Vergeet niet dat dit allemaal het gevolg is van uitgewerkte ideeën van de door ons gekozen heren en dames politici

Duivels dilemma: kleine fwd met 4-pitter of 3-serie met rwd en een 3-pitter (!) ----> Wat mij betreft beide niet

Voor deze auto is het logisch ja. Maar in de volgende generatie 3 serie komt ook al een 3 cilinder.Roy schreef:Wat een overdreven gedoe zeg. Is het nou een M3 die ze gaan leveren met FWD oke, maar het gaat een auto worden in het kleinste sigment, Aygo, Picanto.. dat soort modelletjes. Dan is er toch niks mis FWD?
Tom schreef:Romo vroeger had je de keuze en stonden merken ergens voor:
Alfa was sportief / rwd en italiaans design (en roest).
Saab fwd en turbo techniek
BMW voor sportieve 6-in-lijn rwd
Honda had sportieve modellen met hoogtoerige motoren
Amerikanen met dikke V8 motoren
enz.
Straks is alles eenheidsworst met fwd en 3 of 4 cilinder turbo's.
Nou dat is nog maar de vraag.. het is makkelijker om je klanten weg te jagen dan ze te behouden......maar we gaan het niet winnen, we gaan het niet tegenhouden.................
Roy schreef:Dan maar de S1000RR Romo
Dat is nog maar de vraag Tom.. de auto is de dikste melkkoe... leuk hoor al die trutteschudders..voor 10000 euro.. met 0,0 belasting opbrengst...ben bang dat ik geen gelijk krijg alleen, dankzij de regering
Deels heb je gelijk maar de discussie is dat BMW AG auto's gaat produceren met FWD en BMW badge terwijl BMW AG al een FWD lijn heeft met MINI badge.romo schreef:Rico;
Mijn betoog geldt niet exclusief BMW, maar de gehele industrie...............alle merken moeten of ze het leuk vinden of niet, of het bedrijfsfilosofie is of niet, of het voldoet aan bedrijfsheritage of niet........................die kant op die de politiek ze dwingt...............dat zien we al jaren, alleen gaat het nu nog harder.............doe jet het niet; aju paraplu met je bedrijf, de deur kan dan definitief op slot.
Dus of het nu brandstofcel, waterstof, of vul maar in, is.................daar gaan we naar toe, sterker het spel is op de wagen................
Dikke jetsers van motoren zijn binnen afzienbare tijd niet meer maatschappelijk acceptabel, daarmee zal de politiek nog meer groen gaan pushen. Het is een zichzelf versterkend verhaal, niet meer te stoppen.............
Geniet van je kar, nu het nog kan.....................
Jaaah... waar is die zure regen van een paar jaar geleden? Is die tegenwoordig base?Tom schreef:Het kan allemaal omkeren.
10 jaar terug in de ICT kreeg elke klootviool een leasebak, het kon niet op. Die dikke leaseauto's mocht je best laten zien. Investeren werd bijna blind gedaan.
30 jaar terug was er de oliecrisis. Olie was gigantisch duur, tekorten, autoloze zondagen. Toen die crisis bijtrok en alles weer goed ging vierden autofabrikanten dat met supercars. Na regen komt zon en dat mocht je toen ook laten zien.
Nu heeft de milieumafia het te zeggen en hebben we een economische crisis. Not done om dan met dikke karren te komen. Dat zal ook bijtrekken en als het dan weer goed gaat met de economie, men niet aan personeel kan komen, er veel geld in omloop is dan willen mensen dat ook laten zien dat ze weer succesvol zijn. Zou mij dus niet verbazen als er nog een tijd komt dat je wel trots je sportauto mag laten zien. Zeker na 'zware tijden'.
(ben bang dat ik geen gelijk krijg alleen, dankzij de regering)
Zo zie ik dat dus weer niet, toen ik bv indertijd de Mini Cooper S kocht. prijs zat zo rond de 32000 euro.. kon ik voor dat geld ook bv een 316i kopen sedan. Maar geen haar op mijn hoofd die daar ook maar aan dacht. Een Mini koop je omdat het een Mini is. Mini is gewoon concurrentieloos. Een BMW is gewoon geen alternatief. Laat ik het zo zeggen als je een Mini koopt, heb je al besloten dat je hem koopt voordat je naar de showroom gaat.Niels schreef:Zo kun je het zien Rico maar ik zie Mini niet echt als een op zichzelf staand merk. Die dingen koop je nieuw gewoon bij de BMW dealer. Ben je op zoek naar een BMW (116i ofzo) dan kan de Mini ineens een alternatief zijn als je door de showroom banjert. Een kleinere BMW uitbrengen en vervolgens naast een nieuwe Mini in de showroom zetten: Dan wordt de FWD BMW waarschijnlijk ook gewoon een vervanger van de Mini
Klopt helemaal!Rico schreef:Dat ze beide bij de BMW dealer te koop zijn, is een hele slimme zet geweest van BMW AG, want daardoor werd het kwaliteitimago van Mini opgestoomd naar BMW niveau.
Die vergelijk gaat hier niet helemaal op. Onderdelen van een BWM en MINI zijn veelal uitwisselbaar, in tegenstelling tot Mercedes/Smart.Rico schreef:Maar nogmaals een Mini is heeft netzo min met BMW (auto) te maken als een Mercedes met bv een Smart.
Ik vind Mercedes met die FWD-bejaardenbrommobieltjes een achterlijk merk geworden, waardoor een Mercedes voor mij geen optie is.Robin schreef:Baalt 'n SL65 AMG rijder nou wel of niet dat naast 'm bij 't verkeerslicht 'n FWD A Klasse 1.6 staat met ook 'n ster op/in de grille? Ik denk van niet.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], EvdP, krentenbol, mauritsklein, MParallel en 15 gasten