. Bij een nieuwe aanvraag moet je namelijk altijd opgeven of je ooit een invordering gehad hebt. Al ben je dan 10 jaar goede klant van ze.....ze gooien echt de deur dicht.

Heb je nog één optie, Terminus....heet tegenwoordig anders geloof ik.

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 22 jul 2006, 11:23

Marcel van Meerbeek schreef:Heb je nog één optie, Terminus....heet tegenwoordig anders geloof ik.
Rialto zeker?

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 22 jul 2006, 23:30

Vandaag kreeg ik opnieuw een brief in de bus van de rechtbank in Arnhem. Daarin stond dat ik, naar aanleiding van mijn klaagschrift, dinsdag om 9.15 uur verwacht wordt in de rechtbank. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. In ieder geval ga ik spijt betuigen, benadrukken dat de agenten zich tegenspraken en hopen....!

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 22 jul 2006, 23:31

Oh ja, op het moment dat ik aangehouden werd, had ik net een kwartier van tevoren de brief op de post gedaan voor de verzekering van mijn BMW. Geluk??

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 22 jul 2006, 23:36

Davy MR2DRIFT schreef:In ieder geval ga ik spijt betuigen....
Als je je rijbewijs terug wil zou ik dat nou juist niet doen. :wink:
Het gaat er hier niet om of je te hard gereden hebt of niet en of je spijt hebt of niet, het gaat erom of het redelijk is je rijbewijs ingevorderd te houden zonder formele veroordeling van een rechter, totdat mijnheer de rechter de tijd heeft om er naar te kijken (en dat kan met wat pech best 2 jaar duren!).
In principe heb je gewoon best een goede kans, maar je moet de juiste punten naar voren brengen.
1) De meting is onjuist uitgevoerd, de agenten liepen duidelijk op je in, maar hebben daar bij het meten geen rekening mee gehouden; die 15 jaar oude auto van je kan waarschijnlijk niet eens zo hard.
2) Bovendien rij je nooit zoveel te hard; dat blijkt ook uit je blanco verleden wat snelheidsovertredingen betreft.
3) Je hebt je rijbewijs gewoon hard nodig voor je werk. Bovendien betwist je duidelijk de gebruikte meetmethodes en het bewijs. De kans is dus zeker reëel dat een rechter straks je rijbewijs niet in zal niet, althans niet onvoorwaardelijk in zal vorderen. Om je rijbewijs dan tot aan die rechtzaak ingevorderd te houden is in strijd met de redelijkheid en billijkheid.

Succes ermee!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 23 jul 2006, 10:54

Niks spijt... dat dacht ik ook ooit maar het helpt niet hoor, ze naaien je er harder om en lachten je nog uit ook.. opk@... met die gasten.

Verzekering idd niet stopzetten. Ik ben mn rijbewijs 2x een kleine 10 dagen kwijt geweest maar dat ga ik niet melden hoor bij afsluiten van een nieuwe verzekering.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 23 jul 2006, 11:04

Knot schreef:Verzekering idd niet stopzetten. Ik ben mn rijbewijs 2x een kleine 10 dagen kwijt geweest maar dat ga ik niet melden hoor bij afsluiten van een nieuwe verzekering.
Dus je betaald premie voor een fake autoverzekering. Als jij een serieuze schade veroozaakt, met zeg maar een letselschade situatie dan kun je wel eens het haasje zijn. De maatschappij zal toch even wat pogen te zoeken om de claim terug te kaatsen. Je hebt simpelweg informatie die voor de acceptatie van belang kan zijn verzwegen. Sterker nog, de kans zo groot zijn dat je de M3 niet verzekerd zou krijgen bij het melden van deze in jou ogen minimale incidenten. Er zijn al bijvoorbeeld inboedelbraakschades om minder niet uitbetaald!!

Michel

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 23 jul 2006, 12:24

maar dat ga ik niet melden hoor bij afsluiten van een nieuwe verzekering.
Is inderdaad gevaarlijk! Al heb je het niet gemeld, de verzekering kent je history als het moet. Mijn broer heeft dus toen zijn verzekering stop gezet, niet opgezegt. Op moment dat hij zijn verzekering weer aktief wilde maken werd hij eruit geknikkerd zonder dat hij had gemeld zijn rijbewijs kwijt te zijn geweest! Vervolgens bij andere verzekeringsmaatschappij-en geen poot aan de grond te krijgen, behalve die extreem dure dan.

@Davy MR2DRIFT,
Ik hoop dat je mazzel hebt dan je verzekering al in is gegaan. Anders zit je 5 jaar te kloten.

Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Bericht door Arne » 23 jul 2006, 13:16

Knot schreef: Ik ben mn rijbewijs 2x een kleine 10 dagen kwijt geweest maar dat ga ik niet melden hoor bij afsluiten van een nieuwe verzekering.
Knot,

Dit is het stomste dat je kan doen!
Juist wel melden bij de verzekering!!
Niet alleen bij je toekomstige auto verzekeirng, maar ook bij de aansprakelijkheidsverzekering en nog erger je inboedel en woonhuisverzekering.

Het zegt nl. niets over de moraliteit van de verzekeringsnemer. Op het moment dat je al een bij maatschappij een verzekering hebt lopen, dan zullen ze niet moeilijk doen.

MAAR op het moment dat je het verzwijgt voor de maatschappij dan ga je linea recta in het zwarte boek van alle maatschappijen en krijg je niet eens meer een reisverzekering voor elkaar.

Altijd vermelden dus! Genoeg hebben wij er zo ooit een verzekering ontzegt voor meer dan 5 jaar!
( dit is op het moment dat je een echte rijontzegging hebt gehad!)

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 23 jul 2006, 14:08

Arne schreef:
Knot, dit is het stomste dat je kan doen!
No it isn't

Stomste dat je kunt doen is je rijbewijs laten afpakken 8)

Tom
Berichten: 21767
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 23 jul 2006, 14:29

Verzekeringsmaatschappijen zijn ook een stelletje oplichters. Ik snap best dat ze niet staan te springen om je te verzekeren als je het rijbewijs eens kwijt bent geweest. Maar wat dat met iets simpels als een reisverzekering of inboedelverzekering te maken heeft weet ik niet. Dat staat er helemaal los van. Als hun die zaken als één ding zien snap ik dat mensen het verzwijgen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jul 2006, 14:32

Gaat dus om het principe van het verzwijgen.
Kan me dat wel voorstellen. Eerlijkheid duurt 't langst.

Tom
Berichten: 21767
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 23 jul 2006, 14:43

Ik hou er ook absoluut niet van om iets te verzwijgen, zo zit ik niet in elkaar. Maar als het al voor 90% vast staat dat je er zeker gezeik mee krijgt (en dan niet alleen bij je autoverzekering), dan zou ik ook eens goed gaan navragen hoe groot de kans is dat ze erachter komen.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 23 jul 2006, 17:53

Ik begin die e39 M5 rijder die die VROS het stront voor zijn ogen reed steeds beter te begrijpen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39883
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 23 jul 2006, 21:48

JeroenT schreef:Heb weinig gemist hoor, Kasteel is 100% fout.
Wordt er iig duidelijker op zo :roll:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 6 gasten