Bevestigd: BMW komt met voorwielaandrijver

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Een kleine, voorwielaangedreven BMW onder de 1 Serie

ik kan niet wachten
11
10%
who cares
29
25%
schiet maar naar een ander sterrenstelsel
75
65%

Totaal aantal stemmen: 115

SteV6

Re: 'BMW komt met voorwielaandrijver'

Bericht door SteV6 » 03 sep 2009, 14:52

Hihi, paniek in de tent ...

Vergeet niet dat dit allemaal het gevolg is van uitgewerkte ideeën van de door ons gekozen heren en dames politici :?

Duivels dilemma: kleine fwd met 4-pitter of 3-serie met rwd en een 3-pitter (!) ----> Wat mij betreft beide niet :mrgreen:

Roy

Bericht door Roy » 03 sep 2009, 14:58

Wat een overdreven gedoe zeg. Is het nou een M3 die ze gaan leveren met FWD oke, maar het gaat een auto worden in het kleinste sigment, Aygo, Picanto.. dat soort modelletjes. Dan is er toch niks mis FWD?

Dan kunnen er een aantal wel gaan zeggen dat BMW de MINI heeft, maar die heeft nou niet echt de prijs om te concurreren met een Aygo...

Tom

Bericht door Tom » 03 sep 2009, 15:02

Roy schreef:Wat een overdreven gedoe zeg. Is het nou een M3 die ze gaan leveren met FWD oke, maar het gaat een auto worden in het kleinste sigment, Aygo, Picanto.. dat soort modelletjes. Dan is er toch niks mis FWD?
Voor deze auto is het logisch ja. Maar in de volgende generatie 3 serie komt ook al een 3 cilinder.
Nieuwe M's zijn geen mooie hoogtoerige motoren meer maar hebben turbo's.
Waar eindigt zoiets?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 sep 2009, 15:31

Tom schreef:Romo vroeger had je de keuze en stonden merken ergens voor:

Alfa was sportief / rwd en italiaans design (en roest :mrgreen: ).
Saab fwd en turbo techniek
BMW voor sportieve 6-in-lijn rwd
Honda had sportieve modellen met hoogtoerige motoren
Amerikanen met dikke V8 motoren
enz.

Straks is alles eenheidsworst met fwd en 3 of 4 cilinder turbo's.

Tom; vroeger had je paard en wagen....................vroeger is vroeger, dat komt niet meer terug, het huidige autorijden ( waar we allemaal van houden, ik ook uiteraard) is binnenkort verleden tijd, das jammer, das spijtig, daar kan je nog 100 fora over vollullen.................maar we gaan het niet winnen, we gaan het niet tegenhouden.................het is een uitgemaakte zaak, enerzijds door politieke keuzes, anderzijds door voortschrijdende technische mogelijkheden, die uiteraard politiek gepushed worden........................daarmee is de richting van de automobiel industrie bepaald..............

Roy

Bericht door Roy » 03 sep 2009, 16:08

Dan maar de S1000RR Romo :hosanna:

RVV

Bericht door RVV » 03 sep 2009, 16:10

.....maar we gaan het niet winnen, we gaan het niet tegenhouden.................
Nou dat is nog maar de vraag.. het is makkelijker om je klanten weg te jagen dan ze te behouden.

Heb het al eerder gezegd, je bent niet verplicht om een BMW te kopen, en als BMW straks dezelfde eenheidsworst is als de rest.. waarom dan nog een BMW kopen ?

Voorruitgang of niet.. maar mij krijg je nog met geen 10 paarden in die electrorommel...

allen

Bericht door allen » 03 sep 2009, 16:15

Over 20 jaar zit je zelf bovenop het paard Rico. 1PK, omdat je weigerde over te stappen op die electrorommel.

RVV

Bericht door RVV » 03 sep 2009, 16:17

Ach er zal altijd ruimte blijven voor "ouwe troep".. ik bedoel.. jij rijd nu toch ook.. gewoon :sealed:

:mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 sep 2009, 16:21

Rico;

Mijn betoog geldt niet exclusief BMW, maar de gehele industrie...............alle merken moeten of ze het leuk vinden of niet, of het bedrijfsfilosofie is of niet, of het voldoet aan bedrijfsheritage of niet........................die kant op die de politiek ze dwingt...............dat zien we al jaren, alleen gaat het nu nog harder.............doe jet het niet; aju paraplu met je bedrijf, de deur kan dan definitief op slot.

Dus of het nu brandstofcel, waterstof, of vul maar in, is.................daar gaan we naar toe, sterker het spel is op de wagen................

Dikke jetsers van motoren zijn binnen afzienbare tijd niet meer maatschappelijk acceptabel, daarmee zal de politiek nog meer groen gaan pushen. Het is een zichzelf versterkend verhaal, niet meer te stoppen.............

Geniet van je kar, nu het nog kan.....................

romo

Bericht door romo » 03 sep 2009, 16:23

Roy schreef:Dan maar de S1000RR Romo :hosanna:

Hoe lang zal dat nog mogen?

Tom

Bericht door Tom » 03 sep 2009, 16:28

Het kan allemaal omkeren.

10 jaar terug in de ICT kreeg elke klootviool een leasebak, het kon niet op. Die dikke leaseauto's mocht je best laten zien. Investeren werd bijna blind gedaan.
30 jaar terug was er de oliecrisis. Olie was gigantisch duur, tekorten, autoloze zondagen. Toen die crisis bijtrok en alles weer goed ging vierden autofabrikanten dat met supercars. Na regen komt zon en dat mocht je toen ook laten zien.

Nu heeft de milieumafia het te zeggen en hebben we een economische crisis. Not done om dan met dikke karren te komen. Dat zal ook bijtrekken en als het dan weer goed gaat met de economie, men niet aan personeel kan komen, er veel geld in omloop is dan willen mensen dat ook laten zien dat ze weer succesvol zijn. Zou mij dus niet verbazen als er nog een tijd komt dat je wel trots je sportauto mag laten zien. Zeker na 'zware tijden'.

(ben bang dat ik geen gelijk krijg alleen, dankzij de regering :( )

RVV

Bericht door RVV » 03 sep 2009, 16:33

ben bang dat ik geen gelijk krijg alleen, dankzij de regering
Dat is nog maar de vraag Tom.. de auto is de dikste melkkoe... leuk hoor al die trutteschudders..voor 10000 euro.. met 0,0 belasting opbrengst...

Maar als we straks allemaal die trutteschudders gaan rijden vallen er wel wat gaten in de begroting..

De regering zal echt niet zijn eigen kippetje met gouden eieren slachten..

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 03 sep 2009, 16:36

romo schreef:Rico;

Mijn betoog geldt niet exclusief BMW, maar de gehele industrie...............alle merken moeten of ze het leuk vinden of niet, of het bedrijfsfilosofie is of niet, of het voldoet aan bedrijfsheritage of niet........................die kant op die de politiek ze dwingt...............dat zien we al jaren, alleen gaat het nu nog harder.............doe jet het niet; aju paraplu met je bedrijf, de deur kan dan definitief op slot.

Dus of het nu brandstofcel, waterstof, of vul maar in, is.................daar gaan we naar toe, sterker het spel is op de wagen................

Dikke jetsers van motoren zijn binnen afzienbare tijd niet meer maatschappelijk acceptabel, daarmee zal de politiek nog meer groen gaan pushen. Het is een zichzelf versterkend verhaal, niet meer te stoppen.............

Geniet van je kar, nu het nog kan.....................
Deels heb je gelijk maar de discussie is dat BMW AG auto's gaat produceren met FWD en BMW badge terwijl BMW AG al een FWD lijn heeft met MINI badge.
Elektrische of brandstofcel voortstuwing op achterwielen -> BMW
Elektrische of brandstofcel voortstuwing op voorwielen -> MINI
Tom schreef:Het kan allemaal omkeren.

10 jaar terug in de ICT kreeg elke klootviool een leasebak, het kon niet op. Die dikke leaseauto's mocht je best laten zien. Investeren werd bijna blind gedaan.
30 jaar terug was er de oliecrisis. Olie was gigantisch duur, tekorten, autoloze zondagen. Toen die crisis bijtrok en alles weer goed ging vierden autofabrikanten dat met supercars. Na regen komt zon en dat mocht je toen ook laten zien.

Nu heeft de milieumafia het te zeggen en hebben we een economische crisis. Not done om dan met dikke karren te komen. Dat zal ook bijtrekken en als het dan weer goed gaat met de economie, men niet aan personeel kan komen, er veel geld in omloop is dan willen mensen dat ook laten zien dat ze weer succesvol zijn. Zou mij dus niet verbazen als er nog een tijd komt dat je wel trots je sportauto mag laten zien. Zeker na 'zware tijden'.

(ben bang dat ik geen gelijk krijg alleen, dankzij de regering :( )
Jaaah... waar is die zure regen van een paar jaar geleden? Is die tegenwoordig base?

Waar worden die groenen en linkse toch allemaal gekweekt?

romo

Bericht door romo » 03 sep 2009, 16:39

Kom nou, zo moeilijk is het toch niet.................

Even fictieve getallen;

Eerst is het 150 gr CO2.......................iedereen onder de 150.......................nou dan maken we ( lees; regering) er toch 100 van............................iedereen onder de 100, dan is 50 ook wel een lekker getal...................enz enz.....................

Koetjes melken kan altijd, en met subsidies kan je lekker sturen ( of dat een auto is durf ik niet te zeggen)

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 03 sep 2009, 16:43

Als ze echt zo goed voor het milieu zijn; dan moeten ze niet zo hypocriet zijn maar zichzelf ophangen aan een milieuvriendelijk touw.
Daarbij van te voren de "begrafenis" zo geregeld hebben d.m.v. een crematie waarbij de gassen gebruikt worden ter opwekking van energie.
Oja en natuurlijk geen synthetisch kleding dragen... komt allemaal in de atmosfeer...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 sep 2009, 16:51

Hebben ze toch al :roll:

Afbeelding

O ja en dat is ook zo'n vergruist saai hok :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 03 sep 2009, 16:55

Eh Niels dat is een Mini, geen BMW.. ik heb zelf Mini gehad.. en behalve dat het merk van BMW AG is, heeft het qua gevoel, beleving, en ook qua rijden 0,0 met BMW te maken.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 sep 2009, 17:02

Zo kun je het zien Rico maar ik zie Mini niet echt als een op zichzelf staand merk. Die dingen koop je nieuw gewoon bij de BMW dealer. Ben je op zoek naar een BMW (116i ofzo) dan kan de Mini ineens een alternatief zijn als je door de showroom banjert. Een kleinere BMW uitbrengen en vervolgens naast een nieuwe Mini in de showroom zetten :?: Dan wordt de FWD BMW waarschijnlijk ook gewoon een vervanger van de Mini :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 sep 2009, 17:07

Sjoerd had 't over 'zure regen' zonet, waar is dat fenomeen gebleven vraag ik me inderdaad af...of bestaat 't nog steeds? :hmmm:

RVV

Bericht door RVV » 03 sep 2009, 17:11

Niels schreef:Zo kun je het zien Rico maar ik zie Mini niet echt als een op zichzelf staand merk. Die dingen koop je nieuw gewoon bij de BMW dealer. Ben je op zoek naar een BMW (116i ofzo) dan kan de Mini ineens een alternatief zijn als je door de showroom banjert. Een kleinere BMW uitbrengen en vervolgens naast een nieuwe Mini in de showroom zetten :?: Dan wordt de FWD BMW waarschijnlijk ook gewoon een vervanger van de Mini :wink:
Zo zie ik dat dus weer niet, toen ik bv indertijd de Mini Cooper S kocht. prijs zat zo rond de 32000 euro.. kon ik voor dat geld ook bv een 316i kopen sedan. Maar geen haar op mijn hoofd die daar ook maar aan dacht. Een Mini koop je omdat het een Mini is. Mini is gewoon concurrentieloos. Een BMW is gewoon geen alternatief. Laat ik het zo zeggen als je een Mini koopt, heb je al besloten dat je hem koopt voordat je naar de showroom gaat.

Andersom denk ik ook niet dat als je met een 116i bezig bent een Mini ineens als alternatief ziet. Daarvoor verschillen de auto's conceptueel gewoon TE veel van mekaar.

Dat ze beide bij de BMW dealer te koop zijn, is een hele slimme zet geweest van BMW AG, want daardoor werd het kwaliteitimago van Mini opgestoomd naar BMW niveau.

Maar nogmaals een Mini is heeft netzo min met BMW (auto) te maken als een Mercedes met bv een Smart.

Een Mini Cooper (s) dus FWD zou ik zo direct kopen (bij wijze) maar een FWD BMW.. daar zou nog geen haar op mijn hoofd over denken.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 03 sep 2009, 17:36

Rico schreef:Dat ze beide bij de BMW dealer te koop zijn, is een hele slimme zet geweest van BMW AG, want daardoor werd het kwaliteitimago van Mini opgestoomd naar BMW niveau.
Klopt helemaal!
Rico schreef:Maar nogmaals een Mini is heeft netzo min met BMW (auto) te maken als een Mercedes met bv een Smart.
Die vergelijk gaat hier niet helemaal op. Onderdelen van een BWM en MINI zijn veelal uitwisselbaar, in tegenstelling tot Mercedes/Smart.
Neem bijvoorbeeld alleen al de benzine dop...
Het eerste model MK1 is nog ontwikkelt door Rover en toen door BMW verbetert voor het de markt op kwam.
Het nieuwe model MK2 is opnieuw ontwikkelt door BMW en daarbij zijn de onderdelen veel meer onderling uitwisselbaar.[/quote]

Een MINI zie ik echt als kleintje BMW, net zo premium. Een Smart zie ik als slimme stadsauto ontwikkeld door Mercedes/Benz en Swatch, dat het voornamelijk goed doet als reclamezuil waarmee je makkelijk kunt inparkeren.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 sep 2009, 18:00

Mini/Smart etc.

Dat BMW Mini heeft en Merc de Smart ism Swatch, mij best. Maar hier lijkt mij iets anders gesuggereerd te worden. Het merk BMW wordt te grabbel gegooid als men overstapt op FWD, 3pits diesels en turbo's etc etc.

Kijk nou eens naar Mercedes, van 'n SL65 AMG tot 'n FWD A Klasse 1.6 oid, dát is toch ook 'n wereld van verschil?

Baalt 'n SL65 AMG rijder nou wel of niet dat naast 'm bij 't verkeerslicht 'n FWD A Klasse 1.6 staat met ook 'n ster op/in de grille? Ik denk van niet.

Wij hier zijn wat meer liefhebber, dus lsd-tje, hoogtoerige atmo, lichtgewicht, mooie balans. Dat boeit -VOLGENS MIJ- de average BMW koper niet echt, gewoon 'n BMW want 't is 'n BMW dan zal 't wel goed zitten/rijden, en dat doen ze ook vaak nog prima. Verder duur in aanschaf en status, maar daar heeft Merc/Audi ook last van.

Ik ben geen voorstander van dat BMW met 'n FWD komt met m'n autoliefhebbershart, maar een M3/5 is ook al 100den kilo's te zwaar/erg duur dat een lullige 335i met z'n klote-biturbomotor(bijwijze van, niet mijn woorden integendeel) eigenlijk de betere keus is. Maar ik heb er niks over te zeggen daar in München en zolang 't nog kan wil ik in mooie 6/8 cylinders rijden met rwd al dan niet met turbo...

Snipe

Bericht door Snipe » 03 sep 2009, 18:25

Robin schreef:Baalt 'n SL65 AMG rijder nou wel of niet dat naast 'm bij 't verkeerslicht 'n FWD A Klasse 1.6 staat met ook 'n ster op/in de grille? Ik denk van niet.
Ik vind Mercedes met die FWD-bejaardenbrommobieltjes een achterlijk merk geworden, waardoor een Mercedes voor mij geen optie is.

HSR

Bericht door HSR » 03 sep 2009, 18:28

Dit is inderdaad iets waar ik mij heel erg druk om zou maken. :lol: :lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 03 sep 2009, 18:32

Druk maken is het woord niet.

Plaats reactie